قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو و بهینه سازی

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل پیوسته صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از فعالیت هایی است که بدست سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.




اوایل آغاز سئو

در اوایل سنه 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را ابتدا کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر بنیاد حروف الفبا اتمام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست هستی داشتند.


با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری نما می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری کاربرد می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه کاربرد شده تقسیم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که برای پیمان گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو بهره‌گیری می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این واژه ها کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.


همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن موعد قرار دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.


اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه می‌دهد.


بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند فرهنگ و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.


بسته به اینکه چگونه واژه ها کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.


این جای شگفتی نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر وب سایت میموس نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی همنشین دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می طاقت بصورت ذیل چکیده نمود:


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین افزار برای تبلیغات است.



سئو تو صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این طریق پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی پیش از روش SEO Off Page سپریدن شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف طریق SEO On Page که توسعه وب سایت با مهار مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما اتمام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با به کارگیری روش‌هایی که در بیرون از وب سایت اتمام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.


SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت توسط آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.


سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بهره‌گیری می‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به هدف فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با قصد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از لیست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


مقالات در مقوله بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در گویه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:


پژوهشی در راهبرد های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی تارنما به سرانجام می رسد مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خویش را در اینترنت معرفی نماید که بهترین طریق برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر پای بست، 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:


بهبود ساختار سایت

استراتژی واژه ها کلیدی

استراتژی URL

بهینه سازی کد

پردازش کردن متن

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام پهنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و روشنگری داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز پیمان دیتا است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده محقق عبارتند از:


اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش شفا دید وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:


شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و کمپانی های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با به کارگیری یکسری آلت و مهارت ها کوشش می کنند رتبه تارنما ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را سپریدن می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو آگاه باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و وانگهی از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی سایر می بایست اطلاعات خویش را در سه دسته بندی بالا همش بروز نگه دارند.

کاهش فروش ایفون درچین

ا این حال تحلیلگر بازار معتقد است که کاهش فروش گوشی‌های آیفون در چین مربوط به شرکت‌هایی در چین می‌شود که از هواوی پشتیبانی می‌کنند. اواسط آذرماه، ؛ وی از سیستم بانکی جهانی برای فروش غیرقانونی محصولات هواوی در ایران استفاده کرده است. یکی از تامین‌کنندگان اپل به نام Menpad اعلام کرد، کارمندانی که گوشی آیفون خریداری کنند جریمه می‌شوند. همچنین، کارمندانی که گوشی‌های ساخت شرکت‌های چینی ازجمله هواوی را خریداری کنند، سوبسید دریافت می‌کنند؛ به‌نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های چینی نیز همین روال را دنبال می‌کنند.

البته رابطه‌ی بین ملی‌گرایی در چین و کاهش فروش ۴ میلیون دستگاه آیفون اپل، هنوز قابل درک نیست. این تحلیلگر بازار معتقد است که حجم تولید آیفون  XR درحدود ۲.۵ دستگاه کاهش خواهد یافت و حجم تولید آیفون XS درحدود یک میلیون دستگاه کاهش می‌یابد؛ این در حالی است که حجم تولید آیفون XS Max نیز در حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از ماه ژانویه تا ماه مارس کاهش خواهد یافت. 

ه جرات می توان گفت جامع ترین نرم افزار سازمانی که قابلیت های مختلفی را در خود جای داده،نرم افزار  CRM است.

اگر شما هنوز درباره سرمایه گذاری بر روی این نرم افزار جامع و کاربردی مردد هستید اجازه بدهید تا چند نمونه از آمارهایی که سازمان ها پس از پیاده سازی این استراتژی منتشر کرده اند را باهم بررسی کنیم.

  1. نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به ازای هر ۱ دلار هزینه، ۸.۷۱ دلار است. یعنی به ازای هر ۱ دلاری که شما سرمایه گذاری می کنید ۸.۷۱ دلار به شما باز می گردد.
  2. دسترسی به اطلاعات و دسته بندی مشتریان ۱۰۰% راحت تر از گذشته خواهد بود و برنامه ریزی برای رفتار آن ها در خریدهای بعدی بهتر از همیشه انجام خواهد شد.
  3. نرم افزار CRM در کمترین حالت ۵۰% و در بیشترین حالت ۸۳% موجب افزایش فروش در سازمان می شود.
  4. حفظ مشتریان وفادار و جذب سرنخ های جدید تا ۵۶% افزایش یافته و میزان رضایتمندی مشتریان را ۷۷% افزایش می دهد.
  5. نرم افزار CRM با بهره مندی از امکان BPMS (سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار)، تا ۶۹% موجب تسریع فرآیندهای مختلف سازمانی می شود.
  6. ما ادعای ترامپ مبنی بر بیرون کشاندن نظامیان آمریکایی از سوریه، موجی از انتقادات و مخالفت‌ها را در داخل آمریکا برانگیخته است. کار حتی به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع کابینه ترامپ هم کشیده شد.

    پنجشنبه شب ۲۹ آذر ترامپ توئیت کرد که «جیمز متیس» تا پایان فوریه ۲۰۱۹ بازنشسته می‌شود و پنتاگون را ترک می‌کند؛ اما وقتی استعفانامه متیس منتشر شد، همه فهمیدند که خروج وی از کابینه ترامپ ارتباطی به بازنشستگی‌اش ندارد؛ متیس در استعفانامه‌اش قید کرد که «ترامپ حق دارد وزیر دفاعی همفکر با خود داشته باشد».

    این قیدِ موکد «متیس» در استعفانامه‌اش و همچنین همزمانی آن با اعلام ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، این فرضیه را به اثبات رساند که وزیر دفاع آمریکا نه به سبب بازنشستگی که به سبب تفاوت فاحش دیدگاه هایش با ترامپ، دولت آمریکا را ترک می‌کند.

  7. ۲۲ مهرماه سال جاری «دونالد ترامپ» در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی اس» در پاسخ به این سوال که آیا «متیس» کابینه را ترک می‌کند، گفته بود: واقعیتش را بخواهید، متیس تقریبا متمایل به دموکرات‌ها است؛ اما آدم خوبی است؛ شاید برود.

    از همان زمان که ترامپ این مصاحبه را انجام داد، در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا، زمزمه خروج متیس از کابینه قوت گرفت.

    مخالفت وزیر دفاع آمریکا با تصمیمات ترامپ
    «متیس» درست چند روز قبل از اعلام ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، درباره ضرورت حضور آمریکا در سوریه سخن گفته بود. مشابه همین اتفاق در مورد برجام هم رخ داد؛ درست یک هفته پیش از ۲۲ اردیبهشت ۹۷ که ترامپ، آمریکا را از برجام خارج کرد، متیس در مقام وزارت دفاع آمریکا، ماندن در برجام را ضروری دانسته بود.

    به هر ترتیب ظاهرا، بی‌توجهی ترامپ به توصیه‌ها و راهکار‌های «متیس» وزیر دفاع کابینه‌اش، این نظامی ۶۸ ساله آمریکایی را واداشت تا عطای حضور در پنتاگون را به لقایش ببخشد.

    عاون اول رئیس‌جمهور هدف دشمنان ملت ایران از اعمال تحریم را ایجاد اخلال در جریان واردات کالا به کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد اختلال در مسیر تجارت خارجی، کشور را در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم با مشکل روبه‌رو و در نتیجه کشور را با ناآرامی و بی‌ثباتی مواجه کنند.

    جهانگیری افزود: دولت نیز در مقابل، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و در جلسات متعدد نظیر جلسات ستاد مقابله با تحریم و جلسات شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است تا جریان واردات کالا تحت هر شرایطی انجام شود و کالاهای مورد نیاز در اختیار مردم کشور قرار گیرد.

    وی به سفر اخیر خود به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی و گمرک بندرعباس اشاره و تصریح کرد: باید با هماهنگی همه دستگاه‌ها و رفع برخی مقررات زائد و دست‌وپاگیر از رسوب کالاها و مایحتاج کشور در گمرکات کشور جلوگیری و به‌سرعت درباره این کالاها تعیین تکلیف و مراحل ترخیص آن انجام شود.

    معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به گزارشات ارائه‌شده از روند کاهشی میزان کالاهای متروکه و بلاتکلیف در بنادر و گمرکات کشور، از استانداران، سازمان بنادر و کشتیرانی و نیز سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور خواست تا به‌طور منظم در خصوص میزان رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور به هیئت دولت گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

    رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای انگاشت کنند که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، به راستی تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است.[۱] اصطلاح رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سنه ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها زیاد مؤثر است و به همین علت در کشورهای مترقی قوانین زیاد سختی علیه رپورتاژ آگهی تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی بازرگانی در قانون آگهی‌های خود که در سنه ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود لغایت مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند[۲] در سال‌های تازه مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از آنگونه می‌توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را جاسازی کرده نام برد.[۳] متعلق به گذشته، موارد دیگری از رپورتاژ آگهی در رسانه‌های ایران هستی دارد که خرده گیران را مکلف کرده خواهان تصویب قوانینی برای رویارویی با رپورتاژ آگهی ها شوند.

  8. ئیس هیات مدیره انجمن CNG اظهار داشت: خودروسازان طی سه سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری استقبال خوبی از تولید خودروهای دوگانه سوز نداشتند و طی این مدت شاهد کاهش رشد تولید خودروهای CNG هستیم.

    اردشیر دادرس در ادامه افزود: امیدواریم خودروسازان در جهت حفظ منافع ملی کشور و بهینه سازی مصرف سوخت اقداماتی انجام دهند تا افزایش مصرف بنزین و پیمایش بیش از شاخص های استاندارد خودرو با دوگانه سوز شدن خودروها جبران شود تا کمکی به حفظ منافع عمومی و ثروت ملی کشور شود.

