قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا طراحی سایت وردپرس امروزه بیشتر انتخاب می شود

چرا طراحی سایت وردپرس امروزه بیشتر از بقیه پیرو پیدا کرده است؟ طراح های سایت و برنامه نویسان اگر بخواهند که در پیشه خود چیره دست باشند، باید از ابزارهای حرفه ای و صحیح بهره‌گیری کنند. در این نوشتار آموزشی، ما می خواهیم به شما بگوییم که چرا وردپرس یک انتخاب عالی ومناسب برای طراحی سایت می باشد. به دلیل مزیت هایی که وجود دارد، انجمن وردپرس فارسی  امروزه بین طراحان سایت مستقل و برنامه نویسان طرفداران بیشتری هستی دارد.


به عنوان یک طراح چیره دست مستقل، موارد مهمی هستی دارد که شما بیچارگی دارید در طراحی سایت ورد پرس رعایت کنید مثل نما سایت، سرعت بارگذاری سریع، بازتاب گرا بودن که همگی برای طراحی سایت حرفه ای باره دربایستن است.


برای همین اگر به پیگیری ساخت سایتی هستید که دست کم موارد باره دربایستن را داشته باشد، طراحی سایت وردپرس می تواند یکتا از بهترین گزینش ها باشد. البته اگر به پیگیری سایت با طراحی خاص و تک هستید، طراحی سایت وردپرس نمی تواند جوابگوی بیچارگی شما باشد در غیر اینصورت می توانید سایت های خود را سریع و با ظاهر زیباتری ایجاد نمایید.


بیشتر مشتریان و کسب و کارها نیاز به طراحی سایت اختصاصی برای خویش ندارند و تنها به پیگیری یک سایت فروشگاه اینترنتی هستند که بتوانند محصولات خود را در آن شناسایی کرده و به فروش برسانند. برای همین به تعقیب کاربرد ازقالب های وردپرس هستند. برای طراحی سایت وردپرس، شما فقط احتیاج به دانش وردپرس ( از وضعیت دانلود تا نصب آن) و پایه های کدنویسی را دارید.


چرا بهتر است که به تعقیب طراحی سایت وردپرس باشیم؟

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان می باشد و نزدیک 22درصد همه وب سایت برای طراحی سایت خود از قالب وردپرس بهره‌گیری می کنند. برخی از دلایلی که طراحی سایت وردپرس امروزه محبوبیت پیدا کرده است، عبارت است از:


اپن سورس است و یادگیری آن نسبت به بقیه راحت تر می باشد. فیلم های آموزشی زیادی برای یادگیری آن وجود دارد.


برای افزودن هر نوع قابلیت می توانید از افزونه وردپرس که بیشتر آن ها رایگان هستند، استفاده کنید.


کاملا قدرت مند است که خیلی از خاصیت هایی که برای طراحی سایت فرووشگاه اینترنتی لازم دارید، دارا می باشد.


برای طراحی سایت وردپرس، هزاران قالب های مجانی و پولی به صورت آنلاین هستی دارد که شما می توانید آن ها را استفاده کنید. ولی ما توصیه می نماییم که حتما از قالب های پولی کاربرد کنید و اینکه چرا چنین تاکید و پیشنهاد ای میکنیم، بهتر است ادامه نوشتار را بخوانید.


چرا باید در طراحی سایت وردپرس از قالب های پولی کاربرد کنیم

 طراحی سایت وردپرس

مزیت استفاده از قالب هایی پولی در مساوی رایگان خیلی زیاد است. مهمترین دلیلی که شما نباید از قالب های مجانی در طراحی سایت وردپرس بهره‌گیری کنید، نبود پشتیبانی، قابلیت به روزرسانی و حامی گیری از فایل ها می باشد.


اگر کسی از قالب های مجانی برای طراحی تارنما فروشگاه اینترنتی خویش بهره‌گیری کند، نباید چشمداشت دریافت پول را از آن داشته باشد در واقع کسی که به پیگیری قالب های مجانی برای طراحی سایت خویش می باشد، هیچ وقت آماده به هزینه کردن برای موارد سایر خود نیست و کسی هم بدون پول برای او شغل نمی کند.


