قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ال‌جی: الان وقت معرفی گوشی هوشمند تاشو نیست!


اخبار,اخبار تکنولوژی,گوشی تاشو

به نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی برخلاف سایر تولیدکنندگان موبایل، علاقه و عجله‌ای برای معرفی و عرضه گوشی هوشمند تاشو ندارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ال‌جی در آستانه رویداد مهم کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۹ بارسلون که یک هفته دیگر آغاز به کار می‌کند، اعلام کرده است که هم اکنون زمان مناسبی برای عرضه و معرفی گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر نیست و تمرکز این غول تکنولوژی در حال حاضر بیشتر بر روی افزایش میزان فروش و درآمدزایی است.

 

این طور که از آمارهای منتشر شده در رسانه‌ها مشخص است، بازارهای جهانی موبایل دچار رکود بی‌سابقه و کم نظیری شده است و همین مساله نیز موجب شده تا وضعیت مالی و سودآوری بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل با بحران‌های جدی و شدیدی روبرو شوند که یکی از آنها شرکت کره‌ای ال‌جی است که سابقه خوبی در تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند داشته است.

 

به نظر می‌رسد که ال‌جی برخلاف سایر رقبای قدرتمند خود که در طول یک سال اخیر از برنامه‌های خود برای رونمایی و عرضه گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر سخن گفته‌اند، علاقه و عجله‌ای برای ارائه چنین محصولی ندارد چراکه به گفته مدیر عامل این شرکت هنوز بسیار زود است که به فکر عرضه یک موبایل تاشو بود چراکه هم اکنون مسائل بسیار مهم‌تر و مهره‌های کلیدی تری برای افزایش درآمد و میزان فروش خود بر روی میز قرار دارد که ال‌جی مایل است از آنها استفاده کند.

 

بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵google، تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه اینترنت ۵G یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ال‌جی برای تمرکز و افزایش میزان فروش و سودآوری به شمار می‌روند.

وی اینک با انتشار تصویر زیر، نقشه راه ۲۰۱۹ اپل را به تصویر کشید.

 

در بخش آیفون شاهد عرضه مدل‌های ۶.۵ و ۵.۸ اینچی اولد و ۶.۱ اینچی ال سی دی دار خواهیم بود که به‌جای پورت یو اس بی تایپ سی، همگی به لایتنینگ مجهز خواهند بود.شارژر بی‌سیم، دوربین سه‌گانه، بهینه شدن باتری، چهره شناس را خواهیم دید.

 

اما آی پد ۹.۷ اینچی به ۱۰.۲ اینچی آپگرید می‌شود و در کنار آن آی پد مینی جدید را خواهیم دید.

 

مک بوک پرو ۱۶ و ۱۶.۵ اینچی با دیزاینی جدید در کنار مک پرو ۳۱.۶ اینچی با مانیتور ۶K را خواهیم دید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, اپل

 

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با آپشن اضافی ۳۲ گیگی را خواهیم دید.

 

دیزاین سرامیکی به مدل جدید افزوده می‌شود و کشورهای بیشتری ساعت هوشمند را خواهند فروخت.

 

همچنین شاهد ورود آی‌پاد تاچ جدید خواهیم بود و هدفون جدید اپل (ایرپادز۲) را در کنار ایرپاور (شارژر بی‌سیم) می‌بینیم.

 به گزارش مهر به نقل از فایومک، مینگ چی کو، این بار مدعی شده که اپل آی پدهای جدید، یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی، یک نمایشگر ۳۱ اینچی با دقت ۶K، آیفون های جدید و فیس آی دی به روز شده را در دسترس علاقمندان قرار خواهد داد. این شرکت همچنین قصد دارد یک سیستم شارژ دو طرفه را عرضه کند.

 

به گفته کو، آیفون های عرضه شده در سال ۲۰۱۹ از نظر ابعاد نمایشگر تفاوتی با آیفون های ایکس اس و ایکس آر نخواهند داشت. این بدان معناست که در سال ۲۰۱۹ هم سه آیفون با نمایشگرهایی در ابعاد ۶.۵، ۵.۸ و ۶.۱ اینچ به بازار می آیند. کابل ارتباطی این سه آیفون هم به جای USB-C از نوع Lightning خواهند بود.

 

تقویت قابلیت های ناوبری و موقعیت یابی، قاب شیشه ای تقویت شده، سیستم شارژ دوطرفه بی سیم برای شارژ همزمان آیفون و یک وسیله دیگر، سیستم به روزشده تشخیص هویت فیس آی دی، باتری های بزرگتر و دوربین سه گانه از جمله دیگر ویژگی های آیفون های سال ۲۰۱۹ خواهد بود. پیش از این گفته شده بود که آیفون ۱۱ مکس که در سال ۲۰۱۹ عرضه می شود دارای سه دوربین خواهد بود.

 

اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۹ دو مدل آی پد پروی جدید هم با پردازنده های به روز شده عرضه کند. بر همین اساس آی پد ۹.۷ اینچی با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی عرضه شده و یک مدل تازه از آی پد مینی هم با پردازنده های قدرتمندتر در دسترس قرار می گیرد.

 

مک بوک پروهای تازه اپل هم دارای نمایشگرهای ۱۶ و ۱۶.۵ اینچی خواهند بود. در مورد نمایشگر تازه ۳۱.۶ اینچی اپل با دقت ۶k اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. همچنین ممکن است یک مک بوک پرو با ۳۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و نمایشگر ۱۳ اینچی تولید شود.

به گزارش ایسنا، این روزها که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف مبنی بر تلاش هکرها و مجرمان سایبری برای دسترسی و نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سو استفاده از اطلاعات شخصی آنها به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد که روش‌های نوین و جدیدتری برای نفوذ راحت هکرها به اطلاعات موردنظر خود ابداع شده است.

 

تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت Digital Information World حاکی از آن است که یک کابل USB توسعه داده شده است که می‌تواند به هکرها این امکان را بدهد که به تمامی اطلاعات و داده‌های جابجا شده توسط کاربران دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

 

این روش که به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری روش بسیار هوشمندانه‌ای به شمار می‌رود، هیچ رد و نشانی از سرقت اطلاعات کاربران از خود بر جای نمی‌گذارد و کاربران هرگز قادر نخواهند بود که از دسترسی هکرها و افراد غریبه به اطلاعات شخصی خود مطلع و آگاه شوند.

 

این دسته از کارشناسان امنیتی به کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه توصیه کرده و هشدار داده‌اند که هرگز کابل‌های USB ناشناس و ناایمن را از برندهای متفرقه تهیه و خریداری نکرده و تا جایی که امکان دارد از چنین کابل‌هایی نیز استفاده نکنند چراکه معلوم نیست این هکرها با چه هدف و انگیزه‌ای به دستگاه‌های مورد استفاده کاربران حمله و نفوذ می‌کنند بنابراین سرنوشت نامشخصی در انتظار اطلاعات شخصی و داده‌های جابجا شده کاربران توسط کابل مذکور خواهد بود که آنها با عدم استفاده از کابل‌های نامرغوب و ناشناس تا حد زیادی قادر خواهند بود از بروز وقایع ناخواسته و نفوذ هکرها به حریم خصوصی خود جلوگیری به عمل بیاورند.

عوامل کلی در کند بودن سایت :


قالب وردپرس: قالب وردپرسی که نصب می کنید و گونه کد نویسی های آن تاثیر مستقیم روی تفریق سرعت سایت می تواند داشته باشد.

هاست: اگر هاست مناسبی نداشته باشید زیاد باعث کندی سایت شما می شود این باره را جدی بگیرید و از هاست مناسب کاربرد کنید.

بالابودن تقاضا سرور: میزان توان سرور و میزبانی هاستینگ شما تاثیر گذار است.

پیکربندی: اگر سایت شما دارای مدیریت کش نباشد حجم زیادی روی منابع وارد می شود و باعث کندی سایتتان می شود مدیریت کش سایت را با افزونه های مختلف وردپرس می توانید رفع کنید.

حجم سایت: اگر تصاویر و محتوایی که در صفحه و سایت شما هستی داشته باشد بهینه نباشد مایه تفریق سرعت سایت می شود.

افزونه های کند: برخی افزونه ها که کدنویسی بدی دارند مایه تفریق سرعت سایت شما می شود.

در پیوسته با تدبیر های عملی برای افزایش سرعت سایت در وردپرس آشنا می شوید که می تواند بهتان در این فرمایش کمک فراوانی کند.


1. استفاده از هاست مناسب

هاست مناسب در میزبانی پسندیده بسیار اهمیت دارد که بسیاری از وب مستر ها بدون پروا به کیفیت هاست آن را تهیه می کنند اما باید بدانید که هاست یکی از تاثیرگذار ترین عوامل روی سرعت سایت شماست.


انتخاب درست شرکتی که می خواهید از آن هاست جاسازی کنید و انتخاب خود هاست می تواند تاثیری در این فرمایش داشته باشد. به طور مثال هاست های اشتراکی قیمت پایینتری نسبت به دیگر هاست ها دارند اما باید بدانید که بعدها و با افزایش بازدید سایتتان ، سرعت را کند می کند البته برای آغاز یک سایت هیچ مشکلی نخواهند داشت ولی برای یک سوداگری چیره دست انتخاب هاست اختصاصی با سرور قدرتمند از کمپانی معتبر می تواند بهترین گزینش برای یک سوداگری چیره دست شود.


2. مدیریت کش در وردپرس

قابلیت کش (Caching) به روند ذخیره سازی اطلاعات سایت گفته می شود در مرورگر کاربران این روند می تواند دربرگیرنده عکس ها، فایل های قالب و کدنویسی های آن باشد. به زبان ساده این قابلیت این طور عمل می کند که وقتی فردی سایت شما را مفتوح می کنند تمام اطلاعات سایتتان را در محلی اندوخته می کند و وقتی همان کاربر برای بار دوم به بعد وارد سایت شما بشود افزایش سرعت وردپرس در موبایل سرعت بارگذاری به حتماً زیادی افزایش پیدا می کند پس فقط برای کاربرانی این عمل سودمند است که بیشتر از یک بار وارد سایتتان شوندالبته برای مواقعی که کاربران آنلاین سایتتان کمی بالا است هم استعمال دارد و درخواست های کمتری سمت سرور برای لود صفحه ارسال می شود.


در اولین تقاضا سرور اصلی آن را اخذ می کند و مدیریت کش که بین مرورگر کاربر و سرور قرار دارد اطلاعات را از سرور اخذ می کند و به کاربر می رساند و اگر مدیریت کش فعال باشد دفعه دوم که کاربر وارد می شود تنها بستگی بین مدیریت کش و مرورگر کاربر رخ می دهد و دیگر دریافت اطلاعات از سرور از بین می رود در نتیجه سرعت بیشتری را کاربران در سایت شما دارند.


مدیریت کش


افزونه های زیادی برای وردپرس هستی دارد که بتوانید از این روش برای افزایش سرعت سایت وردپرس بهره‌گیری کنید که می تواند این پیشه را برای شما سپریدن دهد بنده افزونه WP Super Cache و litespeed-cache و W3 Total Cache  پیشنهاد می کنم که پیشه کرد بهتری نسبت به بقیه دارند و پیشه با آن ها ساده است.


3. به کارگیری Gzip

با کمک Gzip می توانید به سرور ها این دستور را دهید که برخی از منابع سایت را به فشرده ترین حالت خویش دربیاورند و سپس به کاربر ارسال کنند. این شغل برای افزایش سرعت سایت وردپرس زیاد خوب است و می تواند حجم را به چهره چشم گیری کاهش دهند.


عملکرد این طریق این طور است که Gzip Compression فایل های کدنویسی سایت را فشرده سازی می کند  و هر کاری برای ناچیز حجم تر شدن کد ها سپریدن می دهد به طور نمونه فضاهای اضافی کد ها را منزه می کند و معمولا این شیوه یکتا از بهترین شیوه های سرعت بخشیدن به سایت است.




فعال سازی Gzip از طریق وردپرس

برای به کارگیری این سیستم می توانید افزونه W3 Total Cache را نصب کرده و این قابلیت را پرکار سازی کنید تا حجم صفحات سایتتان کاهش یابد و افزایش سرعت سایت وردپرس را گواه باشید.


فعال‌سازی Gzip از راه فایل htaccess

در ابتدا از فایل htaccess بک آپ جاسازی کنید و چنانچه پس از اضافه کردن کد اختلالی در سایت برپایی شد آن بک آپ را بهره‌گیری کنید و به حالت قبلی برگردانید.


برای فعال سازی Gzip باید فایل htaccess را ویرایش کنید و کد پایین را قرار دهید:




و سپس آن را ذخیره کنید . در ضمن اگر وب سرور شما NGINX می باشد کد پایین را قرار دهید و در فایل کانفیگ اضافه کنید:




تست Gzip Compression

برای تست باید به سایت checkgzipcompression بروید و آدرس سایتتان را قرار دهید و این سایت اطلاعات کاملی در رابطه با قابلیت Gzip سایت شما می دهد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، سامسونگ قصد دارد با تبلت جدید خود با اپل مقابله کند. این شرکت کره ای  از دستگاه Galaxy Tab S۵e رونمایی کرده که سبک ترین و نازک ترین تبلت این شرکت است. همچنین در این تبلت از دستیار صوتی «Bixby» برای نخستین بار استفاده شده است.

 

 تبلت مذکور با قیمت پایه ۳۹۹ دلار از سال جاری برای فروش عرضه می شود. Galaxy Tab S۵e  نمایشگر ۱۰.۵ اینچی  با قاب فلزی بسیار نازک و بسیار سبک دارد. ضخامت دستگاه ۵.۵ میلیمتر و وزن آن فقط ۴۰۰ گرم است.

 

نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه نیز ۸۱.۸ درصد است. علاوه برآن که Galaxy Tab S۵e  مجهز به فناوری شارژ سریع است، یک بار شارژ دستگاه ۱۴.۵ ساعت دوام دارد. تبلت مذکور با RAM ۴ گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

همچنین آخرین نسخه سیستم عامل آندروید(Pie) نیز روی آن نصب شده است.در کنار تمام این موارد Galaxy Tab S۵e مجهز به اکسسوری DeX است که به کاربر اجازه می دهد دستگاه را به رایانه رومیزی خود متصل کنند.

 

 DeX که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شده به کاربر اجازه می دهد با استفاده از رایانه رومیزی با تبلت یا موبایل کار کند.

گفته می‌شود گلکسی فولد یا گلکسی اف تا آخر فوریه رونمایی می‌شود اما برخی نیز امیدی به این خبر ندارند.

 

دریکی از ثبت اختراعات سامسونگ از دو اسکرین جدا از هم که به هم متصل می‌شوند، نام‌برده شده است. 

 

به‌هرحال عکسی که در زیر مشاهده می‌کنید، جدیدترین عکس و رندر گرافیکی از گلکسی اف است که دو اسکرین جدا از هم را نشان می‌دهد که به‌صورت لولایی یکدیگر را نگه می‌دارند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشوی سامسونگ

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشوی سامسونگ

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشوی سامسونگ

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشوی سامسونگ

به‌روزرسانی سریع به FALL CREATORS

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 با نام Fall Creators ارائه شده، اما انتشار این به‌روزرسانی برای همه رایانه‌ها و دانلود خودکار آن توسط رایانه کاربران ممکن است تا چند ماه نیز طول بکشد.

 

اگر دوست دارید هرچه سریع‌تر (همین حالا) این به‌روزرسانی را دریافت کرده و از امکانات جدید آن بهره‌مند شوید، کافی‌ است این مراحل را دنبال کنید:

توجه:ممکن است در این به‌روزرسانی‌ها خطاهایی وجود داشته باشد که مایکروسافت بتدریج این خطاها را پیدا و آنها را برای کاربران رفع می‌کند. در این شرایط ممکن است دریافت زودهنگام به‌روزرسانی توسط شما با ریسک دربرداشتن این خطاها همراه باشد. پس پیش از به‌روزرسانی به‌صورت دستی به این مساله توجه کنید.

 

به صفحه به‌روزرسانی ویندوز 10 در لینک زیر مراجعه کنید:

https://goo.gl/kg6pMB

 

روی گزینه Update now کلیک کرده و ابزار Update Assistant را دانلود و روی سیستم‌عامل فعلی اجرا کنید.

با اجرای این ابزار، پنجره‌ای نمایش داده شده و شماره نسخه فعلی ویندوز به شما اعلام می‌شود. چنانچه به‌روزرسانی‌های قبلی را انجام داده باشید احتمالا شماره نسخه 15063 به‌عنوان نسخه فعلی و شماره نسخه 16299 به‌عنوان شماره نسخه به‌روزرسانی Fall Creators برای شما قابل مشاهده باشد.

 

با کلیک روی گزینه Update Now عملیات دانلود فایل به‌روزرسانی آغاز شده و می‌توانید ضمن دانلود این به‌روزرسانی کارهای خود با ویندوز را انجام دهید. پس از اتمام عملیات دانلود، نصب به‌روزرسانی به‌طور خودکار انجام می‌شود.

 

بازگشت به عقب

در صورتی‌که پس از به‌روزرسانی ویندوز با مشکل مواجه شدید می‌توانید قبل از گذشت 10 روز نسبت به بازگردانی ویندوز به حالت قبل اقدام کنید. برای انجام کار کافی‌ است به این روش عمل کنید:

 

از منوی استارت به Settings رفته روی Update & security کلیک و در ادامه گزینه Recovery را انتخاب کنید.

