قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو وردپرس چیست

بی  شک وردپرس یکی از بهترین سیستم های  مدیریت محتوای مجانی دنیاست. و به علت ساده بودن و کارکرد آسان آن  از اینرو در ایران احد از دوست داشتنی ترین سیستم های مدیریت محتوا در ایران به حساب می آید. بر بنیاد آمار های گزارش شده  بیش از 7 میلیون نصب فعال وردپرس لغایت سال 2017 گزارش شده که نشان دهنده قدرت و محبوبیت این سیستم مدیریت درونمایه  مجانی و متن باز دارد. وردپرس علاوه بر  دارا بودن قدرت ساختاری ، امنیتی ، سازگاری و امکانات در تقسیم  سئو نیز عملکرد زیاد جالبی  دارد. به همین خاطر  تصمیم  گرفتیم لغایت در این مطلب  آموزش سئو وردپرس  ( Wordpress SEO ) را بصورت کامل برای شما کاربران عزیز فراهم کنیم.

آموزش سئو در وردپرس
وردپرس  ساختاری دارد که  می تاب بهترین و بیشترین بهره ورری را در ضمینه سئو وردپرس متعلق به کاربرد کرد.  علاوه بر توانایی های خود اشخاص یکسری از افزونه سئو وردپرس  هستی دارد  که  به عنوان نمونه میتوان  به   افزونه سئو وردپرس Yoast  اشاره کرد که قادر خواهند بود نیرو سئو سایت WordPress را به یک سایت قوی تبدیل کند . در این تعلیم گردآور مباحث مرتبط با سئو وردپرس مطرح خواهد شد.

برای سئو وردپرس چه کارهایی را باید اتمام داد
برای سئو وردپرس بهتر است همه موارد را  قبل از راه اندازی یک سایت  وردپرسی بررسی کنید.  حال اگر  اگر سایت شما در حال حاضر نیز در دسترس است عیبی د ندارد. برای استفاده از  خدمات هاست ، اولین قدم تاثیر گذار در سئو وردپرس  مهیا کردن زیرساخت لازم برای سئو وردپرس است. لازم است که  حتما  و قبل از خرید هاست پارامترهای تاثیر گذار  هاست بر  روی سئو را بررسی کنید. سرعت، امنیت و استقامت بالا از آنگونه مواردی است که به طور  سر راست در سئو وردپرس کارایی خواهد گذاشت. دور از این مرحله میتوانید سئو سازی وردپرس را اتمام دهید

حذف نوشته و مطالب نامرتبط از محتوای داخلی سایت منظور همان مطالب و پست های تست در وردپرس است
تغییر دستبه بندی و نام های پیش فرض وردپرس به نام ها ب پیوسته 
حذف فیش مثال از سرنوشت مدیریت  فیش ها
انتخاب و نصب قالب خوب و متناسب با سئو وردپرس
برای سئو بهتر مطالب در وردپرس بهتر است  ادرس صفحات ساختن شده از عنوان پست باشد
نصب افزونه  سئو وردپرس Yoast SEO و تنظیم پارامترهای سایت  با کمک افزونه سئو وردپرس

زمان پایان کار Inbox گوگل مشخص شد

قرار بود که Inbox آینده جی‌میل باشد. این سرویس فیلترینگ پیشرفته‌تر، به‌تعویق‌انداختن ایمیل‌ها و سازمان‌دهی دیداری بهتری درمقایسه‌با صندوق ورودی جی‌میل دراختیار کاربران قرار می‌داد. کاربران گوگل اینباکس تا چند وقت پیش می‌دانستند این سرویس تعطیل خواهد شد؛ اما اکنون از زمان دقیق‌تر تعطیلی آن مطلع هستند.