همانطور که گفتیم، قالب های مجانی هیچکدام از خصوصیات اصلی را در طراحی سایت احتیاج است را رعایت نمی کنند و برنامه نویس و طراحی هم آماده به شغل کردن در چنین وب سایت هایی نمی باشند. همچنین یکی سایر از مشکلات استفاده از قالب های مجانی درطراحی سایت وردپرس، کیفیت زیر آن ها مخصوصا در چیدمان و رابط کاربری می باشد.


یک اصلی در زندگی هست که ذکر می کند، هر چقدر پول بدهید همانقدر هم آش می خورید. در طراحی سایت هم همینگونه می باشد. اگر به پیگیری یک طراحی سایت چیره دست برای خویش هستید، باید خرج کنید. خرج کردن به چهره بنیادین در طراحی سایت، هدر دادن پول نیست بلکه سرمایه گذاری در سوداگری می باشد.


قالب هایی پولی در طراحی سایت وردپرس، نخست در آن ها اصول کدنویسی به نکویی رعایت شده است و دارای قابلیت بالایی می باشند. همچنین مشکلاتی که در قالب های رایگان مطرح شد نیز در این گونه قالب هستی ندارد. گرد از تفاوت های اصلی قالب های پولی با رایگان، حمایت آن می باشد. در قالب های مجانی شما هر هنگام که به مشکلی بر می خورید، ناچار هستید که از چند تن بخواهید مشکل شما را حل نمایند ولی برعکس، اگر هزینه ای برای طراحی سایت وردپرس خود پرداخت کنید، شما می توانید از یک تیم حمایت برای پیشه خویش کاربرد کنید.


همچنین اصول سئو وبهینه سازی سایت در قالب هایی که برای آن ها خرج پرداخت کرده اید، بهتر رعایت می شود.

پیوند دوباره‌ی ویندوز و موبایل (پرونده ویژه ویندوز۱۰)

چند سالی می‌شود که به‌شکل جدی کاربران به استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها‌ علاقه نشان می‌دهند؛ شاید به‌همین دلیل باشید که هر ساله شاهد کاهش فروش رایانه‌های شخصی در بازارهای دنیا هستیم. وجود تبلت‌ها و تلفن‌های همراه باعث شده‌اند ‌تا کاربران در هرجایی که هستند بتوانند به اینترنت دسترسی باشند. همین‌طور بتوانند کارهای روزمره‌شان را به‌وسیله‌ی این وسیله‌های جمع و جور انجام بدهند. ‌

مایکروسافت برای این‌که بتواند‌ سهم بیش‌تری از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار خود بگیرد، تمام تلاش‌اش را به‌کار بسته تا ویژگی‌های جدیدی در ویندوز ۱۰ بگنجاند.

تمام این اتفاق‌ها برای شرکتی مثل مایکروسافت که درآمد اصلی‌اش را از فروش رایانه‌های شخصی تامین می‌کرد، زنگ خطری جدی بود. این شرکت به شکل ناخواسته درحال از دست دادن بازار رایانه‌های شخصی بود؛ چراکه روز به روز از تعداد کاربرانی که به خرید رایانه‌های شخصی علاقه نشان می‌دادند، کاسته می‌شد. همین موضوع باعث شد تا این شرکت از زمان معرفی ویندوز۸ به بعد به‌شکل ویژه روی پلتفرم‌های موبایل تمرکز کند. ویندوز ۸ روی تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی عرضه شد و توانست به موفقیت خوبی هم دست پیدا کند. همچنین مایکروسافت یک نسخه‌ی مخصوص از ویندوز۸ را برای تلفن‌های همراه عرضه کرد.

مایکروسافت برای این‌که بتواند‌ سهم بیش‌تری از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار خود بگیرد، تمام تلاش‌اش را به‌کار بسته تا ویژگی‌های جدیدی در ویندوز ۱۰ بگنجاند. مایکروسافت از یک هسته‌ی مشترک برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و موبایل سیستم‌عامل ویندوز۱۰ استفاده کرده. به همین خاطر هم این دو نسخه به شکلی بسیار مناسب و متوازن با هم ارتباط برقرار می‌کنند. درحالی که این ویندوز ۱۰ برای موبایل در پاییز امسال منتشر می‌شود، خیلی‌ها از هم اکنون برای تجربه این سیستم‌عامل با گوشی‌های جدید، هیجان‌زده شده‌اند.