در بخش Go back to the previous version of Windows 10 گزینه Get started را کلیک کنید.

 

داده‌ها بخصوص داده‌هایی مانند تصاویر و اسناد، ارزشمندترین دارایی‌های دیجیتال ما هستند.

نرم‌افزارها، بازی‌ها و حتی کل سیستم‌عامل‌ها قابل جایگزین هستند، اما حتی تصور از دست دادن عکس‌های یک سفر بدون این‌که پشتیبانی از آنها داشته باشیم، واقعا دردناک است!

 

بر همین اساس همیشه توصیه‌ اکید به پشتیبان‌گیری از این‌گونه داده‌ها می‌شود. با این وجود مواقع زیادی پیش می‌آید به دلایلی چون اشکالات سخت‌افزاری، مشکلات نرم‌افزاری یا با یک اشتباه سهوی، داده‌های مهمی پاک می‌شود! اینجاست که یک نرم‌افزار بازیابی خوب می‌تواند منجی داده‌های از بین‌رفته‌ شما باشد، اما بهترین این نرم‌افزارها، آن هم از نوع رایگان کدام است؟

 

Recuva

نرم‌افزار Recuva تولید شرکت Piriform در بسیاری از بررسی‌ها به‌عنوان بهترین یا یکی از بهترین نرم‌افزارهای بازیابی داده در ویندوز معرفی می‌شود و این بهترین بودن صرفا از یک جنبه نیست. اولین چیزی که در این نرم‌افزار حائز اهمیت است، محیط ساده و کارکرد غیرپیچیده‌ آن است. از همان ابتدا که نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، وارد قسمت بازیابی داده‌ها می‌شوید که با انتخاب هارد یا درایوی که می‌خواهید بازیابی را روی آن انجام دهید و یکی دو کلیک، روند جست‌وجوی فایل‌ها با فرمت‌های مختلف آغاز می‌شود.

 

اگر کاربر حرفه‌ا‌ی‌تری هستید، می‌توانید از این قسمت عبور کنید و نوع فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی شود، وارد کنید تا جست‌وجو به‌صورت دقیق‌تر و بهینه‌تری انجام شود. هنگام اسکن یا جست‌وجو برای بازیابی، Recuva این امکان را به شما می‌دهد از میان اسکن سریع یا اسکن عمیق یکی را انتخاب کنید. اسکن عمیق زمان بیشتری خواهد برد، ولی مثل غواصی در اعماق اقیانوس، فایل‌های بیشتری را برایتان پیدا خواهد کرد!

 

با اتمام جست‌وجو، فایل‌های پیداشده با رتبه‌بندی براساس وضعیتشان به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به‌صورت مستقیم آنها را بازیابی کنید یا به قسمت پیشرفته بروید و با اطلاعات بیشتر در مورد هر فایل، نسبت به بازیابی دقیق‌تر اقدام کنید.

با قابلیت‌ بازیابی بالا و محیط کاربرپسند، Recuva می‌تواند اولین گزینه‌ شما هنگام دردسر از دست دادن فایل‌ها باشد!

 

PhotoRec و TestDisk

نگذارید اسم PhotoRec شما را گول بزند! این نرم‌افزار انواع داده‌ بسیار بیشتری از صرفا تصاویر را بازیابی می‌کند. PhotoRec می‌تواند داده‌ها را از دستگاه‌های گوناگونی از هارد گرفته تا CD/DVD، فلش و کارت حافظه بازیابی کند.

 

این برنامه از حدود 200 فرمت فایل پشتیبانی می‌کند و همراه با نرم‌افزار دیگری به نام TestDisk عرضه می‌شود که برای بازیابی پارتیشن‌ها می‌توان از آن بهره برد. یکی دیگر از مزایای PhotoRec آن است که علاوه بر ویندوز، نسخه‌هایی برای مک و لینوکس نیز دارد که برای بازیابی در آن سیستم‌عامل‌ها بسیار کاربردی است.

 

بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به PhotoRec گرفت، محیط آن است. محیطی به‌صورت command line که در آن خبری از کار با ماوس نیست! شاید در نگاه اول این ایراد برای خیلی از کاربران بسیار جدی جلوه کند، اما این‌گونه نیست. PhotoRec کاربر را پله‌پله در مراحل مختلف راهنمایی می‌کند و چون هوشمندانه درایو مبدأ را به حالت فقط خواندنی می‌برد، هیچ خطری داده‌های شما را در صورت حرکت اشتباه تهدید نمی‌کند!

 

DMDE Free Edition

نرم‌افزار DMDE اغلب در فهرست ابزارهای بازیابی داده مغفول واقع می‌شود و خیلی از کسانی که در این زمینه حرفه‌ای هستند، حتی نامش را هم نشنیده‌اند!

DMDE قابلیت‌های فراوانی را به کاربر ارائه می‌کند و این باعث شده محیط پیچیده‌ای داشته باشد. کار با این محیط شاید آسان نباشد، اما این پیچیدگی به کارایی و درصد بازیابی بالای DMDE می‌ارزد! این برنامه بخصوص برای بازیابی فایل‌ها از هاردهای با حجم بالا یا دارای اشکالات سخت‌افزاری بسیار کارآمد است.

 

روند کار با DMDE به‌طور خلاصه به این صورت است که ابتدا یک درایو را انتخاب می‌کنید و DMDE تمام پارتیشن‌های داخل آن را شناسایی می‌کند. سپس با انجام عمل جست‌وجو، فایل‌های قابل بازیابی در محیطی شبیه به اکسپلورر ویندوز نمایش داده می‌شود تا شما داده‌های مورد نیازتان را بازیابی کنید.

 

DMDE در سه نسخه‌ رایگان، اکسپرس و استاندارد عرضه می‌شود. نسخه رایگان این نرم‌افزار محدودیتی در روند بازیابی داده‌ها سر راه شما می‌گذارد،‌ اما خوشبختانه هیچ محدودیتی در میزان بازیابی در این نسخه وجود ندارد.

 

بازیابی اطلاعات پاک شده, نرم افزار بازیابی اطلاعات پاک شده

قویترین نرم افزار بازیابی اطلاعات

 

Paragon Rescue Kit

تمام برنامه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، با فرض این است که بازیابی داده‌ها را از داخل ویندوز انجام می‌دهید، اما اگر کلا نتوانستید به ویندوز بوت شوید، آن وقت چه؟ چگونه می‌توانید داده‌هایتان را بازگردانید؟ اینجاست که Paragon Rescue Kit به کمک شما می‌آید. بهترین زمان برای نصب و راه‌اندازی این برنامه زمانی است که ویندوز کامپیوترتان هنوز سر جایش است!

 

وقتی این کار را کردید، به یک CD/DVD خام یا یک فلش خالی (حداقل 512 مگابایت، اما اگر می‌خواهید بازیابی اساسی انجام دهید، سراغ بزرگ‌ترینی که می‌توانید بروید!) نیاز خواهید داشت. خود برنامه ابزارهای لازم روی این فلش یا CD/DVD را پیاده می‌کند. پس از آن‌که دیسک یا فلش آماده شد، آن‌ را به کامپیوتری که بوت نمی‌شود بزنید و با آن بوت شوید. برنامه منویی جلوی شما می‌گذارد شامل گزینه‌های مختلفی برای بازیابی پارتیشن‌های از دست‌رفته، رفع ایرادات بوت و قابلیت حیاتی انتقال فایل از درایو هدف که می‌تواند داده‌هایتان را نجات دهد!

 

بازیابی موبایلی

امروزه حجم زیادی از داده‌های باارزش ما از عکس و فیلم تا مخاطبان و یادداشت‌ها روی گوشی‌های موبایل ذخیره شده و احتمال از دست رفتن داده‌ها روی تلفن‌های همراه بسیار بالاتر از هارد کامپیوتر است. بنابراین عجیب نیست کاربران زیادی دنبال ابزارهای مناسبی برای بازیابی داده‌ها از گوشی‌ها بخصوص گوشی‌های اندرویدی باشند.

 

پیش از معرفی نرم‌افزارهای خاص بازیابی از روی گوشی‌های اندرویدی، بیان یک نکته را ضروری می‌دانم: اگر داده‌های شما روی کارت حافظه‌‌ داخل گوشی ذخیره شده بود، بهترین گزینه آن است که به سرعت کارت را از گوشی بیرون آورده و با اتصال آن به یک کامپیوتر، به کمک یکی از نرم‌افزارهای قدرتمندی که در متن معرفی کردیم داده‌هایتان را بازیابی کنید.

 

برای بازیابی داده‌ها از گوشی‌های اندرویدی و همچنین آیفون، نرم‌افزار Dr.Fone از شرکت Wondershare یکی از محبوب‌ترین و کاراترین برنامه‌هاست. به کمک این نرم‌افزار که بیش از 6000 مدل دستگاه را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تصاویر، فیلم‌ها، مخاطبان و حتی پیامک‌هایی را که به دلایل مختلف از گوشی‌ پاک شده‌اند، بازیابی کنید. کار با Dr.Fone آسان است و امکان پیش‌نمایش فایل‌ها قبل از بازیابی کامل آنها از قابلیت‌های جالب و کاربردی آن است.

 

نرم‌افزار دیگری که در کارایی دست کمی از Dr.Fone ندارد، FonePaw Android Data Recovery است که با محیطی کاربرپسند به شما اجازه ‌می‌دهد انواع داده‌ها از جمله تصاویر، فیلم‌ها و حتی تاریخچه‌ تماس‌ها را از گوشی‌های اندرویدی بازیابی کنید. یکی از نقاط قوت نرم‌افزار FonePaw پشتیبانی آن از اندروید نسخه 2.1 تا 7.0 است. بنابراین بعید است به گوشی‌ای بربخورید که این نرم‌افزار از پسش برنیاید! این برنامه نسخه‌ای هم با نام FonePaw iPhone Data Recovery مخصوص بازیابی از آیفون عرضه کرده است.

لپ تاپ یکی از گجت های محبوب و پراستفاده این روزها است. ما تقریباً هر روز از آنها استفاده میکنیم، اما به ندرت به شیوه استفاده درست از آن فکر میکنیم. اما بی دقتی ما در مراقبت از لپ تاپ ممکن است در بلند مدت اثرات جدی بگذارد. در این مقاله لیست کارهایی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که در بلند مدت باعث نابودی لپ تاپ شما خواهند شد.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

افزایش طول عمر لپ تاپ

 

1. حیوانات خانگی

نشستن گربه بر روی لپ تاپ ممکن است، عکس جالبی برای صفحه اینستاگرام شما باشد، اما آن را به این کار تشویق نکنید. گربه ها جذب گرمای سیستم می شوند، اما موهای آنها داخل فن سیستم خواهد شد و در نهایت منجر به گرم شدن بیش از حد و خرابکاری می شود.

در پای سیستم غذا نخورید. هر ذره کوچکی از غذا که وارد کیبورد شما شود، در نهایت مهمان ناخواسته ای جذب میکند: سوسک ها و مورچه ها.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

جلوگیری از خرابی لپ تاپ

 

2. حرکت دادن لپ‌تاپ

اگر لپ تاپ شما SSD ندارد، در هنگام حرکت بسیار مراقب باشید. در هنگام فعالیت و تکان های بیش از اندازه، هارد دیسک های مکانیکی در معرض آسیب هستند، چرا که دارای قطعات متحرکی هستند که به راحتی می شکنند و در نتیجه آن تمام اطلاعات شما از بین میرود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

3. انباشته شدن کابل‌ها

شما ممکن است تصور کنید که کابل ها موجودات بی آزاری هستند و اتفاقات بدی در مورد آنها نمی افتد. کابل ها می توانند پیچ بخورند، جمع شوند و اطراف هر چیزی را احاطه کنند. آنها را با زاویه های عجیب و غریب و یا به دور لبه های تیز نپیچید. زمانیکه کابل وصل است، به آن فشار وارد نکنید و آن را نکشید، این کار در نهایت به مشکلات شارژی منجر می شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

4. به شارژر وصل بودن 7/24 لپ‌تاپ

از نظر فنی، شما نمی توانید باتری لیتیوم-یونی لپتاپ خودتان را بیش از ظرفیت آن شارژ کنید، اما میکروکنترلری که مانع شارژ بیش از اندازه باتری می شود، می تواند آسیب ببیند. از طرف دیگر، وصل بدون یکسره شارژر باعث گرم شدن باتری می شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

5. بازکردن در لپ‌تاپ به طور ناصحیح

شما نمی توانید در لپ تاپ را تنها با وارد کرد فشار به صفحه نمایش آن، باز کنید. صفحه لپتاپ شکننده ترین قسمت دستگاه است. اگر از گوشه به آن فشار وارد کنید، باعث می شود به آرامی آن قسمت از در خمیده شود. در لپ تاپ را به آرامی باز و بسته کنید و از قسمت وسط آن را باز کنید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

6. نداشتن کول پد

لپ تاپ ها از جهت راحتی در استفاده، قابل حمل بودن و نزدیک نگه داشتن به خود، نسبت به سیستم های دسکتاپ برتری دارند. اما بیش از اندازه نزدیک نگه داشتن به خود، شاید خیلی ایده مناسبی نباشد. پرزهای لباس، پتو و.. ممکن است باعث مسدود شدن تهویه لپتاپ و گرم شدن بیش از حد باتری شوند. از پد خنک کننده استفاده کنید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

7. آهنربا

هر هارد دیسکی برای ذخیره داده ها، آهنربا دارد. هنگامی که لپ تاپ خود را در نزدیکی یک آهنربای قوی قرار میدهید، می تواند باعث اختلالات مغناطیسی و از دست دادن اطلاعات شود. پس مطمئن شوید که آهنربای قوی در نزدیکی دستگاه شما قرار ندارد.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

8. جداکردن شارژر به روش نادرست

حتی اگر عجله دارید، مراقب باشید. خشن رفتار کردن با کابل شارژ در هنگام جدا کردن آن از لپ تاپ می تواند به هر دو طرف آسیب برساند و موجب مشکلات شارژی شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

9. استفاده نکردن از کاور

لازم است که از کاور لپ تاپ یا کیفی بدون لبه های تیز برای حمل آن استفاده کنید. اگر لپ تاپ را در کوله ای به همراه وسائل دیگر حمل میکنید، مکانیزم داخلی آن را به راحتی در معرض خطر قرار میدهید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

10. تمیز کردن به روش اشتباه

همه ما میدانیم که نمی توانیم از آب و پارچه برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ استفاده کنیم. از پارچه میکروفیبر و تمیز کننده های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید و بیش از حد فشار به صفحه نمایش وارد نکنید، چرا که بسیار نازک و آسیب پذیر است.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

افزایش طول عمر لپ تاپ

 

11. روشن نگه داشتن مداوم لپ تاپ

اگر در طول روز از لپ تاپ استفاده نمی کنید، آن را روشن نگه ندارید.  کار بی وقفه هارد دیسک را خراب می کند و به سیستم خنک کننده آسیب میزند. اگر در طول روز چند بار استفاده میکنید، آن را در حالت Sleep قرار دهید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

خراب شدن لپ تاپ

 

12. مایعات

در هنگام کار با لپتاپ عادت به خوردن چایی دارید؟ لپ تاپ ها و مایعات با هم رابطه خوبی ندارند. یک نوشیدنی گرم، حتی اگر قطره از آن ریخته نشود، میتواند به لپ تاپ آسیب بزند. اگر در لپ تاپ بسته است بر روی آن لیوان گرم نگذارید، این باعث آسیب به صفحه نمایش می شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

جلوگیری از خرابی لپ تاپ

 

13. خود درمانی

با وجود اینکه لپ تاپ های ابزارهای بسیار قابل کنترلی می باشند، نباید سعی کنیم که مشکلات جدی را خودمان حل کنیم. از خرید USBهایی با تبلیغ حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ ها در بازار عرضه شده اند، خودداری کنید. زیرا درون این USBها خازن هایی وجود دارد که به محض اتصال به لپ تاپ شارژ شده و در یک لحظه تمام نیرو را به هارد درایو وارد کرده و باعث آسیب جدی می شود.

 

با دوری از موارد بالا لپ تاپ شما به طور قطع عمر طولانی تری خواهد داشت.

 

اما اگر نشانه های زیر را در لپ تاپ خود مشاهده میکنید، بدانید که لپ تاپ شما دچار مشکل جدی شده است.

هارد با سر و صدای بیش از اندازه و یا خیلی آرام کار میکند.

لپ تاپ هنگام انجام کارهای ساده مانند تایپ کردن قفل میکند و یا بسیار کندتر از قبل عمل میکند.

فن ناگهانی صدای بلندی ایجاد میکند.

زمانی که لپ تاپ را روشن می کنید، صدای عجیبی میدهد.

سیستم مرتباً ریستارت می شود.

آی‌فون X که به تازگی معرفی شده اولین هندست اپل خواهد بود که اجازه می‌دهد، کاربر قفل صفحه را با صورتش باز کند. اما در این زمینه اگر بخواهیم به دنبال اولین باشیم، بهتر است Windows Hello مایکروسافت یا همان تشخیص چهره ویندوز 10 را نام ببریم.

