قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هدیه‌های اعتباری

این نوع هدایا هم بسیار مؤثر‌ند چرا که به فرد هدیه‌گیرنده امکان گزینش می‌‌دهند و او خودش می‌‌داند که اعتبار را چگونه هزینه کند. البته سطح اندک اعتبار در این موارد ممکن است مسأله‌ساز باشد. و مفتوح فراموش نکنید پول نقد سایر هدیه نیست و برای همیشه حذف شده است. نقطه سرخط!


علاوه بر این‌ها هدایا پروا به سررسید مناسب‌ برای هدیه دادن ملاحظات دیگری هم دارند.


شناخت کارمندان: بسیاری از شرکت‌ها نگران جنبه‌های تبعیض‌آمیزی هستند که ممکن است جزو پیامدهای هدیه دادن به یک کارمند باشد و در کل، برگزیدن یک فرد ویژه هم همیشه سخت است. به همین دلیل بودجه‌ای در گزین کردن مدیران شرکت‌ها پیمان می‌‌گیرد الی در این مقوله خرج شود. وقت‌گذاری فراوان برای اجرای یک پروژه، خوشنودی بخشیدن به مشتری و اقدامات صرفه‌جویانه می‌‌تواند جزو موارد پسندیده برای هدیه دادن باشد. در این موارد هم باید به تناسب هدیه و هدیه‌گیرنده توجه داشت.


مشتریان: به هدیه، هدیه‌گیرنده و به اخلاقیات سازمان پروا کنید. با گزینش مشتری، اکنون باید به گونه هدیه و نحوه ارسال آن پروا داشته باشید. بین نیروی فروش و مشتری باید رابطه باشد. اگر هدیه را افرادی از شرکت به مشتری بدهند که با او در پیوستگی مستقیم بوده‌اند، تأثیر بهتری خواهد داشت. برای مشتری بسیار جالب خواهد بود که ببیند از بخش خدمات مشتری یک شرکت، ‌هدیه اخذ می‌‌کند.


هدیه؛ نگاهی متفاوت‌

کاسه جایی رود که مفتوح آرد قدح!

انتقال یک جانبه پول، اموال و چیزهای دیگر به گیرنده از سوی یک دهنده که ظاهراً نباید بعد از دادن آن‌ها ادعایی نسبت به گیرنده داشته باشد.

خوب این می‌‌تواند یک تعریف از هدیه دادن باشد. نکته‌ای که در این تعریف هست، بر فقدان هیچ پیش‌شرطی پایدار است، یعنی هدیه‌دهنده نباید هیچ پیش‌شرطی برای دادن هدیه وضع کند.

اما گاهی وقت‌ها، برخی از هدایای تبلیغاتی  ممکن است طرف روبرو را یعنی طرف هدیه‌گیرنده را وادار به حمایت از مثلاً یک محصول یا یک خدمت و یا یک برنامه کند (در این چهره باز هم می‌‌توان به آن هدیه گفت؟!)

و باز گاهی وقت‌ها‌، بعضی از هدایا هم ممکن است هدیه‌گیرنده را مکلف به عمل متقابل سازد و به سایر زبان او را وادار کند که در هم‌چشمی و چشم وهمچشمی با هدیه‌دهنده، او هم متقابلاً‌ هدیه‌ای بخرد و این هدیه گران‌قیمت‌تر از هدیه هدیه‌دهنده هم باشد.


در این حالت می‌‌توان گفت هدیه دادن نه از سر مهر و علاقه بلکه اساساً نوعی سمبول(لاتین) است که در یک حالت نمادین متقابل و در محیطی سمبولیک رد و بدل می‌‌شود و بیشتر به یک فضای اقتصادی شبیه است الی فضایی مبتنی بر روابط خالص انسانی.

به عبارت بهتر در چنین حالاتی، هدیه‌گیرنده باید آن را در چارچوب درآمد خود هضم و درک کند و به فکر جایگزین آن برای گسیل داشتن به میدان طرف روبرو باشد و به دیگر کلام فکر وثیقه مالی اخذ آن را از همان لحظات اول استجابت آن، لحاظ کند و به همین خاطر است که جستار در قالب سازمانی به تخصیص بودجه برای هدیه دادن ختم می‌‌شود و هدیه می‌‌شود یک مقوله کاملاً اقتصادی و با حساب و کتاب و به راستی آدم را به یاد این ضرب‌المثل سرشناس می‌‌اندازد: که کاسه جایی رود که مفتوح آرد قدح!