    وی گفت: در حالی تولید خودروهای دوگانه سوز به کمتر از 100 هزار خودرو رسیده که طی یک دهه گذشته تا مرز بالای 500 هزار خودرو هم رسیده ایم که این کاهش آمار تولید به دلیل عدم اقبال و اراده خودروسازان برای تولید خودروهای دوگانه سوز است لذا میبایست با ورود روسای سه قوه، گسترش خودروهای CNG سوز روند گذشته خود را پیدا کند.

    علی‌اکبر دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره صحبت‌هایی که در خصوص گرفتن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران به دلیل تغییر زمان این مسابقات که قرار بود در مشهد برگزار شود، گفت: آمریکا نسبت به زمانی که اتحادیه جهانی برای این مسابقات در اواخر سال میلادی در نظر گرفته بود اعتراض داشت، اما ما پایان سال شمسی را پیشنهاد دادیم که مورد موافقت بود.

    وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه قوانین برگزاری مسابقات تغییر کرده است، از این پس قرار است رقابت‌ها با حضور ۶ تیم متشکل از ۵ تیم برتر آخرین مسابقات جهانی به همراه تیمی متشکل از ستارگان سایر کشورهای دنیا برگزار شود که عملاً ایران جایی در مسابقات نداشت و هزینه کردن برای میزبانی این رقابت‌ها به هیچ عنوان منطقی و عاقلانه نبود.

    نماینده ایران در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: البته ما به این موضوع اعتراض کردیم که قانون جدید از سال آینده اجرا شود که مورد موافقت قرار نگرفت، در همان زمان به صورت آنلاین با بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی در ارتباط بودیم و با هماهنگی وی اعتراضی به این تصمیم نکردیم.

    ر دامنه‌های شمال شرقی البرز و در میانه‌‌ی گرگان و شاهرود، می‌توانید یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران را مشاهده کنید. تقریبا ۱۳ کیلومتر بعد از گرگان، جاده‌ای به سمت جنوب منشعب می‌شود که به خاطر اولین روستای این جاده، توسکستان یا توسکاستان نام ‌گرفته است، منظره‌ای رویایی به ویژه زمانی که پاییز با همه رنگارنگی‌اش انواع درختان جنگل توسکستان گرگان و بته‌های جنگلی، از توسکا گرفته تا اورس و انواع بلوط و سرخدار دو سوی جاده را پر از رنگ کرده باشد. فراموش نکنید که در اوایل زمستان هم هنوز می‌توانید از زیبایی‌های به جا مانده‌ی پاییزی جاده‌ی 30 کیلومتری توسکستان لذت ببرید.


  9. عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: 20 ریال مازاد بر نرخ آبها برابر 9.6500 میلیارد تومان به آب شرب روستایی و عشایر،  عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق به میزان ده درصد تا سقف 1.860  میلیارد تومان جهت خرید تضمین برق و مشترکین روستایی و چاه‌های کشاورزی معاف هستند همچنین  مبلغ ۲۰۰ تومان از مشترکین گاز و ۱۰۰ تومان مشترکین برق و تجاری ۱۰۰۰ تومان بابت بیمه دریافت می شود.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت:  در این لایحه تاکید شده است که توزیع عوارض ارزش افزوده موضوع جزء یک بند ب ماده ۶ قانون برنامه را بین شهرها و روستاها توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان انجام شود.

    بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی را در هفته منتهی به ۲۳ آذر ماه اعلام کرد که طی آن قیمت هشت گروه کالایی نسبت به هفته پیش از آن با افزایش و سه گروه با کاهش همراه بوده است.

    بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۲۳ آذرماه نرخ لبنیات ۱.۳ درصد، برنج ۰.۳ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۶.۶ درصد، گوشت قرمز ۰.۵ درصد، گوشت مرغ ۵.۹ درصد، چای ۰.۱ درصد و روغن نباتی ۰.۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ تخم مرغ ۳.۱ درصد، سبزی‌های تازه ۱.۴ درصد و قند و شکر ۰.۲ درصد کاهش یافت.

    در گوگل روزانه 3 میلیارد جستجو و یا به عبارتی هر دقیقه در گوگل 2 میلیون کاربر جستجو می کنند. اگر سایتی برای روزانه 10 هزار مشتری نمایش داده شود، میتواند میانگین 100 خرید را به ثبت برساند، این یعنی 10 برابر یک فروشگاه سنتی و البته اگر آن را در مقیاس بزرگ تر در نظر بگیریم، فروشگاه آمازون هر ثانیه 400 محصول را به فروش می رساند، این شرکت سالیانه 200 میلیارد دلار درآمد کسب می کند.برای اظلاعات بیشتر به سایت میموس سر بزنید.


  10. اتفاقی که در گمرک افتاده در ساختمان مرکزی واقع در خیابان شهید بهشتی بوده که آن فردی که فیلمبرداری کرده و آن کسی که برخورد شدید با نماینده مردم سراوان داشته ارباب رجوع گمرک بوده و اگر شما هم همین الآن به گمرک تشریف ببرید یک تعدادی ارباب رجوع ایستادند تا ساعات کاری شروع شود.

    مجری: آقای بهنیا الآن به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند؟

    خانی: آقای بهنیا چون من چهارشنبه در همان ساختمان بودم، در محل کارشان انجام وظیفه می‌کردند به‌خاطر اینکه مراجعات خیلی زیادی از طرف رسانه‌ها و مردم داشتند مجبور شدند که ساعاتی را در طبقه بالایی ساختمان حضور داشته باشند.

    مجری: یعنی پس مرخصی نیستند و خیلی کم در انظار هستند.

    بر اساس رویه سال‌های اخیر، گزارش ماهانه تحولات بازار مسکن تهران، طی هفتهٔ اولِ ماهِ بعد توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی منتشر می شود که غالباً تفاوت ناچیزی با هم دارند. آخرین گزارش نیز مربوط به آبان ماه بود که در هفته اول آذر منتشر شد که بر اساس آن متوسط قیمت مسکن تهران در آبان به حدود 9.1 میلیون تومان رسیده بود. علی القاعده طی هفتۀ جاری، قیمت مسکن آذرماه منتشر خواهد شد. پیش بینی می شود قیمت مسکن تهران در آذرماه با افزایش نسبت به آبانماه، در نیمه دوم بازه 9 تا 10 میلیون تومان قرار گیرد.

    در چنینی شرایطی، سئوالی ذهن بسیاری از فعالان بازار مسکن را مشغول کرده این است که این افزایش قیمت که از ابتدای سال گذشته دامن بازار مسکن را گرفته است چه زمانی متوقف خواهد شد؟ برای پاسخ به این پرسش باید توجه کرد بازار مسکن از اینرسی بالایی برخوردار است در نتیجه با رسیدنِ این بازار به پایانِ رونق، مدتی طول می کشد تا افزایشِ قیمت، کاملاً متوقف شود. 

    ر میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو، هندوانه و موز عرضه کمی داشت و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

    میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه، بهای پرتقال درجه یک معادل ۲.۳ درصد، پرتقال درجه دو ۳.۳ درصد و نارنگی ۰.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۲.۷ درصد تا ۵۳.۹ درصد افزایش داشت.

    در گروه سبزی‌های تازه نیز، بهای خیار و گوجه فرنگی هر یک معادل ۳.۷ درصد، لوبیا سبز ۱.۶ درصد و سبزی‌های برگی ۳.۵ درصد کاهش یافت، ولی قیمت سایر اقلام بین ۱.۱ درصد تا ۹.۹ درصد با افزایش روبرو بود.

    بان ماه 96 بود که هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه معاش کارگر و خانوار کارگری در تعیین دستمزد یک ضرورت است ، از تشکیل نخستین جلسه کمیته دستمزد برای بررسی کارشناسی دستمزد سال 97 در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود.

    در حالی که هر ساله در چنین روزهایی جلسات کمیته مزد برای بررسی سبد معیشت و تعیین دستمزد سال آینده تشکیل می شده است که این روزها جلسات کمیته مزد به دنبال «ترمیم قدرت خرید» کارگران است.

     قدرت خریدی که در حال حاضر جوابگوی زندگی کارگران نیست. به گفته ی مقامات کارگری دستمزد فعلی کارگران تنها 28 درصد هزینه های زندگی را پاسخ می دهد. درچنین شرایطی اما دولت و کارفرمایان با وقت کشی حاضر به برگزاری جلسه شورای عالی کار و «ترمیم دستمزد 97» نیستند و از سوی دیگر به دلیل اینکه دولت حاضر به بررسی عقب ماندگی مزدی کارگران نشده است؛ نمایندگان کارگران بیان کرده اند تا تعیین تکلیف عقب ماندگی مزدی 97 حاضر نمی شود تا در جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد 98 حضور یابند.

    این در شرایطی است که جیمز ماتیس با انتشار نامه استعفای خود اعلام کرده است که پایان فوریه از این سمت کناره گیری خواهد کرد. ماتیس گفته است که ترامپ باید فردی را برای اداره پنتاگون پیدا کند که با خودش همفکر باشد.

    ترامپ نیز گفته است که وزیر دفاع جدید ایالات متحده به زودی معرفی خواهد شد. استعفای ماتیس یک روز پس از آن اعلام شده است که کاخ سفید از خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داده است. کاخ سفید همچنین قصد دارد تعداد نظامیان آمریکایی در خاک افغانستان را نیز کاهش دهد. ماتیس به شدت از این سیاست ها انتقاد کرده و مخالف کاهش حضور نظامی آمریکا در سوریه و افغانستان است.

    وردپرس بسیار خوب و سریع است ولی هر از برخی مواقع کند می شود. این کند شدن باعث می شود کاربران زیادی آن را ترک کنند و این بانس ریت سایت را افزایش میدهد. گوگل هم گفته که سرعت سایت در رتبه بندی وب سایت ها یک فاکتور سئو محسوب می شود و در الگوریتم گوگل استفاده می شود.


    راه های زیادی برای افزایش سرعت وردپرس دارد، یکتا از آنها دائم پروا به تصاویر است، اگر از تصاویر پر حجم کاربرد می کنید، توصیه می نماییم از بلاگ میموس دیدن  کنید.