اگر به صفحه‌ی اینباکس سری بزنید، با چنین پیامی مواجه خواهید شد: .Inbox is signing off. Find your favorite features in the new Gmail؛ یعنی اینباکس درحال‌تعطیلی است، امکانات دلخواهتان را در جی‌میل جدید پیدا کنید. گوگل قصد دارد اینباکس را در اواخر مارس متوقف کند و شمارش معکوس برای تعطیلی این سرویس در دوم آوریل خاتمه می‌یابد. تصویر زیر پیام صفحه‌ی اینباکس دراین‌باره را نمایش می‌دهد.

اینباکس/ Inbox

گوگل برخی از ویژگی‌های اینباکس را در جی‌میل نیز اجرا کرده؛ ولی همه‌ی آن‌ها را اضافه نکرده است. بسیاری از کاربران وفادار اینباکس از این موضوع ناراحت خواهند شد که جی‌میل امکاناتی همچون هایلایت خطی لینک‌ها و گزینه‌ی ذخیره‌کردن لینک‌ها و امکان آرشیو گروهی ایمیل‌ها را ندارد.

سرویس ایمیل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کاربران زیادی در ماه‌های آینده به‌دست آورد. این سرویس ایمیلی مبتنی‌بر آی‌اواس است که اسپارک (Spark) نام دارد و قرار است تقریبا هم‌زمان با توقف گوگل اینباکس، برای اندروید معرفی شود. این اخبار براساس توییت‌هایی است که در پاسخ به کاربران اینباکس نوشته شده است. شاید اسپارک بتواند جای خالی اینباکس را پر کند‌.

راهنمای خرید سوئیچ های سیسکو 9300 ( قسمت دوم )

سری سوئیچ سیسکو 9300 جزء جدیدترین محصولات کمپانی سیسکو می باشد که پس از سوئیچ های 3850 به بازار عرضه شدند. در مقاله راهنمای خرید سوئیچ های سیسکو 9300 ( قسمت اول ) به طور کامل در رابطه با ویژگی هایی این سوئیچ ها توضیح داده شده است.

هدف از قسمت دوم این مقاله، آشنایی با تجهیزات درون جعبه و همچنین توضیحات تکمیلی در رابطه با قابلیت Stacking (مانند مدل 3850) می باشد.

درون جعبه سوئیچ های 9300  :

درون جعبه سوئیچ های سیسکو بسته به نوع و مدل آن ممکن است اجزای متفاوتی در آن وجود داشته باشد. البته لازم به ذکر است برخی از اجزا جهت نصب سوئیچ ها سفارشی بوده و حتما می بایست به صورت سفارشی درون جعبه قرار گیرند.

راهنمای خرید سوئیچ سیسکو 9300

9ـ هشت عدد پیچ تخت

10ـ نگهدارنده کابل

11ـ پیچ M4.0 x 20mm

12ـ کابل کنسول RJ45(سفارشی)

13ـ کابل کنسول به USB(سفارشی)

14ـ کابل Stackwise(سفارشی)

15ـ کابلStackPower (سفارشی)

1ـ سوئیچ 9300

2ـ کابل پاور

3ـ دفترچه راهنما

4ـ پایه های پلاستیکی

5ـ پیچ ارت

6ـ براکت

7ـ چهار عدد پیچ شماره 12

8ـ چهار عدد پیچ شماره 10

دستور العمل نصب :

قبل از نصب دستگاه حتماً موارد زیر را بررسی نمایید:

1ـ دقت کنید پنل جلویی و پشتی دستگاه با موارد زیر مطابقت داشته باشد:

  • به راحتی بتوان LED های پنل جلو را خواند.
  • دسترسی به پورت ها برای کابل کشی نامحدود کافی باشد.
  • با اتصال کابل پاور برق دستگاه تأمین شود.

2ـ کابل کشی شبکه به دور از کابل های رادیویی و برق صورت گیرد زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد نویز در شبکه شده و ممکن است باعث ایجاد صدمه به دستگاه ها شود.

3ـ برای سوئیچ هایی با ماژول منبع تغذیه 1100 وات قبل از نصب ماژول ابتدا سوئیچ را در داخل رک مربوطه قرار دهید.