شما که هدیه می‌‌دهید به این موضوعات چطور نگاه می‌کنید؟

- هدیه شما علامت پروا به طرف روبرو است یا عاملی که قدرت و مکنت شما را به رخ هدیه‌گیرنده می‌‌کشاند؟


- هدیه شما طرف را به نگرانی از نقض قواعد بازی می‌‌کشاند یا این‌که به او آرامش‌خاطر می‌‌دهد؟


- شما دارید هدیه می‌‌دهید، یا اجرت رفتار موردنظرتان را از طرف‌ هدیه‌گیرنده؟


- و سرانجام مفتوح می‌‌توان پرسید که دارید هدیه می‌‌دهید یا قرض؟ سایر هدیه‌گیرنده را شیفته خودتان می‌‌کنید یا وام‌دار خودتان؟ دارید به سایرین راه و رسم حیات کردن را می‌‌آموزید یا راه و رسم وابستگی به دیگران را؟

اپل آیمک را با پردازنده‌های ۶ و ۸ هسته‌ای اینتل و گرافیک وگا به‌روز کرد

اپل طی روزهای گذشته درکنار رونمایی ایرپاد و آیپدهای جدید، کامپیوتر آل‌این‌وان آی‌مک را نیز با پردازنده‌های نسل نهمی اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی وگا به‌روز کرد. کوپرتینونشین‌ها ادعا می‌کنند که کامپیوترهای جدید به‌لطف سخت‌افزار جدید و حافظه‌های سریعشان، نسبت به گذشته، بهبودی ۲ برابری در عملکرد ارائه خواهند داد. تام بوگر، مدیر بازاریابی ارشد مک می‌گوید:

خریداران به بهبود فوق‌العاده‌ی عملکرد آیمک علاقه‌مند خواهند شد. به‌لطف پردازنده‌های ۸ هسته‌ای و گرافیک وگا، خانواده‌ی آیمک، قدرتمندتر از هر زمان دیگری هستند. با نمایشگر شگفت‌انگیز رتینا، طراحی فوق‌العاده، بهبود دو برابری عملکرد و سیستم‌عامل دوست‌داشتنی macOS موهاوی، آیمک با اختلافی فاحش، بهترین کامپیوتر دسکتاپ دنیا است.

آیمک ۲۰۱۹ / iMac 2019

اپل ادعا می‌کند که به‌لطف پردازنده‌های به‌روزشده، خریداران آیمک‌های جدید در طیف گسترده‌ای از کاربری‌ها، از ویرایش عکس گرفته تا اجرای بازی‌های سنگین، موسیقی‌سازی و تدوین فیلم، بهبود شگفت‌انگیزی در عملکرد دستگاه تجربه خواهند کرد.

  • آیمک ۲۱.۵ اینچی اکنون از پردازنده‌های نسل هشتمی چهارهسته‌ای و برای نخستین‌بار پردازنده‌های ۶ هسته‌ای بهره می‌برد و بهبودی ۶۰ درصدی در عملکرد تجربه می‌کند.
  • آیمک ۲۷ اینچی برای نخستین‌بار از پردازنده‌های نسل نهمی ۶ و ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند و بهبودی ۲.۴ برابری در عملکرد به‌ارمغان می‌آورد.

آیمک ۲۰۱۹ / iMac 2019

پردازنده‌های گرافیکی رادئون پرو وگا برای نخستین‌بار به آیمک ۲۱.۵ اینچی راه پیدا کرده‌اند و در عملکرد گرافیکی بهبودی ۸۰ درصدی به‌وجود می‌آورند. در نقطه‌ی مقابل، آیمک ۲۷ اینچی با بهبود ۵۰ درصدی در عملکرد گرافیکی به‌لطف پردازنده‌های رادئون پرو وگا، اکنون گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای با نیازهای سنگین، نظیر توسعه‌ی محتوای سه‌بعدی، تدوین ویدئو با جلوه‌های پیچیده یا طراحی بازی‌هایی با رزولوشن بالا به‌شمار می‌آیند.

