قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

به‌روزرسانی سریع به FALL CREATORS

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 با نام Fall Creators ارائه شده، اما انتشار این به‌روزرسانی برای همه رایانه‌ها و دانلود خودکار آن توسط رایانه کاربران ممکن است تا چند ماه نیز طول بکشد.

 

اگر دوست دارید هرچه سریع‌تر (همین حالا) این به‌روزرسانی را دریافت کرده و از امکانات جدید آن بهره‌مند شوید، کافی‌ است این مراحل را دنبال کنید:

توجه:ممکن است در این به‌روزرسانی‌ها خطاهایی وجود داشته باشد که مایکروسافت بتدریج این خطاها را پیدا و آنها را برای کاربران رفع می‌کند. در این شرایط ممکن است دریافت زودهنگام به‌روزرسانی توسط شما با ریسک دربرداشتن این خطاها همراه باشد. پس پیش از به‌روزرسانی به‌صورت دستی به این مساله توجه کنید.

 

به صفحه به‌روزرسانی ویندوز 10 در لینک زیر مراجعه کنید:

https://goo.gl/kg6pMB

 

روی گزینه Update now کلیک کرده و ابزار Update Assistant را دانلود و روی سیستم‌عامل فعلی اجرا کنید.

با اجرای این ابزار، پنجره‌ای نمایش داده شده و شماره نسخه فعلی ویندوز به شما اعلام می‌شود. چنانچه به‌روزرسانی‌های قبلی را انجام داده باشید احتمالا شماره نسخه 15063 به‌عنوان نسخه فعلی و شماره نسخه 16299 به‌عنوان شماره نسخه به‌روزرسانی Fall Creators برای شما قابل مشاهده باشد.

 

با کلیک روی گزینه Update Now عملیات دانلود فایل به‌روزرسانی آغاز شده و می‌توانید ضمن دانلود این به‌روزرسانی کارهای خود با ویندوز را انجام دهید. پس از اتمام عملیات دانلود، نصب به‌روزرسانی به‌طور خودکار انجام می‌شود.

 

بازگشت به عقب

در صورتی‌که پس از به‌روزرسانی ویندوز با مشکل مواجه شدید می‌توانید قبل از گذشت 10 روز نسبت به بازگردانی ویندوز به حالت قبل اقدام کنید. برای انجام کار کافی‌ است به این روش عمل کنید:

 

از منوی استارت به Settings رفته روی Update & security کلیک و در ادامه گزینه Recovery را انتخاب کنید.

در بخش Go back to the previous version of Windows 10 گزینه Get started را کلیک کنید.

 

داده‌ها بخصوص داده‌هایی مانند تصاویر و اسناد، ارزشمندترین دارایی‌های دیجیتال ما هستند.

نرم‌افزارها، بازی‌ها و حتی کل سیستم‌عامل‌ها قابل جایگزین هستند، اما حتی تصور از دست دادن عکس‌های یک سفر بدون این‌که پشتیبانی از آنها داشته باشیم، واقعا دردناک است!

 

بر همین اساس همیشه توصیه‌ اکید به پشتیبان‌گیری از این‌گونه داده‌ها می‌شود. با این وجود مواقع زیادی پیش می‌آید به دلایلی چون اشکالات سخت‌افزاری، مشکلات نرم‌افزاری یا با یک اشتباه سهوی، داده‌های مهمی پاک می‌شود! اینجاست که یک نرم‌افزار بازیابی خوب می‌تواند منجی داده‌های از بین‌رفته‌ شما باشد، اما بهترین این نرم‌افزارها، آن هم از نوع رایگان کدام است؟

 

Recuva

نرم‌افزار Recuva تولید شرکت Piriform در بسیاری از بررسی‌ها به‌عنوان بهترین یا یکی از بهترین نرم‌افزارهای بازیابی داده در ویندوز معرفی می‌شود و این بهترین بودن صرفا از یک جنبه نیست. اولین چیزی که در این نرم‌افزار حائز اهمیت است، محیط ساده و کارکرد غیرپیچیده‌ آن است. از همان ابتدا که نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، وارد قسمت بازیابی داده‌ها می‌شوید که با انتخاب هارد یا درایوی که می‌خواهید بازیابی را روی آن انجام دهید و یکی دو کلیک، روند جست‌وجوی فایل‌ها با فرمت‌های مختلف آغاز می‌شود.

 

اگر کاربر حرفه‌ا‌ی‌تری هستید، می‌توانید از این قسمت عبور کنید و نوع فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی شود، وارد کنید تا جست‌وجو به‌صورت دقیق‌تر و بهینه‌تری انجام شود. هنگام اسکن یا جست‌وجو برای بازیابی، Recuva این امکان را به شما می‌دهد از میان اسکن سریع یا اسکن عمیق یکی را انتخاب کنید. اسکن عمیق زمان بیشتری خواهد برد، ولی مثل غواصی در اعماق اقیانوس، فایل‌های بیشتری را برایتان پیدا خواهد کرد!

 

با اتمام جست‌وجو، فایل‌های پیداشده با رتبه‌بندی براساس وضعیتشان به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به‌صورت مستقیم آنها را بازیابی کنید یا به قسمت پیشرفته بروید و با اطلاعات بیشتر در مورد هر فایل، نسبت به بازیابی دقیق‌تر اقدام کنید.

با قابلیت‌ بازیابی بالا و محیط کاربرپسند، Recuva می‌تواند اولین گزینه‌ شما هنگام دردسر از دست دادن فایل‌ها باشد!

 

PhotoRec و TestDisk

نگذارید اسم PhotoRec شما را گول بزند! این نرم‌افزار انواع داده‌ بسیار بیشتری از صرفا تصاویر را بازیابی می‌کند. PhotoRec می‌تواند داده‌ها را از دستگاه‌های گوناگونی از هارد گرفته تا CD/DVD، فلش و کارت حافظه بازیابی کند.

 

این برنامه از حدود 200 فرمت فایل پشتیبانی می‌کند و همراه با نرم‌افزار دیگری به نام TestDisk عرضه می‌شود که برای بازیابی پارتیشن‌ها می‌توان از آن بهره برد. یکی دیگر از مزایای PhotoRec آن است که علاوه بر ویندوز، نسخه‌هایی برای مک و لینوکس نیز دارد که برای بازیابی در آن سیستم‌عامل‌ها بسیار کاربردی است.

 

بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به PhotoRec گرفت، محیط آن است. محیطی به‌صورت command line که در آن خبری از کار با ماوس نیست! شاید در نگاه اول این ایراد برای خیلی از کاربران بسیار جدی جلوه کند، اما این‌گونه نیست. PhotoRec کاربر را پله‌پله در مراحل مختلف راهنمایی می‌کند و چون هوشمندانه درایو مبدأ را به حالت فقط خواندنی می‌برد، هیچ خطری داده‌های شما را در صورت حرکت اشتباه تهدید نمی‌کند!

