قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

پیش بینی جدید: قیمت بیتکوین به 4 میلیون دلار می رسد

طی هفته های اخیر پیش بینی های خوشبینانه ای را در مورد قیمت بیتکوین شاهد بودیم ولی آخرین مورد از این پیش بینی ها از همه عجیب تر است. «تیم دریپر» میلیاردر آمریکایی و سرمایه گذار برجسته حوزه رمزارز به تازگی اعلام کرده که قیمت بیتکوین سرانجام به رقم باورنکردنی 4 میلیون دلار خواهد رسید.

دریپر در مصاحبه با کانال یوتوب «بیتکوین کریپتو استریت» دلایل پیش بینی عجیب خودش را هم اعلام کرده است. به عقیده او در نهایت بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال از ارزهای رایج (فیات) پیشی می گیرند. او در این رابطه می گوید:

در حال حاضر حدود 100 تریلیون دلار ارز فیات در دنیا وجود دارد. این پول وضعیت متزلزلی دارد، چون به رخدادهای سیاسی و وضعیت احزاب و گروه های مختلف وابسته است. بوروکرات ها آن را کنترل می کنند و گزینه مناسبی برای مردم عادی نیست. به همین دلیل است که زبده ترین مهندسین دنیا روی نسل جدید پول یعنی ارزهای دیجیتال کار می کنند.

قیمت بیتکوین

دریپر می گوید در آینده ای نه چندان دور، رمزارزها جانشین ارزهای فیات می شوند و در این صورت، شاهد افزایش 1000 برابری ارزش بازار رمزارز خواهیم بود. بیت کوین در حال حاضر حدود 4000 دلار قیمت دارد و پیش بینی دریپر، ارزش آن را به 4 میلیون دلار می رساند. البته این میلیاردر آمریکایی زمان دقیقی را برای پیش بینی خودش اعلام نکرده ولی مطمئن است که دیر یا زود، این اتفاق رخ خواهد داد.

تیم دریپر یکی از خوشبین ترین سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال و به خصوص بیتکوین به شمار می رود. او چند وقت پیش در مصاحبه با NBC اعلام کرد طی چند سال آینده، پرداخت با بیتکوین به استاندارد جامعه تبدیل می شود و فروشگاه های استارباکس در این زمینه پیشگام هستند. با این حال شنیدن بیتکوین 4 میلیون دلاری حتی از ز بان دریپر هم عجیب است. فعلاً که هیچ نشانه ای از افزایش قیمت این رمزارز محبوب دیده نمی شود.