 

این ابزار که از وب‌کم لپ‌تاپ یا پی‌سی استفاده می‌کند، کار تشخیص چهره شما را انجام داده و اجازه ورود به ویندوز را می‌دهد. به‌علاوه این برنامه با تعداد زیادی اپلیکیشن از جمله DropBox ،iHeartRadio و OneDrive هم کار می‌کند، پس می‌توانید با وجود آن از مرحله وارد کردن پسورد رد بشید.

 

تنها محدودیتی که در استفاده از این برنامه وجود دارد این است که برخی از وب‌کم‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. در واقع تنها دوربین‌هایی که مجهز به اشعه مادون قرمز هستند با این برنامه سازگارند. این ویژگی بیش‌تر در لپ‌تاپ‌های امروزی و دو-در-یک‌های چند سال پیش از برندهایی مثل دل، لنوو و ایسوس قابل دسترس است.

 

اگر بودجه‌تان اجازه نمی‌دهد که یک لپ‌تاپ جدید بخرید، یک راه آسان‌تر وجود دارد و آن‌هم تهیه یک وب‌کم سازگار مثل Brio 4K Pro لاجیتک یا استارگیزر از برند ریزر است. البته این وب‌کم‌ها هم چندان ارزان نیستند، اما مسلما قیمت‌شان کم‌تر از یک لپ‌تاپ جدید است.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

تکنولوژی تشخیص چهره

 

بررسی حضور ویژگی Windows Hello

اگر همچنان از وجود چنین ویژگی مطمئن نیستید، می‌توانید حضور آن را از طریق کورتانا چک کنید. در نوار جستجوی این دستیار صوتی عبارت sign-in options را تایپ کنید یا این‌که پس از کلیک کردن روی آیکون میکروفون این عبارت را برای کورتانا بخوانید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید گزینه ویندوز هلو را ببینید. اگر وب‌کم از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی کند می‌توانید گزینه تنظیم آن را ببینید و روی Set up کلیک کنید و کار را ادامه دهید.

 

اگر دیدید گزینه Set up خاکستری رنگ و غیر فعال است، در ابتدا و پیش از استفاده از دیگر روش‌های ورود، باید یک پسورد برای سیستم ایجاد کنید. در همان صفحه روی دکمه Add زیر بخش Password کلیک کنید و یک رمز عبور بسازید. پس از انجام این‌کار ویندوز هلو از حالت خاکستری در می‌آید و فعال می‌شود.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

باز کردن قفل کامپیوتر با چهره

 

برای تشخیص چهره به دوربین نگاه کنید

پس از راه انداختن آپشن ویندوز هلو به صفحه Welcome to Windows Hello روانه می‌شوید. همان صفحه‌ای که در واقع آخرین شانس شما برای بازگشت از راه‌اندازی ویندوز هلو است. البته اگر بعدها نظرتان عوض شد می‌توانید خیلی راحت پروفایل تشخیص چهره را پاک کنید.

 

روی دکمه Get started کلیک کنید. دوربین مادون قرمز روشن می‌شود و به اسکن چهره شما می‌پردازد. تا زمانی که نوار وضعیت آبی رنگ زیر تصویر تمام نشده، مستقیم به دوربین نگاه کنید. اگر سر و چشم‌ها را درست نگه دارید در چند ثانیه عمل تشخیص چهره تمام می‌شود.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

راه‌اندازی ویندوز هلو

 

پین بسازید

پس از اتمام کار، به شما گزینه‌ای برای بهبود تشخیص چهره از طریق اسکن دوباره داده می‌شود. اگر عینکی هستید و کلاه بر روی سر خود می‌گذارید، بهتر است یک‌بار دیگر با وجود آن آیتم‌ها عمل اسکن صورت را انجام دهید. افزون‌ بر این می‌توانید اسکن را در حالت‌های غیر از مستقیم و زاویه‌دار هم انجام دهید تا همه حالت‌ها را در برگیرد.

 

پس از انجام این کارها از شما خواسته می‌شود که یک پین بسازید تا در صوتی که ویندوز هلو به هر دلیلی کار نکرد بتوانید وارد ویندوز شوید. البته ابتدا از شما خواسته می‌شود که رمز عبور سیستم را وارد کنید و سپس یک پین بسازید، پینی که باید با رمز عبور فرق داشته باشد.

 

نگاه کنید تا قفل باز شود

در تنظیمات ویندوز هلو زیر بخش sign-in، گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید با فعال کردن آن از صفحه قفل و پس از تشخیص صورت عبور کنید. این یعنی به محض روشن کردن کامپیوتر و تشخیص چهره، وارد سیستم خواهید شد. اگر این آپشن فعال نباشد پس از تشخیص چهره، خودتان باید صفحه قفل را به صورت دستی رد کنید.

 

اگر شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که زیاد اهل رمز عبور گذاشتن روی سیستم نیستید و به خاطر سپردن این همه عدد و علامت برای‌تان دشوار است، قابلیت تشخیص چهره می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

 

باز کردن قفل را به انگشت خود بسپارید

ویندوز هلو به‌علاوه می‌تواند با اسکنر اثر انگشت نیز کار کند. روند کار به همان شکلی که گفتیم بوده، فقط به جای چهره در واقع باید انگشت خود را روی سنسور مربوطه قرار دهید تا عمل تشخیص اثر انگشت انجام شود.


دسترسی از راه دور به یک کامپیوتر شاید در نگاه اول مورد استفاده درصد زیادی از کاربران بخصوص در کشور ما نباشد؛ اما آنهایی که این کار را انجام داده باشند، تصدیق می‌کنند در مواقعی این دسترسی بسیار کاربردی و حتی نجات‌بخش است!

 

اتصال به کامپیوتر از راه دور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: انجام کاری روی کامپیوتری در شرکت یا اداره، رفع ایراد روی کامپیوتر مقصد که کاربر آن در دسترس یا وارد نیست و در مواردی هم مدیریت فایل‌ها یا وبسایتی روی یک کامپیوتر سرور. برای این دسترسی از راه دور راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این مطلب مروری روی آنها خواهیم داشت.

 

اتصال به کامپیوتر از راه دور, نرم افزار اتصال به کامپیوتر از راه دور

اتصال به کامپیوتر از راه دور

 

اتصال بی‌دردسر با TeamViewer

امروزه نرم‌افزار TeamViewer به گزینه نخست دسترسی از راه دور تبدیل شده و واقعا هم لایق این جایگاه است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانش فنی و به آسانی ارتباط از راه دور را برقرار کنند و البته این سرویس به‌صورت کاملا رایگان عرضه می‌شود!

 

روش کار با TeamViewer ساده و سرراست است. هنگامی که این نرم‌افزار را روی کامپیوتر مقصد نصب و اجرا می‌کنید، کدی در ذیل گزینه Allow Remote Control به‌عنوان ID این کامپیوتر نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن، رمز عبوری هم به‌صورت تصادفی برای شما تولید می‌شود که می‌توانید با کلیک روی آن، رمز عبور دلخواهتان را جایگزین کنید. پس از آن با نصب و اجرای همین نرم‌افزار روی کامپیوتر مبدأ و ورود ID و رمز عبور در قسمت Connect to Partner، صفحه مانیتور کامپیوتر مقصد را مشاهده کرده و به آن دسترسی خواهید داشت.

 

در TeamViewer همچنین سیستمی برای مدیریت کامپیوترهای هدف از طریق یک حساب کاربری وجود دارد. به این صورت که با ایجاد یک حساب کاربری و ورود به آن روی کامپیوترهای مبدأ و مقصد، می‌توانید بدون نیاز به ورود ID و رمز عبور به آسانی به کامپیوتر مقصد متصل شوید.

 

یکی دیگر از نقاط قوت TeamViewer پشتیبانی آن از دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف است. علاوه بر نسخه سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس (که از سایت teamviewer.com قابل دانلود است)، شما می‌توانید با نصب نسخه همراه این نرم‌افزار روی گوشی‌های اندرویدی، آیفون و حتی بلک‌بری، به وسیله تلفن همراه‌تان نیز به کامپیوتر مقصد دسترسی داشته باشید. حتی اگر نیاز خاصی به دسترسی از راه دور ندارید، کار با محیط یک کامپیوتر روی صفحه گوشی از تفریحات جالب به شمار می‌آید!

 

اتصال به کامپیوتر از راه دور, نرم افزار اتصال به کامپیوتر از راه دور

دسترسی به کامپیوتر از راه دور

 

دسترسی کلاسیک با Remote Desktop Connection

با توجه به سابقه دسترسی از راه دور، مایکروسافت از مدت‌ها قبل برنامه‌ای برای ارتباط با یک کامپیوتر ویندوزی در خود ویندوز گنجانده است. این برنامه Remote Desktop Connection یا به اختصار RDC نام دارد.

 

کار با RDC بسته به نوع دسترسی از راه دوری که انتظار دارید، می‌تواند ساده یا پیچیده باشد. مزیت بزرگ این نرم‌افزار آن است که نیازی به نصب روی کامپیوتر مقصد ندارد و با فعالسازی گزینه Allow Remote Assistance در بخش Properties System روی کامپیوتر مقصد، امکان ارتباط با آن فراهم خواهد شد. اما شاید عیب اصلی آن این باشد که برای اتصال به یک کامپیوتر باید نام آن (اگر هر دو کامپیوتر در یک شبکه باشند) یا IP آن را بدانید.

 

اگر بخواهید از بیرون یک شبکه به کامپیوتری در داخل آن دسترسی پیدا کنید، حتی دانستن IP آن نیز کافی نخواهد بود و باید تنظیماتی در روتر برای انجام این ارتباط صورت پذیرد.

 

اما اگر شرایط مذکور برای ارتباط به وسیله RDC فراهم باشد، دسترسی به کمک این برنامه آسان و سریع خواهد بود. RDC همچنین تنظیمات مختلفی مربوط به کیفیت نمایشگر، صدا و خود اتصال را در اختیار می‌گذارد تا بتوانید از برقراری یک ارتباط پایدار اطمینان حاصل کنید. مایکروسافت در این زمینه کاربران دیگر سیستم عامل‌ها را هم فراموش نکرده و شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار RDC روی کامپیوترهای مک یا سیستم عامل‌های اندروید و iOS، از طریق دستگاه‌های مختلف به یک کامپیوتر ویندوز دسترسی داشته باشید.

 

ارتباط مرورگری با Chrome Remote Desktop

اگر قرار باشد جایزه‌ای برای عجیب‌ترین روش ارتباط از راه دور در نظر گرفته شود،‌ به احتمال فراوان این جایزه به Chrome Remote Desktop خواهد رسید که این کار را به وسیله مرورگر کروم انجام می‌دهد!

 

Chrome Remote Desktop در اصل یک افزونه برای کروم است و برای بهره‌گیری از آن باید مرورگر کروم روی هر دو کامپیوتر مبدأ و مقصد نصب باشد. روند راه‌اندازی Chrome Remote Desktop کمی پیچیده‌تر از دو گزینه پیشین است: ابتدا روی کامپیوتر مقصد افزونه را دانلود و نصب می‌کنید (از طریق web store کروم).

 

آیا گوگل آنالیتیکس ایران را تحریم کرده است؟

بله، متاسفانه در حالت عادی امکان دسترسی به گوگل آنالیتیکس برای ایرانیان میسر نیست، برای باز شدن سایت لازم است که آی‌پی خویش را به هرجایی غیر از ایران تغییر دهید.


شاید بپرسد که آیا این کافی است؟ یعنی با عوض کردن آیپی، گوگل نمی‌تواند متوجه بهره‌گیری ایرانیان از این سرویس شود؟ بدبختانه شوربختانه خیر، اگر گوگل بخواهد دشوار گیری زیادی بکند خیلی آسان حساب آنالیتیکس ایرانیان را بلاک می‌کند، که این رخداد نزدیک یک سنه پیش برای چند کسب‌وکار ایرانی اتفاق افتاد و بدبختانه شوربختانه امکان بازیابی اطلاعات وجود نداشت.


 


با این هستی چرا باید از گوگل آنالیتیکس بهره‌گیری کنیم؟

پاسخ به این سوال صریح است، یکم اینکه که این سرویس کاملا مجانی است، پس چرا از امکانات آن بهره‌گیری نکنیم.


دوما که این سرویس تعویض ندارد، درستی این است که ابزارهای آنالیز دیگری هستی دارند که در بعضی بخش‌ها به مراتب بهتر از گوگل آنالیتیکس عمل می‌کنند، اما هیچ یک به جامعیت گوگل آنالیتیکس نیستند و مهمتر از همه اینکه، گوگل آنالیتیکس مربوط به گوگل است و به نکوداشتن با سرویس‌های دیگر گوگل از جمله گوگل ادوردز یکپارچه می‌شود.


سوما، بهتر است که در ساحل گوگل آنالیتکس یک یا دو سرویس آنالیز سایر را به سایت متصل کنید، الی در چهره از بین رفتن حساب آنالیتیکس، کمترین آفت شدنی را ببینید.


 


 


چرا استفاده از گوگل آنالیتیکس اهمیت دارد؟

در یک کسب‌وکار آنلاین، شما از هر روشی که برای بازاریابی اینترنتی و جذب ترافیک بهره‌گیری کنید، لازم است که شدامد ورودی به سایت را رصد کنید و ببینید که به چه میزان، چه افرادی و به چه شیوه‌هایی وارد سایت شده‌اند.


اگر شما دیدن حقیقت از میزان ترافیک سایت، میزان فروش سایت، مخاطبان سایت و . . . نداشته باشید مسلما تصمیم گیری‌های شما در باره سایت با مشکلاتی همراه خواهد بود، به کارگیری گوگل آنالیتیکس اطلاعات خوب و کاملی را در کمر بستن شما پیمان می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌ها به شما کمک می‌کند.


به عنوان نمونه با کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید رسیدگی کنید که چه درصد از افرادی که وارد صفحه محصول شده‌اند، محصول را به سبد خرید اضافه کرده‌اند.


آیا افرادی که از طریق گوگل وارد سایت شده‌اند خرید بیشتری داشته‌اند یا افرادی که مستقیما آدرس سایت را وارد کرده‌اند؟


میزان برونرفت کاربران از سایت در حالت موبایل بیشتر است یا در حالت دسکتاپ؟ انگیزه چیست؟


از کدام کانال‌ها(گوگل، شبکه‌های اجتماعی و . . .) به چه میزان شدامد گرفتن می‌کنید؟


بنری که در سایت‌های گوناگون پیمان داده‌اید چه میزان شدامد برای شما به همراه داشته‌اند؟


این موارد ابتدایی‌ترین آمارهایی هستند که گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما ارایه دهد، با تعلیم پیشرفته گوگل آنالیتیکس آمارهای فوق پیشرفته‌ای را می‌توانید از سایت خویش به دست آورید که بی گمان برای شما و کسب‌وکار شما جالب خواهد بود.


 


چگونه گوگل آنالیتیکس را بر روی وب‌سایت خود نصب کنیم؟

برای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس باید یک حساب جیمیل داشته باشید. دقت داشته باشید که این حساب جیمیل، قرار است که کنترل کامل روی اطلاعات اکانت گوگل آنالیتیکس شما داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد می شود که یک حساب جیمیل برای کسب و کار خویش داشته باشید و متعلق به برای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس و سایر سرویس‌های گوگل کاربرد کنید.


پس از ساخت جیمیل، برای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس وارد صفحه گوگل آنالیتیکس شده و روی دکمه  sign in to analyticsکلیک کنید. در این مرحه اگر با حساب جیمیل خود لاگین کرده باشید یکراست وارد مراحل ثبت نام در گوگل آنالیتیکس می شوید که مشابه تصویر ذیل است. البته مراحل ثبت نام شدنی است مبتلا تغییراتی شوند اما همگی مراحل ثابت است.


آموزش گوگل آنالیتیکس


 


همینطور که در تصویر مشاهده می کنید،  گوگل سه مرحله را به شما نمایش داده است که با انجام آن حساب گوگل آنالیتیکس شما پرکار می شود.


 


مرحله اول: وارد کردن اطلاعات لازم در آنالیتیکس


در این مرحله لازم است اسم حساب آنالیتیکس، نام وبسایت و اطلاعات سایر مثل اسم مملکت را وارد کنید.


شما می‌توانید با جیمیل وارد شده، بیش از یک اکانت گوگل آنالیتیکس بسازید و در هر اکانت چند وب‌سایت و اپلیکیشن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.


در واقع جیمیلی که با آن در گوگل آنالیتیکس ثبت اسم کرده‌اید در بالاترین سطح پیمان دارد. با این جیمیل شما می‌توانید یک یا چند اکانت آنالیتیکس بسازید که هرکدام می‌تواند نام یک شرکت باشد.


سپس در هر اکانت ساخته شده شما می‌توانید چندین وب‌سایت و اپلیکیشن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.


اگر یک کمپانی هستید، بهتر است که نام حساب شما با اسم کمپانی یگانه باشد. مثلا اگر نام شرکت شما  x است، می توانید اسم حساب آنالیتیکس را X پیمان دهید و در این حساب چند وب سایت مربوط به شرکت را به آنالیتیکس متصل کنید.


 


 تعلیم کامل گوگل آنالیتیکس


 


همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، شما پیش درآمد اسم اکانت آنالیتیکس خویش را مشخص می‌کنید و در مرحله پس یک پروپرتی(وب‌سایت یا اپلیکیشنی که قرار است به آنالیتیکس متصل شود) را مشخص می‌کنید.  و در ادامه مملکت و ساعت رسمی آن را انتخاب می‌کنید.