مشخصات فنی آیمک ۲۰۱۹
پارامترها / مدل۲۱.۵ اینچی۲۷ اینچی
نمایشگر۲۳۰۴ × ۴۰۹۶ پیکسل
۵۰۰ نیت
پشتیبانی از DCI-P3
۲۸۸۰ × ۵۱۲۰ پیکسل
۵۰۰ نیت
پشتیبانی از DCI-P3
CPUپیش‌فرضCore i3
۴هسته/۴ترد
۳.۶ گیگاهرتز
Core i5
۶هسته/۶ ترد
۳.۰-۴.۱ گیگاهرتز

Core i5
۶هسته/۶ترد
۳.۰-۴.۱ گیگاهرتز

Core i5
۶هسته/۶ترد
۳.۱-۴.۳ گیگاهرتز
Core i5
۶هسته/۶ترد
۳.۷-۴.۶ گیگاهرتز
اختیاریCore i7
۶هسته/۱۲ترد
۳.۲-۴.۶ گیگاهرتز
--Core i9
۸هسته/۱۶ترد
۳.۶-۵.۰ گیگاهرتز
GPUپیش‌فرضرادئون پرو 555Xرادئون پرو 560Xرادئون پرو 570Xرادئون پرو 575Xرادئون پرو 580X
اختیاری--رادئون پرو وگا ۲۰----رادئون پرو وگا ۴۸
رمپیش‌فرض۸ گیگابایت DDR4-2666
اختیاری۱۶-۳۲ گیگابایت۱۶-۳۲ گیگابایت۱۶-۶۴ گیگابایت
حافظهپیش‌فرضیک ترابایت HDDیک ترابایت فیوژنیک ترابایت فیوژن۲ ترابایت فیوژن
اختیارییک ترابایت فیوژن
۲۵۶ گیگابایت SSD
۵۱۲ گیگابایت SSD
یک ترابایت SSD
۲۵۶ گیگابایت SSD
۵۱۲ گیگابایت SSD
یک ترابایت SSD
۲ ترابایت فیوژن
۲۵۶ گیگابایت SSD
۵۱۲ گیگابایت SSD
یک ترابایت SSD
۲ ترابایت فیوژن
۳ ترابایت فیوژن
۲۵۶ گیگابایت SSD
۵۱۲ گیگابایت SSD
یک ترابایت SSD
۳ ترابایت فیوژن
۵۱۲ گیگابایت SSD
یک ترابایت SSD
۲ ترابایت SSD
وای‌فایIEEE 802.11ac Wi-Fi + BT 4.2
اترنتیک گیگابیتی
خروجی تصویر۲ پورت تاندربولت ۳
صدااسپیکر استریومیکروفون یکپارچه یک خروجی صدا
پورت‌ها

۲ تاندربولت ۳
۴ پورت USB 3.1 Gen2 Type-A
یک درگاه کارت SDXC

ابعاد

۱۷.۵ × ۴۵ × ۵۲.۸ سانتی‌متر

۲۰.۳ × ۵۱.۶ × ۶۵ سانتی‌متر
سیستم‌عامل

macOS Mojave

آیمک ۲۰۱۹ / iMac 2019

براساس ادعای اپل، نمایشگرهای رتینای 4K و 5K به‌کاررفته در آیمک‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی با بالغ بر ۱۴.۷ میلیون پیکسل، یک میلیارد رنگ، روشنایی ۵۰۰ نیتی، پشتیبانی از فضای رنگی گسترده‌ی P3 و زاویه‌ی دید عریض، تجربه‌ای فراگیر در نمایش متون و عکس‌های پروضوح درکنار تدوین ویدئوهای 4K به‌ ارمغان می‌آورد.

با وجود بهبود فاحش عملکرد، طراحی آیمک‌های جدید هیچ تفاوتی با گذشته ندارد؛ اما اپل ادعا می‌کند که بدنه‌ی آلومینیومی یکپارچه و باریک آیمک درکنار کیبورد و ماوس هم‌رنگ آن، تجربه‌ای مینیمالیستی و عاری از پیچیدگی به‌ارمغان می‌آورد و به کاربر اجازه می‌دهد تا بیش‌ازپیش روی محتوای خود تمرکز داشته باشد. کوپرتینونشین‌ها مدعی هستند که طراحی آیمک با هر محیطی از خانه گرفته تا استودیوهای حرفه‌ای و سازمان‌ها سازگاری دارد.