انتخاب هدیه تبلیغاتی موثر برای کسب و کارها

اکثر شرکت ها محصولات تبلیغاتی را برای مشتریان، رویدادها و چشم اندازها خرید می کنند. آنها در واقع بیانگر زندگی شرکت است و آنها کاری رو انجام می دهند. در مقایسه با سایر بخش ها هر وقت به بیان هزینه هر عدد می رسیم بخش های تبلیغاتی اغلب برنده هستند.
برای مثال: انستیتو ویژه تبلیغات متوجه شده است که میانگین ارزش تاثیر هر تی شرت برای شرکت 0.005 سنت است، تبلیغات تلوزیونی چطور ؟ هر تاثیر آنها 0.019 سنت است.
اما همه محصولات تبلیغاتی تاثیر برابری ندارند، چطور می توانید اطمینان حاصل کنید که آیتم های تبلیغاتی شما حتما به هدف می رسند.
هدف شما چیست؟
می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟ چطور می خواهید آن آیتم را توزیع کنید؟ چه فعالیتهای برای خرید هدایای تبلیغاتی دارید که دربرگیرنده استراتژی بازاریابی و پیام شرکت شما باشد؟ چطور این موفقیت را اندازه گیری می کنید؟
بدون یک برنامه روشن و درک چگونگی ادغام این محصولات با برنامه بازاریابی شما، عملا بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی شما به هدر می رود و اینکه آشغالدانی پشت ساختمان شما یک چشم انداز یا یک مشتری نیست.
مناسب بودن شخص با هدیه تبلیغاتی:
هدف آیتم تبلیغاتی شما چه کسی است؟ محصولی را که خودتان می پسندید انتخاب نکنید چیزی را انتخاب کنید که مخاطبان شما می خواهند. اطمینان حاصل کنید آن هدیه مناسب هدف شما باشد. شما می توانید چیزهای مختلفی به مشتریان نسبت به چشم اندازهایی که دارید بدهید و شما باید پیام های متفاوتی برای مشتریاتن خود داشته باشید نسبت به مردمی که از شما خرید نکرده اند.
به یک PROMO-ITEMRUT نروید:
بعضی از شرکت ها بخش های تبلیغاتی امضا دار دارند که باید بر روی آنها تجدید نظر کنند. مشتریان احتمالا قبلا یکبار با شما برخورد داشته اند ، بسیاری از چشم اندازها ممکن است حداقل باشند اگر آنها در خط لوله باشند آنها حتما خواهند بود، چیزهای جدید و متفاوت هر زمان تاثیر تازه ای دارند.
تمرکز FOCUS:
به هر کسی که با شما ملاقات می کنند هدیه تبلیغاتی ندهید حتی اگر آنها پارامترهای مخاطبان شما را داشته باشند.
هدف دقیق برای بزرگترین هدف، به عنوان مثال: دادن هدیه به هر شخصی که از غرفه شما بازدید می کنید منجر به کاهش ارزش آن هدیه می شود.
دریافت و دریافت GIVE and get:
اطمینان حاصل کنید که شما اطلاعات تماس هر شخصی را که از شما هدیه دریافت می کند را دارید، مشتریان فعلی یا گذشته همه آنها را تنظیم کنید. اما اگر تلاش می کنید برای جذب چشم اندازهای جدید، دادن چیزی بدون گرفتن چیزی در برگشت، آن را اشتباه انجام می دهد.
چیزهای مفید انتخاب کنید:
چیزی راانتخاب کنید که مخاطبان شما تا زمانی که ممکن باشد از آن هدیه استفاده کنند.
یک تحقیق نشان می دهد که استفاده از هدایای تبلیغاتی ، 69 درصد علاقه به برند تجاری شما را بالا می برد و 84 درصد باعث افزایش تاثیر نام تجاری شما می شود و بدلیل هر بار استفاده مشتریان از این هدیه در معرض دید دیگران قرار میگیرد همین باعث افزایش پاداش برای شما می شود.
شامل دعوت به عمل یا فراخوان include a call to action:
هدیه تبلیغاتی باید قابل استفاده، هدفمند و متناسب با استراتژی باشد. اما اگر راهی را برای عمل به مشتری ندهید آن شکست می خورد.
اطلاعات تماس شما باید شامل : برند، آدرس سایت ، شماره تماس، QR کد و شعار باشد.

چگونه موثرترین هدیه تبلیغاتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم:

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که نام و یا لوگو شرکت شما بر روی آنها قرار گرفته می گیرد، که یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی و تبلیغات است. امروزه هنوز هم هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روش های ماندگاری برند در ذهن مشتریان و همچنین مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغ کسب و کار به شمار می آید.

 سه نکته کلیدی برای انتخاب بهتر نوع هدیه تبلیغاتی به صورت زیر می باشد:

  • برای گیرنده آن مفید و قابل استفاده باشد.
  • به خدمت و یا محصول کسب و کار شما مرتبط باشد.
  • باید کسب و کار شما را به خوبی نمایش دهد.
1- 1 )  به منظور موثرتر بودن در تبلیغات کسب و کار و برند شما، یک هدیه تبلیغاتی باید برای گیرنده آن قابل استفاده باشد، به این معنی که گیرنده آن را نگه دارد و از آن استفاده نماید. نمایشگاه ها رایج ترین مکان هایی هستند که شرکت ها هدایای تبلیغاتی خود را ارائه می دهند.اینکه هدیه شما یک خودکار ارزان یا یک هدیه گران باشد تقریبا ریسک یکسانی دارند.
استفاده بلند مدت: تحقیقات نشان می دهد وقتی که یک هدیه تبلیغاتی مفید باشد شخص گیرنده به طور متوسط بین1 تا 3 سال آن را نگه میدارد و برند شما در ذهن مشتری ماندگار تر می شود و بدین ترتیب شانس زیادی برای انتقال نام تجاری شما به سایرین فراهم می گردد.
دیگران، گیرنده هدیه تبلیغاتی شما را در حالیکه از آن استفاده می کند می بینند و یک توصیه مثبت برای کسب و کار شما صورت می گیرد.
استفاده کوتاه مدت: نگهداشتن بلندمدت یک هدیه تبلیغاتی الزاما به معنی استفاده مفید از آن محصول نیست، گاهی اوقات پیشنهاد یک نوشیدنی یا اسنک با آرم شما در نمایشگاه می تواند احساس مثبت زیادی را برای کسانی که خسته، تشنه یا گرسنه هستند ایجاد می کنند. با توجه به نوع استراتژی شما می توانید از هر دو روش محصول تبلیغاتی کوتاه مدت و یک هدیه گرانتر برای بردن به خانه استفاده کنید.
اغلب شرکت ها هدایای مختلفی را به مشتریان بلند مدت، مشتریان وفادار و یا کسانی که هنوز می خواهند خرید کنند در نظر می گیرند.
هدایای تبلیغاتی فقط در نمایشگاه ها استفاده نمی شوند، خرده فروشان از آن برای ایجاد انگیزه خرید یا به عنوان هدیه برای زمانی که خرید انجام شده است استفاده می کنند.
کسب و کارهای خدماتی مثل سالن و رستوران ها می توانند هدایای تبلیغاتی را پیشنهاد بدهند که علاوه بر مفید بودن برای گیرنده با ایجاد یادآوری مداوم، احتمال بازگشت آنها را افزایش دهند.
2-2 ) یکی از معیارهای موفقیت محصول تبلیغاتی این است که با برند شما مرتبط باشد، این معیار کمک میکنه تا گیرنده هدیه شما متوجه نوع فعالیت شرکت شما شود. این کمک می کند که گیرندگان هدایا با فعالیت شرکت شما ارتباط بیشتری برقرار کنند. به عنوان مثال: خودکار ها یکی از هدایای تبلیغاتی محبوب است ولی اگر شرکت شما ارتباطی با نوشتن نداشته باشد انتخاب مناسبی برای محصول تبلیغاتی نمی باشد.
اینجا تعدادی مثال از ایده های هدایای تبلیغاتی مرتبط مطرح شده که کمک می کند شما هدیه مناسبتری نسبت به هدایای رایج مثل نوت پد، مگنت یا خودکار را انتخاب کنید.
  • کرم ضد آفتاب با لوگو شما بر روی آن، اگر شما یک متخصص پوست هستید.
  • کیت کمک های اولیه با برند شما ،اگر کار شما مرتبط با کلینیک یا بیمارستان باشد.
  • کاغذ یادداشت بازیافت شده، اگر فعالیت شرکت شما در حوزه محیط زیست می باشد.
  • کیت کمک های جانبی جاده ای برای شرکت های ماشین یا بیمه اتومبیل فعالیت دارند.
  • ظرف نوشیدنی تبلیغاتی یا پیش بند برای یک رستوران یا شرکت تولید کننده مواد غذایی.
  • وسایل الکتریکی برای شرکت فعال در حوزه دیجیتال مثل فلش مموری یا نگهدارنده موبایل.
  • برس های تبلیغاتی، شانه ها یا بطری های اسپریترز هدیه ای عالی برای سالن دارها می باشد.
  • پوشاک و لوازم ضروری جزو محصولات محبوب برای تبلیغات و همچنین باعث استفاده آنها توسط مشتریان می شود در حالیکه برند شما بر روی آنها قرار دارد.
3-3) به طور کلی محصول تبلیغاتی شما باید معرف خوبی برای شرکت شما باشد. نیاز نیست حتما بلند مدت استفاده شود گاهی یک خوراکی یا آب آشامیدنی با برند شما میتواند کار یک هدف کوتاه مدت را انجام دهد.
اگر محصولی برای مشتری طراحی شده است باید به خوبی کار کند، تحقیقات نشان می دهد هدیه تبلیغاتی می تواند نظر مشتریان را در مورد شرکت شما بهبود ببخشند. اما یک هدیه معیوب و یا بی کیفیت باعث ارائه تصویر نامناسبی از کسب و کار شما می شود حتی اگر رایگان باشد.
تحقیقات نشان می دهد میانگین نگهداری هدایای تبلیغاتی توسط گیرنده آنها بین یک سال یا بیشتر و  در اکثر مواقع بین 3 تا 4 سال است.