4ـ قبل از روشن شدن سوئیچ اطمینان حاصل نماید که ماژول های فن و ماژول های منبع تغذیه به درستی در جای خود قرار گرفته اند.

5ـ برای متصل کردن و یا جدا کردن سیم برق در سوئیچ هایی که به منبع تغذیه 1100 وات مجهز است. در ابتدا نیاز دارید که ماژول را برای دستیابی به کابل برق جدا نمایید.

6ـ جریان هوا به درستی در اطراف سوئیچ جریان دارد.

7ـ دمای اطراف سوئیچ نباید از 113 درجه فارنهایت (45درجه سانتی گراد) تجاوز نماید.

8ـ رطوبت در اطراف سوئیچ نباید از 95 درصد تجاوز نماید.

9ـ ارتفاع محل نصب نباید کم تر از 10000 فوت باشد.

10ـ مکانیزم خنک کننده مانند فن ها و دمنده ها در سوئیچ، می تواند گرد و غبار و ذرات دیگر را ایجاد کند که باعث ایجاد آلودگی درون شاسی می شود و سبب باعث خرابی سیستم خواهد شد. شما باید این تجهیزات را در محوطه ای که از گرد و غبار و سایر مواد خارجی (مانند فلکه های فلزی از فعالیت های ساختمانی) به دور است، نصب کنید.

اقدامات لازم جهت تأیید عملکرد سوئیچ:

قبل از نصب سوئیچ بر روی رک ، دیوار و با بر روی میز حتما با اتصال کابل پاور از روشن شدن دستگاه اطمینان حاصل نمایید. برای روشن کردن دستگاه ابتدا یک سر آن را به ورودی برق و سر دیگر آن را به دستگاه متصل نمایید. با روشن شدن دستگاه آزمون هایی شروع به آغاز می کنند که با مشاهده آنها می توانید از اجرای درست سوئیچ اطمینان حاصل نمایید.

LED ها در طول آزمون چشمک می زنند.POST حدود 1 دقیقه طول می کشد. LED SYST LED سبز می شود و LED های دیگر سبز به نظر می رسد. هنگامی که سوئیچ POST را با موفقیت انجام می دهد، LED SYST سبز می شود. LED RPS برای مدتی سبز باقی می ماند و سپس وضعیت سوئیچ را نشان می دهد. LED های دیگر خاموش می شوند و سپس وضعیت عملکرد سوئیچ را منعکس می کنند. اگر سوئیچ نتواند POST  را انجام دهد ، LED SYST روشن می شود.

شکستهای POST معمولا کشنده هستند. به همین دلیل هنگامی که سوئیچ شما نتواند عملیات Post را به درستی انجام دهد حتما با شرکتی که سوئیچ را از آن خریداری کرده اید تماس بگیرید.پس از POST موفقیت آمیز، سیم برق را از سوئیچ جدا کنید و سوئیچ را در  رک، روی دیوار و یا روی میز نصب کنید. اگر پیکربندی شما دارای RPS باشد، سوئیچ و RPS را به منابع مختلف AC متصل کنید.

منبع:

https://mrshabake.com/cisco-9300-switches-guide-part-2/

راهنمای خرید سوئیچ سیسکو 9300

سری سوئیچ سیسکو 9300 همان طور که در قسمت اول و قسمت دوم از راهنمای خرید این سوئیچ ها توضیح داده شد از جدیدترین محصولات سیسکو می باشند که برای سیستم های امنیتی بوده و دارای قابلیت های زیادی می باشند. این سوئیچ ها برای قابلیت Stackwise سیسکو، ارائه پشتیبانی انعطاف پذیر با پشتیبانی از انتقال داده بدون توقف با تغییر وضعیت (NSF / SSO)، برای معماری انعطاف پذیر در یک راه حل (sub-50-ms)  طراحی شده اند.