آیمک ۲۰۱۹؛ قدرتمندتر از گذشته به‌لطف پردازنده‌های کافی لیک اینتل

براساس مجموعه‌ای از نتایج بنچمارک مدل‌های ۲۰۱۹ آیمک اپل که در وب‌سایت گیک‌بنچ منتشر شده‌اند، به‌لطف استفاده از پردازنده‌های نسل هشتم و نهم اینتل، بازدهی این رایانه‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است.

تمام مدل‌های ۲۷-اینچی که دارای نمایشگر 5K هستند، در مقایسه با نمونه‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷ بازدهی بهتری دارند. در مدل‌های شش‌هسته‌ایِ جدید، امتیازهای مربوط‌به پردازش تک‌هسته‌ای به‌طور میانگین، به‌میزان ۶ تا ۱۱ درصد افزایش یافته‌اند؛ امتیازهای مرتبط با پردازش چندهسته‌ای هم به میزان ۴۳ تا ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

بنچمارک آی مک ۲۰۱۹ / iMac 2019 Benchmark

نتایج بنچمارک چندهسته‌ای آی‌مک‌های ۲۷-اینچی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۷

در عین حال، در مدل‌های رده‌بالاتر که دارای پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Core i9 با فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز هستند، شاهد بیشترین میزان افزایش بازده هستیم؛ به‌گونه‌ای که در برخی موارد نتایجبنچمارک برای پردازش چندهسته‌ای تا ۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهند.

بالاترین مدل رده‌بالای آی‌مک ۲۰۱۹ موفق شده است تا امتیاز ۶۱۵۷ را برای پردازش تک‌هسته‌ای و امتیاز ۳۲۲۹۳ را برای پردازش چند‌هسته‌ای به دست آورد. این در حالی است که این امتیازات برای مدل رده‌بالای سال ۲۰۱۷ به‌ترتیب ۵۶۸۴ و ۱۹۳۷۱ بوده‌اند.

بنچمارک آی مک ۲۰۱۹ / iMac 2019 Benchmark

نتایج بنچمارک تک‌هسته‌ای آی‌مک‌های ۲۷-اینچی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۷

حتی مدل پایه‌ی آیمک ۲۷-اینچی ۲۰۱۹ که به تراشه‌ی شش‌هسته‌ای نسل هشتمی اینتل با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز مجهز است نیز در مقایسه با مدل مشابه سال ۲۰۱۷ نتایج به‌مراتب بهتری را کسب کرده است. در مدل ۲۰۱۹، امتیاز پردازش تک‌هسته‌ای به ۵۲۲۲ رسیده و امتیاز مربوط‌به پردازش چندهسته‌ای نیز ۲۰۱۴۵ است. در مقابل، این امتیازها برای مدل مشابه سال ۲۰۱۷، به‌ترتیب ۴۷۶۷ و ۱۳۶۸۲ هستند.

باتوجه‌به فاصله‌ی نسلی دو ساله میان پردازنده‌های استفاده‌شده در آی‌مک‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۷، تعجبی ندارد که حتی مدل‌های میان‌رده‌ی آی‌مک ۲۰۱۹ نیز در مقایسه با مدل‌های رده‌بالای سال ۲۰۱۷ عملکرد بهتری دارند. مدل‌های ۲۷-اینچی آی‌مک که از تراشه‌های ۸ و ۶ هسته‌ای استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی با نمونه‌های ۸ و ۱۰ هسته‌ای آی‌مک پرو، که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده‌اند رقابت کنند. در نمونه‌های رده‌بالای آی‌مک ۲۰۱۹ که دارای تراشه‌ی ۸ هسته‌ای هستند، بازدهی پردازنده در پردازش تک‌هسته‌ای ۱۶ درصد بالاتر از نمونه‌های ۱۰ هسته‌ای آی‌مک پرو است، که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده‌اند. در نقطه‌ی مقابل، امتیاز پردازش چند‌هسته‌ای نیز برای پردازنده‌های ۸ هسته‌ای تنها ۱۰ درصد کمتر از پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای سال ۲۰۱۷ است.