 


مرحله دوم: قراردادن کد گوگل آنالیتیکس در سایت


در مرحله بعد، گوگل آنالیتیکس یک تکه کد در گزین کردن شما پیمان می دهد که مربوط به پروپرتی ساخته شده است.


به هر وب‌سایت یا اپلیکیشنی که پیمان است به گوگل آنالیتیکس متصل شود یک پروپرتی گفته می‌شود و گوگل به ازای هر پروپرتی یک کد در پسندیدن شما قرار می‌دهد که باید آن را در پروپرتی باره نظر قرار دهید.


مثلا اگر شما اسم اکانت خویش را x پیمان دیتا اید و در دسته پروپرتی اسم سایت کمپانی و آدرس آن را درج کرده‌اید، گوگل به ازای این سایت یک کد به شما ارایه می‌کند که لازم است در سایت کمپانی و در تقسیم هدر همگی صفحات پیمان دهید.


آموزش کامل گوگل آنالیتیکس


 


البته شما به چهره دستی هم به این کد دسترسی دارید، کافی است که در پنل گوگل آنالیتیکس(که در حال آماده در آن پیمان دارید و تنها به انگیزه عدم پیوستگی آن به سایت اطلاعاتی مشاهده نمی‌کنید) وارد سرنوشت ادمین شوید و سپس اکانتی که ساخته‌اید را گزینش کنید و سپس وارد تقدیر Property   شده و اسم وب‌سایت خود را انتخاب کنید و در پایان برای تماشا کد، روی گزینه  Tracking Info کلیک کنید.


 


مرحله سوم: تعیین میزان دسترسی گوگل به اطلاعات


در این مرحله شما تعیین می‌کنید که اطلاعات وب‌سایت شما الی چه کران در دسترس گوگل باشد، در واقع مشخص می‌کنید که گوگل لغایت چه بی گمان از اطلاعات شما بهره‌گیری کند. رهنمود می‌کنم کل موارد را تیک بزنید لغایت از اطلاعات نکویی که گوگل ارایه می‌دهد بهره مند شوید.


آموزش کامل گوگل آنالیتیکس


 


مرحله چهارم: بررسی صحت پیمان گیری کد در سایت


مرحله چهارم از مراحل پیوندیدن گوگل آنالیتیکس نیست و تنها جهت اطمینان از پیوندیدن درست گوگل آنالیتیکس آورده شده است.


وقتی کد داده شده از طرف گوگل آنالیتیکس را در تقسیم هدر سایت خویش پیمان دادید، باید افزونه google tag assistant را از دسته افزونه های گوگل کروم یا فایرفاکس دانلود کنید.


وقتی این افزونه را دانلود و پرکار کردید،یک گزینه به زاویه مرورگر شما اضافه شده است، وارد هر صفحه که می‌شوید با کلیک روی این گزینه، به شما نمایش داده می‌شود که چه کدهایی در این صفحه پیمان گرفته‌اند و مربوط به چه سرویسی هستند.


آموزش کامل گوگل آنالیتیکس


 


اگر کد گوگل آنالیتکس را درست در سایت قرار دیتا باشید، در این قسمت به شما نشانه می‌دهد که در این صفحه از سایت کد گوگل آنالیتیکس هستی دارد و اگر اشتباهی هم رخ دیتا باشد، به شما اثر می‌دهد.


حتما برای صفحات گوناگون سایت این پیشه را سپریدن دهید تا مطمئن شوید که در تمامی صفحه‌های سایت، گوگل آنالیتیکس به خوبی شغل می‌کند.


 


آموزش قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس

اگر سایت شما وردپرسی است، برای قرار دادن کد، می‌توانید از دو طریق کاربرد کنید:


روش اول: کد را به چهره دستی قرار دهید


در این حالت کد گرفتن شده در آنالیتیکس را در فایل header.php و درست پیش از بسته شدن تگ head قرار دهید.


روش دوم: اضافه کردن کد با کمک افزونه


در این حالت یک افزونه وردپرسی مثل Insert Headers and Footer را در وردپرس نصب می‌کنید و با کمک آن کد گوگل آنالیتیکس را در سایت درج می‌کنید.


با اجرای این افزونه، از شما خواسته می‌شود با اکانت گوگل‌تان وارد شوید و به این افزونه اجازه دسترسی بدهید تا بتواند تحت حساب کاربری شما، کامپیوترهای مقصد، را مدیریت کند. آموزش حرفه ای گوگل آنالیتیکس سپس با کلیک روی دکمه Enable Remote Connections و تائید، فایل نصبی نرم‌افزاری به نام Chrome Remote Desktop App دانلود می‌شود. آن را اجرا و برنامه را نصب کنید. سپس دوباره سراغ افزونه می‌روید و این‌بار از شما خواسته می‌شود کدی شش رقمی را برای انجام ارتباط با این کامپیوتر تعیین کنید. پس از این مرحله، کامپیوتر مقصد برای دسترسی از راه دور آماده است! این کار را می‌توانید برای چند کامپیوتر مقصد دیگر نیز انجام دهید.

 

حال با نصب این افزونه روی کامپیوتر مبدأ و ورود به حساب کاربری‌تان لیست کامپیوترهای مقصد را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی یکی از آنها و تایپ کد شش رقمی تعیین‌شده برای آن کامپیوتر (که در اصل رمز عبور آن به شمار می‌آید)، به کامپیوتر مقصد دسترسی یافته و می‌توانید از آن استفاده کنید.

ارتباط از طریق افزونه Chrome Remote Desktop سریع و خوب است، اما ایراد اصلی آن، ارائه نشدن نرم‌افزارهای موبایلی برای آن و همچنین نبود پشتیبانی درست و حسابی برای رفع ایراداتش است!

 

استریم از راه دور

علاوه بر سه گزینه‌ای که در متن بیان کردیم، نرم‌افزار دیگری که در بحث دسترسی از راه دور طرفدارانی پیدا کرده، Splashtop است. Splashtop در حالت پایه شبیه به TeamViewer است، اما با دو برنامه متفاوت برای دستگاه مبدأ و کامپیوتر مقصد. Splashtop Streamer روی کامپیوتر مقصد (ویندوز یا مک) نصب می‌شود و Splashtop Personal app روی کامپیوتر یا موبایل/تبلتی که می‌خواهید به وسیله آن متصل شوید. با نصب و راه‌اندازی این دو برنامه که کار آسانی است، Splashtop به شما اجازه می‌دهد به کامپیوترهایی که با دستگاه مبدأ در یک شبکه هستند دسترسی پیدا کنید.

 

قدرت Splashtop در پخش چندرسانه‌ای از راه دور خودش را نشان می‌دهد. بنابراین اگر دوست دارید با تبلت یا گوشی‌تان، فیلمی را از روی کامپیوتر دیگری در خانه پخش کنید، می‌توانید روی این برنامه حساب کنید. البته قابلیت‌های Splashtop به پخش فیلم یا صدا محدود نمی‌شود و با این برنامه امکان دسترسی به فایل‌ها و اجرای نرم‌افزارها را هم خواهید داشت.

 

نقطه منفی Splashtop آن است که در نسخه شخصی (Personal) این نرم‌افزار اجازه دسترسی اینترنتی به کامپیوتر مقصد وجود ندارد و برای این کار باید از نسخه‌های بیزینسی آن استفاده کنید که دیگر رایگان نخواهد بود!

اگر می‌خواهید چیزی را با پاورپوینت ارائه دهید، اضافه کردن یک ویدئوکلیپ کوتاه می‌تواند روشی عالی برای جلب توجه مردم باشد و ارائه را جذاب کند. با نسخه‌های جدید پاورپوینت این کار بسیار راحت شده است. 

در بعضی موارد شما به کد ادغام ویدئو نیاز دارید. برای دریافت کد ادغام کافی است که روی دکمه‌ی Share کلیک کرده و سپس روی لینک Embed کلیک کنید تا کد HTML را دریافت کنید. 

 

قدم اول

• در پاورپوینت 2013 یا 2016 به تب Insert رفته و روی  Video > Online Video کلیک کنید. 

• در پاورپوینت 2010 به تب Insert رفته و روی Video > Video from Web site کلیک کنید. 

 

اضافه کردن ویدئو در پاورپوینت, پاورپوینت

ادغام ویدئوهای یوتیوب در ارائه‌های پاورپوینت

 

قدم دوم

• در پاورپوینت 2013 یا 2016 یک کادر محاوره می‌بینید که در آن می‌توانید از طریق پاورپوینت یک ویدئو یوتیوب را بیابید، یا می‌توانید کد ادغام را از هر سایت ویدئویی که می‌خواهید کپی کنید. 

 

• در پاورپوینت 2010 باید کد ادغام را برای ویدئو در کادر محاوره‌ای که باز می‌شود کپی و paste کرده و روی گزینه‌ی Insert کلیک کنید. 

 

اضافه کردن ویدئو در پاورپوینت, پاورپوینت

 

قدم سوم 

وقتی که ویدئو را نصب کردید می‌توانید اندازه‌ی آن را تغییر داده و آن را در مکانی که دوست دارید قرار دهید. ظاهر آن شبیه به یک اسکرین‌شات است. با کلیدهای میان‌بر Shift+F5 می‌توانید ویدئو را پخش کنید. 

همچنین می‌توانید روی ویدئو کلیک راست کرده و روی Start کلیک کنید تا انتخاب کنید که پس از باز شدن اسلاید ویدئو پخش شود و یا این که خودتان آن را پخش کنید. 

 

اضافه کردن ویدئو در پاورپوینت, پاورپوینت

آموزش پاورپوینت

 

در پاورپوینت 2007 چگونه این کار را انجام دهیم؟

این روند در پاورپوینت 2007 کمی پیچیده‌تر است و باید به تب  Developer دسترسی داشته باشید. 

 

1- روی دکمه‌ی  More Control،  Shockwave Flash Object و سپس روی OK کلیک کنید. 

 

2- با استفاده از موس موقعیت مستطیلی را که می‌خواهید ویدئو درون آن قرار بگیرد انتخاب کنید. 

 

3- روی مستطیل کلیک راست کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. 

 

4- در قسمت Movie، URL ویدئو یوتیوب را کپی کنید. حالا  ?watch را حذف کرده و سمبل (=) را با (/) عوض کنید. 

 

5- اگر می‌خواهید ویدئو به صورت خودکار پخش شود به قسمت Playing رفته و گزینه‌ی True را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید به صورت خودکار پخش شود گزینه‌ی False را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید ویدئو دوباره پخش شود در قسمت Loop گزینه‌ی False را انتخاب کنید.

 

به نظر می‌رسد این روزها که خبرهای بسیاری از گوشه و کنار جهان درباره هک شدن حساب های شخصی و اینترنتی و حملات سایبری به کاربران به گوش می‌رسد، بدیهی است اطلاع یافتن از اینکه پس از هک باید چه اقداماتی را انجام بدهیم، کمک به سزایی به ما خواهد کرد.

 

هیچ اتفاقی در فضای مجازی ناگوارتر از این نیست که متوجه شوید مورد حمله و نفوذ هکرها قرار گرفته‌اید و در آن لحظه تنها به تمام اطلاعات شخصی و محرمانه خود نظیر رمز حساب‌های بانکی، تصاویر و عکس‌های خصوصی، مدارک و فایل‌های ذخیره شده خود  فکر می کنید که چه بلایی بر سرشان خواهد آمد.

 

با اینکه حفظ و بازگرداندن اطلاعات از دست رفته و یا لو رفته تقریبا غیرممکن است ولی با این حال در زیر به اقدامات و نکات کوچکی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند از دوباره رخ دادن این گونه اتفاقات پیشگیری کند:

 

از خودتان بپرسید چرا و چگونه هک شدم؟

با اینکه با پرسیدن این سوال از خودتان نمی‌توانید چیزی را برگردانید، ولی با این حال این سوال می‌تواند هشداری ذهنی ایجاد کند تا در مواقع دیگر از سهل‌انگاری‌ها و عواقب آن پیشگیری کند.

 

تمامی گذرواژه‌های خود (Passwords) را تغییر دهید

نخستین گام پس از آن که متوجه شدید مورد حمله هکرها و مجرمان اینترنتی قرار گرفته‌اید، آن است که گذرواژه تمامی اکانت‌ها و حساب‌های کاربری اینترنتی و غیراینترنتی خود را تغییر بدهید. کاربران می‌توانند با استفاده از ترفندهایی امنیت گذرواژه‌های خود را ارتقاء داده و بالاتر ببرند تا بدین ترتیب هکرها براحتی نتوانند گذرواژه آنان را حدس بزنند. پیشنهاد می‌شود هر شش ماه یکبار گذرواژه و پسوردهای کارتهای اعتباری بانکی و اینترنتی خود را تغییر دهید.

 

سیستم رایانه و گوشی هوشمند خود را به‌روزرسانی و اسکن کنید

قدم بعدی آن است که سیستم عامل رایانه و یا گوشی هوشمند خود را به سرعت به‌روزرسانی کرده و اسکن کنید تا در صورت وجود هرگونه ویروس یا فایل آلوده به‌زودی شناسایی شده و از بین بروند.

 

راه خلاصی از هک شدن, هک شدن آیدی, برطرف کردن مشکل هک شدن سایت

هک شدن حساب های شخصی و اینترنتی 

 

حساب‌های کاربری یا اکانت‌های خود را احیا کنید

در صورتی که شما از سرویس‌های گوگل، اپل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت استفاده می‌کنید، می توانید اکانت‌های خود را دوباره احیا و بازیابی کنید. این سرویس‌ها ابزارهایی را به کاربرانشان ارائه می دهند تا در صورت از دست دادن اطلاعات، دوباره بتوانند آنها را احیا کنند.

 

بدانید پای پول و یا منافع دیگری در میان بوده است

همیشه پای پول و یا منافع پر اهمیت در میان است. بعنوان مثال، شما درنظر بگیرید بعد از مراجعه به بانک و دریافت پول هنگفتی، آن را در جیب شلوار و یا کیف پولتان گذاشته‌اید و راهی خیابان می شوید. وقتی که دزدان و سارقان به شما حمله می کنند، تنها دلیلی که در ذهنتان می آید، پولی است که با خود به همراه دارید. پس می توان انتظار داشت مجرمان اینترنتی نیز همواره بدنبال پول و یا منافع بزرگ دیگری هستند و بدین منظور هم به حساب های کاربری شما حمله می کنند.

 

نرم افزارهای آنتی ویروس سیستم خود را به‌روزرسانی کنید

یکی دیگر از اقدامات بدیهی کاربران، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آنتی ویروس سیستم عامل رایانه و یا گوشی هوشمند است. برخی از کاربران تصور می‌کنند تنها با یک بار نصب کردن این گونه نرم افزارها، برای همیشه از حملات سایبری، ویروسی و بدافزارها در امان خواهند ماند. این در حالیست که کاربران باید برای حفظ و ارتقای امنیت اطلاعات خود، همواره آنتی ویروس‌های معتبر و اصل نصب شده خود را به‌روزرسانی کنند.

 

استفاده هرگونه سیستم دیگری از اکانت‌های خود را پایان دهید

شما می‌توانید در صورت هک شدن یک دستگاه، قابلیت دسترسی به اکانت‌ها و حساب های کاربری خود را از تمامی دستگاه‌های دیگر پایان بخشیده و terminate  کنید. بسیاری از سرویس‌ها و پیام رسان‌ها نظیر تلگرام این قابلیت را دارند.

 

در صفحات مجازی و اینترنتی خود اعلام کنید که هک شده‌اید

و در آخر، کاربران به منظور جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم و عواقب احتمالی، در صفحات اجتماعی خود، دیگران را از هک شدن حساب‌های شخصی خود مطلع کنند تا در صورت افشاگری و لو رفتن تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی، از مشکلات احتمالی پیش گیری شود.


میانبرهای پرکاربرد در ویندوز 10

با معرفی ویندوز 10، مایکروسافت میانبرهای صفحه کلید بسیار زیادی را نیز برای تسهیل دسترسی کاربران به بخش های مختلف مانند اکشن سنتر، کورتانا، و دسکتاپ های مجازی به نسخه جدید سیستم عامل خود اضافه کرده است. اگر به تازگی قصد دارید از میانبرهای صفحه کلید در ویندوز استفاده کنید، فهرست بلند بالای آنها می تواند بیش از اندازه زیاد و خسته کننده به نظر برسد.

 

همچنین میانبرهای بسیاری وجود دارند که شامل کلید ویندوز نمی شوند. برای ساده ساختن شرایط در ادامه فهرستی از 20 میانبر شناخته شده برای ویندوز 10 را ارائه می کنیم. بسیاری از این میانبرها با نسخه های قدیمی‌تر ویندوز نیز کار می کنند.