    هفته گذشته خبری از سوی مقامات آمریکایی منتشر شد که برای بسیاری بهت‌آور بود، کار حتی به آنجا کشید که وزیر دفاع ایالات متحده در واکنش به آن از کناره‌گیری خود از سمتش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

    ماجرا روز چهارشنبه از آن‌جا شروع شد که یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به رسانه‌های آمریکایی گفت که دونالد ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد، اتخاذ کرده است. ساعتی پس از اعلام این خبر نیز شخص دونالد ترامپ در حساب توئیتری‌اش نوشت دیگر دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد. رئیس جمهوری آمریکا پس از آن نیز طی پیامی ویدیوئی در توئیتر تاکید کرد: پس از پیروزی‌های تاریخی که علیه داعش حاصل شد، هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که نظامیان خود را به کشور بازگردانیم.

    ر این بین برخی نقاط کشور هنوز هیچ بارشی در سال آبی جاری نداشته‌اند و در واقع پاییز امسال حتی یک قطره باران در این مناطق نباریده است. از جمله این نقاط می توان به ایستگاه باران‌سنجی "تصفیه خانه زاهدان" در استان سیستان و بلوچستان، ایستگاه باران‌سنجی "رحمت آباد - ریگان" در استان کرمان و ایستگاه باران‌سنجی "محوطه امور آب چابهار" دراستان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

    از سوی دیگر برخی نقاط کشور بارش‌هایی بیش از 500 میلیمتر در پاییز امسال داشته‌اند که از جمله آنها می توان به ایستگاه باران‌سنجی "تله زنگ" در استان خوزستان اشاره کرد.

    دو تن از رهبران کردهای سوری وابسته به پ.ک.ک دیروز در اروپا و در شهر پاریس فرانسه، درخواست کرده‌اند که با امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور دیدار کنند. اما ماکرون بنا به گفته روزنامه استار آنها را به حضور نپذیرفته و اجازه داده که با مشاورین او دیدار کنند.

    این دو رهبر کرد سوری وابسته به پ.ک.ک به نام‌های الهام احمد و ریاض درار، که هر دو از اعضای تیم مذاکره کردهای شمال سوریه با دولت دمشق بوده‌اند، در گفت‌وگو با مشاورین ماکرون اعلام کردند: هم اکنون در زندان‌های ما در شمال سوریه صدها نفر از داعشی‌ها زندانی هستند. اگر پس از خروج نظامیان آمریکایی و خلا امنیتی جدید، آنها فرار کنند، امنیت اروپا به خطر می‌افتد.

    وی با بیان این‌که دوره جدید وزارت راه و شهرسازی حدود 2 هفته قبل آغاز (6 آبان‌ماه 97) و ایجاد 400 هزار واحد مسکونی در 3 تألیف رسما اعلام و به سازمان های مربوط اعلام شد، افزود:‌  باید تقاضای اجاره را جایگزین تقاضای تملک واحدهای با قیمت مناسب کنیم ایجاد 400 هزار واحد از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت می پذیرد. شناسایی و در اختیار سازندگان قرار دادن زمین های موجود در بافت فرسوده شهری یکی از اقدامات در دست کار ماست البته این عرضه زمین تنها در مورد اراضی دولت و زمین هایی که در دست دولت باشد صورت می پذیرد. امسال حدود 200 هزار هکتار از این دست زمین ها توسط دولت واگذار شده است.


  11. ما در ابتدا قرار بود برای سه ماه در آنجا (سوریه) حضور داشته باشیم و این مربوط به 7 سال پیش بود. ما هرگز آنجا را ترک نکردیم.  زمانی که من رئیس جمهور شدم داعش قدرت گرفته بود. اکنون داعش عمدتا شکست خورده و کشورهای دیگر آن منطقه ازجمله ترکیه، باید قادر باشند تا به سادگی کنترل هرانچه باقی مانده را در دست بگیرند. ما به خانه بازمیگردیم.

    این اظهارات درحالی مطرح شده که برت مک گورک، فرستاده ارشد ترامپ در ائتلاف مبارزه با داعش در اعتراض به تصمیم ترامپ مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه از سمت خود کناره گیری کرد.

    در مورد برچسب ها و برچسب گذاری به شکلی اخص در پلتفرم مانگو توضیحات مفصلی قرار داده ایم، اما در اینجا توضیحات مربوط به سئوی برچسب ها تو سایت است. اگر بخواهید میتوانید تقسیم بندی ها را از ایندکس گوگل حذف کنید، به این ترتیب میتوانید هر تعداد لینک های داخلی با برچسب ها بسازید که تاثیر منفی روی سئو نداشته باشند. هر چند لینک سازی خویش اصول و قواعد مشخصی دارد که استاندارد های معماری و ساختار سایت را به هم می زند پس باید بر اساس استراتژی سئو سایت عمل کنید.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا هم چند روز پیش گزارش داده بود که القحطانی که جایگاه وزیر را به عنوان مشاور دربار پادشاهی داشت،‌به رسانه‌های سعودی دستور داده بود در راستای تغییر نگاه به چهره اسرائیل در پادشاهی سعودی گام بردارند که در گذشته به عنوان دشمنِ صهیونیستی (العدو الصهیونی) توصیف می‌شد.

انتشار مقالاتی در رسانه‌های سعودی در حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دستورات القحطانی به رسانه‌های سعودی را نشان می‌دهد، همچنین سایت‌های اینترنتی نزدیک به حاکمان ریاض، برای اولین بار در تاریخ رسانه‌های سعودی به گرفتن مصاحبه‌هایی با مقامات صهیونیست پرداختند.

ژاکی حوکی نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در معاریو نوشته است تمایل خبرنگاران،‌نویسندگان و شخصیت‌های دانشگاهی سعودی مرتبط با نظام حاکم در ریاض برای تمجید از اسرائیل و حمایت از مواضع آن در بسیاری از مسائل نشان می‌دهد که این مسئله در چارچوب رویکرد رسمی برای بهبود وجهه اسرائیل در میان افکارعمومی عربستان با هدف مشروعیت بخشی به توسعه روابط با تل آویو قرار دارد.

"دانیل کوئتس" مدیر اطلاعات ملی آمریکا پیش از این اعلام کرد که روسیه، ایران و چین در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال 2018 در ایالات متحده دخالت داشتند. به گفته وی، سرویس‌های اطلاعاتی گزارشی را در باره مداخله در انتخابات تهیه کرده‌اند که بزودی به وزارت امنیت داخلی و دادستان کل آمریکا ارائه خواهد شد. اگر اطلاعات این گزارش تایید شود، این مسئله بطور خودکار منجر به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و چین خواهد شد.

کلینتسویچ یادآور شد: «فهرست کشورهایی که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا آنها را متهم به دخالت در انتخابات اخیر این کشور کرده، بسیار جالب است و تنها شامل کشورهایی می شود که سیاست خارجی مستقلی داشته و با اقدامات غیرسازنده واشنگتن مخالف هستند. همین واقعیت کافی است تا دولت آمریکا تا جای ممکن هر اقدام خصمانه‌ای را علیه این کشورها در نظر بگیرد.»

رامپ شنبه‌شب در توئیتر نوشت که به‌دلیل تعطیلی دولت تعطیلات کریسمس را در واشنگتن خواهد گذراند. او نوشت: به‌خاطر تعطیلی دولت به فلوریدا نخواهم رفت و در کاخ سفید می‌مانم.

پافشاری ترامپ بر اختصاص بودجه 5میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک و تقویت تدابیر امنیتی در مناطق مرزی نقش مهمی در عدم توافق با کنگره بر سر بودجه مورد نیاز دولت داشته و این مسئله موجب تعطیلی 25 درصد فعالیت‌های دولت آمریکا از روز شنبه شده است.

شومر در ادامه افزود: به این دلیل به شرایط فعلی رسیدیم که ترامپ به‌مدت دو هفته یک خلق‌وخوی تلخ و مخرب را در پیش گرفت و از مالیات دهندگان آمریکایی خواست تا هزینه‌های مربوط به احداث یک دیوار مرزی پرهزینه و ناکارآمد را تقبل کنند.

اعضای کنگره آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور جمعه شب نتوانستند با یکدیگر بر سر گنجاندن بندی در لایحه بودجه برای تأمین هزینه 5 میلیاردی ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک به توافق برسند تا دولت فدرال برای سومین بار در سال جاری تعطیل شود. 

جلسه بعدی مجلس سنا قرار است عصر پنجشنبه تشکیل شود. سی‌ان‌ان نوشته این به معنای آن است که اعضای سنا می‌توانند بدون نگرانی از اینکه برای رأی دادن به لایحه بودجه فراخوانده شوند به تعطیلات کریسمس بروند. 

ترامپ شنبه شب در توئیتر نوشت که به دلیل تعطیلی دولت تعطیلات کریسمس را در واشنگتن خواهد گذراند. او نوشت: «به خاطر تعطیلی دولت به فلوریدا نخواهم رفت و در کاخ سفید می‌مانم.»

توئیتر مدعی است این حساب‌ها در فلسطین اشغالی مسدود شده‌اند و فعالیت آنها تا حد زیادی در مناطق دیگر پابرجا است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارش داده شرکت توئیتر در سراسر دنیا 205156 حساب کاربری را به‌دلیل آنچه نقض قوانین آن علیه «تروریسم» خوانده شده‌اند معلق کرده است.

این اطلاعات در سیزدهمین گزارش شفافیت توئیتر که اخیراً منتشر شده آورده شده‌اند. چاپ نامه‌ای از وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در این گزارش به‌تاریخ 26 ژوئن، انتقادهای گسترده از عملکرد توئیتر و فیس‌بوک را به‌همراه داشته است.