بنچمارک آی مک ۲۰۱۹ / iMac 2019 Benchmark

نتایج بنچمارک تک‌هسته‌ای آی‌مک‌های ۲۱.۵-اینچی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۷

در رابطه با نمونه‌های ۲۱.۵ اینچی آی‌مک که دارای نمایشگر 4K هستند، اختلاف بازده پردازند‌های جدید و قدیمی کمتر است؛ بااین‌حال، همین میزان اختلاف نیز قابل چشم‌پوشی نیست. در مدل‌های جدید، امتیازهای پردازش تک‌هسته‌ای به میزان ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. امتیازهای پردازش چندهسته‌ای نیز بین ۱۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته‌اند.

بنچمارک آی مک ۲۰۱۹ / iMac 2019 Benchmark

نتایج بنچمارک چندهسته‌ای آی‌مک‌های ۲۱.۵-اینچی ۲۰۱۹ و ۲۰۱۷

دلیل این افزایش‌ها، فرکانس بالاتر و تغییر تعداد هسته‌های پردازنده است؛ چرا که معماری درونی پردازنده‌ها به‌روزرسانی نشده است. بااین‌حال، با وجود افزایش قابل‌توجه نتایج بنچمارک، نمی‌توان گفت که صرفا این اعداد می‌توانند توجیهی برای جایگزینی مدل‌های ۲۰۱۷ آی‌مک با مدل‌های جدید باشند.

جدیدترین مدل‌های آی‌مک مدتی پیش معرفی شده‌اند و اکنون در حال رسیدن به دست مشتریان هستند. به‌جز استفاده از پردازنده‌های نسل هشتمی و نسل نهمی کافی‌لیک اینتل، ارائه‌ی کارت گرافیک رادئون پرو وگا به‌عنوان یک گزینه‌ی انتخابی و استفاده از حافظه‌ی رم سریع‌تر، تغییرات دیگری در مدل‌های ۲۰۱۹ آیمک ایجاد نشده است.

فروش جهانی کامپیوترهای شخصی در فصل اول ۲۰۱۹، به ۵۸.۵ میلیون دستگاه کاهش یافت

بازار کامپیوترهای شخصی، هنوز روند سقوط را تجربه می‌کند. مؤسسه‌های تحقیقاتی گارتنر و IDC در جدیدترین تحقیقات خود، صحت این گزاره را تأیید کردند و به‌نوعی نتایج هماهنگی هم ارائه دادند. پیش‌بینی و تحلیل سقوط در بازار کامپیوتر، امری دشوار نیست اما نکته‌ی جالب این است که برای اولین‌بار، دو مؤسسه‌ی تحقیقاتی آمار برابری را برای فروش ارائه‌ کردند. هر دو مؤسسه، آمار فروش در فصل اول ۲۰۱۹ را ۵۸.۵ میلیون دستگاه اعلام کردند. به‌علاوه، آن‌ها کاهش فروش را در گزارش‌های خود اعلام کردند که به‌نوعی تأییدکننده‌ی روندی مشابه سال‌های گذشته، برای سال ۲۰۱۹ است.

در سال ۲۰۱۸، آمار فروش فصل‌ها کمی با هم تفاوت داشت. پس از ۶ سال کاهش فروش در بازار کامپیوترهای شخصی، در فصل دوم سال شاهد رشد بودیم. سپس، فصل سوم روند ثابت و در فصل پایانی، کاهش فروش را تجربه کردیم.

محققان گارتنر و IDC، کمبود پردازنده را یکی از عوامل دخیل در کاهش فروش کامپیوترها اعلام کردند. البته، شاید این تحلیل را بتوان توجیهی نه‌چندان دقیق دانست. همه می‌دانیم که تقاضا برای کامپیوترهای شخصی، دیگر مانند گذشته نیست.

مؤسسه‌ی گارتنر، علاوه‌بر آمارهای جهانی، آمار فروش اختصاصی در آمریکا را نیز منتشر می‌کند. طبق گزارش آن‌ها، مایکروسافت از فصل سوم سال ۲۰۱۸، به جمع ۵ فروشنده‌ی برتر در کشور پیوست و رتبه‌ی خود را تا پایان سال و فصل اول ۲۰۱۹ نیز حفظ کرد. البته، در آمارهای جهانی هنوز نشانی از ردموندی‌ها در فهرست برترین فروشنده‌ها دیده نمی‌شود.