 Windows-Mobie-2

یک هسته مشترک

هدف اصلی از ساخت ویندوز۱۰ این بوده تا کاربران بتوانند از برنامه‌های مشترک روی تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و تبلت استفاده کنند. مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را به نسخه‌ی موبایل سیستم‌عامل ویندوز۱۰ اضافه کرده که از بین آن‌ها می‌توان به ظاهرش اشاره کرد. این سیستم‌عامل از نظر گرافیکی و ظاهری می‌تواند نظر کاربران را به خودش جلب کند. هم‌چنین با حرکت در بین صفحه‌ها انیمیشن‌های روانی نمایش داده می‌شود. ظاهر این سیستم‌عامل به ویندوز ۸.۱ شبیه است؛ اما در کنار ظاهر تغییرات مناسبی هم در آن اعمال شده که لذت کار کردن با این سیستم‌عامل را چند برابر می‌کند. طراحی منوها هم با تغییرات جالبی همراه بوده که باعث شده امکانات بیش‌تری به آن‌ها اضافه شود. امکاناتی که به سهولت کار با آن‌ها منجر خواهد شد.

البته کار کردن با نسخه‌ی موبایل ویندوز۱۰ زمانی هیجان‌انگیزتر می‌شود که یکی از موبایل‌هایی که با این سیستم‌عامل عرضه شده‌اند، به صفحه‌ی‌ نمایشی بزرگ‌تر متصل شود. در این حالت مشاهده خواهید کرد که ظاهر این سیستم‌عامل به ظاهر نسخه‌ی رایانه‌های شخصی سیستم‌عامل ویندوز۱۰ تغییر پیدا می‌کند. هم‌چنین مایکروسافت در این حالت کاری کرده که بتوانید از ماوس و صفحه ‌کلید هم استفاده کنید. عرضه شدن برنامه‌هایی مانند آفیس برای نسخه‌ی موبایلی ویندوز۱۰، باعث شده تا کاربران بتوانند در این نسخه هم دست به تولید محتوا بزنند و پرونده‌های مختلفی را به‌وسیله PowerPoint درست کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برنامه‌های همگانی

هم‌چنین باید به این موضوع اشاره کنیم که مایکروسافت یک‌سری برنامه‌های همگانی (Universal Apps) هم برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و موبایل عرضه کرده تا کاربران بتوانند از یک برنامه روی چند پلتفرم مختلف استفاده کنند. از ویژگی‌های چنین برنامه‌هایی می‌توان به منتقل شدن اعلان‌ها (Notification) در سیستم‌های مختلف اشاره کرد. در این حالت احتمال ندیدن یک پیام بسیار کم می‌شود. قابلیت پشتیبانی از سرویس‌های ابری هم این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید به بسیاری از فایل‌ها و مدارک در چند دستگاه مختلف دسترسی داشته باشید. می‌توانید کار ویرایش یک فایل را روی رایانه‌های شخصی‌تان آغاز کنید و زمانی که در منزل یا دفتر کارتان نیستید کارتان را روی موبایل به پایان برسانید. اضافه شدن دستیار صوتی به این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز هم باعث شده تا بتوانید به اطلاعات خوبی دسترسی داشته باشید. این دستیار صوتی که «کورتانا» نام دارد برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و موبایل درنظر گرفته شده و اطلاعات مختلفی را با توجه به موقعیت افراد به نمایش در می‌آورد. هم‌چنین کورتانا به شکلی طراحی شده تا بتوان از آن برای جستجو بین فایل‌ها، تماس با افراد مختلف، ارسال پیام کوتاه به افراد دیگر و حتی اجرای برنامه‌ها استفاده کرد.