نکته سئوی عملی در یک راهنمای مناسب برای تازه‌کارها

تا وقتی‌که یک پژوهش کامل درباره‌ی کلمه‌ی کلیدی انجام نداده‌اید، مطلب دیگه‌ای در بلاگ ننویسید

تحقیق درباره کلمه‌ی کلیدی باید نقطه آغاز هر کمپین سئو یا بازاریابی محتوایی باشه.


اگه درباره‌ی اینکه ملت واقعاً از چه کلمات کلیدی‌‌ای برای جستجو در نیش شما بهره‌گیری می‌کنند تحقیق نکنید، به‌جای اینکه برای تصمیم‌گیری‌هاتون از داده‌ها کمک بگیرید، دارید به شانس‌تون تکیه می‌کنید.


و این اصلاً شیوه واقعیت برای مدیریت کسب‌وکارتون نیست.


بعد از اینکه ما استراتژی محتوایی‌‌مون رو به روش «تمرکز بر کلمه‌‌ی کلیدی» تغییر دادیم، شدامد جستجوی ما فقط در 3 ماه 89% رشد کرد.


استراتژی سئو

با سپریدن یک پژوهش گسترده درباره‌ی واژه کلیدی شما هم می‌تونید نتیجه مشابهی رو بگیرید.


۲. وب‌سایت جدید یا اتوریتی (Authority) پایین؟ واژه ها کلیدی که چشم وهمچشمی کمتری برای اون‌ها وجود داره رو پیدا کنید الی خیلی سریع بتونید رتبه بگیرید

وقتی‌که وب‌سایت شما جدید باشه یا اتوریتی (Authority) پایینی داشته باشه، رتبه‌بندی شما برای کلمات کلیدیِ رقابتی، سخت‌تر می‌شه.


مسلماً می‌شه این پیشه رو سپریدن عدل ولی باید کوشش ویژه‎ای رو انجام بدید و یک محتوای فوق‌العاده رو ایجاد کنید و پس لغایت می‌تونید اون رو به اشتراک بذارید (Promote).


بنابراین وقتی تعقیب این هستید که شدامد سایت‌تون رو بالا ببرید، منطقیه که نخست استفاده از کلمات کلیدی با چشم وهمچشمی ناچیز رو قصد بگیرید.


خوشبختانه، فهمیدن میزان معضل برای رتبه اخذ در هر کلمه کلیدی با به کارگیری Ahrefs Keywords Explorer و سنجه «دشواری کلمه‌ی کلیدی – Keyword Difficulty» خیلی آسون شده. [همچنین از Keyword Planner گوگل می‌تونید استفاده کنید.]


در نمونه‌ی ذیل می‌بینیم که اکثر پیشنهادها برای عبارت search engine optimization امتیاز کاستی (KD) خیلی بالایی دارن. اما احد از اون‌ها امتیاز معضل پایین‌تری داره و رتبه دریافت برای اون باید آسون‌تر باشه.


