قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بهترین افزونه های سئو برای وردپرس



حتماً بسیاری از کمپانی ها و فروشگاه های کبیر را الی کنون دیده اید که برای تاسیس و انتشار سایت یا تارنگار خویش از سیستم وردپرس کاربرد کرده اند و سایر می نا گفت این سیستم از حالت تارنگار نویسی درآمده است و به یک سیستم همه کاره با پروا به افزونه های زیادی که برای آن نوشته شده است تبدیل شده است. ولی مهمترین نگرانی هر وبمستر و تارنگار نویسی در گزینش سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت خویش و انتشار نوشته های جدید در آن قابلیت های موجود در آن سیستم برای بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) است که وردپرس هم الان با توجه به افزونه های زیادی که در این گویه برای آن هستی دارد می توان گفت بهترین گزینه است. ولی در این نوشته از تورتک به معرفی 8 افزونه برای وردپرس که امتحان خویش را بعد دیتا اند و در سایت های کبیر و موفقی استفاده می شوند می پردازیم الی شما نیز در صورتی که می خواهید سایت خود را از لحاظ سئو درونی بهینه کنید بتوانید به صورت رایگان این پیشه را اتمام دهید.

افزونه سئو وردپرس

 
چه نیازی به نصب افزونه های سئو در وردپرس است ؟

اما چه بسا سوال شما این باشد که اصلاً چه نیازی به نصب افزونه ها سئو در وردپرس است . آیا خویش وردپرس به چهره پیش فرض نمی تواند رتبه سایت ما را در موتورهای جستجوگر افزایش دهد و از این طریق بازدید کنندگان جدیدی را به صورت روزیانه برای سایت ما کسب کند ؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم وردپرس یک سیستم متن مفتوح ، کاملاً مجانی است و در ساخت و گسترش آن به نکات زیادی مانند سادگی کار با آن ، حجم زیر کدها ، به کارگیری آن برای هر منظوری و … در نظر گرفته شده است و هیچ تعهدی را وردپرس در ارئه دادن یک سیستم که همگی بیچارگی های شما را بر طرف کند ندارد. همانطور که بسیاری از دوستان می پرسند چرا در سیستم عامل اوبنتو بعد از نصب احتیاج به افزودن پک های نرم افزاری و کدگذاری های سایر است تا یک دسکتاپ کامل را داشته باشیم و مشابه سیستم عامل ویندوز در آن همه چیز از پیش فراهم نشده است.

شما می توانید سیستم های متن باز را هر طوری که می خواهید تمثال بندی کنید و با پروا به دربایستن خود از افزونه ها و الصاق هایی که برای آن سیستم بدست سایر گسترش دهندگان ایجاد شده است استفاده کنید و احد از جذابیت های شغل با اینگونه نرم ادوات و سیستم ها ، همین نکته است.

حال اگر می خواهید صفحات سایت خود را که با سیستم وردپرس برپایی کرده اید برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید و با این کار در سئو درونی سایت خود قدم مثبتی را بردارید و بتوانید بازدید کنندگان اکثریت را از طریق موتورهای جستجوگر به سایت خود جلب کنید می توانید علاوه بر امکانات قبل فرض وردپرس و پوسته های آن برای سئو از افزونه هایی که برای این کار نیز ساخته شده اند بهره‌گیری کنید. لازم به ذکر است این افزونه ها معمولاً اکثر کارها را به چهره خودکار اتمام می دهند و نیازی نیست که شما از دانش سئو و بهینه سازی سایت اطلاعات چندانی را داشته باشید.

درد پشت چشم نشانه چیست؟



 از مهم ترین علل احساس ناراحتی در چشم خشکی چشم است

 

درد چشم به شکل های مختلف و در قسمت های مختلف چشم بروز می کند و هر کدام علت خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی همه آنها پرداخته می شود

سردرد معمولا در قسمت های مختلف سر، از جمله شقیقه ها، سینوس ها، پیشانی و پشت چشم ها احساس می شود. چند نوع سردرد و همچنین برخی شرایط دیگر منجر به درد چشم می شوند. اما بدون در نظر گرفتن علت درد پشت چشم، این نوع درد ممکن است خفیف، متوسط و شدید باشد.

 

درد چشم و اطراف چشم علت های زیادی می تواند داشته باشد، از جمله آسیب دیدن چشم که در این شرایط علت درد واضح است، اما گاهی تشخیص علت درد چشم کار آسانی نیست. 