سرویس سئو یعنی هر آنچه که مایه می شود یک وب سایت در بازار منظور و برای واژه ها کلیدی جستجو شده توسط کاربران، بتواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه های کم و بیش به صفحه اول و نتایج اول را کسب کند. بازاریابی موتورهای جستجو یعنی در جایی حضور پیدا کنید که سایرین متعلق به مشتری و بیننده دریافت می کنند و این یعنی درخشیدن در نتایج جستجوی سایتی مانند بینگ.

ئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف افزود: در طول یک هفته اخیر با توجه به کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا برای خرید سکه، قیمت سکه ۵ درصد و قیمت طلا ۳ درصد کاهش قیمت داشته است که بدین ترتیب حباب سکه برای هر قطعه حدود ۳۷۰ هزار تومان رسید، این در حالی است که حباب سکه در اوایل هفته گذشته حدود ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

کشتی‌آرای در پایان گفت: به نظر می‌رسد در دو روز آینده قیمت‌ها پایدار بماند، اما در روز دوشنبه با توجه به پایان سال میلادی نوساناتی را روی قیمت جهانی طلا داشته باشیم.

گفتنی است، دوماهی است که بازار از تب و تاب افتاده و آرام شده است، تا آنجا که قیمت‌ سکه از ۵ میلیون تومان به سه میلیون رسیده که امیدواریم این روند کاهش در بازار ادامه داشته باشد. 

او در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان به بازیگری ادامه می‌دهد؟ گفت: در زمینه بازیگری آخرین کارم در فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» بود که این روزها درگیر و دار اکران است. باز هم اگر پیشنهادی باشد که به فضای من بیاید انجام می‌دهم. در آن فیلم هم در نقش یک آهنگساز بودم که استودیو پیانو هم داشتم.

فلاحی در پاسخ به این سوال علی ضیا که آیا محمدرضا گلزار را به عنوان خواننده پذیرفته‌اید، تصریح کرد: من نباید او را بپذیرم اگر مردم به کنسرت خواننده بروند و آثارش را گوش بدهند یعنی او را پذیرفته‌اند. من خودم آهنگی برای گلزار نوشتم که سوپراستار نام داشت و درباره لحظات غمگینی بود که سوپراستارها هم به آن دچار می‌شوند. در عرصه موسیقی هم یا تو را دوست دارند یا ندارند. یا کارت در حجم زیاد شنیده می شود یا نه ... .

رسانه‌ها گزارش داده‌اند این سونامی که بر اثر فوران آتش‌فشان ایجاد شده بود به سواحل تنگه سوندا بین جزیره «جاوه» و جزیره «سوماترا» اصابت کرد.

نهادهای دولتی اندونزی گزارش داده‌اند بیش از ۵۰۰ نفر هم بر اثر این حادثه مجروح شده‌اند و دو نفر هم مفقود هستند. 

مقام‌های دولتی گفته‌اند این موج سهمگین احتمالاْ بر اثر فوران آتش‌فشان «کراکاتوآ» در تنگه سوندا و رانش زیردریایی زمین ایجاد شده است.

فیلم زیر که مدیر سازمان مدیریت حوادث طبیعی اندونزی در توئیتر آن را منتشر کرده، تبعات این حادثه را نشان می‌دهد.  

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم اظهار امیدواری کرد: این نشست یک روزه و تخصصی، مثمرثمر بوده و باعث ارتقاء و پیشرفت مأموریت های نیروی انتظامی شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: دومین نشست تخصصی و فصلی سال 97، در شهریور سال جاری برگزار شد و از آن زمان تاکنون مأموریت های بسیاری پشت سر گذاشتیم که در این جا از اقدامات خوب و شایسته ای که فرماندهان و کارکنان ناجا برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی انجام داده اند، قدردانی می کنم.

جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در طول سال های گذشته، پژوهش های نانو فناوری در تمام کشورهای جهان، از جمله در بین کشورهای اسلامی رو به افزایش است، گفت: طبق آمار تولید مقالات علمی، با در نظر گرفتن تعداد دانشگاه هایی که هر کدام بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ مقاله فناوری نانو تولید کرده اند ایران، ترکیه و مالزی سه کشور برتر اسلامی هستند که رتبه های اول تا سوم تولید علم را در این حوزه موضوعی به خود اختصاص داده اند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد دانشگاه های فعال در پژوهش های نانو در بین این سه کشور ایران، ترکیه و مالزی به ترتیب ۴۶، ۱۱ و ۱۰ دانشگاه است، گفت: کشور های مصر، عربستان سعودی، تونس، پاکستان و قطر هر کدام با ۹، ۶، ۴، ۳ و یک دانشگاه فعال در نشر مقالات پژوهشی پیرامون فناوری نانو در بین سایر کشورهای اسلامی رتبه های بعدی را در اختیار دارند.

از آنجایی که انجام کارهای فنی سایت، دانش، تجربه و تخصص خود را طلب می کند. برای همین بهتر هست که این کار را به فرد یا مجموعه ای بسپارید که دانش و تخصص لازم در این زمینه را دارا باشد. تا بتوانند در اسرع وقت پاسخگوی نیاز شما باشند، مشکلات و خطاهایی که در سایت رخ می دهد را بررسی و تحلیل کنند و سپس برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند. خیلی از افراد و مجموعه هایی که شما با آنها برخورد میکنید ممکن هست این موضوع را زیاد جدی نگیرند و آنطور که باید برای آن اهمیتی قائل نشوند ولی دیر یا زود متوجه این اشتباه خواهند شد و احساس نیاز، آنها را به  استخدام پشتیبان سایت وا میدارد.

لیست اخبار رسانه ها

Ikaruga یک بازی بسیار قدیمی است که نسخه اصلی آن، در سال ۲۰۰۱ روی دستگاه‌های آرکید منتشر شد ولی امسال شاهد انتشار بازی برای پلی‌استیشن و سوییچ با کیفیتی بهتر بودیم که از قضا توانست نمره متای بسیار عالی ۸۸ را هم به‌دست بیاورد. Ikaruga شاید اثر خیلی شناخته‌شده‌ای برای ما‌ها نباشد اما می‌توان آن را تجربه‌ای شبیه به بازی Sky Force دانست که اثر شناخته شده‌تری است. در این بازی کنترل جنگنده‌ای را برعهده می‌گیرید و باید با آن به نبرد با دشمنانی بروید که از رو‌به‌رو به سمت شما می‌آیند. آنچه که Ikaruga را به بازی جذابی تبدیل می‌کند، نه داستان خاص و نه گرافیک زیبا است بلکه این بازی صرفا اثری است که تمرکز اصلی‌اش را روی ارائه یک گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده گذاشته است. 

شاید در ظاهر گیم‌پلی همان کنترل یک جنگنده برای از بین بردن دشمنان باشد، اما مثلا یکی از مکانیزم‌های بازی، امکان تغییر بین رنگ‌های سفید و سیاه برای جنگنده در جریان بازی است که هرکدام از این رنگ‌ها یک سری ویژگی خاص برای جنگنده شما به ارمغان می‌آورند. یا در حالی که در این بازی خبری از آیتم‌هایی در محیط نیست که بتوان با برداشتن آن‌ها مثلا تیر‌های قوی‌تری شلیک کرد، اما مثلا بازی این امکان را فراهم کرده تا با از بین بردن تعداد خاصی جنگنده دشمن یا از بین بردن آن‌ها به اشکال خاص، تیر‌هایتان را قدرت‌مند‌تر کنید. به این‌ها باید نبرد با باس‌ها را هم اضافه کنیم که همه این‌ها در نهایت از Ikaruga یک تجربه شوت‌ ام آپ بی‌نقص ساخته‌اند.

آنر V20 در ژانویه برای بازارهای جهانی بازمعرفی و با نام آنر View 20 عرضه خواهد شد. این اتفاق به‌هیچ‌وجه غیرمنتظره نیست و آنر V10 نیز سال گذشته با نام آنر View 10 در خارج از چین عرضه شده است. درهرصورت، این دو گوشی هوشمند ازنظر طراحی و مشخصات کاملا یکسان هستند. البته پشتیبانی از شبکه‌های تلفن‌همراهشان قطعا متفاوت خواهد بود؛ تاآنجاکه دردسترس‌بودن نسخه‌ی مازراتی در خارج از چین باعث نگرانی علاقه‌مندان به این نسخه می‌شود. ممکن است آنر نسخه‌ای جهانی از ویرایش مازراتی را معرفی نکند؛ زیرا گوشی‌های ویژه‌ای که در چین معرفی می‌شوند، معمولا در چین باقی می‌مانند و عرضه‌ی جهانی نخواهند داشت. افزون‌براین، باعث خوشحالی خواهد بود که این گوشی را در اروپا و آمریکا مشاهده کنیم؛ چراکه توان رقابت با نسخه OnePlus 6T ویرایشمک‌لارن را دارد و این اتفاق در‌حال‌حاضر داستان را حسابی مهیج می‌کند.

اینکه مدارک شناسایی این بدافزارها را اپل رؤیت و تأیید کرده به این معناست که این شرکت آن را کاملا می‌شناسد. این درحالی است که هیچ آنتی‌ویروس دیگری به آن‌ سه فایل ناشناس واکنش نشان نمی‌دهد و سوابقی هم از اقدامات مؤثر در رفع اثر مخرب آن‌ها در سایت VirusTotal وجود ندارد.

براین‌اساس، این اپل است که بدون پایبندی به اصول این حوزه، اطلاعات این بدافزارها را به‌اشتراک نمی‌گذارد. سیستم‌عامل مک از زمان ارائه‌ی نسخه‌ی Snow Leopard در سال ۲۰۰۹ سازوکار دفاعی اختصاصی خود را دربرابر نرم‌افزارهای مخرب دارد. حال آنکه هرکس باید تعاریف و مختصات بدافزارهای شناسایی‌شده‌ی خود را منتشر کند تا موجب کاهش اثرهای مخرب این بدافزارها و جلوگیری از نشر و گسترش آن‌ها شود.