 

DMDE Free Edition

نرم‌افزار DMDE اغلب در فهرست ابزارهای بازیابی داده مغفول واقع می‌شود و خیلی از کسانی که در این زمینه حرفه‌ای هستند، حتی نامش را هم نشنیده‌اند!

DMDE قابلیت‌های فراوانی را به کاربر ارائه می‌کند و این باعث شده محیط پیچیده‌ای داشته باشد. کار با این محیط شاید آسان نباشد، اما این پیچیدگی به کارایی و درصد بازیابی بالای DMDE می‌ارزد! این برنامه بخصوص برای بازیابی فایل‌ها از هاردهای با حجم بالا یا دارای اشکالات سخت‌افزاری بسیار کارآمد است.

 

روند کار با DMDE به‌طور خلاصه به این صورت است که ابتدا یک درایو را انتخاب می‌کنید و DMDE تمام پارتیشن‌های داخل آن را شناسایی می‌کند. سپس با انجام عمل جست‌وجو، فایل‌های قابل بازیابی در محیطی شبیه به اکسپلورر ویندوز نمایش داده می‌شود تا شما داده‌های مورد نیازتان را بازیابی کنید.

 

DMDE در سه نسخه‌ رایگان، اکسپرس و استاندارد عرضه می‌شود. نسخه رایگان این نرم‌افزار محدودیتی در روند بازیابی داده‌ها سر راه شما می‌گذارد،‌ اما خوشبختانه هیچ محدودیتی در میزان بازیابی در این نسخه وجود ندارد.

 

بازیابی اطلاعات پاک شده, نرم افزار بازیابی اطلاعات پاک شده

قویترین نرم افزار بازیابی اطلاعات

 

Paragon Rescue Kit

تمام برنامه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، با فرض این است که بازیابی داده‌ها را از داخل ویندوز انجام می‌دهید، اما اگر کلا نتوانستید به ویندوز بوت شوید، آن وقت چه؟ چگونه می‌توانید داده‌هایتان را بازگردانید؟ اینجاست که Paragon Rescue Kit به کمک شما می‌آید. بهترین زمان برای نصب و راه‌اندازی این برنامه زمانی است که ویندوز کامپیوترتان هنوز سر جایش است!

 

وقتی این کار را کردید، به یک CD/DVD خام یا یک فلش خالی (حداقل 512 مگابایت، اما اگر می‌خواهید بازیابی اساسی انجام دهید، سراغ بزرگ‌ترینی که می‌توانید بروید!) نیاز خواهید داشت. خود برنامه ابزارهای لازم روی این فلش یا CD/DVD را پیاده می‌کند. پس از آن‌که دیسک یا فلش آماده شد، آن‌ را به کامپیوتری که بوت نمی‌شود بزنید و با آن بوت شوید. برنامه منویی جلوی شما می‌گذارد شامل گزینه‌های مختلفی برای بازیابی پارتیشن‌های از دست‌رفته، رفع ایرادات بوت و قابلیت حیاتی انتقال فایل از درایو هدف که می‌تواند داده‌هایتان را نجات دهد!

 

بازیابی موبایلی

امروزه حجم زیادی از داده‌های باارزش ما از عکس و فیلم تا مخاطبان و یادداشت‌ها روی گوشی‌های موبایل ذخیره شده و احتمال از دست رفتن داده‌ها روی تلفن‌های همراه بسیار بالاتر از هارد کامپیوتر است. بنابراین عجیب نیست کاربران زیادی دنبال ابزارهای مناسبی برای بازیابی داده‌ها از گوشی‌ها بخصوص گوشی‌های اندرویدی باشند.

 

پیش از معرفی نرم‌افزارهای خاص بازیابی از روی گوشی‌های اندرویدی، بیان یک نکته را ضروری می‌دانم: اگر داده‌های شما روی کارت حافظه‌‌ داخل گوشی ذخیره شده بود، بهترین گزینه آن است که به سرعت کارت را از گوشی بیرون آورده و با اتصال آن به یک کامپیوتر، به کمک یکی از نرم‌افزارهای قدرتمندی که در متن معرفی کردیم داده‌هایتان را بازیابی کنید.

 

برای بازیابی داده‌ها از گوشی‌های اندرویدی و همچنین آیفون، نرم‌افزار Dr.Fone از شرکت Wondershare یکی از محبوب‌ترین و کاراترین برنامه‌هاست. به کمک این نرم‌افزار که بیش از 6000 مدل دستگاه را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تصاویر، فیلم‌ها، مخاطبان و حتی پیامک‌هایی را که به دلایل مختلف از گوشی‌ پاک شده‌اند، بازیابی کنید. کار با Dr.Fone آسان است و امکان پیش‌نمایش فایل‌ها قبل از بازیابی کامل آنها از قابلیت‌های جالب و کاربردی آن است.

 

نرم‌افزار دیگری که در کارایی دست کمی از Dr.Fone ندارد، FonePaw Android Data Recovery است که با محیطی کاربرپسند به شما اجازه ‌می‌دهد انواع داده‌ها از جمله تصاویر، فیلم‌ها و حتی تاریخچه‌ تماس‌ها را از گوشی‌های اندرویدی بازیابی کنید. یکی از نقاط قوت نرم‌افزار FonePaw پشتیبانی آن از اندروید نسخه 2.1 تا 7.0 است. بنابراین بعید است به گوشی‌ای بربخورید که این نرم‌افزار از پسش برنیاید! این برنامه نسخه‌ای هم با نام FonePaw iPhone Data Recovery مخصوص بازیابی از آیفون عرضه کرده است.

لپ تاپ یکی از گجت های محبوب و پراستفاده این روزها است. ما تقریباً هر روز از آنها استفاده میکنیم، اما به ندرت به شیوه استفاده درست از آن فکر میکنیم. اما بی دقتی ما در مراقبت از لپ تاپ ممکن است در بلند مدت اثرات جدی بگذارد. در این مقاله لیست کارهایی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که در بلند مدت باعث نابودی لپ تاپ شما خواهند شد.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

افزایش طول عمر لپ تاپ

 

1. حیوانات خانگی

نشستن گربه بر روی لپ تاپ ممکن است، عکس جالبی برای صفحه اینستاگرام شما باشد، اما آن را به این کار تشویق نکنید. گربه ها جذب گرمای سیستم می شوند، اما موهای آنها داخل فن سیستم خواهد شد و در نهایت منجر به گرم شدن بیش از حد و خرابکاری می شود.