در موارد پیچیده شدت درد نمی تواند جدیت علت زمینه ای را مشخص کند؛ به عبارت دیگر یک مشکل نسبتا جزئی، مانند ساییدگی سطحی قرنیه بسیار دردناک است. اما شرایط بسیار جدی چشم، مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا macular degeneration، رایج ترین انواع گلوکوم و چشم دیابتی هیچ دردی به همراه ندارند.

 

قرنیه چشم از حساس ترین بافت های بدن است. در حقیقت تراکم حسگرهای عصبی در قرنیه بیش از 500 برابر پوست است. حساسیت بالای قرنیه مفید است، زیرا اولین خط دفاعی چشم در مقابل آسیب های خارجی است.بنابراین اگر چیزی سطح بیرونی چشم را تحریک کند، به سرعت متوجه آن خواهید شد.

 

چشم درد احساسات و علائم مختلفی به همراه دارد که به چشم پزشک کمک می کند علت بروز ناراحتی را مشخص کند. این علائم عبارتند از احساس درد شدید، سوزن سوزن شدن، احساس سوزش، یک درد مبهم و احساس کردن چیزی در داخل چشم. به علاوه درد چشم معمولا با تاری دید، قرمزی و حساسیت به نور همراه است.

 

در ادامه به علت های رایج درد چشم بر اساس محل بروز درد و ناراحتی اشاره می شود.

منبع

علل ، علائم و درمان بیماری اکتروپیون



بیماری اکتروپیون دریک معاینه ساده چشم پزشکی قابل تشخیص است

 

اکتروپیون (Ectropion) چیست؟

اکتروپیون به برگشتن لبه پلک تحتانی به سمت خارج، که باعث می شود چشم و مخاط آن در معرض هوا و در نتیجه خشکی قرار گیرند، اکتروپیون گفته می شود. فرد در این حالت دچار آبریزش شده و در صورت پاک کردن اشک، چشم خشک تر می شود.

 

علل اکتروپیون

• ضعیف شدن عضلات و بافت هایی که در حالت طبیعی پلک را روی چشم نگاه می دارند.

 

فلج رشته های عصبی که به عضلات پلک می روند.

 

جمع شدن بافت جوشگاهی (ناشی از سوختگی ها، زخم ها یا عمل جراحی) در نزدیکی چشم

  

درمان ‌بیماری اکتروپیون‌ یک‌ جراحی‌ کوچک‌ برای‌ برقراری‌ کشش‌ مناسب‌ در پلک‌ است‌

 

علایم اکتروپیون چیست؟

ο به خارج چرخیدن پلک (معمولاً پلک پایین) که ظاهر نازیبا دارد.

 

ο التهاب (درد، قرمزی و تورم) در پلک

 

ο خشکی چشم در اثر بیرون ریختن قطرات اشک روی گونه، به جای اینکه روی چشم بلغزند و آن را مرطوب کنند.

 

عوارض‌ احتمالی‌ اکتروپیون 

اگر این بیماری درمان نشود، باعث ضخیم شدن مخاط داخلی پلک ها شده و ایجاد التهاب و در نهایت صدمه به چشم می شود.

 

اکتروپیون چگونه تشخیص داده می­ شود؟

این بیماری دریک معاینه ساده چشم ­پزشکی قابل­ تشخیص است.

منبع

علل و راه‌های درمان سردردهای سینوسی



اگر سینوزیت درمان نشود، عوارض خطرناکی در پی خواهد داشت

 

ترشحات سینوسی از طریق مجرایی در داخل بینی تخلیه می‌شود و جریان فیزیولوژیک این تراشه‌ها با حرکت مهره‌های بینی به طرف حلق می‌رود.  هر عاملی که باعث اختلال این روند فیزیولوژیک شود، موجب سینوزیت می‌گردد.

 

علل بروز سینوزیت

از جمله عواملی که موجب سینوزیت می شود، انحراف تیغه بینی، بزرگی شاخک‌های موجود در بینی است. سرماخوردگی نیز ممکن است موجب سینوزیت شود، اما زمانی که التهاب و تورم ایجاد شده از سرماخوردگی همراه با عفونت باشد،  ممکن است هر سرماخوردگی همراه با سردرد با سینوزیت اشتباه گرفته شود.