یستمین دوره از مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM در منطقه‌ی غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی شریفو حمایت کافه‌ بازار در قالب رقابتی دوروزه برگزار شد و شب گذشته به کارش پایان داد. در رقابت‌های امسال، بیش از ۸۸۰ تیم (سه‌برابر سال قبل) شرکت کردند که از این تعداد ۶۶۶ تیم موفق شدند حداقل به یک سؤال جواب صحیح دهند.

در بخش زبان‌های برنامه‌نویسی، امسال نیز ++C با ۷۹درصد محبوب‌ترین عنوان را کسب کرد و جاوا و پایتون به‌ترتیب با ۱۲ و ۹درصد محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی شرکت‌کنندگان معرفی شدند. درادامه، با گزارش ویدئویی از این رویداد همراه باشید تا ضمن صحبت با مسئولان مرتبط، با حال‌وهوای این رقابت بیشتر آشنا شوید.


 ازآنجایی‌که در اینجا با مدل 850i مواجه هستیم، از پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر خورجینی استفاده شده است. در حالت استاندارد، این پیشرانه می‌تواند ۵۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. با تغییراتی که تیونر در این پیشرانه اعمال کرده، قدرت نهایی به ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور به ۸۷۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است. ازنظر قدرت و گشتاور خروجی، به‌احتمال بسیار زیاد مدل منهارت حتی از مدل‌های M8 و M8 Competition نیز قوی‌تر خواهد بود.

منهارت اطلاعاتی از توانایی‌های حرکتی این کوپه‌ی لوکس و قدرتمند منتشر نکرده؛ اما مدل 850i می‌تواند در ۳.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست پیدا کند؛ ازاین‌رو، می‌توان پیش‌بینی کرد شتاب این مدل کمی بهتر باشد.

تیونرها پس از مدل 850i به‌سراغ دیگر نسخه‌ی سری 8، یعنی مدل دیزلی 840d هم خواهند رفت.


رپورتاژ خبری یکی از بهترین طریق های برندسازی و تبلیغات اینترنتی در دنیای طراحی سایت است که بزرگترین برندهای گیتی برای شناسایی محصولات و خدمات جدید خود متعلق به استفاده میکنند. در واقع به این انگیزه تاثیرگذاری فوقانی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان نگریستن آن اغلب اعتماد میکنند و همه مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند. درواقع یک تازه است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا نوشتار در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید منتشر میشود که دربرگیرنده یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس میباشد.

شرکت اسنپ در نظر دارد تا در نسخه‌ی آتی اپلیکیشن خود تغییراتی را ایجاد کند که به‌موجب آن، کاربران اندرویدی نسخه‌های قدیمی اسنپ در استفاده از نقشه‌‌ی گوگل و جست‌وجوی مبدأ یا مقصد مورد نظرشان با مشکلاتی جدی مواجه خواهند شد.

اسنپ به آن دسته از افرادی که از نسخه‌های قدیمی‌تر از ۳.۶.۱ اپلیکیشن این شرکت در سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند، توصیه می‌کند که هرچه سریع‌تر اپلیکیشن خود را به‌روز کنند در غیر این‌صورت قادر به استفاده از اسنپ نخواهند بود.

شما می‌توانید با یکی از روش‌های زیر، اپلیکیشن اسنپ را در سیستم‌عامل اندروید به‌روز کنید

تحقیقات و ارزیابی‌های تیم تحلیلگران جی‌پی‌مورگان (JPM)، ازجمله نیکلاس پنیگیرتزوگلواستراتژیست بازار جهانی، حاکی از آن است که مؤسسات و نهادهای سرمایه‌گذاری، از طولانی شدن دوران بی‌رونقی بازار دارایی‌های دیجیتال ترسیده‌اند.

روز ۱۴ دسامبر تیم جی‌پی‌مورگان در یادداشت تحقیقی خود نوشت :

به نظر می‌رسد که مشارکت و حضور مؤسسات مالی در بخش تجارت و معاملات بیت‌ کوینبسیار کمرنگ‌تر شده است. ما شاهد کاهش چشم‌گیر متریک‌های جریان کلیدی هستیم.

به گفته‌ی پنیگیرتزوگلو، حجم معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده، همچنان سیر نزولی را طی می‌کند و هم‌زمان، علاقه‌ی تجار و سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین نیز در حال کاهش است. این روندها، آثار جانبی بسیار مخربی را در سراسر بازار به وجود می‌آورند.

ثبت‌نام کارت سوخت که ۳ آذر ماه آغاز شده بود، امروز  پس از ۲۷ روز به پایان می‌رسد؛ اما کمبودهای متعدد، اجرای نهایی طرح استفاده از کارت سوخت را با تردید مواجه کرده است.

ثبت‌نام کارت سوخت پس از گذشت دوره‌ی زمانی ۲۷روزه درنهایت به آخرین روز خود رسید تا صاحبان خودرو یا موتورسیکلت‌هایی که به کارت سوخت خود به هر دلیلی دسترسی ندارند، کارت سوخت المثنی جدید دریافت کنند. روند ثبت‌نام کارت سوخت که بار‌ها از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در قالب اطلاعیه‌های مختلف مطرح شده بود، شامل مراجعه‌ی حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+، استفاده از درگاه اینترنتی سامانه دولت همراه یا اپلیکیشن آن و استفاده از کد دستوری #۴* مطرح شد، تا متقاضیان به دلخواه یکی از روش‌ها را انتخاب کنند. پس از ثبت‌نام، سوالاتی برای متقاضیان مطرح شد که به هر کدام در این خبر پاسخ می‌دهیم. 

آمالگام یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین تولیدکننده‌های ماکت خودرو است که محصولات آن با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند. 

بسیاری از علاقه‌مندان که امروز به‌دنبال خرید یا تجربه‌ی رانندگی با خودروی رؤیاهای خود هستند، چند دهه پیش سرگرم اسباب‌بازی‌های خودرو هم بوده‌اند. اما این به‌معنی کنارگذاشتن کامل ماکت و اسباب‌بازی خودرو نمی‌شود؛ درواقع اگر واقعا به‌دنبال بهترین‌ها باشیم، یک ماکت خودرو می‌تواند گران‌تر از نمونه‌ی واقعی تمام شود.

به این برندها توجه کنید؛ Minichamps، Spark، Ixo، Norev، Schuo و ... . اگر این نام‌ها آشنا به‌نظر برسد، قطعاً شما طرفدار ماکت‌های خودرو هستید. جمع‌آوری ماکت‌های خودرو می‌تواند یک سرگرمی پرخرج باشد یا باتوجه به سلیقه فرد، در حد یک کلکسیون کوچک و ارزان‌قیمت تمام شود

شرکت‌های بزرگ دنیا نظیر اپل، فیسبوک و مایکروسافت داده‌های متعددی از کاربرانشان دراختیار دارند. در اینفوگرافیک پیش‌ رو، نگاهی به داده‌های دراختیار این شرکت‌ها خواهیم انداخت.

تا حالا از خود پرسیده‌اید «گوگل چه اطلاعاتی از من در اختیار دارد؟» بی‌شک فکرکردن به جواب این سؤال، ممکن است تا حدی برایتان ناخوشایند باشد. به‌بیانی بهتر، گوگل تقریبا همه‌ی آنچه فکرش را بکنید، درباره‌ی شما می‌داند؛ از اسم و ایمیل و تاریخ تولد گرفته تا تبلیغاتی که روی آن‌ها کلیک می‌کنید و دستگاهی که درحال‌استفاده از آن هستید و حتی شبکه‌‌ی وای‌فای که به آن متصل شده‌اید. 

با همه‌ی این‌ها، گوگل درمقایسه‌با برخی از شرکت‌های بزرگ وضعیت بهتری دارد؛ شرکت‌هایی که اطلاعات میلیون‌ها کاربر خود را به بهانه‌های مختلف می‌فروشند. شرکت‌های بزرگ زیادی وجود دارند که افرادی از سراسر دنیا، کاربر آن‌ها هستند. از همین گوگل گرفته تا فیسبوک، اپل و مایکروسافت.

به‌همین بهانه، برآن شدیم در اینفوگرافیکی داده‌هایی را بررسی کنیم که شش شرکت بزرگ از کاربرانشان دراختیار دارند. این شرکت‌ها عبارت‌اند از: گوگل، فیسبوک، اپل، توییتر، آمازون و مایکروسافت. گفتنی است این اطلاعات از صفحات مربوط‌به قوانین حفظ حریم شخصی این شرکت‌ها برداشته شده‌اند.

قطعا پلتفرم ها برای این کار ساخته می شوند. میموس مسخواهد جامعه ای کارآزموده را به جامعه نیازمند کار معرفی کند، کارگماری زایی، ادب صحیح و معتبر، متصل به بازار پیشه و هم چنین ساده سازی کارها برای کمپانی ها و استفاده از پتانسیل های اتوماسیون برای تمرکز اغلب بر رشد سازمانی و افزایش راندمان مشترکین، چیزی بود که با این پلتفرم به زودی قابل سهم برداری می شود. این کار کمک می کند وبمستران چیره دست فقط در این جامعه حضور داشته باشند و کسانی که میخواهند بهترین کیفیت را از همان ابتدا در ورود به وب تجربه کنند بهترین گزینش را قبل روی خویش داشته باشند.

پرتاب موشک‌های خانگی به کوهستان‌ها برای دعوت از شروع فصل بارندگی، دختری که با صرف چایی با پدر سالخورده خود در یک بعدازظهر سعی در زنده نگه‌داشتن خاطرات او می‌کند. صدها هزار نفر برج‌هایی را به بلندی چندین طبقه می‌سازند؛ اگرچه سنت‌ها اشکال مختلفی دارند، شخصی یا عمومی، مقدس یا غیر مقدس، غم‌انگیز یا شاد، اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که آیین‌ها و سنت‌های معنادار به‌صورت غریزی و جهانی ایجاد می‌شوند. سایمون برونر در کتاب توصیف سنت‌ها: رفتار مردم در فرهنگ مدرن، می‌نویسد: «مردم هر روز در مراسمی که خودشان به‌عنوان سنت ایجاد کرده‌اند، شرکت می‌کنند. سنت‌ها فرهنگ‌ها را پرورش می‌دهند... سنت‌ها به جای آنکه بیانگر گذشته باشند، گذشته و حال را به خوبی به یکدیگر متصل می‌کنند».