در پای سیستم غذا نخورید. هر ذره کوچکی از غذا که وارد کیبورد شما شود، در نهایت مهمان ناخواسته ای جذب میکند: سوسک ها و مورچه ها.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

جلوگیری از خرابی لپ تاپ

 

2. حرکت دادن لپ‌تاپ

اگر لپ تاپ شما SSD ندارد، در هنگام حرکت بسیار مراقب باشید. در هنگام فعالیت و تکان های بیش از اندازه، هارد دیسک های مکانیکی در معرض آسیب هستند، چرا که دارای قطعات متحرکی هستند که به راحتی می شکنند و در نتیجه آن تمام اطلاعات شما از بین میرود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

3. انباشته شدن کابل‌ها

شما ممکن است تصور کنید که کابل ها موجودات بی آزاری هستند و اتفاقات بدی در مورد آنها نمی افتد. کابل ها می توانند پیچ بخورند، جمع شوند و اطراف هر چیزی را احاطه کنند. آنها را با زاویه های عجیب و غریب و یا به دور لبه های تیز نپیچید. زمانیکه کابل وصل است، به آن فشار وارد نکنید و آن را نکشید، این کار در نهایت به مشکلات شارژی منجر می شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

4. به شارژر وصل بودن 7/24 لپ‌تاپ

از نظر فنی، شما نمی توانید باتری لیتیوم-یونی لپتاپ خودتان را بیش از ظرفیت آن شارژ کنید، اما میکروکنترلری که مانع شارژ بیش از اندازه باتری می شود، می تواند آسیب ببیند. از طرف دیگر، وصل بدون یکسره شارژر باعث گرم شدن باتری می شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

5. بازکردن در لپ‌تاپ به طور ناصحیح

شما نمی توانید در لپ تاپ را تنها با وارد کرد فشار به صفحه نمایش آن، باز کنید. صفحه لپتاپ شکننده ترین قسمت دستگاه است. اگر از گوشه به آن فشار وارد کنید، باعث می شود به آرامی آن قسمت از در خمیده شود. در لپ تاپ را به آرامی باز و بسته کنید و از قسمت وسط آن را باز کنید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

6. نداشتن کول پد

لپ تاپ ها از جهت راحتی در استفاده، قابل حمل بودن و نزدیک نگه داشتن به خود، نسبت به سیستم های دسکتاپ برتری دارند. اما بیش از اندازه نزدیک نگه داشتن به خود، شاید خیلی ایده مناسبی نباشد. پرزهای لباس، پتو و.. ممکن است باعث مسدود شدن تهویه لپتاپ و گرم شدن بیش از حد باتری شوند. از پد خنک کننده استفاده کنید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

7. آهنربا

هر هارد دیسکی برای ذخیره داده ها، آهنربا دارد. هنگامی که لپ تاپ خود را در نزدیکی یک آهنربای قوی قرار میدهید، می تواند باعث اختلالات مغناطیسی و از دست دادن اطلاعات شود. پس مطمئن شوید که آهنربای قوی در نزدیکی دستگاه شما قرار ندارد.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

8. جداکردن شارژر به روش نادرست

حتی اگر عجله دارید، مراقب باشید. خشن رفتار کردن با کابل شارژ در هنگام جدا کردن آن از لپ تاپ می تواند به هر دو طرف آسیب برساند و موجب مشکلات شارژی شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

9. استفاده نکردن از کاور

لازم است که از کاور لپ تاپ یا کیفی بدون لبه های تیز برای حمل آن استفاده کنید. اگر لپ تاپ را در کوله ای به همراه وسائل دیگر حمل میکنید، مکانیزم داخلی آن را به راحتی در معرض خطر قرار میدهید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

 

10. تمیز کردن به روش اشتباه

همه ما میدانیم که نمی توانیم از آب و پارچه برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ استفاده کنیم. از پارچه میکروفیبر و تمیز کننده های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید و بیش از حد فشار به صفحه نمایش وارد نکنید، چرا که بسیار نازک و آسیب پذیر است.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

افزایش طول عمر لپ تاپ

 

11. روشن نگه داشتن مداوم لپ تاپ

اگر در طول روز از لپ تاپ استفاده نمی کنید، آن را روشن نگه ندارید.  کار بی وقفه هارد دیسک را خراب می کند و به سیستم خنک کننده آسیب میزند. اگر در طول روز چند بار استفاده میکنید، آن را در حالت Sleep قرار دهید.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

خراب شدن لپ تاپ

 

12. مایعات

در هنگام کار با لپتاپ عادت به خوردن چایی دارید؟ لپ تاپ ها و مایعات با هم رابطه خوبی ندارند. یک نوشیدنی گرم، حتی اگر قطره از آن ریخته نشود، میتواند به لپ تاپ آسیب بزند. اگر در لپ تاپ بسته است بر روی آن لیوان گرم نگذارید، این باعث آسیب به صفحه نمایش می شود.

 

هارد دیسک, طول عمر لپ‌تاپ

جلوگیری از خرابی لپ تاپ

 

13. خود درمانی

با وجود اینکه لپ تاپ های ابزارهای بسیار قابل کنترلی می باشند، نباید سعی کنیم که مشکلات جدی را خودمان حل کنیم. از خرید USBهایی با تبلیغ حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ ها در بازار عرضه شده اند، خودداری کنید. زیرا درون این USBها خازن هایی وجود دارد که به محض اتصال به لپ تاپ شارژ شده و در یک لحظه تمام نیرو را به هارد درایو وارد کرده و باعث آسیب جدی می شود.

 

با دوری از موارد بالا لپ تاپ شما به طور قطع عمر طولانی تری خواهد داشت.

 

اما اگر نشانه های زیر را در لپ تاپ خود مشاهده میکنید، بدانید که لپ تاپ شما دچار مشکل جدی شده است.

هارد با سر و صدای بیش از اندازه و یا خیلی آرام کار میکند.

لپ تاپ هنگام انجام کارهای ساده مانند تایپ کردن قفل میکند و یا بسیار کندتر از قبل عمل میکند.

فن ناگهانی صدای بلندی ایجاد میکند.

زمانی که لپ تاپ را روشن می کنید، صدای عجیبی میدهد.

سیستم مرتباً ریستارت می شود.

آی‌فون X که به تازگی معرفی شده اولین هندست اپل خواهد بود که اجازه می‌دهد، کاربر قفل صفحه را با صورتش باز کند. اما در این زمینه اگر بخواهیم به دنبال اولین باشیم، بهتر است Windows Hello مایکروسافت یا همان تشخیص چهره ویندوز 10 را نام ببریم.

 

این ابزار که از وب‌کم لپ‌تاپ یا پی‌سی استفاده می‌کند، کار تشخیص چهره شما را انجام داده و اجازه ورود به ویندوز را می‌دهد. به‌علاوه این برنامه با تعداد زیادی اپلیکیشن از جمله DropBox ،iHeartRadio و OneDrive هم کار می‌کند، پس می‌توانید با وجود آن از مرحله وارد کردن پسورد رد بشید.