Windows-Mobie-1

آینده‌ای امیدوار کننده

حضور ضعیف مایکروسافت در بازار تلفن‌های همراه باعث شده تا این شرکت در ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل تغییرات مختلفی به‌وجود بیاورد. تغییراتی که سعی دارند تجربه‌ی یک‌سانی از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی را روی موبایل به وجود بیاورند. مایکروسافت با این‌کار می‌تواند مردم را به استفاده از این سیستم‌عامل تشویق کند که درنتیجه باعث می‌شود شرکت‌های بیش‌تری گوشی‌های هوشمند با این سیستم‌عامل راهی بازار کنند. البته مایکروسافت اعلام کرده که اگر شرکتی هم نخواهد از این سیستم‌عامل برای گوشی‌های‌اش استفاده کند، آن‌ها گوشی‌های مختلفی عرضه خواهند کرد. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که سهم کم بازار ویندوز در بخش موبایل باعث شده که شایعات مختلفی از این‌که مایکروسافت می‌خواهد گوشی‌های اندرویدی هم عرضه کند، شنیده می‌شود. شایعاتی که فعلا دور از حقیقت به‌نظر می‌رسند. سرمایه‌گذاری و تبلیغات مایکروسافت روی ویندوز۱۰ و نسخه موبایل آن آن‌قدر زیاد بوده که احتمال رخ دادن چنین اتفاقی در زمانی نزدیک بعید به‌نظر می‌رسد.

کاملا مشخص است که ویندوز۱۰ می‌خواهد یک بستر مشترک را برای رایانه‌های شخصی، موبایل، تبلت و حتی ایکس‌باکس وان به وجود بیاورد. بستری که به‌وسیله آن کاربران می‌توانند تجربه‌های مشابهی را در زمینه‌ی استفاده‌ از تکنولوژی داشته باشند.

ویندوز۱۰ گیمرهای حرفه‌ای را هدف قرار داده (پرونده ویژه ویندوز۱۰)

ماه‌هاست که بحث‌های زیادی درباره‌ی قابلیت‌های جدید ویندوز۱۰، ایکس‌باکس ‌وان و هم‌چنین آینده‌ی گرافیک بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی به‌گوش‌مان می‌خورد. تمام آن‌ها هم با محوریت یک موضوع هستند: «دایرکت‌ایکس۱۲». پیشرفت‌هایی مثل فریم‌ریت بسیار بالاتر، مصرف انرژی بسیار کم‌تر و به راه افتادن بازی‌ها روی کارت‌های گرافیک AMD بیش‌ترین بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی هستند که درخصوص دایرکت‌ایکس۱۲ به‌راه افتاده است. البته این‌طور که به‌نظر می‌رسد، اکثر این حرف‌ها و گمانه‌زنی‌ها قرار است درست از آب دربیایند.

مایکروسافت حسابی روی دایرکت‌ایکس۱۲ مانور داده. حالا در حالی که تنها یک روز تا عرضه‌ی رسمی ویندوز۱۰ مایکروسافت مانده، بد نیست نیم نگاهی به دایرکت ایکس۱۲ و قابلیت‌هایی که قول‌شان داده شده است، بیاندازیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دایرکت ایکس۱۲ چیست؟

بگذارید از اول شروع کنیم. دایرکت ایکس۱۲ جدیدترین نسخه از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) دایرکت ایکس است. این رابط برنامه‌نویسی، وظایف بصری یا چند رسانه‌ای رایانه‌هایی که سیستم‌عامل ویندوز را اجرا می‌کنند، شامل می‌شود. بیش‌تر کاربران هم دایرکت‌ایکس را فقط به‌خاطر بازی‌های رایانه‌ای می‌شناسند. چون بیش‌تر بازی‌ها از قدرت برنامه‌نویسی دایرکت‌ایکس برای به راه انداختن بخش‌های گرافیکی‌شان استفاده می‌کنند.