آلرژی نمی‌تواند در ایجاد سینوزیت موثر باشد، زمانی که آلرژی پیشرفته می‌شود، موجب پلیپ می‌شود. این نوع آلرژی و پلیپ ممکن است موجب سینوزیت شوند اما باز هم نباید هر نوع آلرژی را عامل بروز سینوزیت دانست.

 

انواع سینوزیت

سینوزیت به دو صورت حاد و مزمن بروز می‌کند. در صورت حاد بودن، سینوزیت بین ۲ تا ۴ هفته بطول می‌انجامد. سینوزیت حاد عمدتا در پی سرماخوردگی و آنفلوآنزا بروز می‌کند. عفونت اولیه به مخاط سینوس‌ها هجوم آورده و التهاب در آن‌ها ایجاد می‌کند. سینوزیت حاد علائمی چون سردرد، سنگینی سر و ترشحات بینی دارد.

 

سینوزیت وقتی بیش از چهار هفته تداوم می‌یابد، مزمن می‌شود. سینوزیت مزمن ممکن است تا سال‌ها گریبان‌گیر بیمار شود و عموما توسط عوامل آلرژی‌زا و عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌شود. آسم و اختلالات آلرژیک مزمن نیز عموما باعث ایجاد سینوزیت مزمن می‌شوند. ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن،به پولیپ بینی نیز مبتلا می‌شوند. در عین حال در سینوزیت مزمن، سردرد نداریم و این بیماری با ترشحات پشت بینی همراه است. در این نوع سینوزیت،  تغییر صدا و سرفه نیز دیده می‌شود. اگر در سینوزیت مزمن سردرد رخ دهد، فرد یا دچار عارضه دیگری شده یا سینوزیت روند حاد پیدا کرده است.

 

راه‌های تشخیص سینوزیت

معاینه بالینی همراه با معاینه‌ای که از بینی گرفته می‌شود و شرح حال بیمار، از راه‌های تشخیص سینوزیت است که اگر با اسکن بدون تزریق همراه شود، یک تشخیص قطعی را به بیمار می‌دهد.

 

منبع

دلایل بی خوابی در میانه های شب چیست؟



برخی داروهایی که برای بهبود خواب طراحی شده اند می توانند اثر منفی داشته باشند

 

بیدار شدن از خواب چند ساعت پیش از این که زنگ هشدار ساعت شما به صدا درآید، به واقع شرایطی آزاردهنده است. برای بسیاری از ما چند دقیقه خواب بیشتر نیز می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد.

 

«بی خوابی در باور عمومی به عنوان ناتوانی در به خواب رفتن شناخته می شود اما اگر یک روتین وقت خواب منظم را دنبال می کنید، احساس خواب آلودگی می کنید، در زمانی مشابه از شب به خواب می روید اما در نیمه های شب از خواب بیدار می شوید و در به خواب رفتن مجدد با دشواری مواجه هستید با پدیده ای به نام "بی خوابی میانی" مواجه هستید.

 

گاهی اوقات این بیدار شدن های شبانه عادی بوده و به مساله خاصی اشاره ندارند.

اگر در میانه های شب از خواب بیدار می شوید اما این شرایط برای شما ناراحت کننده و آزار دهنده نیست، می توانید طی این بازه زمانی بیداری مدیتیشن، مطالعه یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش را مد نظر قرار دهید. وادار کردن خود در به خواب رفتن دوباره بدترین کاری است که می توانید در این شرایط انجام دهید.

 

اگر قصد دارید چیزی مطالعه کنید از نور شمع یا نور کم برای این کار استفاده کنید. خود را در معرض نور آبی تلفن همراه یا نمایشگر رایانه قرار ندهید زیرا در ریتم شبانه روزی شما اختلال ایجاد می کند.

اما اگر به طور مداوم در میانه های شب از خواب بیدار می شوید و صبح روز بعد با احساس خستگی مواجه هستید، برخی دلایل می توانند در پس این رخداد قرار داشته باشند.

 

از دلایل بی خوابی در میانه های شب

بیدار شدن از خواب چند ساعت پیش از این که زنگ هشدار ساعت شما به صدا درآید به واقع شرایطی آزاردهنده است. برای بسیاری از ما چند دقیقه خواب بیشتر نیز می تواند بسیار رضایت بخش باشد. بی خوابی میانی می تواند به واسطه برخی دلایل شکل بگیرد که در ادامه با چند نمونه از آنها بیشتر آشنا می شویم.

منبع