 

تنها محدودیتی که در استفاده از این برنامه وجود دارد این است که برخی از وب‌کم‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. در واقع تنها دوربین‌هایی که مجهز به اشعه مادون قرمز هستند با این برنامه سازگارند. این ویژگی بیش‌تر در لپ‌تاپ‌های امروزی و دو-در-یک‌های چند سال پیش از برندهایی مثل دل، لنوو و ایسوس قابل دسترس است.

 

اگر بودجه‌تان اجازه نمی‌دهد که یک لپ‌تاپ جدید بخرید، یک راه آسان‌تر وجود دارد و آن‌هم تهیه یک وب‌کم سازگار مثل Brio 4K Pro لاجیتک یا استارگیزر از برند ریزر است. البته این وب‌کم‌ها هم چندان ارزان نیستند، اما مسلما قیمت‌شان کم‌تر از یک لپ‌تاپ جدید است.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

تکنولوژی تشخیص چهره

 

بررسی حضور ویژگی Windows Hello

اگر همچنان از وجود چنین ویژگی مطمئن نیستید، می‌توانید حضور آن را از طریق کورتانا چک کنید. در نوار جستجوی این دستیار صوتی عبارت sign-in options را تایپ کنید یا این‌که پس از کلیک کردن روی آیکون میکروفون این عبارت را برای کورتانا بخوانید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید گزینه ویندوز هلو را ببینید. اگر وب‌کم از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی کند می‌توانید گزینه تنظیم آن را ببینید و روی Set up کلیک کنید و کار را ادامه دهید.

 

اگر دیدید گزینه Set up خاکستری رنگ و غیر فعال است، در ابتدا و پیش از استفاده از دیگر روش‌های ورود، باید یک پسورد برای سیستم ایجاد کنید. در همان صفحه روی دکمه Add زیر بخش Password کلیک کنید و یک رمز عبور بسازید. پس از انجام این‌کار ویندوز هلو از حالت خاکستری در می‌آید و فعال می‌شود.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

باز کردن قفل کامپیوتر با چهره

 

برای تشخیص چهره به دوربین نگاه کنید

پس از راه انداختن آپشن ویندوز هلو به صفحه Welcome to Windows Hello روانه می‌شوید. همان صفحه‌ای که در واقع آخرین شانس شما برای بازگشت از راه‌اندازی ویندوز هلو است. البته اگر بعدها نظرتان عوض شد می‌توانید خیلی راحت پروفایل تشخیص چهره را پاک کنید.

 

روی دکمه Get started کلیک کنید. دوربین مادون قرمز روشن می‌شود و به اسکن چهره شما می‌پردازد. تا زمانی که نوار وضعیت آبی رنگ زیر تصویر تمام نشده، مستقیم به دوربین نگاه کنید. اگر سر و چشم‌ها را درست نگه دارید در چند ثانیه عمل تشخیص چهره تمام می‌شود.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

راه‌اندازی ویندوز هلو

 

پین بسازید

پس از اتمام کار، به شما گزینه‌ای برای بهبود تشخیص چهره از طریق اسکن دوباره داده می‌شود. اگر عینکی هستید و کلاه بر روی سر خود می‌گذارید، بهتر است یک‌بار دیگر با وجود آن آیتم‌ها عمل اسکن صورت را انجام دهید. افزون‌ بر این می‌توانید اسکن را در حالت‌های غیر از مستقیم و زاویه‌دار هم انجام دهید تا همه حالت‌ها را در برگیرد.

 

پس از انجام این کارها از شما خواسته می‌شود که یک پین بسازید تا در صوتی که ویندوز هلو به هر دلیلی کار نکرد بتوانید وارد ویندوز شوید. البته ابتدا از شما خواسته می‌شود که رمز عبور سیستم را وارد کنید و سپس یک پین بسازید، پینی که باید با رمز عبور فرق داشته باشد.

 

نگاه کنید تا قفل باز شود

در تنظیمات ویندوز هلو زیر بخش sign-in، گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید با فعال کردن آن از صفحه قفل و پس از تشخیص صورت عبور کنید. این یعنی به محض روشن کردن کامپیوتر و تشخیص چهره، وارد سیستم خواهید شد. اگر این آپشن فعال نباشد پس از تشخیص چهره، خودتان باید صفحه قفل را به صورت دستی رد کنید.

 

اگر شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که زیاد اهل رمز عبور گذاشتن روی سیستم نیستید و به خاطر سپردن این همه عدد و علامت برای‌تان دشوار است، قابلیت تشخیص چهره می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 

راه‌اندازی ویندوز هلو, تشخیص چهره ویندوز

 

باز کردن قفل را به انگشت خود بسپارید

ویندوز هلو به‌علاوه می‌تواند با اسکنر اثر انگشت نیز کار کند. روند کار به همان شکلی که گفتیم بوده، فقط به جای چهره در واقع باید انگشت خود را روی سنسور مربوطه قرار دهید تا عمل تشخیص اثر انگشت انجام شود.


دسترسی از راه دور به یک کامپیوتر شاید در نگاه اول مورد استفاده درصد زیادی از کاربران بخصوص در کشور ما نباشد؛ اما آنهایی که این کار را انجام داده باشند، تصدیق می‌کنند در مواقعی این دسترسی بسیار کاربردی و حتی نجات‌بخش است!

 

اتصال به کامپیوتر از راه دور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: انجام کاری روی کامپیوتری در شرکت یا اداره، رفع ایراد روی کامپیوتر مقصد که کاربر آن در دسترس یا وارد نیست و در مواردی هم مدیریت فایل‌ها یا وبسایتی روی یک کامپیوتر سرور. برای این دسترسی از راه دور راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این مطلب مروری روی آنها خواهیم داشت.

 

اتصال به کامپیوتر از راه دور, نرم افزار اتصال به کامپیوتر از راه دور

اتصال به کامپیوتر از راه دور

 

اتصال بی‌دردسر با TeamViewer

امروزه نرم‌افزار TeamViewer به گزینه نخست دسترسی از راه دور تبدیل شده و واقعا هم لایق این جایگاه است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانش فنی و به آسانی ارتباط از راه دور را برقرار کنند و البته این سرویس به‌صورت کاملا رایگان عرضه می‌شود!

 

روش کار با TeamViewer ساده و سرراست است. هنگامی که این نرم‌افزار را روی کامپیوتر مقصد نصب و اجرا می‌کنید، کدی در ذیل گزینه Allow Remote Control به‌عنوان ID این کامپیوتر نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن، رمز عبوری هم به‌صورت تصادفی برای شما تولید می‌شود که می‌توانید با کلیک روی آن، رمز عبور دلخواهتان را جایگزین کنید. پس از آن با نصب و اجرای همین نرم‌افزار روی کامپیوتر مبدأ و ورود ID و رمز عبور در قسمت Connect to Partner، صفحه مانیتور کامپیوتر مقصد را مشاهده کرده و به آن دسترسی خواهید داشت.