آمار مؤسسه‌ی Gartner

گارتنر در گزارش خود تخمین می‌زند که فروش کامپیوترهای شخصی به‌صورت جهانی، کاهش ۴.۶ درصدی را در فصل اول ۲۰۱۹ تجربه کرده و به ۵۸.۵ میلیون دستگاه رسیده است. در گزارش آن‌ها، برترین فروشندگان به‌ترتیب لنوو، HP، دل، اپل، ایسوس و ایسر هستند.

همان‌طور که در جدول پایین می‌بینید، گارتنر به این نتیجه رسید که در میان ۶ شرکت برتر، تنها ۳ عدد از آن‌ها افزایش فروش کامپیوترهای شخصی را تجربه کردند. به‌علاوه، آمار افزایشی آن شرکت‌ها، کمتر از مقدار کاهش فروش در شرکت‌های رقیب بود. سایر فروشنده‌ها هم کاهش شدید ۲۰.۹ درصدی را تجربه کردند.

شرکتفروش فصل اول ۲۰۱۹سهم بازار در فصل اول ۲۰۱۹ (درصد)فروش فصل اول ۲۰۱۸سهم بازار در فصل اول ۲۰۱۸ (درصد)رشد  فصل اول ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸
لنوو۱۳۱۹۶۲۲.۵۱۲۳۴۳۲۰.۱۶.۹
HP Inc۱۲۸۲۶۲۱.۹۱۲۷۲۷۲۰.۷۰.۸
دل۹۹۸۹۱۷.۶۹۸۴۱۱۶.۰۱.۵
اپل۳۹۷۷۶.۸۴۰۷۸۶.۶۲.۵-
ایسوس۳۶۰۳۶.۲۳۸۸۷۶.۳۷.۳-
ایسر۳۳۲۲۵.۷۳۸۲۹۶.۲۱۳.۲-
شرکت‌های دیگر۱۱۶۱۰۱۹.۸۱۴۶۷۱۲۳.۹۲۰.۹-
جمع۵۸۵۲۳۱۰۰.۰۶۱۳۷۵۱۰۰.۰۴.۶-

لنوو و HP،‌ آمار بسیار نزدیکی دارند. HP روند رشد خوبی را طی کرده است، اما رشد لنوو، بسیار حائز اهمیت‌تر به نظر می‌رسد. در ادامه، دل نیز با کاهش سرعت رشد روبه‌رو شد، اما به‌هرحال فاصله‌ی خود را با پیش‌گامان بازار حفظ کرد.

مدیر تحلیل گارتنر، میکاکو کیتاگاوا در بیانیه‌ای پیرامون گزارش منتشرشده گفت:

ما در میانه‌ی سال ۲۰۱۸ شاهد روند بازگشتی خوبی در بازار کامپیوترهای شخصی بودیم. البته، احتمال ضربه به بازار به‌خاطر کمبود پردازنده‌ها، همه‌ی بازارهای کامپیوتر شخصی را تحت تأثیر قرار داد. عرضه‌کننده‌ها، تمرکز خود را بیشتر روی محصولات حرفه‌ای یا کروم‌بوک‌ها متمرکز کردند.

با وجود آنکه بازار مصرف‌کننده همچنان ضعیف بود، افزایش محصولات ارائه‌شده نیز به کاهش تقاضا کمک کرد. درمقابل، فروش کروم‌بوک‌ها رشد دو رقمی را نسبت به فصل اول ۲۰۱۸ تجربه کرد. حتی کمبود پردازنده‌های پایین‌رده نیز مانع رشد این بخش از بازار نشد. به‌هرحال، کل بازار کامپیوترهای شخصی در سرتاسر جهان، در فصل اول سال ۲۰۱۹، کاهش ۳.۵ درصدی را تجربه کرد.