دشواری کلمه کلیدی Keyword Difficulty

نحوه‌ی محاسبه‌ی کاستی یه کلمه‌ کلیدی رو می‌تونید در اینجا بیابید.


۳. اون تقسیم از واژه ها کلیدی که مایه افزایش ترافیک جستجوی رقبای شما شده‌اند رو پیدا کنید. پس اون‌ها رو دزدی کنید و در سایت خودتون به پیشه ببرید!

خیلی باحال فقدان اگه می‌دونستید رقباتون از چه کلمات کلیدی‌ای برای آموزش ساده سئو وردپرس کاربرد می‌کنن و این واژه ها کلیدی چقدر ترافیک براشون به به اتفاق داره؟


آره واقعاً باحال بود… و هست!


درواقع، می‌تونید این شغل رو با به کارگیری Ahrefs Site Explorer طی چند ثانیه سپریدن بدید. [همچنین می‌تونید از ۵ ابزار رایگان دیگه که در اینجا معرفی شده هم استفاده کنید.]


در Ahrefs Site Explorer تنها کافیه آدرس دامین رقیب‌تون رو وارد کنید و پس به بخش « Organic keywords report» برید. در این بخش، فهرستی از تمام واژه ها کلیدی اصلی رقیب شما که در حال آماده برای اون‌ها رتبه گرفته، ارائه می‌شه.


به صفحه‌ی Site Explorer مراجعه کنید.

دامنه‌ی رقیب‌تون رو وارد کنید و روی Explore کلیک کنید.

از ستون سمت چپ به تقسیم Organic search برید.

بعد روی Organic keywords کلیک کنید.

کلمات کلیدی ارگانیک organic keyword

 


۴. کلمات کلیدی سودآوری که حجم بهره‌گیری فوقانی دارند رو در کشور هدف‌تون پیدا کنید

برای ایجاد ترافیک جستجو به سمت سایت‌تون، باید از دسته‌ای از کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی کاربرد کنید که به‌طور ماهانه حجم قابل قبولی از جستجو رو در کشور قصد شما داشته باشن.


اولین قدم در این فرایند اینه که موضوع‌تون رو در Ahrefs Keywords Explorer وارد کنید لغایت ایده‌هایی رو به شما بده. [اینجا لیستی از ابزارها و روش‌های دیگری برای یافتن «کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو» رو می‌تونید مشاهده کنید.]


برای دسترسی به این تقسیم در Ahrefs Keywords Explorer به‌این‌ترتیب عمل کنید:


به صفحه‌ی Keyword Explorer مراجعه کنید.

موضوع رو تایپ کنید.

کشور رو برگزیدن کنید.

روی Explore کلیک کنید.

این گزارش بر پای بست، میزان جستجو دسته‌بندی‌شده، بعد شما می‌‎تونید خیلی سریع کلمات کلیدی جذاب رو پیدا کرده و در برنامه‌ی محتواتون اون‌ها رو بکار ببرید.

بلک‌بری بدنبال ایمن‌سازی اسپیکرهای هوشمند است

آیا نگران امنیت اسپیکر هوشمند خود هستید تا مبادا کسی گفتگوهای خصوصی شما را شنود کند یا به اطلاعات شخصی شما دست یابد؟ بلک‌بری برای این دسته از کاربران راه‌حلی ارائه کرده است.

بلک‌بری در CES 2019 راه‌حلی را ارائه کرده که اسپیکرهای هوشمند را ایمن‌تر می‌کند. این کمپانی قصد دارد تا فناوری ایمین‌سازی خود را در اختیار تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار دهد. 

بلک‌بری ادعا می‌کند که ۸۰ درصد مشتریان امریکایی، بریتانیایی و کانادایی به ابزارهای متصل به اینترنت اعتماد ندارند و نگران امنیت اطلاعات و حریم خصوصی خود هستند. در همین راستا این کمپانی وارد عمل شده و قصد دارد گواهی استفاده از فناوری امنیتی خود را در اختیار تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند بگذارد.