 

در TeamViewer همچنین سیستمی برای مدیریت کامپیوترهای هدف از طریق یک حساب کاربری وجود دارد. به این صورت که با ایجاد یک حساب کاربری و ورود به آن روی کامپیوترهای مبدأ و مقصد، می‌توانید بدون نیاز به ورود ID و رمز عبور به آسانی به کامپیوتر مقصد متصل شوید.

 

یکی دیگر از نقاط قوت TeamViewer پشتیبانی آن از دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف است. علاوه بر نسخه سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس (که از سایت teamviewer.com قابل دانلود است)، شما می‌توانید با نصب نسخه همراه این نرم‌افزار روی گوشی‌های اندرویدی، آیفون و حتی بلک‌بری، به وسیله تلفن همراه‌تان نیز به کامپیوتر مقصد دسترسی داشته باشید. حتی اگر نیاز خاصی به دسترسی از راه دور ندارید، کار با محیط یک کامپیوتر روی صفحه گوشی از تفریحات جالب به شمار می‌آید!

 

اتصال به کامپیوتر از راه دور, نرم افزار اتصال به کامپیوتر از راه دور

دسترسی به کامپیوتر از راه دور

 

دسترسی کلاسیک با Remote Desktop Connection

با توجه به سابقه دسترسی از راه دور، مایکروسافت از مدت‌ها قبل برنامه‌ای برای ارتباط با یک کامپیوتر ویندوزی در خود ویندوز گنجانده است. این برنامه Remote Desktop Connection یا به اختصار RDC نام دارد.

 

کار با RDC بسته به نوع دسترسی از راه دوری که انتظار دارید، می‌تواند ساده یا پیچیده باشد. مزیت بزرگ این نرم‌افزار آن است که نیازی به نصب روی کامپیوتر مقصد ندارد و با فعالسازی گزینه Allow Remote Assistance در بخش Properties System روی کامپیوتر مقصد، امکان ارتباط با آن فراهم خواهد شد. اما شاید عیب اصلی آن این باشد که برای اتصال به یک کامپیوتر باید نام آن (اگر هر دو کامپیوتر در یک شبکه باشند) یا IP آن را بدانید.

 

اگر بخواهید از بیرون یک شبکه به کامپیوتری در داخل آن دسترسی پیدا کنید، حتی دانستن IP آن نیز کافی نخواهد بود و باید تنظیماتی در روتر برای انجام این ارتباط صورت پذیرد.

 

اما اگر شرایط مذکور برای ارتباط به وسیله RDC فراهم باشد، دسترسی به کمک این برنامه آسان و سریع خواهد بود. RDC همچنین تنظیمات مختلفی مربوط به کیفیت نمایشگر، صدا و خود اتصال را در اختیار می‌گذارد تا بتوانید از برقراری یک ارتباط پایدار اطمینان حاصل کنید. مایکروسافت در این زمینه کاربران دیگر سیستم عامل‌ها را هم فراموش نکرده و شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار RDC روی کامپیوترهای مک یا سیستم عامل‌های اندروید و iOS، از طریق دستگاه‌های مختلف به یک کامپیوتر ویندوز دسترسی داشته باشید.

 

ارتباط مرورگری با Chrome Remote Desktop

اگر قرار باشد جایزه‌ای برای عجیب‌ترین روش ارتباط از راه دور در نظر گرفته شود،‌ به احتمال فراوان این جایزه به Chrome Remote Desktop خواهد رسید که این کار را به وسیله مرورگر کروم انجام می‌دهد!

 

Chrome Remote Desktop در اصل یک افزونه برای کروم است و برای بهره‌گیری از آن باید مرورگر کروم روی هر دو کامپیوتر مبدأ و مقصد نصب باشد. روند راه‌اندازی Chrome Remote Desktop کمی پیچیده‌تر از دو گزینه پیشین است: ابتدا روی کامپیوتر مقصد افزونه را دانلود و نصب می‌کنید (از طریق web store کروم).

 

آیا گوگل آنالیتیکس ایران را تحریم کرده است؟

بله، متاسفانه در حالت عادی امکان دسترسی به گوگل آنالیتیکس برای ایرانیان میسر نیست، برای باز شدن سایت لازم است که آی‌پی خویش را به هرجایی غیر از ایران تغییر دهید.


شاید بپرسد که آیا این کافی است؟ یعنی با عوض کردن آیپی، گوگل نمی‌تواند متوجه بهره‌گیری ایرانیان از این سرویس شود؟ بدبختانه شوربختانه خیر، اگر گوگل بخواهد دشوار گیری زیادی بکند خیلی آسان حساب آنالیتیکس ایرانیان را بلاک می‌کند، که این رخداد نزدیک یک سنه پیش برای چند کسب‌وکار ایرانی اتفاق افتاد و بدبختانه شوربختانه امکان بازیابی اطلاعات وجود نداشت.


 


با این هستی چرا باید از گوگل آنالیتیکس بهره‌گیری کنیم؟

پاسخ به این سوال صریح است، یکم اینکه که این سرویس کاملا مجانی است، پس چرا از امکانات آن بهره‌گیری نکنیم.


دوما که این سرویس تعویض ندارد، درستی این است که ابزارهای آنالیز دیگری هستی دارند که در بعضی بخش‌ها به مراتب بهتر از گوگل آنالیتیکس عمل می‌کنند، اما هیچ یک به جامعیت گوگل آنالیتیکس نیستند و مهمتر از همه اینکه، گوگل آنالیتیکس مربوط به گوگل است و به نکوداشتن با سرویس‌های دیگر گوگل از جمله گوگل ادوردز یکپارچه می‌شود.


سوما، بهتر است که در ساحل گوگل آنالیتکس یک یا دو سرویس آنالیز سایر را به سایت متصل کنید، الی در چهره از بین رفتن حساب آنالیتیکس، کمترین آفت شدنی را ببینید.


 


 


چرا استفاده از گوگل آنالیتیکس اهمیت دارد؟

در یک کسب‌وکار آنلاین، شما از هر روشی که برای بازاریابی اینترنتی و جذب ترافیک بهره‌گیری کنید، لازم است که شدامد ورودی به سایت را رصد کنید و ببینید که به چه میزان، چه افرادی و به چه شیوه‌هایی وارد سایت شده‌اند.