 

جدیدترین ویژگی های ویندوز 10
کلید ویندوز + A برای باز کردن اکشن سنتر
کلید ویندوز + C برای راه اندازی کورتانا در حالت گوش دادن (برای ارائه فرمان های صوتی)
کلید ویندوز + I برای باز کردن اپلیکیشن تنظیمات (Settings)
کلید ویندوز + S برای راه اندازی کورتانا
کلید ویندوز + Tab برای باز کردن نمای وظیفه (Task View)
کلید ویندوز + Ctrl + D برای ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید
کلید ویندوز + Ctrl + F4 برای بستن دسکتاپ فعلی
کلید ویندوز + Ctrl + جهت نمای چپ یا راست برای تعویض دسکتاپ های مجازی

 

میانبرهای استاندارد ویندوز
کلید ویندوز (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای باز و بستن منو استارت
کلید ویندوز + X (ویندوز 8.1 و 10) برای باز و بستن منو زمینه راست کلیک دکمه استارت
کلید ویندوز + جهت نمای چپ یا راست (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای حرکت پنجره فعلی به سمت چپ یا راست نمایشگر
کلید ویندوز + E (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) راه اندازی فایل اکسپلورر
کلید ویندوز + L (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای قفل کردن دسکتاپ
کلید ویندوز + PrtScn (ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر) برای گرفتن اسکرین شات از پنجره فعلی و کپی کردن آن در کلیپ بورد
کلید ویندوز + PrtScn (ویندوز 8.1 و 10) برای گرفتن اسکرین شات از کل نمایشگر و ذخیره آن در آدرس Computer > Pictures > Screenshots

 

میانبرهای مرورگر (مایکروسافت اج و بیشتر مرورگرهای دیگر)
کلید Ctrl + T برای باز کردن زبانه جدید
کلید Ctrl + D برای بوک مارک صفحه
کلید Ctrl + L برای های لایت آدرس URL فعلی
کلید Ctrl + Tab برای گردش در زبانه های باز

کلید Ctrl + Enter برای افزودن .com به انتهای آدرس وب

همانطور که میدانید، پوسته ی پیشفرض ویندوز ۱۰ با ظاهری روشن است که این ظاهر روشن، باعث جذابیت این نسخه از سیستم عامل ویندوز نیز شده است.

اما نکته جالب این است که در ویندوز ۱۰ یک پوسته با ظاهر مشکی به صورت پنهان شده وجود دارد که با کمی ویرایش در رجیستری می توان آن را فعال نمود.

 

سیستم عامل ویندوز, ترفندهای ویندوز ۱۰

برای فعالسازی پوسته مشکی ویندوز10 باید رجیستری را هک کرد.

 

برای مشاهده این ترفند، در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش فعالسازی پوسته مشکی در ویندوز ۱۰:
همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره نمودیم، فعالسازی پوسته مشکی در ویندوز ۱۰ با استفاده از ویرایش در رجیستری ویندوز امکان پذیر است.

شما با استفاده از ویرایش دستی در رجیستری و استفاده از هک رجیستری می توانید این پوسته پنهان را فعال کنید. در این مطلب قصد داریم فعالسازی پوسته مشکی را با استفاده از هک رجیستری که بسیار ساده است خدمت شما شرح دهیم.

 

بدین منظور ابتدا هک رجیستری را دانلود کنید:

tarfandha.net/wp-content/uploads/2015/09/Make-Windows-10-Use-Dark-Theme.zip

 

پس از اینکه فایل فشرده را باز کردید، با دو فایل با فرمت .reg برخورد خواهید نمود.

 

برای فعال سازی تم مشکی فایل Make windows 10 use dark theme را اجرا کنید.

 

سپس یک پنجره باز خواهد شدکه برای تایید بر روی yes کلیک کنید.

 

رجیستری ویندوز, سیستم عامل ویندوز

آموزش فعالسازی پوسته مشکی در ویندوز ۱۰

 

پس از انجام مراحل بالا خارج شوید و دوباره وارد شوید، و یا سیستم خود را ریست کنید.

 

نکته: در صورتی که قصد داشتید به ظاهر پیشفرض ویندوز ۱۰ برگردید، دوباره به فایلی که دانلود نمودید مراجعه کرده و اینبار فایل Make windows 10 use light theme را اجرا کنید.

برنامه اکسل برای انجام محاسبات ریاضی، از امکاناتی نظیر «فرمول نویسی در سلول ها» استفاده می کند. در این درس با امکانات محاسباتی اکسل و کار با فرمول ها آشنا خواهیم شد.
به طور کلی، فرمول ها از عملگرهای ریاضی، عددها و یا آدرس سلول ها تشکیل می شوند.
 

روش درج فرمول در سلول ها
برای درج فرمول در یک سلول، ابتدا کاراکتر مساوی = را تایپ می کنیم و سپس فرمول را طبق قواعدی که در این درس خواهیم آموخت، به سلول وارد می کنیم.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از وارد کردن کاراکتر مساوی در سلول E13 می توان از نوار فرمول، یکی از فرمول های پیش فرض اکسل را انتخاب کرد.

 

 کار با توابع ریاضی در اکسل, آموزش آفیس

از برنامه اکسل می توان برای انجام محاسبات ریاضی استفاده کرد.

 

پس از درج فرمول، نرم افزار اکسل، فرمول وارد شده را محاسبه کرده و در پایان نتیجه را در همان سلول نمایش می دهد.
هر فرمول ممکن است دارای اجزایی همچون مقادیر ثابت، آدرس سلول ها، عملگرها و توابع باشد.
 

مقادیر ثابت
مقادیر ثابت مقادیری هستند که ثابت بوده و تغییر نمی کنند. این مقادیر می توانند عددی یا متنی باشند. در فرمول نویسی باید مقادیر ثابت متنی را بین دو علامت "  قرار دهیم. در این صورت محاسبه ای روی این مقادیر انجام نمی شود.
 

آدرس سلول ها
وقتی که از آدرس سلول ها در نوشتن فرمول استفاده می کنیم، در واقع با مقادیر متغیر کار می کنیم. یعنی با سلول هایی که مقادیر آنها ممکن است در شرایط مختلف تغییر کند. این تغییرات بر نتیجه فرمول تاثیر می گذارد.
به طور مثال فرض کنید مقدار عددی 2000 را در سلول B1 قرار می دهیم. سپس به سلول A1 رفته و در آنجا کاراکتر مساوی را درج و مقابل آن سلول B1 را وارد می کنیم. در این حالت سلول A1 نیز دارای مقدار 2000 خواهد شد و هر تغییری که در سلول B1 انجام دهیم، در سلول A1 نیز مشاهده خواهیم کرد.

 

عملگرها
به طور کلی عملگرها به چهار گروه تقسیم می شوند. این گروه ها را در زیر بررسی می کنیم.

 

عملگرهای محاسباتی: عملگرهای محاسباتی، عملگرهایی هستند که از آنها برای محاسبات عددی استفاده می شود. این عملگرها عبارتند از + و - و * و / و ٪ و ^ که به ترتیب و از راست به چپ برای محاسبه جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، درصد و توان به کار می روند.
 

عملگرهای مقایسه ای: از عملگرهای مقایسه ای برای مقایسه مقادیر استفاده می شود.
این عملگرها عبارتند از =، <، =<، >، => و <>. این عملگرها به ترتیب و از راست به چپ مساوی، بزرگ تر، بزرگ تر مساوی، کوچک تر، کوچک تر مساوی و نامساوی بودن دو عدد را مقایسه می کند.
نتیجه حاصل از عملیات این عملگرها می تواند مثبت (درست) یا منفی (نادرست) باشد.
 به طور مثال نتیجه حاصل از عملیات 5=4 یک نتیجه «نادرست» است چرا که عدد ۵ مساوی با عدد ۴ نیست.
 

عملگرهای رشته ای: از این عملگر برای چسباندن دو رشته به هم استفاده می شود. استفاده از عملگر & در سلول ها، برای اتصال یا الحاق داده های متنی است.
به طور مثال اگر مقدار سلول B3  ="سلام" باشد و سلول C3 ="جهان"، می توانیم در سلول D3 عبارت B3&C3 را به عنوان فرمول یعنی پس از تساوی وارد کنیم تا در این سلول عبارت "سلام جهان" درج شود.


عملگرهای آدرس: از عملگرهای آدرس برای تعیین محدوده آدرس استفاده می شود. این عملگرها عبارتند از : و ; . از عملگر نخست برای معرفی محدوده متوالی سلول ها و از عملگر دوم برای معرفی محدوده نامتوالی سلول ها استفاده می شود.
 به طور مثال نتیجه عبارت A1:A10 سلول های A1 تا A10 است اما برای اشاره به سلول های خاص از عبارت A1;A5;A7 استفاده می شود.

 

اولویت انجام محاسبات ریاضی:

اگر با ریاضی آشنایی داشته باشید، عملگرها از اولویتی برای انجام محاسبات برخوردارند. این اولویت ها در نرم افزار اکسل نیز اجرا می شوند و در فرمول نویسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اولویت ها در ریاضی به ترتیب پرانتز، درصد، توان، ضرب و تقسیم، جمع و تفریق و الحاق متن است که با علامت های زیر نشان داده می شوند:

()، ٪، ^، * /، + -، &

مثال: فرض کنید می خواهیم عبارت 4*2+10 را به دو حالت مختلف اجرا کنیم و نتیجه را بر اساس اولویت عملگرها مشاهده کنیم.
در حالت اول حاصل عبارت 4*2+10 عدد 18 خواهد شد. چرا که عملگر ضرب، از اولویت بالاتری نسبت به عملگر تقسیم برخوردار است.
اما اگر این عبارت را به صورت (10+2)*4 بنویسیم، حاصل 48 خواهد شد. چرا که عملگر پرانتز، اولویت بالاتری نسبت به عملگر ضرب دارد.
 

توابع
توابع ریاضی در اکسل، فرمول هایی هستند که به طور پیش فرض در نرم افزار اکسل وجود دارند. این توابع برای راحتی کار در فرمول نویسی در اکسل استفاده می شوند.
برای استفاده از توابع موجود در اکسل، باید ابتدا سلول مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از وارد کردن علامت = نام تابع را انتخاب کرده و ورودی های آن را تعیین کنید. ورودی های هر تابع ممکن است مقادیر ثابت، آدرس سلول و یا محدوده ای از سلول ها باشد.

توابع در نرم افزار اکسل بر اساس کاربردهایشان گروه بندی شده اند. این گروه ها عبارتند از:
• توابع مالی
• توابع تاریخ و ساعت
• توابع ریاضی و مثلثاتی
• توابع آماری
• توابع جستجو و مرجع
• توابع پایگاه داده
• توابع متنی
• توابع منطقی
• توابع اطلاعاتی
• توابع مهندسی
 

ساختار توابع: هر تابع دارای یک نام و معمولا تعدادی ورودی است و ساختاری به صورت زیر دارد: (.... ; ورودی ۳; ورودی ۲; ورودی ۱) نام تابع
مثال از یک تابع: برای اینکه با عملکرد یک تابع به صورت عملی آشنا شوید، بهتر است یک مثال را در اکسل اجرا کنید. برای اینکار از تابع SUM یا جمع استفاده کنید. این تابع، سلول های انتخاب شده را با یکدیگر جمع می کند.
در تصویر زیر، نام تابع SUM است و ورودی های تابع نیز سلول های A1 و A2 هستند.

 

 کار با توابع ریاضی در اکسل, آموزش آفیس


 پس از درج تابع، اگر بر روی کلید Enter کلیک کنید، نتیجه تابع به شما نشان داده می شود.
 

  انجام محاسبات ریاضی در اکسل

انجام محاسبات ریاضی در اکسل

 

روش درج فرمول با استفاده از Function Wizard:

اکسل فرمول های زیادی دارد و همانطور که پیشتر اشاره شد، هر تابع نیاز به «ورودی هایی» برای محاسبه دارد. با استفاده از امکان Function Wizard می توانید از تمام توابع اکسل استفاده کنید و نتیجه محاسبات را در سلول مورد نظر مشاهده کنید.
 

برای این کار از روی نوار فرمول، بر روی fx کلیک کنید تا کادر Insert Function باز شود.

 

کار با توابع ریاضی در اکسل, ترفندهای اکسل

 

توضیح کادر Insert Function: در بخش Search for a function می توانید نام تابع مورد نظرتان را تایپ کنید.
در بخش Or select a category می توانید یکی از بخش های موجود را انتخاب کنید.
این بخش ها توابع اکسل را دسته بندی کرده است. مثلا اگر بخش Financial را انتخاب کنید، توابع مالی در کادر Select a function نشان داده خواهند شد.
با انتخاب گزینه All همه توابع اکسل و با انتخاب گزینه Most Recently used نیز توابعی که اخیرا استفاده کرده اید نشان داده می شوند.
اکنون در بخش Search for a function می توانید نام تابع مورد نظرتان را تایپ کنید و از بخش Select a function آن را انتخاب کنید.

 

حال فرض کنید می خواهیم در کادر Insert Function تابع جمع را درج کنیم. همانطور که در مثال درج فرمول از طریق وارد کردن علامت = نیز گفتیم، این تابع با نام SUM شناخته می شود.
پس از انتخاب تابع SUM بر روی دکمه OK کلیک می کنیم. در پنجره جدید که Function Arguments نام دارد، باید ورودی های تابع را وارد کنیم.
در این مثال سه عدد  ۱۲ و ۱۰ و ۸ را وارد می کنیم.

 

 انجام محاسبات ریاضی در اکسل

آموزش کار با نرم افزار اکسل , ترفندهای اکسل

 

اکنون با کلیک بر روی OK نتیجه این تابع که عدد ۳۰ است در سلول انتخاب شده نمایش داده می شود

اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو شغل خود را نخست کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن سررسید مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر پای بست، حروف الفبا سپریدن می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری بهره‌گیری می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر شمار کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها بهره‌گیری می‌کردند. به پیگیری این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با گسترش رتبه‌بندی صفحات بدست موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای پیمان اخذ در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این نوشتار توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان پیمان دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.
اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و واژه ها کلیدی وارد شده بدست کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج پیوسته جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را اثر می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، با  پکیج سئو میموس  می توانید این فرآیند نیازمند نزاکت و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی باره استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان نمونه کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود وابستگی می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه نخست 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خویش جایگاه نخست 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها مفید است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک مطالعه دیگر پرتو می‌دهد جستجو کنندگان خیلی برادر دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن سررسید و هزینه صرف کنند.


ویندوز ۱۰، پوشه هایی که اخیرا باز شده اند و فایل هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را به خاطر می سپارد و آن ها را در قسمت Quick Access نمایش میدهد.

 

این قابلیت بسیار قابلیت خوبی است اما بنا به دلایلی برای برخی از کاربران موضوع ناخوشایندی است.در صورتی که مایل نیستید فایل و پوشه هایی که اخیرا در ویندوز ۱۰ باز نمودید، در قسمت Quick Access ویندوز ۱۰ نمایش داده شود با ما در ادامه ی این ترفند همراه باشید.

 

برای غیر فعال کردن این قابلیت به صورت زیر عمل کنید:
۱- در اکسپلورر (Windows Explorer) به سربرگ View مراجعه کنید.

 

۲- سپس از گزینه های نمایش داده شده بر روی Options کلیک کنید تا پنجره Folder Options به شما نمایش داده شود.

 

آموزش کامپیوتر, تنظیمات ویندوز 10

 

۳- در این پنجره به قسمت Privacy رفته و تیک دو گزینه Show recently used files in Quick access و Show frequently used folders in Quick access را بردارید.

 

آموزش کامپیوتر, تنظیمات ویندوز 10

غیر فعال کردن قابلیت Quick access در ویندوز 10

 

۴- بر روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره گردد.

اگر سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا داده‌اید، ممکن است به دلیل وجود برخی باگ‌های اذیت کننده، هنوز تجربه‌ای روان و عالی از آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت کسب نکرده‌ باشید. نمی‌توان گفت ویندوز 10 از مشکلاتی عمیق و جدی رنج می‌برد اما همچنان باگ‌هایی در این نسخه وجود دارند. خوشبختانه راه‌حل یا راهنمایی برای رفع این باگ‌ها نیز موجود است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

همانطور که می‌دانید ویندوز 10 مدت زیادی در مراحل آزمایشی یا به گفته مایکروسافت در «نسخه‌های پیش‌نمایش فنی» در حال رفع اشکال بوده و آزمون‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. اما همچنان غول نرم‌افزاری دنیا بر روی سیستم عامل بسیار کامل و قوی خود در حال کار است تا مشکلات کنونی را نیز رفع کند. در هر حال برای آشنایی یا رفع باگ‌های مهم ویندوز 10 در ادامه با ما همراه بمانید.

 

طول عمر باتری
پس از هر بروزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مختلف، معمولا طول عمر باتری یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن درگیر می‌شوند. اما خوشبختانه ویندوز 10 زیاد چنین مشکلی برای لپ‌تاپ یا تبلت‌های مبتنی بر این سیستم عامل ایجاد نکرده و خوشبختانه در این مورد بهینه شده است.
با این‌ حال، اگر پس از بروزرسانی به ویندوز 10 شاهد مشکلاتی همچون تخلیه سریع شارژ باتری هستید، ممکن است شرکت تولید کننده سخت‌افزار دستگاه شما، فرمور یا درایوری برای حل کردن این مشکل و بهینه‌گی بیشتر نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه ارائه کند.

 

 نصب ویندوز 10, مرورگر گوگل کروم

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ و تبلت ویندوز 10

 

بر اساس آزمایش‌هایی که انجام دادیم، معمولا دانلود و نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 انرژی زیادی از باتری مصرف می‌کند و در نتیجه شاهد کوتاه شدن عمر باتری لپ‌تاپ یا تبلت ویندوز 10 خود خواهید بود. بهتر است زمان‌بندی دانلود و نصب بروزرسانی‌های جدید ویندوز 10 را خودتان به دست بگیرید و در زمان مناسب اقدام به دانلود و نصب آپدیت‌های جدید کنید.