اعضای انجمن عکاسی «Your Shot» نشنال جئوگرافیک، زندگی خود و زندگی دیگران را بررسی کردند تا عکس های فوق‌العاده‌ای را به‌عنوان بخشی از «سنت‌های موجود در سراسر جهان» ترسیم کنند. تصاویر بیشتری را در این باره مشاهده کنید و برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های خود به انجمن جهانی Your Shot ملحق شوید.

وچی کیک‌های برنجی است که به طور سنتی با کوبیدن انواع مختلفی از برنج موچی کومه (برنج‌های چسبناک) با یک چکش چوبی تهیه می‌شود. نتیجه خمیر چسبناکی است که می‌توان آن را به شکل‌هایی متفاوت از جمله قطعات مربعی، فرم داد. موچی به عنوان مواد اولیه در تعداد زیادی از غذاهای ساده استفاده می‌شود و مانند نان، به شدت رایج و محبوب است. شما کمتر کسی را می‌توانید بیابید که بعد از خوردن موچی، آن را دوست نداشته باشد. هرچند با خرید از محصولات کارخانه موچی‌سازی یا با استفاده از وسایل مخصوص برقی در خانه می‌توان موچی تهیه کرد؛ اما هنوز در برخی مراسم‌ها مانند مراسم سال نو، بسیاری از خانواده‌ها به تهیه موچی با روش سنتی می‌پردازند.

به احتمال زیاد با آکسفورد آشنا هستید؛ مشهورترین دانشگاه جهان که نزدیک به هزار سال پیش، در سال ‍۱۰۹۶ ساخته شد. آنچه که این مدرسه را منحصربه‌فرد می‌کند، قدمت یا ساختمان قرون وسطی‌ای آن نیست، حتی مزیت‌های آکادمیک آن هم نیست؛ بلکه سنت‌های عجیبی است که هرگز از بین نمی‌روند. برخلاف اینکه مشهور به سخت‌گیری و جدیت است، اما بیشتر این سنت‌ها احمقانه هستند. این حماقت ناشی از تمایل در زنده نگه داشتن یک هویت قرون وسطی‌ای است. چه خود دانش‌آموز باشید، چه یک گردشگر یا یک شهروند، حتما متوجه می‌شوید که چطور این دانشگاه و حتی خود شهر پایبند به این اصول هستند.

در حومه‌‌ی دبی، کلان‌شهری پرزرق‌‌وبرق که روی دریایی از نفت بنا شده است، جامعه‌‌ای کوچک همچنان می‌‌کوشد که شیوه‌‌ی نگاه خود را به سبک زندگی تغییر دهد. شاید آن‌‌قدرها هم عجیب نباشد که امروزه بارزترین کشور در استخراج نفت، خود خاستگاه شیوه‌‌ای خردمندانه از سبک زندگی مدرن باشد. اما تماشای شهر پایداری مانند دبی، این نکته را یادآور می‌‌شود که شاید بین آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌‌ و اَبَرخودروهای تشنه‌‌ی بنزین در این شهر هنوز تعارضات زیست‌‌محیطی قابل‌تأملی وجود دارد. در این نوشتار قصد داریم نگاهی به درون کلان‌شهری شگرف بیندازیم که از دل بیابان برخاسته است.

ساختن یک جامعه‌‌ی پایدار (Sustainable) از صفر چگونه است؟ افرادی که از ساختار درونی چنین شهرهایی مطلع‌‌اند به‌‌خوبی می‌‌دانند که رسیدن به این نقطه، بسیار فراتر از نصب چند پنل خورشیدی یا تفکیک و بازیافت زباله‌‌های شهری است.


رحال‌حاضر در انگلستان، بیش از یک‌میلیون نفر گیاه‌خوار و پانصدهزار نفر وگان زندگی می‌کنند و این تعداد روبه‌رشد هم بوده است. وگان به کسی می‌گویند که گوشت و فراورده‌های حیوانی را مصرف نمی‌کند.

این آمار مربوط‌به پژوهش انجمن جامعه‌ی وگان انگلستان است و باتوجه‌به رشد این اعداد، انتظار می‌رود نوزادان و اطفال پرورش‌یافته با رژیم غذایی گیاهی نیز افزایش یابند.

بااین‌حال، اطمینان از میزان موادغذایی دریافتی نوزاد حتی با صرف‌نظر از محدودیت‌های موجود کار مشکلی است. در کشورهای توسعه‌یافته، تعداد چشمگیری از نوزادان ویتامین‌ها و موادمعدنی کافی را دریافت نمی‌کنند و شواهدی وجود دارد که برپایه‌ی آن، رژیم غذایی وگان احتمالا این آمار را به بیش‌ازاین هم افزایش می‌دهد.

وردپرس هم یک سیستم عامل تحت وب یا نرم افزار مدیریت محتوا محسوب می شود. مدیریت محتوای یک سایت بدست وردپرس (که به زبان php نوشته شده) کار سختی نیست. هم اینکه کد نویسی وردپرس بسیار خوب و با کیفیت است، هم اینکه این سیستم برای سایت های خبری و پای بست، فرآوری درونمایه Content Creation ساخته و روانه بازار وب شد.


این که چرا کند می شود وابستگی زیادی به گونه سایت و همچنین طریق شغل دارد. بر پای بست، برخی نیازها، ممکن است مدیر سایت چند افزونه وردپرس به سایت اضافه کند، بخواهد تغییراتی در سایت ایجاد کند و همه اینها روی سرعت سایت تاثیرگذار هستند. ولی در این مقاله راهکارهای عملی افزایش سرعت را در وبلاگ میموس بررسی میکنیم.

طبق آمار مؤسسه‌ی ملی اختلالات عصبی و سکته‌ی مغزی آمریکا، حدود پنجاه‌میلیون نفر در این کشور (یعنی یک نفر از هر پنج آمریکایی) به آسیب‌های عصبی و سکته‌ی مغزی دچارند. آسیب‌هایی که دراثر بیماری و حادثه یا عفونت به مغز و نخاع یا اعصاب فرد وارد می‌شود، به‌عنوان آسیب‌های عصبی شناخته می‌شوند. این آسیب‌ها ممکن است روی تمام فعالیت‌های طبیعی بدن اثرگذار باشند؛ از خوردن و نفس‌کشیدن گرفته تا قدرت تکلم و تحرک.

بنابر اعلام مؤسسه‌ی ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، بیماری‌هایی مانند دیستروفی یا دُش‌پروردگی عضلانی (بیماری نوروژنتیک)، فلج مغزی (اختلال پیش‌رونده)، بیماری پارکینسون (بیماری زوال عقل)، سکته‌ی مغزی و تومورهای مغزی از بیماری‌های شایع اعصاب و مغز به‌شمار می‌روند. احتمالا نام این عارضه‌ها پیش‌ازاین به گوشتان خورده و شاید در میان دوستان یا آشنایان خودمان هم افرادی را دیده باشیم که با این عارضه‌ها درگیر هستند. تاکنون درباره‌ی بیماری فئوکروموسیتوما شنیده‌اید یا درباره‌ی بیماری آتاکسی اطلاعی دارید؟

بیش از ششصد نوع بیماری مربوط‌به دستگاه عصبی بدن انسان شناسایی شده‌اند. در این مقاله، شما را با پنج نوع بیماری نادر سیستم اعصاب آشنا می‌کنیم.

فئوکروموسیتوما غده‌ی درون‌ریزی است که درون غدد فوق‌کلیوی فرد رشد می‌کند. غدد فوق‌کلیوی دو غده‌ی کوچک تولیدکننده‌ی هورمون هستند که روی کلیه قرار دارند. یکی از نشانه‌های برجسته‌ی این بیماری، فشارخون بالا و نامنظم است.

این بیماری باعث تحریک غدد به تولید بیشتر هورمون‌های دسته‌ی کاتکولامین‌ می‌شود؛ هورمون‌هایی نظیر دوپامین، آدرنالین، متانفرین و نورآدرالین که بدن با کمک آن‌ها ضربان قلب و فشار و قند خون را کنترل می‌کند و دربرابر استرس واکنش می‌دهد. این هورمون‌ها که مربوط‌به غدد فوق‌کلیوی هستند، در زمان احساس استرس، وارد جریان خون می‌شوند و عملکرد بدن را مثلا در زمان پرواز یا مبارزه و تنش تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. زمانی‌که غدد فوق، هورمون‌های کاتکولامین را بیشتر از حد نیاز بدن برای واکنش به استرس ترشح کنند، این امر می‌تواند به افزایش مزمن و نامنظم فشارخون، سردرد، ضربان قلب و تعریق بیش‌ازاندازه منجر شود. چنین روندی همچنین می‌تواند موجب اضطراب، عصبی‌بودن، ضعف، کاهش وزن، دردهای سینه و شکم و حالت تهوع شود.

 وجود اینکه قرار بود فیسبوک، داده‌های کاربران را با سایر شرکت‌ها به‌اشتراک نگذارد؛ ولی با توجه به گزارش نیویورک تایمز، به‌نظر می‌رسد به تعهدات خود عمل نکرده است و داده‌های کاربران را در دسترس برخی شرکت‌های فناوری قرار داده است. گزارش اخیر نیویورک تایمز نشان داد فیسبوک به موتور جستجوی بینگ مایکروسافت اجازه داده است که تقریبا به نام تمامی دوستان فیسبوک کاربران بدون اجازه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشد. براساس مستندات مربوط به پرونده‌های داخلی فیسبوک، این شرکت به ۱۵۰ شرکت فناوری اجازه‌ی دسترسی به داده‌های کاربران را داده است.