آمار مؤسسه‌ی IDC

IDC تخمین می‌زند که فروش جهانی کامپیوترهای شخصی، با کاهشی ۳ درصدی به ۵۸.۵ میلیون دلار در فصل اول ۲۰۱۹ رسیده باشد. ۵ فروشنده‌ی برتر از دیدگاه IDC، به‌ترتیب HP، لنوو، دل، اپل و ایسر بودند. این مؤسسه، HP را در رتبه‌ی اول و لنوو را در رتبه‌ی دوم قرار می‌دهد؛ اما اظهار می‌کند که تعداد فروش محصولات HP کمتر بوده است. درنتیجه، طبق آمارهای IDC، تنها لنوو و دل افزایش فروش را تجربه کردند. سایر ۵ شرکت برتر نیز روند کاهشی را تجربه کرده‌اند. سایر بازار نیز کاهش ۱۰.۴ درصدی را ثبت کردند. آمارهای دقیق را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

شرکتفروش فصل اول ۲۰۱۹سهم بازار در فصل اول ۲۰۱۹ (درصد)فروش فصل اول ۲۰۱۸سهم بازار در فصل اول ۲۰۱۸ (درصد)رشد  فصل اول ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸
HP Inc۱۳۵۸۰۲۳.۲۱۳۶۸۸۲۲.۷۰.۸-
لنوو۱۳۴۲۷۲۳.۰۱۳۱۹۴۲۱.۹۱.۸
دل۱۰۳۷۹۱۷.۷۱۰۱۹۰۱۶.۹۱.۹
اپل۴۰۵۸۶.۹۴۰۷۸۶.۸۰.۵-
ایسر۳۵۸۸۶.۱۴۱۴۰۶.۹۱۳.۳-
شرکت‌های دیگر۱۳۴۵۱۲۳.۰۱۵۰۱۳۲۴.۹۱۰.۴-
جمع۵۸۴۸۴۱۰۰.۰۶۰۳۰۴۱۰۰.۰۳.۰-

مدیر تحقیقات IDC، جیتش اوبرانی درباره‌ی گزارش‌های منتشرشده گفت:

کامپیوترهای دسکتاپ، مقاومت قابل توجهی دربرابر روند بازار داشتند و بخش تجاری در فصل گذشته به پویایی آن هم کمک کرد. تولیدکننده‌های برتر همچون HP، لنوو و دل، با بهره‌گیری از همین پویایی ایجادشده، حجم تولید را نسبت به سال گذشته افزایش دادند و سهم بیشتری از بازار کامپیوترهای دسکتاپ کسب کردند.

ایسر چند کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و نمایشگر جدید به بازار عرضه می‌کند

ایسر طی رویدادی، تعداد زیادی محصول معرفی کرد که در ادامه‌ی سال ۲۰۱۹، به بازار عرضه خواهند شد. محصولاتی که در شاخه‌های متنوع، از کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ تا کروم‌بوک، نمایشگر و گجت‌های متفرقه را شامل می‌شدند.

محصولاتی که توسط ایسر معرفی شدند، در خانواده‌های متعدد از Acer تا CobceptD، Predator و NITRO قرار داشتند. در مجموع، ۲۲ محصول جدید معرفی شد. برخی از موارد معرفی شده، برای دانش‌آموزان و دانشجویان عالی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به Acer Chromebook 715 اشاره کرد. دسته‌ای دیگر نیز مخصوص گیمرها هستند که نمایشگر Predator CG437P UHD، از بهترین نمونه‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

هر یک از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی جدید ایسر، با مشخصات قابل انتخاب متعددی عرضه می‌شوند. به‌عنوان مثال، کروم‌بوک‌ها گستره‌ی وسیعی از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل Core i30813OU تا Pentium Gold 4417U را برای انتخاب به کاربر عرضه می‌کنند. حافظه‌ی رم این محصولات نیز تا ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی تا ۱۲۸ گیگابایت به کاربران عرضه می‌شود.

محصولات حرفه‌ای‌تر همچون لپ‌تاپ‌های سری نیترو، با نسل نهم یا هشتم پردازنده‌های اینتل کور عرضه می‌شوند که ۳۲ گیگابابت حافظه‌ی رم و تا دو ترابایت حافظه‌ی داخلی دارند. البته، دسته‌ی کروم‌بوک‌ها بیشتر مورد تمرکز این شرکت تایوانی بوده‌اند. آن‌ها قصد دارند تا مشتریان تجاری بیشتری را با عرضه‌ی امکانات بهتر در کروم‌بوک‌ها، به سمت محصولات خود جذب کنند.