 

برای کنترل زمان دانلود یا نصب آپدیت‌های جدید ویندوز 10 به بخش جستجوی دستگاه مراجعه کنید، عبارت Edit Group Policy را وارد کنید و به برنامه مورد نظر با همین اسم وارد شوید. پس از ورود به Edit Group Policy به مسیر Administrative Templates > Windows Components > Windows Update بروید و فایل تنظیمات Configure Automatic Updates را باز کنید. در بخش بالای پنجره‌ای که باز شده Enabled را انتخاب کنید و سپس در زیر بخش Options گزینه اول با نام Notify for download and notify for install را انتخاب کنید.


برنامه‌های پیش‌فرض

یکی از مشکلاتی که چه در ویندوز 8.1 و چه در ویندوز 10 وجود داشته و دارد، باز کردن فایل‌ها بدون استفاده از برنامه‌ پیش‌فرض تنظیم شده است. برای مثال ما نرم‌افزاری را به عنوان برنامه پیش‌فرض باز کننده تصاویر در ویندوز 10 انتخاب کرده‌ایم اما در زمان ورود به فایل، تصویر با نرم‌افزار دیگری (معمولا نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز) باز می‌شود.

 

تنظیمات ویندوز, مشکلات ویندوز 10

 

برای رفع این مشکل، شما می‌توانید به بخش Settings وارد شوید، بر روی System کلیک کنید و Default apps را انتخاب کنید. یا به جای اینکار بر روی فایلی که می‌خواهید باز شود راست کلیک کنید، گزینه Open with و سپس Choose another app را انتخاب کنید. در همین زمان با انتخاب نرم‌افزار دلخواه، تیک گزینه Always use this app را هم بزنید تا همیشه این نوع خاص فایل با همین برنامه مخصوص باز شود.


نرم‌افزار‌های ناسازگار
ویندوز 10 زمان زیادی است که در حال آزمایش‌های مختلف است اما هنوز برنامه‌هایی هستند که با این نسخه سازگار نشده‌اند و ممکن است در زمان اجرا کرش کنند.

 

عمر باتری لپ‌تاپ, نصب ویندوز 10

راه حل رفع مشکل ناسازگاری برخی نرم افزارها با ویندوز 10

 

یکی از راه‌حل‌های رفع این مشکل علاوه بر ارائه بروزرسانی‌ها جدید برای این نرم‌افزار‌ها احتمالا حالت سازگاری یا Compatibility Mode است که در ویندوز 10 نیز حضور دارد. بنابراین شما می‌توانید فایل‌های اجرایی (با پسوند exe.) را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. برای اینکار بر روی همین فایل اجرایی راست کلیک کنید، در انتهای لیست باز شده Properties را انتخاب و تب Compatibility را باز کنید. اکنون می‌توانید برنامه را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. با اینکه حالت سازگاری، راه‌حل صد درصد این مشکل نیست اما ممکن است کمک کند.


کرش‌های مرورگر مایکروسافت اج
مایکروسافت به کلی اکسپلورر را فراموش کرد و مرورگری سریع و ساده با نام مایکروسافت اج را از پایه طرح‌ریزی کرد تا در ویندوز 10 کاربران به سمت دیگر مرورگر‌های موجود کشیده نشوند. اما هنوز نمی‌توان گفت مایکروسافت اج توانایی جایگزینی مرورگر‌های محبوبی همچون فایرفاکس یا کروم را پیدا کرده است.

 

مایکروسافت اج گاه و بیگاه با کرش‌های حسابی رو به رو می‌‌شود. برای مثال پس از چند بار به خواب رفتن و بیدار شدن دستگاه، اج نمی‌تواند برگه‌های باز مانده را بازیابی کند و شما را مجبور به بستن این نرم‌افزار می‌کند. مایکروسافت اج هنوز از افزونه‌های کاربردی و قابلیت‌های کاملی که در دیگر مرورگرها حضور دارد، بهره نمی‌برد و بر روی سرعت مرورگری وب شما تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین باید به فکر راه‌ چاره‌ای برای رفع این مشکل بود.

 

عمر باتری لپ‌تاپ, نرم‌افزار‌های ناسازگار

 

متاسفانه مرورگر کروم گوگل با ویندوز 10 هماهنگ نیست و منابع زیادی از سیستم را به خود اختصاص می‌دهد و لپ‌تاپ یا تبلت شما را بسیار داغ می‌کند. بنابراین کروم زیاد گزینه خوبی برای استفاده در ویندوز 10 مخصوصا برای باتری تبلت یا لپ‌تاپ‌ها نیست. اما فایرفاکس به مراتب گزینه بهتری نسبت به کروم به حساب می‌آید. با نصب افزونه   Memory Fox حتی می‌توانید مصرف حافظه رم فایرفاکس را بیش از این بهینه کنید.

 

دیگر مشکلات ویندوز 10
ویندوز 10 قرار است با سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های زیادی سازگاری نشان دهد. بنابراین مشکلات زیادی در این میان برای سازگاری نرم‌افزار‌های مختلف توسعه داده شده برای این سیستم عامل و سخت‌افزارهای زیادی که توسط تولید‌کننده‌های متفاوت ساخته شده ممکن است پیش آید. اگر به مشکل عمیقی با ویندوز 10 خود برخورد کردید، حذف نرم‌افزار‌های مختلف نصب شده می‌تواند یک راه‌حل باشد. اما راه‌حل اساسی‌تر قطعا ریست کردن ویندوز است.

 

 نصب ویندوز 10, مرورگر گوگل کروم

راههای رفع مشکلات ویندوز 10

 

برای ریست کردن ویندوز 10 و بازگشتن به تنظیمات اولیه این سیستم عامل به بخش Settings بروید. تب Update & security و سپس گزینه Recovery را انتخاب کنید. در زیر بخش Reset this PC می‌توانید به تنظیمات اولیه ویندوز بازگردید.


حذف پوشه های Library از محیط This PC

هنگامی که پنجره This PC یا به اصطلاح "My Computer" را در ویندوز ۱۰ باز می کنید، به غیر از فهرست درایور های هارد دیسک و دیسک نوری یکسری پوشه های دیگر به عنوان مجموعه Library که شامل پوشه های Desktop , Documents , Downloads و … هستند نیز مشاهده می کنید.

 

وجود این پوشه ها می توانید دسترسی شما را به مکان های مورد نظر آسان کند، اما اگر فکر می کنید که وجود پوشه های مجموعه Library جز شلوغ کردن محیط This PC کاربرد دیگری ندارند، برای حذف این پوشه ها در ادامه با ترفندها همراه باشید.

 

برای حذف پوشه های مجموعه Library از محیط This PC، روش های متعددی وجود دارد که راحت ترین این روش ها استفاده از یک ابزار کم حجم به اسم This PC Tweaker می باشد.

 

برنامه This PC Tweaker این امکان را به شما می دهد که تنها با چند کلیک ساده پوشه های مذکور را حذف کنید. همچنین با استفاده از همین برنامه می توانید دیگر پوشه های کامپیوتر خود را اضافه کرده و یا تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانی کنید.

 

برای شروع کار، ابتدا This PC Tweaker را دانلود کنید.
سپس فایل دریافت شده را از حالت فشرده خارج کرده و بسته به نوع ویندوز خود برنامه This PC Tweaker را اجرا کنید.

 

اکنون در برنامه، پوشه های مجموعه Library را انتخاب کرده و برای.حذف بر روی گزینه Remove Selected کلیک کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, آموزش کامپیوتر

ترفندهای ویندوز 10

 

با انجام عمل بالا، پوشه های مورد نظر حذف خواهند شد و محیط This PC شما به صورت زیر نمایش داده می شود.

 

ترفندهای ویندوز 10, آموزش کامپیوتر

نکات برنامه This PC Tweaker:
۱- برای بازگردانی تنظیمات به حالت اولیه.گزینه Restore Defaults را انتخاب کنید.

 

۲- برای افزودن پوشه های دیگر به محیط This PC از گزینه Add Custom Folder استفاده کنید.

هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود.
Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند.

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر بپردازیم.

 

ساخت یک میان‌بر برای Hibernate

 

قبل از هرچیز ابتدا باید مطمئن شوید که ویژگی Hibernate در ویندوز شما فعال است. برای فعال‌سازی Hibernate:
در ویندوز XP، از منوی Start به Control Panel و سپس Power Options بروید. در تب Hibernate تیک گزینه Enable Hibernation را بزنید.

 

در ویندوز ویستا و 7، ابتدا در منوی Start عبارت CMD را وارد کنید و Enter بزنید. در پنجره Command Prompt دستور powercfg /hibernate on را وارد نمایید.

برای ساخت یک فایل میان‌بر برای Hibernate کردن ویندوز، دو روش وجود دارد:


روش اول:
ابتدا برنامه Notepad ویندوز را باز کنید.
سپس کدهای زیر را Copy کرده و در محیط Paste،Notepad نمایید:

@echo off
color c
echo System will Hibernate after 10 Seconds
echo www.Tarfandestan.com
set /a counter=10000
:1
set /a counter=%counter% -1
if %counter% ==0 (%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState ) else (goto 1)

 

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کرده و فایل را با نام دلخواه و پسوند bat ذخیره نمایید. به عنوان مثال نام آن را Hibernate.bat قرار دهید.
ترجیحاً این فایل را در محیط دسکتاپ ذخیره نمایید تا دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

 

اکنون در صورتی که بر روی این فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید، خواهید دید که پنجره‌ای سیاه رنگ نمایان خواهد شد و ویندوز پس از گذشت 10 ثانیه به طور خودکار Hibernate خواهد شد. این 10 ثانیه بدین منظور تنظیم شده است که در صورتی که از این کار پشیمان شدید امکان بستن پنجره و انصراف از عمل Hibernate را داشته باشید. در صورتی که دوست دارید این 10 ثانیه را به کمتر یا بیش‌تر تغییر دهید کافی است عدد 10000 را که برحسب میلی‌ثانیه است به عدد دلخواه خود تغییر دهید (10 ثانیه برابر با 10000 میلی‌ثانیه است).

 

روش دوم:
در فضای خالی محیط دسکتاپ و یا هر پوشه دیگری،‌ راست‌کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، این دستور را وارد نموده و بر روی دکمه Next کلیک کنید:

 

%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

 

نامی برای Shortcut خود انتخاب کنید (به عنوان مثال Hibernate) و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
با دوبار کلیک کردن بر روی این Shortcut ساخته شده، ویندوز بلافاصله Hibernate می‌گردد.

 

کاربردهای دیگر:
یکی از کاربردهای این میان‌بر، توانایی Hibernate کردن کامپیوتر در زمان تعیین شده توسط شماست. برای این کار کافی است از برنامه Task Scheduler ویندوز استفاده کنید. برای دسترسی به Task Scheduler در ویندوز XP از Control Panel به Task Scheduler بروید و در ویندوز ویستا و 7، در منوی Start عبارت Task Scheduler را وارد کنید و Enter بزنید.

 

کاربرد بعدی آن مرتبط با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود مثل Internet Download Manager می‌باشد. اگر شما به دانلود شبانه علاقه‌مندید پس حتماً با بخش Scheduler در برنامه IDM آشنایی دارید. در این قسمت کاربر برای برنامه تعریف می‌کند که دانلودها از چه ساعتی تا چه ساعتی انجام شوند و بعد از اتمام دانلود ها چه اتفاقی بیفتد (از جمله خاموش کردن کامپیوتر). شما می‌توانید با معرفی کردن فایل میان‌بر به IDM، دستور بدهید که بعد از اتمام دانلودها، کامپیوتر Hibernate شود. برای این کار کافی است که در پنجره Scheduler، در قسمت Open the following file when done فایل میان‌بری که ساخته‌اید را معرفی کنید و تنظیمات زمان‌بندی را اعمال نمایید.

حالت مطالعه (Reading Mode) جزو امکاناتی است که در بسیاری از مرورگرها وجود دارد و خوشبختانه مرورگر جدید مایکروسافت یعنی اج نیز از این قابلیت بی‌بهره نمانده است.
با فعال‌سازی حالت مطالعه در مرورگر اج، همه بنرهای تبلیغاتی و لینک‌ها به دیگر مقالات و صفحات وب غیرفعال شده و محتوای صفحه به‌شکلی کاملا تمیز و مرتب برای شما به‌نمایش در می‌آید.

 

برای استفاده از این قابلیت می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:
1ـ فعال‌سازی بسیار ساده است. از میان آیکون‌های اصلی مرورگر که از بالا ـ سمت راست صفحه قابل مشاهده است ‌باید روی آیکونی که به شکل یک کتاب باز شده کلیک کنید. (چنانچه این آیکون به‌صورت خاکستری و غیرفعال باشد به این معناست که این قابلیت در صفحه وب مورد نظر قابل استفاده نیست)

 

2 ـ شما می‌توانید به‌جای استفاده از روش ذکر شده، کلیدهای Ctrl + Shift +R را به‌طور همزمان فشار دهید تا حالت مطالعه فعال شود. با فعال شدن این حالت آیکون آن به رنگ آبی تغییر وضعیت می‌دهد.

 

تغییر اندازه قلم و رنگ زمینه: می‌توانید اندازه قلم، رنگ زمینه و رنگ قلم نمایش متون را نیز تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه از بالا سمت راست قابل مشاهده است، کلیک کنید.

 

در ادامه روی Settings کلیک کرده و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Reading را مشاهده کنید. با ورود به این بخش دو گزینه با عنوان‌های Reading view style و Reading view font size در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

گزینه اول برای تغییر رنگ زمینه و رنگ قلم نمایش متن و گزینه دوم برای تغییر در اندازه قلم به‌کار می‌رود.

در سیستم‌‌عامل ویندوز به هر بخش که سرک بکشید و هر برنامه‌ را اجرا کنید، با پنجره‌ها سر و کار دارید. پنجره‌های بزرگ، کوچک، تمام صفحه که زیر، رو یا کنار یکدیگر قرار گرفته و هر یک دسترسی به بخش‌ها و امکانات خاصی را برای شما فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیت پنجره‌ها در ویندوز، مدیریت کامل روی آنها و شخصی‌سازی برخی امکانات مورد نیاز در این پنجره‌ها نه‌تنها افزایش سرعت کار با رایانه را برای شما به همراه خواهد داشت.
بلکه میزان بهره‌وری نیز افزایش یافته و می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، کارهای بیشتری را انجام دهید.در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین برنامه‌ها برای مدیریت روی پنجره‌های ویندوزی آشنا کنیم.

 

این برنامه مجموعه‌ای از 50 ابزار مختلف و کاربردی را در خود جای داده که هر یک به تنهایی می‌تواند یکی از مشکلات دیرینه شما را در ویندوز رفع کند.

 

مدیری همه فن‌حریف
نرم‌افزار Actual Window Manager یکی از بهترین گزینه‌ها برای سازماندهی دسکتاپ و پنجره‌های ویندوزی به‌شمار می‌رود.
این نرم‌افزار مانند یک دستیار پس از مدتی که در خدمت شما باشد، می‌تواند کارهای مورد نظر را به‌صورت خودکار برای شما انجام دهد.

 

برای مثال پنجره‌ برنامه‌های خاص شما را در اندازه و جایگاه همیشگی قرار می‌دهد، پنجره‌های مهم را روی دیگر پنجره‌ها قرار می‌دهد.
به‌طور خودکار پنجره‌های غیرفعال را برای شما کمینه کرده، آنها را به حالت نیمه‌پنهان درآورده یا حتی آنها را می‌بندد. همچنین این نرم‌افزار امکانات زیاد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تقسیم‌بندی دسکتاپ
یکی از امکانات جالبی که به وسیله این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد، قابلیت تقسیم‌بندی دسکتاپ به محدوده‌های دلخواه در تعداد نامحدود است.
شما می‌توانید فضای دسکتاپ را به دو، چهار، هشت و حتی ده‌ها محدوده‌ با اندازه‌های مشخص تقسیم کنید و هر پنجره‌ را در هر یک از محدوده‌های دلخواه قرار دهید.

برای قرار دادن پنجره‌ها در هر محدوده، نشانگر ماوس خود را روی نوار عنوان پنجره قرار داده و کلیک چپ ماوس را نگه‌دارید.
در این حالت محدوده‌هایی که از پیش مشخص کرده‌اید فعال شده و با کشیدن پنجره در هر محدوده می‌توانید آن را در آن محدوده قرار دهید.
شما قادر خواهید بود عملیات تقسیم‌بندی در حالت‌های مختلف را نیز انجام داده و در هر زمان هر الگوی تقسیم‌بندی را که تمایل داشتید، فعال کنید.

 

پوشه‌های ضروری
هنگامی که قصد دارید فایلی را باز یا فایل جدیدی را ذخیره کنید، پنجره‌ای برای مشخص کردن مسیر فایل جدید یا محل ذخیره‌سازی برای شما نمایش داده می‌شود.
گاهی نمایش مداوم این پنجره و انتخاب مسیر دلخواه از آن کمی دشوار است؛ زیرا ممکن است بخواهید صد فایل جدید را ذخیره کنید و برای ذخیره‌سازی در هر مرحله باید مسیر را به دلخواه خود تغییر دهید.