کنستانتینوس پاپامیلتیادیس، مدیر بخش توسعه‌ی برنامه‌‌ها و پلتفرم فیسبوک گفت: 

هیچ‌کدام از شرکت‌ها بدون اجازه‌ی کاربران به داده‌‌های آن‌ها دسترسی نداشته‌اند. ما تعهدات خودمان با FTC مربوط به سال ۲۰۱۲ را فراموش نکرده و نادیده نگرفته‌ایم.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا، فیسبوک را متهم به اغوای کاربران و سو استفاده از داده‌‌های شخصی آن‌ها کرد. فیسبوک، رویکردی را در پیش گرفته بود که کاربران مجبور می‌شدند داده‌‌های شخصی خود را با این شبکه‌ی اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. فیسبوک به‌صورت هدفمند این کار را کرده بود.


شرکت فیت بیت (FitBit) درحال‌حاضر مطرح‌ترین نام در طیف پوشیدنی‌هاست. FitBit Charge 3 برترین پوشیدنی غیر ساعت هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۸ بود. این دستگاه درواقع مرز میان ردیاب ورزشی و ساعت هوشمند را محو کرده‌ است. این دستگاه تقریبا تمام خواسته‌های شما از ردیاب ورزشی را برآورده می‌کند.

این دستگاه ضدآب تمامی فعالیت‌ها و تمرین‌های عادی شما را ثبت می‌کند. علاوه‌براین، قابلیت ثبت مواردی مانند خواب و شنا را نیز دارد. شارژ ۳ از صفحه‌نمایشی تک‌رنگ بهره می‌برد که زمان و آمار روزانه و هشدارهای گوشی تلفن‌همراه شما را نمایش می‌دهد. همچنین، چیپ NFC برای پرداخت‌های موبایلی نیز در آن تعبیه شده‌ است. به‌گفته‌ی فیت بیت، این دستگاه پیشرفته‌ترین ردیاب ورزشی کنونی است؛ ادعایی که دلیلی برای ردّ آن وجود ندارد.

گارمین همانند ساعت‌های هوشمند بسیار مستحکم و البته بسیار گران‌قیمت است و برای ماجراجویان طبیعت مجموعه‌ای درخورتوجه و ارزان‌تر از ردیاب‌های ورزشی نیز فراهم می‌کند. Garmin Vivosmart 4 که امسال عرضه شده‌، بهترین ردیاب‌ ورزشی گارمین به‌شمار می‌رود. این ردیاب سبک است و تمامی اطلاعات لازم را دراختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه را اپلیکیشنی همراه پشتیبانی می‌کند که کارایی بیشتری برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

گارمین ویوواسمارت 4 کارایی بیشتری درمقایسه‌با ردیاب ورزشی متوسط دارد. صفحه‌نمایش تک‌رنگ این دستگاه قابلیت نمایش داده‌ها و اعلان‌های گوشی تلفن‌همراه و ردیابی موارد پیشرفته مانند کیفیت خواب و بیشترین اکسیژن مصرفی هنگام تمرین (VO2 Max) را دارد. همچنین قابلیتی به‌نام باتری بدن در این دستگاه وجود دارد که با درنظرگرفتن پارامترهای متعددی میزان انرژی باقی‌مانده و نیاز احتمالی به استراحت را اعلام می‌کند

اگر به تعقیب یک سئو کار حرفه ای وردپرس هستید، ما به شما پیشنهاد میکنیم خودتان یا یکتا از کارمندان شرکت خویش را در پلتفرم مانگو تعلیم دهید. مانگو به شما کمک می کند کارمندان خودتان را با سئو آشنا کنید و از تخصص هایشان در سازمان خویش بهره‌گیری کنید.


امروز میخواهیم بهترین نوشتار سئو برای وردپرس را به شما تقدیم کنیم. همیشه گرد از دغدغه های مدیر سایت اینست که به آموزش های صحیح سئو دسترسی داشته باشد الی بتواند سایت خودش را بهینه سازی کند. ما این آموزش را برای شما آماده کرده ایم. این آموزش سئو هم البته روی Yoast SEO نیز پایدار است و تقسیم هایی از سئوی تو سایت را همیشه باید با یک افزونه سئو سپریدن دهید.

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس دربر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکا محسوب می‌شود و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. بخش زیادی از شهرت بین‌المللی برزیل حول محور سنت‌ها و جشن‌های محلی مانند کاپوئیرا، ورزش‌های ملی، جشن‌ها و کارناوال‌ها می‌چرخد. این کشور مستعمره پرتغال بود و تنها کشور قاره آمریکا محسوب می‌شود که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند.


س از همکاری با نیسان برای ارتقای طراحی داخلی مدل گران‌قیمت GT-R50، استدیو ایتالیایی ایتال‌دیزاین (Italdesign) هم‌اکنون برای ارائه‌ی نسخه‌ی ویژه از ون V-Class تلاش می‌کند. در حقیقت خانه‌ی طراحی معروف ایتالیایی با شرکتی همکاری کرده که ممکن است کسی تا به حال نام آن را نشنیده باشد. شرکت زینگ‌چی اتوموبیلز (Xingchi Automobiles) در چین، در ارتقای محصولات مرسدس بنز و فولکس‌واگن تخصص دارد و ون لوکس مرسدس بنز V260L، آخرین پروژه‌ی مشترک آن‌ها با ایتال‌دیزاین به شمار می‌رود. 

پس از وقفه‌ای کوتاه پیرامون بحث‌های مربوط به نیروی فضایی از سوی دولت ایالات متحده، پرزیدنت ترامپ سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته با امضای یادداشتی دستور ایجاد یک فرماندهی رزمی جداگانه و جدید را به نام فرماندهی فضایی به وزارت دفاع این کشور داد. علاوه بر این، مایک پنس، معاون رئیس جمهور نیز اعلام کرد که پرزیدنت ترامپ قصد دارد در روزهای پیش‌رو فرمانی را در ارتباط با تشکیل شاخه‌ی ششم نیروهای مسلح ایالات متحده به نام نیروی فضایی امضا کند. هرچند رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند فرماندهی فضایی این کشور را شخصا با فرمان خود ایجاد کند؛ اما تاسیس نیروی فضایی همچنان نیازمند تایید کنگره‌ی ایالات متحده است.

تاسیس هر دو نیروی فضایی و فرماندهی فضایی ایالات متحده، دو محور مهم صحبت‌های دولت ترامپ در طول سال گذشته بوده است. پنس در ماه اوت با ایراد یک سخنرانی، پیشنهاد تشکیل فرماندهی فضایی ایالات متحده را داد و ترامپ نیز از ماه مارس تاکنون به صورت مرتب از مزایای نیروی فضایی صحبت کرده است.

می‌دانستید مایکروسافت پس از خرید کسب‌وکار تلفن‌همراه نوکیا هرگز گوشی خاصی با نام تجاری مایکروسافت عرضه نکرد؟ غول ردموندی پس از خرید نوکیا، تنها تعدادی فیچرفون روانه‌ی بازار کرد که روی همه‌ی آن‌ها نام تجاری نوکیا بود. نام تجاری مایکروسافت برای دستگاه‌های لومیا محفوظ بود که احتمالا با هدف تمایز فیچرفون‌ها از گوشی‌های ویندوزی درنظر گرفته شده بود.

بااین‌حال، این برنامه همیشگی نبوده است. براساس نمونه‌ای اولیه که بررسی شد، این شرکت تلفن‌همراه ساده‌ای با نام تجاری مایکروسافت ساخته بود که زبان طراحی لومیا 550 و لومیا 950 را داشت. این دستگاه همراه با سیستم‌عاملی شبیه به ویندوزفون با کد رمز RM-1182 پس از تولید نمونه‌ی اولیه، عرصه‌ی رسمی‌اش لغو شد. در سال ۲۰۱۶ و پس از افشای اطلاعات این گوشی، نامش را  Microsoft Dumb Phone گذاشتند.

ید جمال هادیان، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات از درخواست برای ارائه‌ی بسته‌ی اینترنتی بدون امکان دسترسی به اینستاگرام خبر داد و گفت این پیشنهاد ارتباطی با فیلترینگ اینستاگرام ندارد. به گفته‌ی وی، تصویب چنین طرحی امکانی را فراهم می‌کند که خانواده‌ها بتوانند بسته‌های اینترنتی بدون امکان دسترسی به شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام را خریداری و استفاده کنند.

در روزهایی که اخبار مختلفی از فیلترینگ شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به گوش می‌رسد، ارائه‌ی چنین بسته‌هایی از سوی شرکت‌های ارائه‌‌دهنده‌ی خدمات اینترنت می‌تواند راه‌حل جایگزین خوبی برای فیلترینگ باشد. حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای ارائه‌ی چنین خدماتی را پیشنهاد داده است. در این نامه نوشته شده است:

با عنایت به ضرورت صیانت از فرهنگ اسلامی-ایرانی، حفاظت از حریم خانواده‌ها و حمایت از محتوای داخلی، مقتضی است با قید فوریت ترتیبی اتخاذ نمایید تا بسته‌ها و طرح‌های فروش اینترنت، بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام تهیه و در لیست بسته‌های فروش آن شرکت قرار بگیرد.

مرورگر خود را مفتوح کنید و برای چیزی جستجو کنید، شما تنها یکی دو گزینه پیش رو دارید، بله نتایجی که در صفحه نمایش شما دیده می شوند فقط سایت هایی هستند که زنده هستند، پس برای دیده شدن در بین سایت هایی که کمینه و بیشینه ترافیکشان بین 50% تا 80% از گوگل است، نیازمند سئو هستید، هر هزار بازدید اغلب به طور میانگین 2% فروش شما را اغلب می کند، بعد همین الان فروش خویش را برای بازدید 100 مساوی حساب کنید تا متوجه شوید خدمات سئو چقدر میتواند به رشد سوداگری شما کمک کند.