قابلیت StackPower کمپانی سیسکو بسیار قدرتمند که دارای Power Over Ethernet و (PoE+) و دیگر ویژگی های کارآمد می باشد. این سوئیچ ها براساس معماری Cisco Unified Access ™ Data Plane 2.0 (UADP) 2.0 است که هم  از سرمایه شما محافظت می کند و همچنین باعث می شود که حجم بالاتری از داده ها و توان بیشتری نیز داشته باشید. یک سیستم عامل مدرن، سیسکو IOS XE با قابلیت برنامه ریزی قابلیت های پیشرفته امنیتی و اینترنت اشیا (IoT) را فراهم می آورد.

نحوه قرار گیری در رک:

اگر می خواهید سوئیچ را درون رک هایی غیر از 19 اینچ قرار دهید به یک کیت براکت به غیر از براکتی که درون جعبه قرار دارد نیاز خواهید داشت.

احتیاط : برای جلوگیری از آسیب وارده به دستگاه هنگام قرار دادن آن درون رک باید کلیه موارد احتیاطی را رعایت کرد. چند مورد از این اقدامات به شرح زیر می باشد:

ـ دستگاه باید در قسمت پایین رک قرار گیرد، البته اگر تنها دستگاه درون رک می باشد.

ـ هنگامی که رک نیمه پر باشد، رک را به این صورت پر کنید که در قسمت پایین آن سنگین ترین دستگاه را قرار داده به همان طور که به سمت بالا می آیید دستگاه های سبک تر را قرار دهید.

ـ  در رک های قابل تنظیم ابتدا تنظیمات رک را انجام دهید سپس دستگاه را نصب کنید.

براکت های نصب رک:

در تصویر زیر کلیه براکت های مورد نیاز جهت نصب دستگاه موجود می باشد. شما می توانید براکت های اختیاری (ACC-KIT-T1 =) را از نماینده فروش سیسکو  سفارش دهید و تهیه نمائید.

نحوه نصب براکت ها:

روش کار:

از چهار پیچ واقع در براکت های جلوی دستگاه و پشت دستگاه جهت اتصال استفاده نمایید. شکل زیر نحوه اتصال دستگاه به رک 19 اینچی را نشان می دهد:

نحوه نصب سوئیچ بر روی رک:

روش کار:

مرحله اول :

استفاده از چهار پیچ برای اتصال براکت به رک.

مرحله دوم :

اتصال نگهدارنده کابل مطابق با تصویر زیر

نصب سوئیچ روی یک میز یا قفسه:

روش کار :

مرحله اول :

برای نصب سوئیچ روی یک میز یا قفسه، ابتدا می بایست کیت نگهدارنده سوئیچ را نصب کنید.

مرحله دوم :

برای ثابت نگه داشتن سوئیچ چهار طرف سوئیچ پایه های پلاستیکی را متصل نمایید.

مرحله سوم :

سوئیچ را بر روی قفسه و یا میزی قرار دهید که در نزدیکی یک منبع برق قرار دارد.

مرحله چهارم :

دیگر اقدامات لازم جهت نصب سوئیچ را انجام دهید.

اقدامات بعد از نصب سوئیچ :

1ـ سوئیچ را پیکربندی نمایید.

2ـ اتصال به پورت Stack

3ـ نگهدارنده سیم برق (اختیاری) را نصب کنید.

4ـ به پورت های جلوی دستگاه متصل شوید.

اتصال به پورت StackWise:

قبل از شروع کار:

قبل از اتصال کابل StackWise، برنامه پیکربندی سوئیچ را بررسی نمایید. و همواره بخاطر داشته باشید می بایست برای اتصال سوئیچ ها از کابل StackWise تایید شده توسط سیسکو استفاده کرد.

روش کار:

مرحله اول :

پوشش گرد و غبار قسمت  StackWise Cable و StackWise Port را از دستگاه جدا کرده ولی آنها را در جایی نگهداری نمایید زیرا ممکن است در آینده بخواهید از آنها استفاده نمایید.

