ا اعمال تحریم های صنعت خودرو کشور که شرکت های طرف قرارداد خارجی به پیروی از این سیاست، فعالیت های خود در ایران را به تدریج کمرنگ نموده اند، تولیدات این شرکت نیز کاهش قابل توجهی داشته که این امر منجر به بروز تاخیر در تحویل برخی از محصولات به مشتریان محترم شده است.
ضمن پوزش از مشکلات به وجود آمده به اطلاع می رساند
• در حال حاضر تحویل خودروهای تکمیل وجه شده مشتریان محترم بر اساس اولویت های ثبت نام در دست اقدام است.
• مذاکره با شرکت های طرف قرارداد خارجی در خصوص رفع مشکلات تولید ادامه دارد و به محض رفع مشکلات تامین، نسبت به تولید و تحویل خودروها مطابق قرارداد تنظیمی با مشتریان محترم اقدام خواهد شد.
• مطابق قراردادهای فروش که بر مبنای ضوابط و رعایت حقوق مصرف کنندگان تنظیم شده است، تا زمان ارسال دعوتنامه مشتریان محترم، به وجه پیش پرداخت، سود مشارکت و جریمه دیرکرد مطابق مفاد مندرج در قرارداد، تعلق خواهد گرفت.
• مطابق قرارداد تنظیمی با مشتریان محترم، مبنای محاسبه قیمت خودرو ، قیمت مصوب شرکت می باشد که تعیین قیمت محصولات بر اساس قیمت تمام شده محصولات ناشی از خرید مواد اولیه بر اساس قیمت رسمی ارز در سیستم بانکی در زمان تسویه اسناد اعتباری خرید خارجی ، ترخیص کالا و همچنین اثرات ناشی از تغییر شاخص های اقتصادی متاثر بر عوامل تولید صورت می گیرد.
https://www.khabarmachine.com/news/17561/بهمن-موتور-به-تمام-تعهدات-خود-عمل-می-کند/
لدا یعنی پایان بهار عارفان(فصل پاییز) و آغاز زمستان. زمستان با همه جذابیتها و خصوصیتهای خوبی که دارد متاسفانه چندسالی است به نمادی از رنج و سختی ایرانیان مقیم در کلانشهرها بهویژه تهران تبدیل شده است. در چلههای کوچک و بزرگ زمستان، هوای کلانشهرهای ایران دچار پدیده وارونگی میشود و انواع آلایندهها، زیستن در آنها را مشکل و جانفرسا میکند و در پایتخت هم کار به انواع هشدار به سالخوردگان و بیماران قلبی و نیز تعطیلی مدارس ابتدایی و گاه راهنمایی میکشد.
این ترجیعبندی است که در دو دهه اخیر پیوسته تکرار میشود و در این بازه زمانی طولانی مسئولان به جای تدوین و اجرای طرحهای سازنده، معلولنگری را دنبال میکنند و کارشان تنها مصداق مبارزه با معلول است حتی در بعضی موارد تصمیماتی را اتخاذ و دنبال میکنند که موجب تشدید مشکلات است.
به یک مثال ساده توجه فرمایید: در تهران بنا بهگفته یکی از مسئولان شهرداری، حدود 4میلیون خودرو در رفتوآمد هستند که 6برابر ظرفیت خیابانها و معابر است. چنانچه 70درصد پراکنش انواع آلاینده را که توسط همین خودروها صورت میگیرد، مدنظر قرار دهیم در آن صورت پلاک کردن و افزودن روزی 1000 دستگاه به آمار فوق به نظر میآید نقض غرضی باشد اما انجام می گیرد!
مثالی دیگر: تعیین محدوده طرحترافیک در مناطق پرتردد و مرکزی از تصمیمات منطقی برای کاهش آلایندهها بود اما در عمل شاهد نعل وارونه بودیم و روزانه هزاران دستگاه خودرو با پرداخت مبلغی جواز عبور و مرور و تردد در مناطق مذکور را بهدست میآورند آیا نقض غرض آشکارتر از این میشود!
ین در حالی است که لابی طرفدار محیطزیست با نام حملونقل و محیطزیست (T&E) قوانین مطرح را در جهتی صحیح ارزیابی کرده اما شتاب مقامات را بسیار کند دانسته است.