DX1

دایرکت‌ایکس در اصل برای ویندوز است. اما مایکروسافت می‌خواهد ویندوز۱۰ را روی پلتفرم‌های متعددی راه‌اندازی کند. قرار است دایرکت‌ایکس به تبلت‌ها و موبایل‌ها هم راه پیدا کند. ایکس‌باکس‌وان هم از این موضوع مستثنی نیست. تمام ایکس‌باکس‌ها تا به امروز بر پایه‌ی دایرکت‌ایکس کار می‌کردند. بد نیست بدانید اسم ایکس‌باکس از روی «دایرکت‌ ایکس‌باکس» (DirectX Box) برداشته شده است. مایکروسافت برای اولین بار می‌خواهد نسخه‌ی دایرکت‌ایکس کنسول بازی‌اش را هم ارتقا دهد. ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان هم می‌آید و این کنسول بازی، به دایرکت‌ایکس ۱۲ مجهز خواهد شد.

با تمام این اوصاف، دایرکت‌ایکس۱۲ فقط مخصوص ویندوز۱۰ طراحی شده است و نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل، به دایرکت‌ایکس جدید دسترسی نخواهند داشت.

چرا دایرکت‌ایکس۱۲ مهم است؟

می‌توان پاسخی این سوال را خیلی کوتاه داد: «قرار است دایرکت ایکس۱۲ بازی‌ها را سریع‌تر اجرا کند.»

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده دایرکت‌ایکس تا به امروز از زبان‌های برنامه‌نویسی گرافیکی دیگر موفق‌تر ‌باشد، وابسته نبودن بیش از اندازه‌ی‌اش به سخت‌افزار است. رایانه‌های شخصی، بی‌نهایت سخت‌افزار مختلف و متفاوت دارند. آن هم قبل از این‌که با نصب سخت‌افزارهای مختلف روی یک سیستم، باز هم مجموعه‌ی سخت‌افزاری پیچیده‌تری تولید کنیم. دایرکتایکس۱۲ به کدنویس‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی خودشان را با ساختاری یک‌سان بنویسند و خودش تمام پیچیدگی‌های سخت‌افزاری را برطرف می‌کند.

البته دایرکت ایکس۱۲ این امکان را هم دارد تا اجازه‌ی کنترل مستقیم سخت‌افزار را به سازندگان بدهد. مهم‌ترین قابلیت دایرکتایکس۱۲، استفاده‌ی بهینه‌تر از پردازنده‌ی مرکزی (CPU) است. این نسخه‌ی جدید از دایرکتایکس، پردازش‌های بین هسته‌های یک پردازنده را متعادل‌تر تقسیم می‌کند و سرعت خروجی آن‌ها را بیش‌تر می‌کند. در نتیجه فشاری که بازی‌ها روی پردازنده‌ی کارت گرافیک (GPU) می‌آورند، کم‌تر می‌شود و می‌توان پردازش بهینه‌تری هم از آن دریافت کرد.

DX3

وقتی پردازنده‌ی اصلی بیش‌تر بار پردازشی را به دوش بکشد، می‌توانیم از کارت گرافیکی استفاده‌ی بهینه‌تری کنیم.

هم‌چنین دایرکت ایکس۱۲ قابلیتی جدید ‌با عنوان Explicit Multiadapter دارد. با استفاده از این قابلیت، رایانه‌ها می‌توانند از چند پردازنده‌ی گرافیکی مختلف برای انجام یک کار استفاده کنند. برای مثال بازی‌ها می‌توانند ازیک کارت گرافیکی اینتل و یک کارت گرافیکی انویدیا روی سیستمی مشترک به‌طور هم‌ز‌مان استفاده کنند.

با این حال، به راه انداختن این قابلیت نیازمند انجام بهینه‌سازی‌های زیادی توسط استودیوهای بازی‌سازی است. باید منتظر ماند و دید که چه تعدادی از بازی‌ها و نرم‌افزارها در آینده این قابلیت را در خودشان می‌گنجانند.