بلک‌بری سه بسته‌ی مختلف را برای تولیدکنندگان در نظر گرفته است که در همه آن‌ها امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران مد نظر قرار گرفته است. بلک‌بری از طریق یک کلید ایمن سخت‌افزاری ابزارها را به سرورهای امن متصل کرده و ارتباطات دستگاه با اینترنت را ایمن‌سازی می‌کند. کلید سخت‌افزاری مرتبا کنترل می‌شود تا دستگاه مطمئن شود که تغییری در آن ایجاد نشده و اطلاعات بصورت رمزگذاری شده منتقل می‌شوند. اگر تغییری در کلید ایجاد شود دستگاه شروع بکار نمی‌کند. 

باید منتظر ماند و دید تولیدکنندگان سخت‌افزارهای هوشمند مخصوصا اسپیکرهای هوشمند تمایلی به استفاده از فناوری بلک‌بری نشان می‌دهند یا خیر. بلک‌بری پیش از این نیز به دلیل اهمیت ویژه‌ای که به حفظ حریم خصوصی کاربری و امنیت اطلاعات آن‌ها در گوشی‌های هوشمند خود قائل بود، مورد توجه بسیاری از کاربران، ارگان‌های اطلاعاتی و برخی از شرکت‌ها قرار داشت و حالا قصد دارد تجربیات خود را در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار دهد.

CES LOGO

  

برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی CES 2019 مراجعه کنید.

بدافزار اندرویدی Mobstspy، ترکیبی از سرقت اطلاعات و حملات فیشینگ

به‌تازگی گزارشی از بدافزارهای کشف‌شده در گوگل‌پلی منتشر شده است که علاوه‌بر سرقت داده‌های گوشی کاربران، توسط حملات فیشینگ سعی داشته‌اند اطلاعات حساب‌های کاربران قربانی را به سرقت ببرند. برخی از این بدافزارها حتی بیشتر از ۱۰۰هزاربار از Google Play توسط کاربران دانلود و نصب شده‌اند. این بدافزارها که خود را در پوشش ابزارهای کاربردی و بازی‌ مخفی کرده‌اند، کاربران بیشتر از ۱۹۶ کشور دنیا را هدف قرار داده و گوشی‌های اندرویدی آن‌ها را آلوده کرده‌اند؛ کشورهای هند، روسیه و پاکستان، به‌ترتیب بیشترین تعداد قربانیان را به خود اختصاص داده‌اند.

malware_country

محققان ۶ برنامه را در گوگل‌پلی پیدا کرده‌اند که به‌صورت مخفیانه بدافزار را در خود قرار داده است. فهرست این برنامه‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • HZPermis Pro Arabe
  • Flappy Bird
  • Win7Launcher
  • Win7imulator
  • FlashLight
  • Flappy Birr Dog

دو برنامه Win7Launcher بیش از ۵هزاربار و برنامه Win7imulator بیشتر از ۵۰۰هزاربار توسط کاربران روی گوشی‌های خود نصب شده‌اند. به عبارت دیگر، برنامه‌هایی که سعی در شبیه‌سازی محیط ویندوز در اندروید را داشته‌اند، جزو محبوب‌ترین برنامه‌ها برای فریب قربانیان بوده‌اند.

این بدافزار که با نام Mobstspy شناخته می‌شود، دارای قابلیت حملات فیشینگ برای سرقت اطلاعات حساس حساب‌های کاربری است که برای سایت‌های مهمی همچون فیسبوک و گوگل طراحی شده ؛ این کار با نمایش صفحه‌های جعلی Login انجام می‌شود. روش ذخیره‌سازی اطلاعات حساس کاربران در این صفحات جعلی بسیار ابتدایی و قدیمی است. پس از نمایش صفحه‌ی Login جعلی و بعد از ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور توسط قربانی، بدافزار این اطلاعات را در خود ذخیره کرده و مجدد همان صفحه‌ی لاگین را با پیغام ورود اشتباه اطلاعات به کاربر نمایش می‌دهد. اگر کاربران، حساب‌های فیسبوک و گوگل خود را با روش احراز هویت دو مرحله‌ای امن‌سازی نکرده باشند، به احتمال زیاد حساب‌های کاربری آن‌ها توسط هکرهای توسعه‌دهنده‌ی این بدافزار مورد دستبرد قرار خواهد گرفت.