 

این نرم‌افزار با افزودن دو کلید میانبر با نام‌های Recent Folders وFavorite Folders به نوار عنوان پنجره‌های ویندوزی شما، این امکان را به شما می‌دهد تا با یک کلیک به مسیرهای اخیر و پوشه‌های دلخواه خود مراجعه کنید.
به‌این ترتیب به‌راحتی می‌توانید پوشه‌های دلخواه خود را در فهرست مورد نظر قرار داده و هنگام نمایش پنجره انتخاب مسیر، پوشه مورد نظر را از این فهرست انتخاب کنید.

 

تنظیمات اختصاصی
هریک از پنجره‌های ویندوزی شما می‌تواند خصوصیات منحصر‌ به‌فردی برای خود داشته باشد. به‌عنوان مثال چنانچه همیشه دوست دارید پنجره My Computer در اندازه و موقعیت مشخصی روی دسکتاپ شما نمایش داده شود.

کافی است یک‌ بار این خصوصیات را در Actual Window Manager تعریف کنید تا برای همیشه این قابلیت در اختیار شما قرار گیرد.
نحوه کمینه شدن، تغییر به حالت نیمه‌پنهان، جمع شدن رو به بالا و... نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای هر پنجره تعریف کنید.

 

کلیدهای بیشتر در نوار عنوان
گزینه‌های بستن، کمینه و بزرگنمایی/کوچک‌نمایی از جمله کلیدهایی است که برای مدیریت هر پنجره در ویندوز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر این سه کلید همیشگی، از کلیدهای بیشتری همچون کمینه در نوار وظیفه، نمایش روی همه، جمع کردن، تغییر اندازه، نیمه پنهان‌سازی و... نیز بهره‌مند شوید.
همچنین می‌توانید با کلیک راست روی نوار عنوان هر پنجره، گزینه‌های متعدد زیادی را برای مدیریت پنجره مورد نظر در اختیار بگیرید.

 

دسکتاپ‌های مجازی
هر قدر هم بتوانید یک دسکتاپ را به محدوده‌های مشخص تقسیم‌ کنید، با تعدد پنجره‌های فعال روی صفحه، فضای دسکتاپ شما اشغال شده و نیازمند فضای بیشتر برای باز کردن پنجره‌های جدیدتر خواهید بود.
قابلیت ایجاد دسکتاپ‌های مجازی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که برای رفع این مشکل از سوی این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

راهکار هایی برای سئو سایت وردپرس

در مقاله آموزش قدم به قدم سئو برای مبتدیان گفتیم که پنج عامل سئو سایت برای یک صفحه وردپرس وجود دارد که باید در هنگام برپایی پست های وبلاگ یا صفحات وب سایت تان در نظر بگیرید: با ویرلن همراه باشید؛

    قسمتی از URL
    متن
    تصاویر
    عنوان تگ
    توضیحات متا

در حال حاضر، همانطور که من شما را با تکنیک های سئو وردپرس به اتفاق می کنم، می توانید این عناصر را در هر سیستم مدیریت محتوا (CMS) دیگری هم پیاده کنید.

در حقیقت، اگر شما نمی توانید حتی احد از این پنج عنصر را در CMS خویش تغییر دهید، بعد آغاز به برنامه ریزی برای انتقال به چیز دیگری (مانند وردپرس) کنید.
آموزش سئو وردپرس

ابتدا مطمئن شوید که افزار پسندیده برای این پیشه را دارید …

On-Page SEO

 
از کدام پلاگین یا افزونه سئو وردپرس کاربرد کنیم؟
برای وردپرس تصمیم واضح به کارگیری پلاگین Yoast SEO است.

یکی از ابزار های سئو که کارایی زیاد عالی در سئو سایت دارد همین افزونه است . این افزونه نه تنها به شما پروانه می دهد که پنج عامل بهینه سازی سایت و سئو که در این پست در موردشان بحث می کنید را ویرایش کنید، بلکه شما را توانا می سازد الی …

    یک نقشه سایت برپایی کنید.
    ابزار وبمستر گوگل را باره تأیید پیمان دهید.
    breadcrumb را برپایی کنید.
    فایلtxt خویش را ویرایش کنید.
    صفحات NO-INDEXایجاد کنید.

 

و کارهایی بسیار بیشتر

در اینجا نگاهی به تمام گزینه های موجود در افزونه وردپرس یوآست سئو Yoast SEO ، خواهیم انداخت.

افزونه وردپرس یوآست Yoast

    اگر شما درگیر برخی از افزونه های سایر همانند All-In-One SEO یا Headspace II هستید، با پلتفرم سئو وردپرس می توانید اطلاعات خویش را بسهولت با به کارگیری بخش انتقال دیتا ها در دسته IMPORT / EXPORT Yoast SEO وارد افزونه یوآست کنید.

اکنون که شما ابزار پسندیده را در اختیار دارید … بیایید برای یک پست، شغل سئو را انجام دهیم…
۵ فاکتور سئو وردپرس

خب بیایید مشغول پیاده سازی سئو برای یک پست یا یک صفحه وردپرس شویم.

کلمه کلیدی ای که من از راه این پست می خواهم بهینه سازی کنم ؛ تعلیم سئو وردپرس است. خب این قرار است که متای ما باشد.

 
فاکتور اول سئو وردپرس: بهینه سازی URL

طبق شیوه هایی که به عنوان راهبرد های برتر سئو شناخته میشوند ، اولین چیزی که من وقتی که پست جدیدی را ایجاد می کنم در عقیده می گیرم، تغییر اسم فایل است، که وردپرس آن را slug می خواند.

اعمال واژه کلیدی یا عبارت کلیدی در دسته slug تاثیر شگفت انگیزی در سئو تارنما دارد.

اینجا جایی است که slug خویش را می بینید …

افزونه سئو وردپرس

هشدار: این یگانه از عوامل سئویی است که باید اثناء تغییر آن زیاد مراقب باشید. هرگز بدون تغییر مسیر ۳۰۱ از صفحه کهن به صفحه جدید، به آدرس صفحات و پست های موجود در تارنما خود دست نزنید. گوگل و کاربران شما، دوست ندارند خطای ۴۰۴ را در صفحات مشاهده کنند. تغییر راه ۳۰۱ ،به طور دائمی هر کسی را که ازURL  قدیمی استفاده می کرده به یک URL جدید هدایت می کند.( redirect301)

برای این شغل شما می توانید افزونه ای مشابه Simple 301 Redirects را به کار ببرید تا کل چیز راحت شود.

 
فاکتور دوم سئو وردپرس: بهینه سازی محتوای سایت

هنگام تولید محتوای سایت باید بدانید هر جایی که پیمان دادن کلمۀ هدف در بخشی از صفحه یا پست نرمال باشد، این کار را انجام دهید. اما حساس نباشید.

شما می خواهید متن تان جریان داشته باشد، در اینجا هدفتان کلمات کلیدی نیست.
و به لطف به روز رسانی الگوریتم  Google Hummingbird، به راحتی از اصطلاحات همچم برای واژه کلیدی بهره‌گیری کنید.

ببینید چند بار و به چه شکل از کلمه ی dental بهره‌گیری کرده است… همیشه به پیگیری تجربه ی خوب برای بازدیدکننده باشید نه فقط سئو. این ارزش آن را ندارد که در آخر سئو نکوداشتن برای یک واژه کلیدی ایجاد کرده باشید اما بازدیدکننده را فراری دهید.

در عوض، کلمات کلیدی را در جایی که طبیعی به عقیده آید قرار دهید؛ تو متن صفحه یا تیتر

و اگر به راحتی نمی توانید واژه کلیدی را در متن تان کپی کنید، چه بسا بهتر باشد که تجدید نظر و تفکری در باره کلمه ی کلیدی خود داشته باشید.

 
فاکتور سوم سئو وردپرس: بهینه سازی تصاویر

مهمترین چیز در اینجا ALT attribute  در متای یک تصویر است. اطمینان حاصل کنید که توصیفی از تصویر را در ALT attribute  پیمان می دهید و این شغل را برای هر تصویری در صفحه تان اتمام دهید.

سپس واژه کلیدی مورد عقیده خویش را در تصویر برجسته یا اولیه ی صفحه تان قرار دهید.

اما ALT attribute  جای دیگری است که ملت از تقسیم سئو خارج می شوند. عکس خویش را پر از واژه ها کلیدی نکنید.

در عوض، انگار کنید که به هر دلیلی یک فرد نمی تواند تصویر را بر روی صفحه تان مشاهده کند. (به دلایلی مانند لود نشدن، عکس را تماشا نکند) از ALT attribute برای توصیف ریزبین تصویر کاربرد کنید الی فرد بداند تصویر در باره چه چیزی است.

این سوژه در جستجوی معنایی گوگل اهمیت بیشتری خواهد داشت( الگوریتمی از گوگل که سعی میکند معنای واژه ها و عبارات بکار اسیر شده را بفهمد)

همچنین، به اتفاق با شرح دقیقی از تصویر، فایل را نامگذاری نیز بکنید.

آموزش سئو وردپرس

اکنون موعد توضیح در مورد عنصر اصلی در آموزش سئو وردپرس است …

 
فاکتور چهارم سئو وردپرس: بهینه سازی عنوان تگ یا برچسب

عنوان برچسب نه تنها عنصر مهمی در سئو است بلکه یک عنصر مهم برای تجربه ی کاربر نیز می باشد.

عنوان برچسب ، متن برجسته ای است که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش دیتا می شود.

در نتیجه، عنوان برچسب موثرتر واقع خواهد شد، اگر خواندنش برای کاربر آسان باشد.

به عنوان یک اصل، هر چه کلید کلمه مورد نظر در عنوان برچسب زودتر نمایش دیتا شود، کارایی اکثریت بر روی سئو سایت شما خواهد داشت.

اما نگران نباشید – تنها مطمئن شوید کلمه کلیدی را در عنوان برچسب پیمان می دهید.اما  اگر می توانید آن را زودتر در برچسب قرار دهید، این شغل را سپریدن دهید.

شما باید عنوان برچسب تان را در افزونه  SEO Yoast ویرایش کنید. و به عنوان یک پاداش، افزونه Yoast SEO به شما اجازه می دهد الی ببینید که عنوان برچسب تان در نتایج جستجو گوگل چگونه دیده خواهد شد-( در تقسیم EDIT POST با به کارگیری چیزی به اسم “پیش نمایش قطعه” )

 
آخرین عنصر تعلیم سئو وردپرس WordPress SEO
فاکتور پنجم سئو وردپرس: بهینه سازی توضیحات متا

خب توضیحات متا در واقع یک عنصر سئو نیست.

بهینه سازی آن رتبه بندی شما را شفا نخواهد داد، اما برای تجربه ی کاربر مهم است.
اولا توضیحات متا بیشتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل، ظاهر می شوند …

این توضیحات متا توسط اکثر افرادی خوانده خواهد شد که بدنبال آن هستند که کدام نتیجه جستجو را کلیک کنند،. پس در این دیدگاه، یک عنصر سئو است.

علاوه بر این، توضیحات متا بیشتر از راه پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی انتقال خواهند یافت. اگر متا توضیح بهینه سازی شده باشد، کلیک های بیشتری از رسانه های اجتماعی گرفتن خواهید کرد.

ببینید یک پست تارنگار چگونه در فیسبوک نما می شود …

مانند عنوان برچسب، شما توضیحات متای خود را می توانید با به کارگیری افزونه Yoast SEO در صفحه EDIT POST بهینه سازی کنید. و مشابه عنوان برچسب ، خواهید رویت که توضیحات متا در پیشنمایش نما خواهد شد …

 

تمام…به همین سادگی سئو سایت وردپرس شما تمام شد. آیا هنوز هم اندیشه میکنید به کمک یک کمپانی سئو نیاز دارید ؟

البته کل این موارد برای بهینه سازی سایت و On-Page SEO است و همانطور که در نوشتار تاثیر بک لینک در سئو سایت گفتیم، شما برای دستیابی به رتبه اول گوگل به دریافت بک لینک از طریق رپورتاژ اعلان در سایت های با اتوریتی بالا بیچارگی دارید.


شما می‌توانید به هر تعداد که تمایل داشته باشید دسکتاپ‌های رایانه خود را گسترش داده و هر دسکتاپ را نیز به‌طور کاملا مستقل تقسیم‌بندی و مدیریت کنید.
همچنین این قابلیت در رایانه‌های مجهز به چند نمایشگر نیز به‌خوبی قابل استفاده بوده و می‌توانید یک دسکتاپ را به تمام نمایشگرها تعمیم داده یا به هر نمایشگر یک دسکتاپ مجازی اختصاص دهید.

 

این نرم‌افزار با قابلیت اجرا در همه نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوز 2000 تا ویندوز 10 از لینک زیر قابل دانلود است:

به نظر شما چه کسانی انیمیشن ها را دوست ندارند؟ همانطور که میدانید یکی از قابلیت هایی که باعث زیباتر شدن ویندوز ۱۰ شده ، وجود انیمیشن های بکار رفته در هنگام باز شدن پنجره ها ، منوی استارت و… در این نسخه از ویندوز می باشد. اما گاهی اوقات، این انیمیشن ها باعث آزار برخی کاربران شده و مشکلاتی مانند سوزش چشم یا حس کند بودن ویندوز به آن ها دست می دهد که این کاربران ترجیح می دهند انیمیشن ها را غیرفعال کنند.

 

در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰ را خدمت شما کاربران گرامی شرح دهیم.
در ادامه با ما همراه باشید.

 

۱- ابتدا Settings ویندوز ۱۰ را از طریق منو استارت باز کنید.

 

ترفند ویندوز 10 , انیمیشن ویندوز 10

 

۲- سپس قسمت Ease of Access را.انتخاب کنید.

 

انیمیشن ویندوز , ترفند ویندوز 10

ترفندهای ویندوز 10, انیمیشن های ویندوز 10

 

۳- از بخش Other options اهرم گزینه Play animations in Windows را به سمت چپ.هدایت کنید تا وضعیت آن Off شود.

 

ویندوز ۱۰ , غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰

 

اکنون حالت انیمیشن برای کل ویندوز غیرفعال شده و تمامی پنجره ها و صفحه استارت به صورت ساده و بدون انیمیشن باز خواهد شد.

به نظر شما چه کسانی انیمیشن ها را دوست ندارند؟ همانطور که میدانید یکی از قابلیت هایی که باعث زیباتر شدن ویندوز ۱۰ شده ، وجود انیمیشن های بکار رفته در هنگام باز شدن پنجره ها ، منوی استارت و… در این نسخه از ویندوز می باشد. اما گاهی اوقات، این انیمیشن ها باعث آزار برخی کاربران شده و مشکلاتی مانند سوزش چشم یا حس کند بودن ویندوز به آن ها دست می دهد که این کاربران ترجیح می دهند انیمیشن ها را غیرفعال کنند.

 

در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰ را خدمت شما کاربران گرامی شرح دهیم.
در ادامه با ما همراه باشید.

 

۱- ابتدا Settings ویندوز ۱۰ را از طریق منو استارت باز کنید.

 

ترفند ویندوز 10 , انیمیشن ویندوز 10

 

۲- سپس قسمت Ease of Access را.انتخاب کنید.

 

انیمیشن ویندوز , ترفند ویندوز 10

ترفندهای ویندوز 10, انیمیشن های ویندوز 10

 

۳- از بخش Other options اهرم گزینه Play animations in Windows را به سمت چپ.هدایت کنید تا وضعیت آن Off شود.

 

ویندوز ۱۰ , غیرفعال کردن انیمیشن های ویندوز ۱۰

 

اکنون حالت انیمیشن برای کل ویندوز غیرفعال شده و تمامی پنجره ها و صفحه استارت به صورت ساده و بدون انیمیشن باز خواهد شد.

علت کندی کامپیوترتان چیست؟ + آموزش

اگر سیستم شخصی شما در هنگام کار یا بالا آمدن ویندوز کند شده این مقاله می تواند به شما کمک کند تا علت آن را پیدا کنید.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تاکنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده  و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows است.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان و Install و Uninstall  کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.

 

نرم افزارهای کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند. با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.

 

آموزش کامپیوتر, حافظه رایانه

کند شدن پردازش های کامپیوتر

 

برخی از این نرم افزارها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.

 

پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :
برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید. برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیر زیر را دنبال کنید .
در Start->Run->msconfig تایپ کنید

 

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید. البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

 

علت کندی کامپیوتر, بالا آمدن ویندوز

رفع مشکل کند شدن کامپیوتر

 

در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید. نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore

 

حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.

* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی. البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود .

نمادهای مختلفی همچون واحد پولی یورو €، نماد کپی‌رایت ©، نماد برند تجاری ثبت شده ® و ... در بسیاری از سایت‌ها، کاتالوگ‌ها و حتی در کنار لوگوی تجاری شرکت‌ها مشاهده می‌شود.

 

علاوه‌بر این نمادها این روزها در نام بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز نمادهای مختلفی مشاهده می‌شود که جایگزین حروف نام برده شده یا طرحی زیبا را ایجاد کرده‌اند. دوست دارید بدانید این نمادها چطور نوشته می‌شود و چگونه می‌توان بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای و بدون کپی کردن، خودتان آنها را تایپ کنید؟ تا به‌حال مقدار ¼ را به این شکل در متن خود تایپ کرده‌اید؟ هر حرف، نماد و در حالت کلی هر کاراکتری که به‌صورت متنی مشاهده و تایپ می‌شود، یک کد منحصربه‌فرد دارد و با در اختیار داشتن این کد و فشار کلید Alt می‌توان آن کاراکتر را با یک صفحه‌کلید ساده تایپ کرد.