داستان یک تناقض؛ آیا ۸ هسته همیشه بهتر از ۴ هسته است؟

اینتل در برابر AMD

روز به روز خرید گوشی سخت‌تر می‌شود. تنوع گسترده‌ی محصولات نیست که خریدار را گیج می‌کند، بلکه این تولیدکننده‌ها هستند که با کلمات عجیب و غریب‌شان مردم را گمراه می‌کنند. تصور اولیه‌ی عموم مردم این است که یک پردازشگر هشت‌هسته‌ای (Octa-Core) لزوما باید از یک پردازشگر چهارهسته‌ای (Quad-Core) قوی‌تر باشد؛ اما می‌دانیم که در واقعیت این‌گونه نیست. در این نوشته می‌خواهیم داستان پردازشگرهای موبایل را مرور کرده و از کار تولیدکنندگان موبایل سر دربیاوریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تکنولوژی ماهیت پیچیده‌ای دارد، فروش هم همین‌طور. شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی هم برای فروش کالاهای خود، پیچیده رفتار می‌کنند. یک بازاریاب در شرکتی مثل سامسونگ، هوآوی یا هر جای دیگر، سعی می‌کند فرایند پیچیده‌ی خرید را برای کاربر آسان جلوه دهد و برای این کار ممکن است رفتار صادقانه‌ای نداشته باشد. بازاریاب‌ها هنگام تبلیغ یک کالای الکترونیکی مصرفی، یک فرمول کلی دارند: «هر چه بیشتر، بهتر»؛ اما عموم مردم به‌مرور زمان واقعیت ماجرا را پی می‌برند. به طور مثال، ما حالا می‌دانیم که مگاپیکسل بیشتر دیگر به معنای کیفیت بهتر عکس نیست. در این مطلب یک واقعیت مهم را هم برای شما بازگو می‌کنیم. «تعداد هسته‌ی بیشتر، لزوما به معنای پردازشگر سریع‌تر نیست.»

‌    ‌‌‌‌‌

هسته‌ی بیشتر به معنای پردازشگر سریع‌تر نیست

در یک پردازشگر، هر هسته به عنوان یک واحد پردازشی (PU یا CPU) عمل می‌کند. اما تعداد واحدهای بیشتر، همیشه به سریع‌تر شدن پردازشگر منجر نمی‌شود. تعداد بالای هسته‌ها تنها موقعی به کار می‌آید که پردازشگر و نرم‌افزار جوری طراحی شده باشند که بتوانند بیشترین بهره را از آن هسته‌ها ببرند.

تصور کنید که از هشت آشپز خواسته شده در یک آشپزخانه‌ی کوچک بر روی پخت یک غذا همکاری کنند. آیا آن هشت نفر در آشپزخانه جا می‌شوند؟ آیا ظروف کافی برای کار آن هشت نفر وجود دارد؟ همان‌طور که می‌بینید، تعدد آشپزها لزوما سرعت آماده شدن غذا را بالا نمی‌برد.

در مورد هسته‌های داخل پردازشگر، همین داستان برقرار است؛ کارایی هسته‌های داخل پردازشگر به عوامل مختلفی مثل فرکانس «واحد پردازش مرکزی» (CPU)، معماری تراشه و نرم‌افزار بستگی دارد. شاید بیشترین مشکل از جانب نرم‌افزار باشد. آیا نرم‌افزار (یا همان اپلیکیشن) می‌تواند از تمام هسته‌های پردازشگر استفاده کند؟ این موضوع بستگی به نرم‌افزار دارد. همواره تلاش می‌شود بازی‌های موبایل طوری طراحی شوند که بتوانند از تمام هسته‌های پردازشگر برای بالا بردن عملکردشان بهره ببرند. اما واقعیت این است که در عمل اکثر بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها این‌گونه نیستند. متاسفانه بیشتر اپلیکیشن‌ها طوری طراحی شده‌اند که نهایتا می‌توانند از یک یا دو هسته کمک بگیرند. در این حالت، تمام هسته‌ها و بخش‌های روی تراشه، در حالت فعال قرار گرفته و از شارژ باتری مصرف می‌کنند.

‌‌‌‌

اهمیت معماری پردازشگر

در نگاه اول، پردازشگر چیزی نیست جز یک تراشه‌ی مربعی‌شکل. اما موضوع به این سادگی‌ها نیست. هر پردازشگر از هسته‌ها، حافظه‌ی «کش» (cache) و «دروازه‌های منطقی» (Logic Gates) و غیره تشکیل شده است. باید بدانید که طراحی پردازشگر تاثیر زیادی بر روی عملکردش دارد. نحوه‌ی طراحی «دروازه‌های منطقی» یا چگونگی اتصال حافظه‌ی «کش» به هسته‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ در این‌صورت، پر بیراه نیست اگر یک پردازشگر دوهسته‌ای را برتر از یک پردازشگر چهارهسته‌ای بدانیم؛ چه‌بسا خیلی از پردازشگرهای چهارهسته‌ای هم از پردازشگرهای هشت‌هسته‌ای بهتر باشند.