گرگ آرچر، مدیر خودروهای پاک T&E در این خصوص گفت: «اروپا در حال تغییر رویه به سمت خودروهای پاک و بدون آلودگی است. قوانین جدید به این معنا هستند که تا سال 2030 یکسوم از خودروهای جدید باید الکتریکی یا هیدروژنسوز باشند. این یک پیشرفت بهشمار میرود، اما آنقدر سریع نیست که اهداف مربوط به تغییرات اقلیمی را برآورده سازد».
تصویب این قوانین اتفاق مثبتی برای شهروندان است؛ کاهش هزینه سوخت برای رانندگان، ایجاد بیش از 200هزار موقعیت شغلی و کاهش وابستگی به نفت وارداتی.
هرچند کارشکنیهای خودروسازان در رابطه با اهداف مربوط به کاهش آلودگی و مصرف سوخت به این معناست که دولتها باید در سطح ملی تلاش بیشتری را برای پایین آوردن سطح آلودگیها انجام دهند.
توانایی صنعت خودرو برای برآورده کردن اهداف سال 2030 شاید برای کسانی که رسیدن به اهداف مربوط به 2021 را نیز ناشدنی میدانند، قابل تردید بهنظر برسد.
در گزارشی که اوایل ماه دسامبر منتشر شد، موسسه مشاوره PA اعلام کرد 8خودروساز از مجموع 13خودروساز اروپایی در برآورده کردن اهداف سال 2021 دچار مشکلات جدی شدهاند و فولکسواگن آلمان و PSA فرانسه، جریمههای سنگینی را در همین رابطه متحمل شدهاند.
به باور موسسه مشاوره PA علاوهبر این دو خودروساز، فورد، فیات، بامو، دایملر، مزدا و هیوندای-کیا نیز در برآورده ساختن اهداف مربوط به سال 2021 ناموفق خواهند بود.
موسوی با اشاره به مساله خودکشی در این شهرستان و انتشار خبرهای کذب از خودکشی یک نوجوان ایذهای بر اثر فقر بیان کرد: متاسفانه ما در ایذه به خوبی کارهای بد را تبلیغ و منتشر میکنیم. یک معضل اجتماعی و خودکشی در این شهر به نحو احسن تا آنسوی مرزها و رسانههای معاند پوشش داده میشود و متاسفانه تنها این موارد بد در ایذه به خوبی مورد توجه قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه ضعف مذهبی و دینی اصلیترین دلیل افزایش خودکشیها است افزود: آنهایی که دنبالهرو این جریان اجتماعی هستند به دنبال دین و مذهب نمیروند، با آدرسهای اشتباه بهدنبال بد نام کردن این شهرستان هستند و اقدامات خود را برای آبرو بردن از یک خانواده انجام دادند.
خطیب جمعه ایذه ادامه داد: با وجود اینکه فقر در جامعه وجود دارد و آن هم ریشه در خود مردم، مسئولان و حرکت های دشمنان دارد ولی اتفاق و خودکشی اخیر نوجوان ایذهای به هیچوجه ریشه در گرسنگی نداشت و این جریان یک شایعه بود.
*با توییت زدن متهم به جای مدعی ننشیند
موسوی با انتقاد از عملکرد نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه نماینده ما برای کارهای تبلیغاتی خود توییت میزند و این توییتها یعنی نشستن متهم به جای مدعی؛ شما که با نام سردار اشتغال وارد مجلس شده ای چه کاری برای رفع بیکاری و مشکلات این مردم کردهای؟
وی افزود: این مردم هستند که باید از شما بهعنوان نماینده سوال کنند که چه برای ما کردهای؟ اینکه در توییت خود در رابطه با سکونت فرزند مسئولان و وزرا در خارج از کشور صحبت میکنید باید پاسخ این را هم بدهید که چی کسی این وزرا را انتخاب کرد و به آنها رای اعتماد داد.
http://www.koodakpress.ir/189778/تکذیب-خودکشی-نوجوان-ایذهای-به-علت-فق/
روانپزشک کودک افزود: پناه بردن به تلویزیون و بازی های کامپیوتری باعث می شود خلاقیت بچه از او گرفته شود و ممکن است با وجود ذهن کنجکاو در بچه ها با دسترسی به شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی وارد برنامه هایی که مناسب کودک نیست به ویژه برنامه هایی با موضوع جنسی، خشونت و جنگی شود.