 

نوشتن توضیح قوی در ارتباط با محصول

چالش های زیادی بر راز مسیر تعبیه توضیح نیرومند برای محصولات تارنما وجود دارد. به طور کلی، یک وب سایت تجارت الکترونیک از هزاران فرآورده ساختن شده و لغایت حدی این صفحات خودکار هستند. وقتی بیش از مرز درگیر فرآوری محتوا برای سایت می شویم، احتمال دارد که از سئو غافل شویم.

برای مثال موتورهای جستجو، محتوای ناچیز و حتی قابل چشم پوشی برای بررسی پیدا می کنند. با پروا به اینکه صفحات زیادی برای بررسی و رنک هستی دارد، عدم وجود محتوای جدید مایه می شود رشدی در سئو نداشته باشید. طبق گزارشات، صفحاتی که در صفحه اول گوگل رنک می شوند به طور میانه 1890 کلمه دارند.

شما به عنوان یک فروشگاه الکترونیکی باید لغایت جایی که می توانید اطلاعات محصولات خود را به روز کنید. به خصوص برای محصولاتی که می خواهید برای آنها رنک احسان بگیرید. همچنین، کوشش کنید بر روی محتوای تکراری شغل کرده و برای تمامی محصولاتی که دارید محتوای یکی و بی همتا بنویسید.

    محتوای بی کیفیت

محتوای نوشته شده باید کیفیت بالایی داشته باشد. احتیاج به محتوای باکیفیت بالا پس از رونمایی از الگوریتم پاندای گوگل اغلب شده است. همچنین، همانطور که پیشتر اشاره شد، سعی کنید محتوای بی همتا و قابل خواندن برای توضیح محصولات تان بنویسید.

    سرعت بارگذاری

سرعت کند بارگذاری وب سایت یکی از دلایل اصلی رها شدن تارنما یا سبد خرید توسط بازدیدکننده ها است. اگر صاحب سایت فروشگاهی هستید، نباید مدت زمانی که بارگذاری وب سایت درازا می کشد را نادیده بگیرید.

به طور خلاصه، هر یک ثانیه ای که بارگذاری وب سایت اغلب طول می کشد، احتمال پایین آمدن نرخ تبدیل، بالا رفتن بانس ریت و غیره بیشتر می شود. برای شروع، باید موعد بارگذاری وبسایت خویش را چیزی بین 2 تا 3 ثانیه نگه دارید. اگر این زمان بیش از 3 ثانیه باشد، بازدیدکنندگان خود و در واقع درآمد خود را از دست می دهید.

برای حل این مشکل، باید هاست نکویی داشته باشید و با نصب پلاگین های Cache هاست خود را بهینه کنید. اگر مطمئن نیستید از کدام هاست استفاده کنید، باید به سراغ نظرات موجود در وب در ارتباط با هاست های مختلف مراجعه کنید. همچنین، کوشش کنید نظرات مختلفی از منابع مختلف را بخوانید الی مکشوف های خویش را اعتبارسنجی کرده و بعد به سرعت آنها را حل کنید.

بهینه سازی وب سایت برای کسانی که صاحب تارنما فروشگاه اینترنتی هستند همش سخت است چرا که این وب سایت ها هزاران محصول را لیست می کنند. بعلاوه، هر محصولی شامل چند تصویر می شود که آنها هم دربایستن به بهینه سازی دارند. بهترین گذرگاه برای حل این دشوار این است که از نخست با به کارگیری تکنیک های بهینه سازی تصویر مانند فشرده سازی، مراقب این مسئله باشید.

سئو سایت,سئو سایت فروشگاهی,سئو فروشگاه اینترنتی

    تصدیق (رانندگی) ssl

گواهی SSL برای هر وب سایتی ضروری است و برای وب سایت های فروشگاهی حتی بایسته تر هم می شود. SSL بخشی از سئو فنی بوده و نه تنها امنیت وب سایت شما را افزایش می دهد، بلکه سئو سایت شما را در چشم گوگل بهتر جلوه می دهد.

SSL محتوایی که بین کاربر و وبسایت منتشر می شود را محافظت می کند. ماضی از این، احتمال اینکه بازدیدکننده ها به وب سایتی که گواهی SSL دارد اعتماد کنند زیاد بیشتر است چرا که می توانند بدون نگرانی از دزدی داده های خود، از امکانات پرداخت کاربرد کنند.

در حال حاضر، اخذ استشهاد SSL اصلا مشکل نیست.

    مدیریت نظرات کاربران

وب سایت های تجارت الکترونیک زیادی وجود دارند که امکان قراردادن یا عقیده برای محصولات را به کاربران نمی دهند یا این نظرات را به حقیقت مدیریت نمی کنند. این طریق می تواند گزند جدی به سئو تارنما شما وارد کند. پژوهش ها سپریدن شده نشان می دهند که عقیده قراردادن یا برای وب سایت بازرگانی الکترونیک می تواند تنها در یک ماه منجر به رشد 30 درصدی شود.

باید بدانید که امکان قراردادن یا عقیده برای یک تارنما بازرگانی الکترونیک هم نکات مثبتی دارد و هم نکات منفی. هرچند، اگر از لحاظ سئو این مسئله را بررسی کنید، می بینید که بهتر است همش امکان گذاشتن نظر در سایت وجود داشته باشد.

بعلاوه، باید نظرات را مدیریت کنید تا مطمئن شوید تاثیر احسان بر روی سئو سایت شما دارند. پس نگذارید هر بحثی شکل بگیرد و از نظرات فیک و غیرضروری دوری کنید الی سئو  فروشگاهی شما سالم بماند.

    طراحی سایت و طراحی مجدد

چالش بزرگ دیگری که برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد، طراحی مجدد و مناسب سایت است که از نمایشگرهای گوناگون با اندازه های متفاوت پشتیبانی کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی جدید اغلب بر روی رونمایی از سایت خود بدون نظرسنجی و برگذاری جلسه بارش فکری در ارتباط با طراحی وبسایت، سئو و تجربه کاربری متمرکز هستند.


در این ترفند قصد داریم شما را با برخی از رایج‌ترین این کدها برای نوشتن نمادهای خاص توسط صفحه‌کلید آشنا کنیم.

 

نکته: برای نوشتن این نمادها باید صفحه‌کلیدی مجهز به بخش اعداد (Number Pad) در اختیار داشته باشید.

 

1ـ در سمت راست صفحه‌کلید، مطمئن شوید کلید Num Lock روشن است و هر کلیدی که از این بخش فشار می‌دهید عدد مرتبط را در صفحه تایپ می‌کند.

 

2 ـ کلید Alt سمت چپ را فشار داده و پایین نگه‌دارید در ادامه هریک از کدهای زیر را برای نوشتن نمادهای موردنظر وارد کرده و در انتها پس از وارد کردن آخرین رقم کد، کلید Alt را رها کنید تا نتیجه نمایش داده شود.

 

واحدهای پولی:
€ یورو: Alt+0128
¢ سنت (یک صدم دلار): Alt+0162
£ پوند: Alt+0163
¥ ین ژاپن: Alt+0165

 

نمادهای محاسباتی:
× ضرب: Alt+0215
÷ تقسیم: Alt+0247
° درجه: Alt+0176
± جمع/تفریق: Alt+0177
√ رادیکال: Alt+08730
µ میکرو: Alt+0181
∆ دلتا: Alt+08710

 

نمادهای کسری:
¼: Alt+0188
½: Alt+0189
¾: Alt+0190

 

نمادهای عمومی
© کپی‌رایت: Alt+0169
® علامت ثبت‌شده: Alt+0174
™ نشان تجاری: Alt+0153
¡ علامت تعجب وارونه: Alt+0161
¿ علامت سوال وارونه: Alt+0191

 

شما می‌توانید هر کد دیگری را که تمایل دارید با کلید Alt ترکیب کنید تا به حرف یا نمادی که به آن کد اختصاص یافته دسترسی یابید.

چنانچه مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس (Word ،Excel و Power Point) را روی رایانه ویندوزی خود نصب کرده باشید ، مطمئنا آیکون نارنجی رنگ کوچکی را کنار ساعت ویندوز مشاهده خواهید کرد.

این آیکون به مرکز آپلود آفیس (Microsoft Office Upload Center) مربوط است و وظیفه هماهنگ‌سازی اطلاعات میان سرور و رایانه‌ کاربران را به عهده دارد. از آنجا که بسیاری از کاربران خانگی و حتی کاربران سازمانی از مجموعه آفیس به‌ صورت لوکال استفاده می‌کنند و از قابلیت‌های ذخیره‌سازی روی سرورها و دسترسی مستقیم به فایل‌ها از سرور استفاده نمی‌کنند، آیکون مرکز آپلود آفیس می‌تواند گزینه مزاحمی در ویندوز به‌شمار برود. همچنین فعال بودن این قابلیت منابع سیستمی رایانه شما را به خود اختصاص داده و موجب هدر رفتن مقداری از این منابع می‌شود.

 

چنانچه شما نیز جزو کاربرانی هستید که از مرکز آپلود آفیس هیچ گونه‌ استفاده‌ای ندارید و می‌خواهید منابع اشغال شده از سوی این قابلیت را آزاد کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

 

1ـ کلیدهای Win+R را فشار داده، در کادر مورد نظر عبارت taskschd.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (می‌توانید در کادر جستجو در منوی استارت نیز این عبارت را وارد کنید)

 

2ـ در ستون سمت چپ منوی باز شده از پنجره‌ به‌ نمایش درآمده روی گزینه‌ Task Scheduler Library کلیک کرده و از ستون میانی، گزینه‌ای را که نامی مشابه با Microsoft Office 15 Sync Maintenance دارد انتخاب کنید. (برای کسب اطمینان از انتخاب گزینه صحیح می‌توانید روی آن دو بار کلیک کرده و پس از مراجعه به تب Actions بررسی کنید که فایلی با نام MsoSync.exe در کادر مورد نظر برای اجرا مشخص شده باشد)

 

3ـ پس از انتخاب گزینه‌ مورد نظر، از ستون سمت راست روی گزینه Disable کلیک کنید.

 

4ـ رایانه خود را یک‌بار ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شده و آیکون نارنجی‌رنگ مرکز آپلود آفیس نیز از کنار ساعت ویندوز حذف شود.

همانطور که میدانید، سایه های اطراف پنجره های ویندوز زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. اما در صورتی که چندان علاقه ای به این موضوع ندارید و مایلید که پنجره های ویندوز برای شما بدون سایه نمایش داده شود، با ما برای غیرفعال کردن سایه اطراف پنجره های ویندوز ۱۰، در ادامه مطلب همراه باشید.

 

برای غیر فعال کردن این سایه ها در ویندوز ۱۰ باید این مراحل را طی کنید:
۱- ابتدا کلید های ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا Run ویندوز اجرا شود.

 

۲- سپس دستور sysdm.cpl را در کادر وارد کرده و سپس.بر روی OK کلیک کنید.

 

کلید های ترکیبی, ویندوز 10

تنظیمات پنچره های ویندوز 10

 

۳- در پنجره باز شده به سربرگ Advanced مراجعه کنید.

 

۴- اکنون از بخش Performance بر روی Settings کلیک کنید.

 

سایه اطراف پنجره, سیستم عامل ویندوز

 

۵-  در مرحله آخر، گزینه Show shadows under windows.را پیدا کنید و تیک آن را بردارید.

 

ویندوز ۱۰, سیستم عامل ویندوز

ترفندهای ویندوز 10

 

۶- برای اعمال شدن تنظیمات بر روی OK کلیک کنید.

 

پس از انجام مراحل بالا، سایه ها از اطراف پنجره های ویندوز حذف خواهند شد.

همچنین برای بازگرداندن به حالت اولیه کافیه تیک گزینه Show shadows under windows را بزنید.

اگر همایش معرفی ویندوز 10 را دنبال کرده باشید حتما می دانید یکی از ویژگی های جدیدی که مایکروسافت برای کاربران این سیستم عامل و به خصوص دوست داران بازی ارائه کرده، امکان فیلم برداری از محیط بازی و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های مربوط است.

سیستم عامل جدید مایکروسافت کم کم جای خود را بین کاربران باز می کند و به تدریج افراد بیشتری ویندوز 10 را به عنوان سیستم عامل اصلی خود انتخاب می کنند. طبق آخرین گزارش هایی که از طرف مایکروسافت منتشر شده، در حال حاضر بیش از 110 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند و این روند همچنان سیر صعودی دارد. درس هایی که مایکروسافت از ویندوز 8 و بروزرسانی اجباری آن یعنی ویندوز 8.1 گرفت باعث شد آنها تمام تلاش خود را برای کم نقص ارائه دادن نسل بعدی سیستم عامل های خود به کار بگیرند و با نظرخواهی از کاربران سعی کنند امکانات هر چه بیشتری را در ویندوز 10 بگنجانند.

 

حتما تا به حال به وسیله مقالات و آموزش هایی که منتشر شده با برخی از ویژگی های جدید و ارتقا یافته ویندوز 10 آشنا هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی دیگر از این ویژگی های ساده و بسیار کاربردی را با هم مرور کنیم.

 

برای مثال به کمک این ویژگی که در برنامه xbox وجود دارد می توانید زمانی که در حال بازی کردن FIFA 16 هستید و یک گل زیبا به ثمر می رسانید از آن فیلم گرفته و برای دوستانتان در شبکه xbox ارسال کنید. اما نکته جالب آنجاست که مایکروسافت این قابلیت را با زبان بی زبانی در محیط دسکتاپ هم قرار داده است.

 

روش کار بسیار ساده است. کافی است زمانی که در محیط دسکتاپ (یا هر برنامه دیگری) هستید کلید های Windows Key+G را همزمان فشار دهید. پس از چند لحظه پیامی روی صفحه نمایش داده می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید الان در محیط یک بازی هستید؟ در واقع نیازی به تحلیل فلسفی نیست و می توانید خیلی راحت گزینه Yes را انتخاب کنید (به هر حال اگر محدودیتی وجود داشت مایکروسافت می توانست به راحتی آن را در محیط دسکتاپ غیر فعال کند). حالا با فشردن مجدد همان دو کلید پنجره کوچکی نمایش داده می شود که می توانید با کلیک کردن روی علامت دایره (مورد دوم از سمت راست) شروع به فیلم برداری از محیط برنامه ای که در آن هستید کنید.

 

برای دسترسی به فیلم های گرفته شده هم می توانید به بخش Game DVR در خود برنامه xbox مراجعه کرده یا در پوشه مربوط به اکانت خودتان (از درایو C یا از my documents می توانید به آن دسترسی داشته باشید) مسیر Video >> Captures را پیدا کنید. لازم به گفتن نیست که با استفاده از Game DVR در برنامه xbox می توانید فیلم های گرفته شده را ویرایش کنید و دستی به سر و روی آنها بکشید.

هنگامی که شما یک حافظه فلش، سی‌دی، دی‌وی‌دی یا حتی دیسک بلو ری را داخل درایو مورد نظر قرار داده یا به رایانه خود وصل می‌کنید، قابلیت اجرای خودکار یا همان Autoplay در ویندوز فعال شده و باتوجه به محتوای موجود در دیسک یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، عملکرد خاصی را به اجرا درمی‌آورد. به‌عنوان مثال چنانچه دیسک شما از نوع فیلم دی‌وی‌دی باشد، برنامه پخش ویدئوی پیش‌فرض اجرا و فایل ویدئویی پخش می‌شود.

 

همچنین در صورتی‌که برنامه‌ای روی دیسک شما ذخیره شده باشد، پیشنهادی برای اجرای آن برنامه به شما ارائه می‌شود و در شرایط دیگر نیز ممکن است مواردی مثل باز کردن محتوای ذخیره شده در دیسک نمایش پیشنهاد شود. گاهی ممکن است این پیشنهادها برای کاربران آزاردهنده باشد. برای مثال ممکن است شما نخواهید فیلم ویدئویی به‌صورت خودکار و در برنامه پیش‌فرض ویندوز پخش شود و قصد داشته باشید از طریق برنامه دلخواهتان آن را پخش کنید.

 

همچنین ممکن است با کلیک اشتباهی روی فایل اجرایی پیشنهاد شده، برنامه‌ای را اجرا کنید که به رایانه شما آسیب برساند.

 

برای جلوگیری از بروز این مشکلات و غیرفعال کردن قابلیت Autoplay در ویندوز 10 می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

2ـ به بخش Devices مراجعه کرده و از سمت چپ، روی گزینه Autoplay کلیک کنید.

 

3ـ در بخش Autoplay کلیدی برای تعیین وضعیت این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با تغییر وضعیت به حالت Off می‌توانید نسبت به غیرفعال کردن این قابلیت اقدام کنید.

 

توجه: پس از غیرفعال‌سازی این قابلیت در صورتی‌که بخواهید پنجره اجرای خودکار برای شما نمایش داده شود، کافی است روی درایو یا رسانه ذخیره‌ساز مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه‌ Open Autoplay را انتخاب کنید