ایسر / Acer

اطلاعات جزئی از تاریخ عرضه‌ی محصولات مورد نظر ایسر منتشر نشده و بسته به خانواده و نوع آن‌ها، هرکدام در تاریخی متفاوت به بازار خواهند آمد. به‌علاوه، اطلاعات قیمتی محصولات نیز در دست نیست. به‌هرحال، در ادامه به بررسی کلی محصولات آتی این شرکت می‌پردازیم.

Acer ConceptD

خانواده‌ی جدید ایسر، شامل کامپیوترهای دسکتاپ مجهز به ویندوز ۱۰، لپ‌تاپ و نمایشگرهایی هستند در دسته‌ی محصولات حرفه‌ای ایسر قرار می‌گیرند. جامعه‌ی هدف آن‌ها، طراحان، فیلم‌سازها، مهندسان، معمارها، توسعه‌دهنده‌ها و به‌طور کلی افراد تولیدکننده هستند. زبان طراحی خاص، پردازش بدون صدا و نمایشگرهای با کیفیت رنگ بسیار بالا،‌ کامپیوترهای شخصی و نمایشگرهای این خانواده را به‌خوبی از رقبا متمایز می‌کنند.

ایسر / Acer

لپ‌تاپ‌های گیمینگ

لپ‌تاپ کاملا جدید ایسر به‌نام Helios 700، مجهز به صفحه‌کلیدی حرفه‌ای با برند HyperDrift خواهد بود که با طراحی خاص خود، سیستم خنک‌کننده‌ را نیز تقویت می‌کند. بدین ترتیب، گیمرها می‌توانند از حداکثر امکانات پردازشی و قدرتی قطعات لپ‌تاپ خود استفاده کنند.

ایسر / Acer

محصول دیگر خانواده‌ی لپتا‌‌پ‌های گیمینگ، Predator Helios 300 نام دارد که به‌نوعی بازطراحی محصولی با همین نام محسوب می‌شود. طراحی جدید، ظاهری مدرن‌تر و خاص‌تر به محصول ایسر داده است. شرکت تایوانی این لپ‌تاپ را با کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 و فناوری Max-Q Design یا آخرین نسخه از GeForce GTX موجود در زمان عرضه، با بازار معرفی خواهند کرد. البته، حفظ قیمت دستگاه در محدوده‌ای قابل‌قبول و به‌صرفه هم در دستور کار ایسر قرار دارد.

بازه‌ی گسترده‌ای از کروم‌بوک تا لپ‌تاپ‌های گیمینگ معرفی شدند

لپ‌تاپ جدید ایسر به‌نام Nitro 7، مخصوص گیمرهای عادی است که علاوه‌بر بهبود مشخصات و توانایی‌های اختصاصی برای بازی‌ها، بازی آنلاین را نیز در نظر دارند. به‌علاوه، لپ‌تاپ نیترو ۵ هم با طراحی جدید و استفاده از آخرین نسخه‌ی کارت گرافیک GeForce GTX عرضه خواهد شد. همچنین نمایشگر جدید با نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه، در نیترو ۵ استفاده می‌شود.

ایسر / Acer

لپ‌تاپ‌های عادی و کروم‌بوک

همان‌طور که گفته شد، ایسر تمرکز زیادی روی کروم‌بوک‌ها دارد و با عرضه‌ی Chromebook 714 و 715، جامعه‌ی مخاطبان تجاری را هدف گرفته است. محصولات جدید، کاربران امروزی خدمات ابری را با محصولی ساخته شده از آلومینیم با استانداردهای بالای نظامی، قطعا راضی خواهند کرد. به‌علاوه، حسگر اثر انگشت و مدرک تأییدیه‌ی Citrix هم در کروم‌بوک‌های جدید وجود دارند. نسخه‌ی ۷۱۵ از محصولات جدید ایسر هم، مجهز به صفحه‌کلید اختصاصی اعداد خواهد بود.

سری دیگر لپ‌تاپ‌های ایسر، با نام آشنای Aspire عرضه می‌شوند که بازه‌ی وسیعی از نیازهای مصرف‌کننده‌ها را تأمین می‌کنند. Aspire 7، لپتاپی مخصوص کاربران حرفه‌ای است که به حداکثر امکانات سخت‌افزاری نیاز دارند. محصول دیگر، Aspire 5، قدرت پردازشی میان‌رده را به کاربر عرضه می‌کند و Aspire 3، با تمرکز بر بازار پایین‌رده‌ها عرضه خواهد شد.