این بدافزار اطلاعاتی همچون فهرست مخاطبان، فهرست تماس‌ها و پیامک‌ها را از روی گوشی قربانی به سرقت می‌برد؛ همچنین در گوشی قربانی عملیات جست‌وجو در فولدرها و آدرس‌های خاص جهت یافتن فایل‌های عکس، اسناد، ویدئو و صداهای ذخیره‌شده‌ی کاربران توسط برنامه‌های مختلف را به‌صورت مخفیانه انجام می‌دهد. این بدافزار آدرس فولدر برنامه‌های معروفی مانند اسنپ‌چت، مسنجر، واتساپ و وایبر را در خود دارد که به‌وسیله‌ی آن، جست‌وجوی خود برای سرقت داده‌های کاربران را افزایش می‌دهد. در تصویر زیر فهرست کاملی از آدرس‌هایی را که این بدافزار برای یافتن اطلاعات حساس کاربران مورد جست‌وجو قرار می‌دهد، مشاهده می‌کنید:

access_list

اکثر بدافزارهای اندرویدی طوری طراحی می‌شوند که در گوشی قربانی، به‌دنبال اطلاعات شخصی هستند

محققان مرکز Trend Micro اعلام کردند که آدرس سرورهای C2 که همان سرورهای کنترل‌کننده این بدافزار است، به‌صورت فهرست زیر است؛ همچنین این بدافزار برای انتقال داده‌های خود، از سرورهای ابری یک شرکت تابعه گوگل با نام Firebase Cloud Messaging استفاده می‌کند که این شرکت خدمات رایگان Cloud Solution برای نرم‌افزارهای اندرویدی، iOS و وب ارائه می‌دهد.

  • mobistartapp[.]com
  • coderoute[.]ma
  • hizaxytv[.]com
  • seepano[.]com

محققان در توضیحات منتشرشده اعلام کردند که این بدافزار پس از اجرا و وصل شدن گوشی قربانی به اینترنت، در ابتدا دستورهای تنظیمات خود را به‌وسیله‌ی یک فایل XML Configure از سرور C2 دریافت می‌کند و سپس اطلاعات کاملی را از گوشی قربانی برای سرور ارسال می‌کند که این اطلاعات، برای دسترسی دائمی به گوشی قربانی یا استفاده از آن گوشی برای انجام حملات دیگر مورد استفاد قرار خواهد گرفت. نمونه‌ای از این داده‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

android_malware_info

هنگامی‌که این اطلاعات از گوشی قربانی برای سرور C2 ارسال شد، این گوشی به‌عنوان یک گوشی آلوده‌شده روی سرور رجیستر می‌شود و در ادامه دستورهای مخرب ازطریق سرویس شرکت Firebase Messaging برای گوشی قربانی ارسال می‌شود. محققان Trend Micro اعلام کردند که این برنامه‌های آلوده از سال ۲۰۱۸ روی گوگل‌پلی قرار گرفته‌اند و گوگل از میان آن‌ها، ۵ برنامه را در فوریه سال ۲۰۱۸ حذف کرده است؛ با این‌حال تنها برنامه‌ای که بیشترین تعداد نصب را داشته، همچنان روی گوگل‌پلی در دسترس کاربران قرار دارد. متاسفانه هنوز مشاهده می‌شود که با حذف آخرین بدافزار از Play Store بازهم این برنامه در دیگر وبسایت‌های ارائه‌دهنده‌ی Android app برای دانلود در دسترس کاربران قرار دارد.