قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

درد پشت چشم نشانه چیست؟



 از مهم ترین علل احساس ناراحتی در چشم خشکی چشم است

 

درد چشم به شکل های مختلف و در قسمت های مختلف چشم بروز می کند و هر کدام علت خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی همه آنها پرداخته می شود

سردرد معمولا در قسمت های مختلف سر، از جمله شقیقه ها، سینوس ها، پیشانی و پشت چشم ها احساس می شود. چند نوع سردرد و همچنین برخی شرایط دیگر منجر به درد چشم می شوند. اما بدون در نظر گرفتن علت درد پشت چشم، این نوع درد ممکن است خفیف، متوسط و شدید باشد.

 

درد چشم و اطراف چشم علت های زیادی می تواند داشته باشد، از جمله آسیب دیدن چشم که در این شرایط علت درد واضح است، اما گاهی تشخیص علت درد چشم کار آسانی نیست. 

در موارد پیچیده شدت درد نمی تواند جدیت علت زمینه ای را مشخص کند؛ به عبارت دیگر یک مشکل نسبتا جزئی، مانند ساییدگی سطحی قرنیه بسیار دردناک است. اما شرایط بسیار جدی چشم، مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا macular degeneration، رایج ترین انواع گلوکوم و چشم دیابتی هیچ دردی به همراه ندارند.

 

قرنیه چشم از حساس ترین بافت های بدن است. در حقیقت تراکم حسگرهای عصبی در قرنیه بیش از 500 برابر پوست است. حساسیت بالای قرنیه مفید است، زیرا اولین خط دفاعی چشم در مقابل آسیب های خارجی است.بنابراین اگر چیزی سطح بیرونی چشم را تحریک کند، به سرعت متوجه آن خواهید شد.

 

چشم درد احساسات و علائم مختلفی به همراه دارد که به چشم پزشک کمک می کند علت بروز ناراحتی را مشخص کند. این علائم عبارتند از احساس درد شدید، سوزن سوزن شدن، احساس سوزش، یک درد مبهم و احساس کردن چیزی در داخل چشم. به علاوه درد چشم معمولا با تاری دید، قرمزی و حساسیت به نور همراه است.

 

در ادامه به علت های رایج درد چشم بر اساس محل بروز درد و ناراحتی اشاره می شود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.