اگر شما دیدن حقیقت از میزان ترافیک سایت، میزان فروش سایت، مخاطبان سایت و . . . نداشته باشید مسلما تصمیم گیری‌های شما در باره سایت با مشکلاتی همراه خواهد بود، به کارگیری گوگل آنالیتیکس اطلاعات خوب و کاملی را در کمر بستن شما پیمان می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌ها به شما کمک می‌کند.


به عنوان نمونه با کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید رسیدگی کنید که چه درصد از افرادی که وارد صفحه محصول شده‌اند، محصول را به سبد خرید اضافه کرده‌اند.


آیا افرادی که از طریق گوگل وارد سایت شده‌اند خرید بیشتری داشته‌اند یا افرادی که مستقیما آدرس سایت را وارد کرده‌اند؟


میزان برونرفت کاربران از سایت در حالت موبایل بیشتر است یا در حالت دسکتاپ؟ انگیزه چیست؟


از کدام کانال‌ها(گوگل، شبکه‌های اجتماعی و . . .) به چه میزان شدامد گرفتن می‌کنید؟


بنری که در سایت‌های گوناگون پیمان داده‌اید چه میزان شدامد برای شما به همراه داشته‌اند؟


این موارد ابتدایی‌ترین آمارهایی هستند که گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما ارایه دهد، با تعلیم پیشرفته گوگل آنالیتیکس آمارهای فوق پیشرفته‌ای را می‌توانید از سایت خویش به دست آورید که بی گمان برای شما و کسب‌وکار شما جالب خواهد بود.


 


چگونه گوگل آنالیتیکس را بر روی وب‌سایت خود نصب کنیم؟

برای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس باید یک حساب جیمیل داشته باشید. دقت داشته باشید که این حساب جیمیل، قرار است که کنترل کامل روی اطلاعات اکانت گوگل آنالیتیکس شما داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد می شود که یک حساب جیمیل برای کسب و کار خویش داشته باشید و متعلق به برای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس و سایر سرویس‌های گوگل کاربرد کنید.


پس از ساخت جیمیل، برای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس وارد صفحه گوگل آنالیتیکس شده و روی دکمه  sign in to analyticsکلیک کنید. در این مرحه اگر با حساب جیمیل خود لاگین کرده باشید یکراست وارد مراحل ثبت نام در گوگل آنالیتیکس می شوید که مشابه تصویر ذیل است. البته مراحل ثبت نام شدنی است مبتلا تغییراتی شوند اما همگی مراحل ثابت است.


آموزش گوگل آنالیتیکس


 


همینطور که در تصویر مشاهده می کنید،  گوگل سه مرحله را به شما نمایش داده است که با انجام آن حساب گوگل آنالیتیکس شما پرکار می شود.


 


مرحله اول: وارد کردن اطلاعات لازم در آنالیتیکس


در این مرحله لازم است اسم حساب آنالیتیکس، نام وبسایت و اطلاعات سایر مثل اسم مملکت را وارد کنید.


شما می‌توانید با جیمیل وارد شده، بیش از یک اکانت گوگل آنالیتیکس بسازید و در هر اکانت چند وب‌سایت و اپلیکیشن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.


در واقع جیمیلی که با آن در گوگل آنالیتیکس ثبت اسم کرده‌اید در بالاترین سطح پیمان دارد. با این جیمیل شما می‌توانید یک یا چند اکانت آنالیتیکس بسازید که هرکدام می‌تواند نام یک شرکت باشد.


سپس در هر اکانت ساخته شده شما می‌توانید چندین وب‌سایت و اپلیکیشن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.


اگر یک کمپانی هستید، بهتر است که نام حساب شما با اسم کمپانی یگانه باشد. مثلا اگر نام شرکت شما  x است، می توانید اسم حساب آنالیتیکس را X پیمان دهید و در این حساب چند وب سایت مربوط به شرکت را به آنالیتیکس متصل کنید.


 


 تعلیم کامل گوگل آنالیتیکس


 


همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، شما پیش درآمد اسم اکانت آنالیتیکس خویش را مشخص می‌کنید و در مرحله پس یک پروپرتی(وب‌سایت یا اپلیکیشنی که قرار است به آنالیتیکس متصل شود) را مشخص می‌کنید.  و در ادامه مملکت و ساعت رسمی آن را انتخاب می‌کنید.


 


مرحله دوم: قراردادن کد گوگل آنالیتیکس در سایت


در مرحله بعد، گوگل آنالیتیکس یک تکه کد در گزین کردن شما پیمان می دهد که مربوط به پروپرتی ساخته شده است.


به هر وب‌سایت یا اپلیکیشنی که پیمان است به گوگل آنالیتیکس متصل شود یک پروپرتی گفته می‌شود و گوگل به ازای هر پروپرتی یک کد در پسندیدن شما قرار می‌دهد که باید آن را در پروپرتی باره نظر قرار دهید.


مثلا اگر شما اسم اکانت خویش را x پیمان دیتا اید و در دسته پروپرتی اسم سایت کمپانی و آدرس آن را درج کرده‌اید، گوگل به ازای این سایت یک کد به شما ارایه می‌کند که لازم است در سایت کمپانی و در تقسیم هدر همگی صفحات پیمان دهید.


آموزش کامل گوگل آنالیتیکس


 


البته شما به چهره دستی هم به این کد دسترسی دارید، کافی است که در پنل گوگل آنالیتیکس(که در حال آماده در آن پیمان دارید و تنها به انگیزه عدم پیوستگی آن به سایت اطلاعاتی مشاهده نمی‌کنید) وارد سرنوشت ادمین شوید و سپس اکانتی که ساخته‌اید را گزینش کنید و سپس وارد تقدیر Property   شده و اسم وب‌سایت خود را انتخاب کنید و در پایان برای تماشا کد، روی گزینه  Tracking Info کلیک کنید.


 


مرحله سوم: تعیین میزان دسترسی گوگل به اطلاعات


در این مرحله شما تعیین می‌کنید که اطلاعات وب‌سایت شما الی چه کران در دسترس گوگل باشد، در واقع مشخص می‌کنید که گوگل لغایت چه بی گمان از اطلاعات شما بهره‌گیری کند. رهنمود می‌کنم کل موارد را تیک بزنید لغایت از اطلاعات نکویی که گوگل ارایه می‌دهد بهره مند شوید.


آموزش کامل گوگل آنالیتیکس


 


مرحله چهارم: بررسی صحت پیمان گیری کد در سایت


مرحله چهارم از مراحل پیوندیدن گوگل آنالیتیکس نیست و تنها جهت اطمینان از پیوندیدن درست گوگل آنالیتیکس آورده شده است.


وقتی کد داده شده از طرف گوگل آنالیتیکس را در تقسیم هدر سایت خویش پیمان دادید، باید افزونه google tag assistant را از دسته افزونه های گوگل کروم یا فایرفاکس دانلود کنید.