برادران محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا طی گپ‌وگفتی که در رویداد یلدای کارآفرینی مجله‌ی شنبه صورت گرفت، درباره‌ی تمهیدات شرکت متبوع خود برای مقابله با فروش کالای تقلبی و گران‌فروشی به‌اشتراک گذاشتند. آن‌ها با اشاره به اینکه عرضه‌ی کالای فیک، «خط قرمز دیجی‌کالا است» خاطرنشان کردند:

ما به‌شدت با عرضه‌ی کالای فیک مقابله کردیم و اقدامات بسیاری را انجام دادیم تا کالای غیراصل در دیجی‌کالا عرضه نشود؛ اما تعداد محدودی از فروشندگان در پلتفرم دیجی‌کالا چنین کالایی را به‌فروش رساندند. ما با ۳۱۲ نفر فروشنده بر سر فروش کالای تقلبی و گران‌فروشی قطع همکاری کردیم.

بنیان‌گذاران دیجی‌‌کالا از تشکیل کمیته‌ای خبر می‌دهند که هدف آن پایش مشکلات موجود در مارکت‌پلیس با هدف کنترل اصالت کالا و حذف کالاهای غیراصل از فروشگاه دیجی‌کالا بود. به گفته‌ی برادران محمدی هم‌اکنون هرکدام از فروشندگان مارکت‌پلیس دیجی‌کالا امتیاز دارند و براساس رفتار فروش خود امتیاز می‌گیرند. اگر فروشنده‌‌ای کالای غیراصل به مشتری عرضه کند، ۱۰ برابر میزان فروش خود جریمه خواهد شد.

سانگ‌یانگ موسو ۲۰۱۹ جدیدترین خودروی 4×4 کره‌ای در بازار استرالیا است. مدل جدید این خودرو به‌صورت پیکاپ و با امکانات جدیدی به بازار آمده که درادامه نگاه دقیق‌تری به آن می‌اندازیم.

محصولات سانگ‌یانگ سابقه‌ی زیادی در بازار استرالیا دارند و بسیاری از افرادی که به خودروهای ساده و با قوای فنی قدیمی درکنار استحکام مناسب علاقه دارند، به‌سراغ محصولات سانگ‌یانگ می‌روند. برخی تردیدها درباره‌ی دوام و قابلیت اطمینان محصولات سانگ‌یانگ وجود داشت؛ اما چند سالی است که این خودروساز کره‌ای به‌دنبال احیای چهره‌ی خود است.

ر زمان‌های بسیار قدیم (حتی پیش از زرتشت) آیین مهر در میان ساکنان فلات ایران رواج داشته است. مهر و ناهید (میترا و آناهیتا) به‌عنوان دو ایزد، نیایش می‌شده‌اند. «مهر»، ایزد فروغ، نگهبان پیمان و پشتیبان پرتو پگاهی است و «ناهید»، ایزد پاکی، زایش و برکت، فرشته‌ی آب‌ها و باران. پیروان آیین مهر آخرین شب پاییز را مصادف با تولد خورشید می‌‌دانسته‌اند، همان‌گاه که از دل سیاهی شبی بلند و سرد، ایزدمهر در یک غار گود و کم‌ارتفاع از میان کوه‌های البرز ظهور می‌کند و خورشید گرم و نورافزا را به ارمغان می‌آورد. برخی به اشتباه مهر را همان خورشید گرفتند. شب چله در واقع شب میلاد خورشید است. در کتاب «از اسطوره تا تاریخ» به نقل از دکتر مهرداد بهار می‌خوانیم:

شب یلدا، تولد مهر یا میترا نیست، بلکه تولد خورشید است. مهر با خورشید تفاوت‌هایی دارد.

از نظر تقویم مردم ایران باستان، چله، شب تولد خورشید است و حال آنکه بر اساس اسطوره‌ها خورشید و مهر ارتباط نزدیکی دارند ولی یکی نیستند.

ور از تصور نبود که این دستاورد رویایی بشر به سرعت تبدیل به ابزاری موثر برای قدرت‌نمایی و ضربه زدن به دشمنان در صحنه جنگ شود. در شروع هر جنگ مهمی، تسخیر آسمان حساب ویژه‌ای بود که در محاسبات جنگ به قوای هوایی و اهمیت آن جایگاه ویژه‌ای داد. این اهمیت حوادثی را، علی‌الخصوص بعد از جنگ جهانی اول رقم زد که تاریخ و سرنوشت بشر را به‌طرز شگرفی دگرگون کرد؛ تا جایی که چرچیل نیروی هوایی را چنین توصیف کرد: نیروی هوایی یا جنگ یا تمدن بشر را پایان می‌دهد.

خلیج فارس از دیرباز جز مهم‌ترین نقاط استراتژیک دنیا بوده است. با وجود کشف منابع نفتی و گاز و دسترسی انواع کشورها از طریق دریای پارس به آب‌های آزاد، این اهمیت دوچندان می‌شود. این خلیج نیلگون تاکنون دو جنگ به خود دیده‌ است. جنگ اول در سال ۱۹۹۱ بعد از شکست ارتش عراقبه دست ایرانیان رخ داد. در این جنگ ائتلاف آمریکایی اروپای و عربی، علیه صدام حسین که با تجاوز به کویت و دستیابی به منابع نفتی آن‌ها برای هم‌پیمانان قدیمی خود به دردسری بزرگی تبدیل شده بود، یک رویارویی بزرگ شکل گرفته بود. این جنگ باعث حضور بعضی از پیشرفته‌ترین بمب‌افکن‌های دنیا به منطقه شد که هنوز هم باز نشسته نشده‌اند.

پشتیبانی سایت ها براساس میزان امکانات و شرایط آنها صورت می گیرد. سایت هایی که بازدیدکننده بیشتری دارند، بی شک به پشتیبانی نیاز مبرمی دارند. البته این حرف به این معنا نیست که سایر وب سایت هایی که رتبه بالایی ندارند، بی نیاز از پشتیبان هستند. در پشتیبانی سایت، نمایشگرهایی که در معرض دید بازدیدکننده ها قرار می گیرند، باید به طور مداوم بروزرسانی شوند. در واقع برای تایید صحت و درستی کارکرد سایت، وجود پشتیبان ضرورت پیدا می کند. با وجود پشتیبان می توان تمام خطاها و مشکلاتی که در سایت ایجاد شده اند را برطرف کرد.

مزایای پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت با مهارت های خاصی همراه است و اصول و اسلوب آن در اختیار کسانی است که به بسیاری از کدهای برنامه نویسی، آنالیز سایت و تولید محتوا و بهینه سازی وب سایت تسلط کافی دارند.


 

فرآیند های تبادل لینک

اگر با تکنیک های بالا بردن رتبه ی سایت در گوگل آشنا باشید یا تجربه ی سپریدن بازاریابی اینترنتی داشته باشید، قطعاً به این نتیجه دریافتی اید که خرید رپورتاژ آگهی بهترین طریق برای بازاریابی محتوایی می باشد. انجام بازاریابی به این طریق می تواند جایگزین زیاد نکویی برای طریق های تبلیغاتی سایر باشد زیرا تاثیر آن به اندازه ای بالاست که به راحتی می تواند کاربران بسیاری را به سایت شما وارد کند.

از رویت بسیاری از متخصصان گستره بازاریابی اینترنتی، یکی از فرایندهای تبادل لینک، خرید رپورتاژ اعلان می باشد. برای بازاریابی محتوایی مؤثر که بتواند مشتریان بیشتری را برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات گوناگون جذب نماید باید تبلیغات به گونه ای سپریدن شود که علاوه بر جلب پروا افراد، اعتبار کافی را نیز دارا باشد. با به کارگیری رپورتاژ اعلان می توانید به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خویش بپردازید، خبر یا مطلبی را به صورت هدفمند تعقیب کنید و در نهایت به برندسازی بپردازید

انفجار در سعده

 گزارش شبکه خبری 'المسیره'، وزارت بهداشت یمن امروز (شنبه) در بیانیه ای جنایت سعودی در حمله به دو آمبولانس، کادر پزشکی و امدادگران در استان الجوف را محکوم کرد.
وزارت بهداشت یمن در این بیانیه از سازمان ملل ، فرستاده آن و دیگر سازمان های بین المللی خواست، ضمن محکوم کردن این جنایات ، مرتکبان آن را به دادگاه بین المللی رسیدگی به جرائم جنگی تحویل دهند.
این بیانیه اقدامات جنایتکارانه دشمنان ملت یمن را نقض قوانین بین المللی و دارای آثار منفی بر تلاش های صلح دانست. 

** نظامیان سعودی دو تن از اهالی صعده را زخمی کردند
به گزارش شبکه المسیره ، نظامیان سعودی دیروز ( جمعه ) با آتش گشودن بر اهالی شهر مرزی 'منبه ' در استان 'صعده'، دو تن از آنها را زخمی کردند.
اهالی روستاهای تابعه شهر مرزی 'رازح' نیز دیروز هدف حملات توپخانه ای نظامیان سعودی قرار گرفتند و خسارات مالی زیادی به آنها وارد شد. 

** انفجار بمب در حضرموت دو کشته بر جا گذاشت
شبکه المسیره در خبری دیگر اعلام کردکه انفجار دیشب بمبی در مقابل مرکز امنیتی شهر 'الشحر' در استان اشغالی 'حضرموت' دو کشته و 15 زخمی بر جا گذاشت.
منابع خبری نزدیک به عربستان مدعی شدند که پس از انفجار یک بمب صوتی در مقابل مقر امنیتی در شهر الشحر در شرق حضرموت ، یک فرد ناشناس سوار بر موتور سیکلت اقدام به انفجار یک بمب در میان تجمع کنندگان کرد که بر اثر آن دو تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.
استان های شرقی و جنوبی یمن که تحت اشغال ائتلاف سعودی و اماراتی قرار دارند، در چهار سال گذشته شاهد ناامنی ها و حوادث تروریستی زیادی بر اثر گسترش فعالیت های گروه های تروریستی 'داعش' و 'القاعده' در منطقه بوده اند.

http://www.irna.ir/fa/News/83143019