مرحله دوم :

کابل را به پورت StackWise در پنل عقب سوئیچ وصل کنید. کابل StackWise را به پورت StackWise در پنل پشتی سوئیچ وصل کنید و پیچ را به سمت راست بکشید. اطمینان حاصل کنید که آرم برند سیسکو در قسمت بالای اتصال دهنده قرار دارد، همانطور که در شکل نشان داده شده است.

مرحله سوم :

انتهای دیگر کابل را به پورت سوئیچ دیگر وصل کنید و پیچ را با انگشت خود محکم ببندید. از پیچاندن بیش از حد آن خودداری نمایید.

تصویر زیر نحوه اتصال کابل به پورت StackWise نشان می دهد.

یک متخصص سئو یا کارشناس سئو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

سئوکار کیست؟ سئو کار حرفه ای، کارشناس یا متخصص سئو کیست؟
سئوکار کیست؟ سئو کار حرفه ای، خبره یا کارآزموده سئو کیست؟
اگر از یک سئوکار بپرسید که شغل او چیست احتمالا دچار کمی درنگ شده و در حال کلنجار با خویش برای پرسش به سوال شما می شود. احتمالا پس از اینکه پاسخ سوال شما را با جمله "من یک سئو شغل هستم" بدهد، با نگاه عجیب شما رو به رو می گردد.

در بعضی مواقع نیز آنها شدنی است پاسخ ساده تری به این شکل به سوال شما بدهند: "من در گویه برنامه ریزی سایت ها برای دریافت رتبه بالاتر در گوگل کار و جنبش می کنم." با این پذیرش بسیاری از کسان قانع شده و در ذهن خودشان این کار را زیاد جالب تصور می کنند.

اما موضوعی که در این نوع مواقع ذهن سئوکاران را درگیر می کند اینست که آیا آنها می بایست به همین استجابت اختصار اکتفا کنند یا موارد بیشتری را درباره سئو به طرف مقابلشان بگویند.

بسیاری از سئو کارها روشنگری در ارتباط با پیشه خود را به یک مسئله چالش بر انگیز تبدیل می کنند. اما اگر همه ما خوب دقت کنیم می بینیم که هر کسی در هر شغلی که کار و جنبش می کند اگر بخواهد دقیقتر در ارتباط با پیشه خویش توضیحاتی دهد، احتمالا کل ما که در آن پیشه راز دودمان ای نداریم دچار سردرگمی می شویم و از یک جا به بعد اصلا متوجه حرف های طرف مقابلمان نخواهیم شد.

با این حال در صنعت سئو دو مسئله ارتباطات و شفافیت، زیاد مهم هستند. به همین خاطر می طاقت به طور واضحی به این سوال پاسخ داد: "سئو کار کیست ؟"

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به کسان کمک می کند تا محصولات و اطلاعات موردنظرشان را بدست  موتورهای جستجو مشابه گوگل و بینگ به راحتی بیابند. یک سئوکار یا کارآزموده سئو با آنالیز و مطالعه در این باره به جستجوی مواردی می گردد که محبوبیت آنها در موتورهای جستجو در حال افزایش است و با اجرای استراتژی ها و اقداماتی کوشش می کند که نتایج جستجو را برای یک سایت مشخص درمان ببخشد.

هدف پایانی از این کار، افزایش سطح شدامد وب سایت با به کارگیری کلمات و موضوعات کلیدیست. به نوع ای که کاربر پس از ورود به سایت، جذب آن شده و در عین حال وب سایت نیز بر پای بست، الگوریتم های پیشنهادی گوگل طراحی شده باشد.

موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند و سئوکار ها می بایست متناسب با آن اطلاعات خویش را به روز کنند. در اینجا با به کارگیری یک مثال سرشت کار را به شما نشان خواهیم داد. به عنوان نمونه کلمه کلیدی "SEO" را در نظر بگیرید. نتایج جستجو برای این کلمه در سال های ماضی به این شکل بود:

جستجوی Seo قدیم
در آن زمان (سال 2011) در رتبه یک و دو سایت های ویکی پدیا و گوگل قرار داشتند و بقیه نتایج جستجو نیز متعلق به آژانس های خدمات سئو بود. اما امروزه نتایج جستجو برای این کلمه کاملا متفاوت به نظر می رسد و به شکل پایین است:

جستجوی Seo جدید 1
و در پیوستگی به شکل زیر می باشد:

جستجوی Seo جدید 2
با یک نگاه متوجه می شویم که هیچ آژانس خدمات سئویی سایر در بین نتایج صفحه نخست قرار ندارد و در برابر جای خویش را به سایت های آموزشی داده اند. 

گوگل متوجه شد، افرادی که واژه SEO را جستجو می کنند اغلب به دنبال کلیک بر روی سایت هایی هستند که اطلاعاتی را در این مقوله ارائه می دهند. پس الگوریتم گوگل در این جهت تغییر یافت، به شکلی که پاسخگوی این خواسته کاربران باشد.

یک سئوکار چیره دست می بایست توانا به معرفی این دگرگونی ها باشد، مفهوم آنها را درک کرده و استراتژی های جدید متناسب با آنها برای یک تارنما وضع کند. به همین علت بسیاری از آژانس های خدمات سئو از این بعد بود که به اشاعه تقسیم تارنگار و آموزش سئو خویش پرداختند.

یک متخصص سئو یا خبره سئو دقیقا چه کاری سپریدن می دهد؟
فاکتورهای زیادی برای رتبه دهی به سایت ها هستی دارد و درک اینکه کدام فاکتور بیشترین کارایی را بر رتبه یک سایت مشخص دارد، شغل بسیار سختیست. تکاپو یک کارآزموده سئو یا همان سئو کار، با صرفا چند ترفند و بک لینک در اینترنت خلاصه نمی شود. یک سئو شغل می بایست همواره به دنبال کلمات کلیدی محبوب باشد و گذرگاه هایی را برای افزایش ترافیک سایت ایجاد کند. به پیگیری این افزایش ترافیک نیز شایستن برخورداری از مشتری بیشتر می گردد.

بهینه سازی تارنما شما برای موتورهای جستجو به معنی آگاهانیدن از این فاکتور ها و راه اندازی تاکتیک های جدید و متناسب با آنهاست. با این حال با تغییر رویه پیشه موتورهای جستجو، سایر نمی توان به شیوه های سئو کهنه اتکا کرد. سئو امروزین چیزی بیشتر از اتکا به کلمات کلیدی و متا تگ هاست.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که سئوکار ها می بایست بر آن چیره باشند و این مسئله مهارت فوقانی را می طلبد. اگر این موارد در سطوح پایین تری بخواهیم بیان کنیم، در حالت کلی یک کارآزموده سئو می بایست توانا به درک موارد پایین باشد:

 

همیشه دنبال استخدام یک سئو کار ارشد برای مدیریت سئو تیم دیجیتال مارکتینگ خودتان بوده اید؟ اکنون وقت گرفتن مشاوره سئو از من است. من فرشید امین زاده هستم و میتوانم کمپین های سئوی شما را مدیریت کنم یا تیم سئوی شما را آموزش بدهم. 

چرا لینک ها مهم هستند
سئو داخلی چگونه بر رتبه صفحه تاثیرگذار است
سئو خارجی چگونه بر رتبه صفحه تاثیرگذار است
چرا تولید و بازاریابی محتوا برای هر گونه بازاریابی آنلاینی ضروریست
چگونه شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر گذارند
آیا تبلیغات کلیکی ارزش خرج کردن دارند؟
چگونه از طریق های امروزین مشابه سئو ویدئو می بایست استفاده کرد؟
یک سئوکار حرفه ای مدام در حال ترکیب این انحاء برای کسب بهترین نتیجه است و همواره به پیگیری افزایش اطلاعات خویش در زمینه سئو می باشد. اگر به تعقیب یک سئو کار حرفه ای هستید می توانید با تماس گرفته و از کارشناسان ما، مشاوره بگیرید.