وقتی این افزونه را دانلود و پرکار کردید،یک گزینه به زاویه مرورگر شما اضافه شده است، وارد هر صفحه که می‌شوید با کلیک روی این گزینه، به شما نمایش داده می‌شود که چه کدهایی در این صفحه پیمان گرفته‌اند و مربوط به چه سرویسی هستند.


آموزش کامل گوگل آنالیتیکس


 


اگر کد گوگل آنالیتکس را درست در سایت قرار دیتا باشید، در این قسمت به شما نشانه می‌دهد که در این صفحه از سایت کد گوگل آنالیتیکس هستی دارد و اگر اشتباهی هم رخ دیتا باشد، به شما اثر می‌دهد.


حتما برای صفحات گوناگون سایت این پیشه را سپریدن دهید تا مطمئن شوید که در تمامی صفحه‌های سایت، گوگل آنالیتیکس به خوبی شغل می‌کند.


 


آموزش قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس

اگر سایت شما وردپرسی است، برای قرار دادن کد، می‌توانید از دو طریق کاربرد کنید:


روش اول: کد را به چهره دستی قرار دهید


در این حالت کد گرفتن شده در آنالیتیکس را در فایل header.php و درست پیش از بسته شدن تگ head قرار دهید.


روش دوم: اضافه کردن کد با کمک افزونه


در این حالت یک افزونه وردپرسی مثل Insert Headers and Footer را در وردپرس نصب می‌کنید و با کمک آن کد گوگل آنالیتیکس را در سایت درج می‌کنید.


با اجرای این افزونه، از شما خواسته می‌شود با اکانت گوگل‌تان وارد شوید و به این افزونه اجازه دسترسی بدهید تا بتواند تحت حساب کاربری شما، کامپیوترهای مقصد، را مدیریت کند. آموزش حرفه ای گوگل آنالیتیکس سپس با کلیک روی دکمه Enable Remote Connections و تائید، فایل نصبی نرم‌افزاری به نام Chrome Remote Desktop App دانلود می‌شود. آن را اجرا و برنامه را نصب کنید. سپس دوباره سراغ افزونه می‌روید و این‌بار از شما خواسته می‌شود کدی شش رقمی را برای انجام ارتباط با این کامپیوتر تعیین کنید. پس از این مرحله، کامپیوتر مقصد برای دسترسی از راه دور آماده است! این کار را می‌توانید برای چند کامپیوتر مقصد دیگر نیز انجام دهید.

 

حال با نصب این افزونه روی کامپیوتر مبدأ و ورود به حساب کاربری‌تان لیست کامپیوترهای مقصد را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی یکی از آنها و تایپ کد شش رقمی تعیین‌شده برای آن کامپیوتر (که در اصل رمز عبور آن به شمار می‌آید)، به کامپیوتر مقصد دسترسی یافته و می‌توانید از آن استفاده کنید.

ارتباط از طریق افزونه Chrome Remote Desktop سریع و خوب است، اما ایراد اصلی آن، ارائه نشدن نرم‌افزارهای موبایلی برای آن و همچنین نبود پشتیبانی درست و حسابی برای رفع ایراداتش است!

 

استریم از راه دور

علاوه بر سه گزینه‌ای که در متن بیان کردیم، نرم‌افزار دیگری که در بحث دسترسی از راه دور طرفدارانی پیدا کرده، Splashtop است. Splashtop در حالت پایه شبیه به TeamViewer است، اما با دو برنامه متفاوت برای دستگاه مبدأ و کامپیوتر مقصد. Splashtop Streamer روی کامپیوتر مقصد (ویندوز یا مک) نصب می‌شود و Splashtop Personal app روی کامپیوتر یا موبایل/تبلتی که می‌خواهید به وسیله آن متصل شوید. با نصب و راه‌اندازی این دو برنامه که کار آسانی است، Splashtop به شما اجازه می‌دهد به کامپیوترهایی که با دستگاه مبدأ در یک شبکه هستند دسترسی پیدا کنید.

 

قدرت Splashtop در پخش چندرسانه‌ای از راه دور خودش را نشان می‌دهد. بنابراین اگر دوست دارید با تبلت یا گوشی‌تان، فیلمی را از روی کامپیوتر دیگری در خانه پخش کنید، می‌توانید روی این برنامه حساب کنید. البته قابلیت‌های Splashtop به پخش فیلم یا صدا محدود نمی‌شود و با این برنامه امکان دسترسی به فایل‌ها و اجرای نرم‌افزارها را هم خواهید داشت.

 

نقطه منفی Splashtop آن است که در نسخه شخصی (Personal) این نرم‌افزار اجازه دسترسی اینترنتی به کامپیوتر مقصد وجود ندارد و برای این کار باید از نسخه‌های بیزینسی آن استفاده کنید که دیگر رایگان نخواهد بود!

اگر می‌خواهید چیزی را با پاورپوینت ارائه دهید، اضافه کردن یک ویدئوکلیپ کوتاه می‌تواند روشی عالی برای جلب توجه مردم باشد و ارائه را جذاب کند. با نسخه‌های جدید پاورپوینت این کار بسیار راحت شده است. 

در بعضی موارد شما به کد ادغام ویدئو نیاز دارید. برای دریافت کد ادغام کافی است که روی دکمه‌ی Share کلیک کرده و سپس روی لینک Embed کلیک کنید تا کد HTML را دریافت کنید. 

 

قدم اول

• در پاورپوینت 2013 یا 2016 به تب Insert رفته و روی  Video > Online Video کلیک کنید. 

• در پاورپوینت 2010 به تب Insert رفته و روی Video > Video from Web site کلیک کنید. 

 

اضافه کردن ویدئو در پاورپوینت, پاورپوینت

ادغام ویدئوهای یوتیوب در ارائه‌های پاورپوینت

 

قدم دوم

• در پاورپوینت 2013 یا 2016 یک کادر محاوره می‌بینید که در آن می‌توانید از طریق پاورپوینت یک ویدئو یوتیوب را بیابید، یا می‌توانید کد ادغام را از هر سایت ویدئویی که می‌خواهید کپی کنید. 

 

• در پاورپوینت 2010 باید کد ادغام را برای ویدئو در کادر محاوره‌ای که باز می‌شود کپی و paste کرده و روی گزینه‌ی Insert کلیک کنید. 

 

اضافه کردن ویدئو در پاورپوینت, پاورپوینت

 

قدم سوم 

وقتی که ویدئو را نصب کردید می‌توانید اندازه‌ی آن را تغییر داده و آن را در مکانی که دوست دارید قرار دهید. ظاهر آن شبیه به یک اسکرین‌شات است. با کلیدهای میان‌بر Shift+F5 می‌توانید ویدئو را پخش کنید. 