اینتل و آرمچندین شرکت مختلف هستند که تراشه‌های مخصوص دستگاه‌های اندرویدی را تولید می‌کنند. اما فقط دو معماری اصلی وجود دارد: «آرم» (ARM) و «اینتل» (Intel). این دو شرکت در مورد چگونگی تعامل اجزای مختلف پردازشگر، به روش خود عمل می‌کنند. بسیاری از تولیدکنندگان تراشه، مثل «کوآلکام»، «سامسونگ»، «انویدیا» و «مدیاتک» برای ساخت پردازشگرهای‌شان از طراحی مرجع شرکت «آرم» استفاده می‌کنند. «اینتل» هم بر اساس معماری خودش پردازشگر می‌سازد.

‌    ‌‌

تراشه آرم

یکه‌تازی‌های «آرم» در دنیای موبایل

شرکت «آرم» (ARM) در زمینه‌ی تراشه‌های موبایل، یک سر و گردن از رقبا بالاتر است؛ «آرم» این موقعیت را به لطف شرکای تجاری‌اش مثل «کوآلکام»، «سامسونگ» و سایرین بدست آورده. به عبارت دیگر، شما اگر یک تلفن هوشمند جدید بخرید، احتمال این‌که معماری پردازشگرش از نوع «آرم» باشد، خیلی زیاد است.

 

 

 

شرکت «آرم» برای طراحی تراشه‌‌هایش از مدلی موسوم به big.LITTLE استفاده می‌کند. در این مدل، تراشه‌ها از دو مجموعه‌ی چهارهسته‌ای (در مجموع ۸ هسته) تشکیل شده‌اند: یک مجموعه برای رسیدن به حداکثر عملکرد دستگاه فعالیت می‌کند و به عبارتی کارهای سنگین را انجام می‌دهد؛ مجموعه‌ی دوم هم روی کارایی دستگاه و کارهای سبک‌تری مثل مدیریت باتری تمرکز دارد. این روزها، اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی با تراشه‌های مبتنی بر طراحی «آرم» به بازار عرضه می‌شوند. اما «آرم» در این عرصه تنها نیست؛ «اینتل» به عنوان یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار کامپیوترهای شخصی، روز به روز نفوذش را به دنیای موبایل بیشتر می‌کند.

تصاویر و اطلاعات جدید از مدل‌های مختلف Honor 7

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6

پس از معرفی «هوآوی P8» و ورود اخیرش به بازار ایران، حالا طرفداران این شرکت چینی در انتظار نسل جدیدی از گوشی‌های Honor هستند. طبق برنامه این گوشی فردا رونمایی خواهد شد و معمولا یکی دو روز قبل از معرفی رسمی، شاهد انتشار جزئیات مختلفی از این گوشی هستیم.

در شرف معرفی پرچمدار جدید سری Honor هوآوی قرار داریم و افشاگران اینترنتی جزئیات و تصاویر متعددی از این گوشی را منتشر کرده‌اند.

وبسایت چینی My Drivers در خبری ادعا کرده که Honor 7 هوآوی در چندین مدل به بازار وارد خواهد شد. مدل معمولی آن دارای گوشه‌هایی دوار و و یک قاب فلزی است و مدل بالارده و اصلی نیز به صورت تمام‌فلزی تولید شده است. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم این دو مدل در ظرفیت حافظه رم آن‌هاست. بر اساس این شایعه، مدل معمولی این گوشی با ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شود و مدل تمام‌فلزی نیز دارای رمی ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. هر دو مدل به یک نمایشگر ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و یک پردازنده Kirin 940 تولیدی خود هوآوی مجهز هستند. دوربین عقب Honor 7 نیز ۱۶ مگاپیکسلی و مجهز به لرزشگیر لیزری است.