همچنین می‌توانید روی ویدئو کلیک راست کرده و روی Start کلیک کنید تا انتخاب کنید که پس از باز شدن اسلاید ویدئو پخش شود و یا این که خودتان آن را پخش کنید. 

 

اضافه کردن ویدئو در پاورپوینت, پاورپوینت

آموزش پاورپوینت

 

در پاورپوینت 2007 چگونه این کار را انجام دهیم؟

این روند در پاورپوینت 2007 کمی پیچیده‌تر است و باید به تب  Developer دسترسی داشته باشید. 

 

1- روی دکمه‌ی  More Control،  Shockwave Flash Object و سپس روی OK کلیک کنید. 

 

2- با استفاده از موس موقعیت مستطیلی را که می‌خواهید ویدئو درون آن قرار بگیرد انتخاب کنید. 

 

3- روی مستطیل کلیک راست کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. 

 

4- در قسمت Movie، URL ویدئو یوتیوب را کپی کنید. حالا  ?watch را حذف کرده و سمبل (=) را با (/) عوض کنید. 

 

5- اگر می‌خواهید ویدئو به صورت خودکار پخش شود به قسمت Playing رفته و گزینه‌ی True را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید به صورت خودکار پخش شود گزینه‌ی False را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید ویدئو دوباره پخش شود در قسمت Loop گزینه‌ی False را انتخاب کنید.

 

به نظر می‌رسد این روزها که خبرهای بسیاری از گوشه و کنار جهان درباره هک شدن حساب های شخصی و اینترنتی و حملات سایبری به کاربران به گوش می‌رسد، بدیهی است اطلاع یافتن از اینکه پس از هک باید چه اقداماتی را انجام بدهیم، کمک به سزایی به ما خواهد کرد.

 

هیچ اتفاقی در فضای مجازی ناگوارتر از این نیست که متوجه شوید مورد حمله و نفوذ هکرها قرار گرفته‌اید و در آن لحظه تنها به تمام اطلاعات شخصی و محرمانه خود نظیر رمز حساب‌های بانکی، تصاویر و عکس‌های خصوصی، مدارک و فایل‌های ذخیره شده خود  فکر می کنید که چه بلایی بر سرشان خواهد آمد.

 

با اینکه حفظ و بازگرداندن اطلاعات از دست رفته و یا لو رفته تقریبا غیرممکن است ولی با این حال در زیر به اقدامات و نکات کوچکی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند از دوباره رخ دادن این گونه اتفاقات پیشگیری کند:

 

از خودتان بپرسید چرا و چگونه هک شدم؟

با اینکه با پرسیدن این سوال از خودتان نمی‌توانید چیزی را برگردانید، ولی با این حال این سوال می‌تواند هشداری ذهنی ایجاد کند تا در مواقع دیگر از سهل‌انگاری‌ها و عواقب آن پیشگیری کند.

 

تمامی گذرواژه‌های خود (Passwords) را تغییر دهید

نخستین گام پس از آن که متوجه شدید مورد حمله هکرها و مجرمان اینترنتی قرار گرفته‌اید، آن است که گذرواژه تمامی اکانت‌ها و حساب‌های کاربری اینترنتی و غیراینترنتی خود را تغییر بدهید. کاربران می‌توانند با استفاده از ترفندهایی امنیت گذرواژه‌های خود را ارتقاء داده و بالاتر ببرند تا بدین ترتیب هکرها براحتی نتوانند گذرواژه آنان را حدس بزنند. پیشنهاد می‌شود هر شش ماه یکبار گذرواژه و پسوردهای کارتهای اعتباری بانکی و اینترنتی خود را تغییر دهید.

 

سیستم رایانه و گوشی هوشمند خود را به‌روزرسانی و اسکن کنید

قدم بعدی آن است که سیستم عامل رایانه و یا گوشی هوشمند خود را به سرعت به‌روزرسانی کرده و اسکن کنید تا در صورت وجود هرگونه ویروس یا فایل آلوده به‌زودی شناسایی شده و از بین بروند.

 

راه خلاصی از هک شدن, هک شدن آیدی, برطرف کردن مشکل هک شدن سایت

هک شدن حساب های شخصی و اینترنتی 

 

حساب‌های کاربری یا اکانت‌های خود را احیا کنید

در صورتی که شما از سرویس‌های گوگل، اپل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت استفاده می‌کنید، می توانید اکانت‌های خود را دوباره احیا و بازیابی کنید. این سرویس‌ها ابزارهایی را به کاربرانشان ارائه می دهند تا در صورت از دست دادن اطلاعات، دوباره بتوانند آنها را احیا کنند.

 

بدانید پای پول و یا منافع دیگری در میان بوده است

همیشه پای پول و یا منافع پر اهمیت در میان است. بعنوان مثال، شما درنظر بگیرید بعد از مراجعه به بانک و دریافت پول هنگفتی، آن را در جیب شلوار و یا کیف پولتان گذاشته‌اید و راهی خیابان می شوید. وقتی که دزدان و سارقان به شما حمله می کنند، تنها دلیلی که در ذهنتان می آید، پولی است که با خود به همراه دارید. پس می توان انتظار داشت مجرمان اینترنتی نیز همواره بدنبال پول و یا منافع بزرگ دیگری هستند و بدین منظور هم به حساب های کاربری شما حمله می کنند.

 

نرم افزارهای آنتی ویروس سیستم خود را به‌روزرسانی کنید

یکی دیگر از اقدامات بدیهی کاربران، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آنتی ویروس سیستم عامل رایانه و یا گوشی هوشمند است. برخی از کاربران تصور می‌کنند تنها با یک بار نصب کردن این گونه نرم افزارها، برای همیشه از حملات سایبری، ویروسی و بدافزارها در امان خواهند ماند. این در حالیست که کاربران باید برای حفظ و ارتقای امنیت اطلاعات خود، همواره آنتی ویروس‌های معتبر و اصل نصب شده خود را به‌روزرسانی کنند.

 

استفاده هرگونه سیستم دیگری از اکانت‌های خود را پایان دهید

شما می‌توانید در صورت هک شدن یک دستگاه، قابلیت دسترسی به اکانت‌ها و حساب های کاربری خود را از تمامی دستگاه‌های دیگر پایان بخشیده و terminate  کنید. بسیاری از سرویس‌ها و پیام رسان‌ها نظیر تلگرام این قابلیت را دارند.

 

در صفحات مجازی و اینترنتی خود اعلام کنید که هک شده‌اید

و در آخر، کاربران به منظور جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم و عواقب احتمالی، در صفحات اجتماعی خود، دیگران را از هک شدن حساب‌های شخصی خود مطلع کنند تا در صورت افشاگری و لو رفتن تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی، از مشکلات احتمالی پیش گیری شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.