قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آموزش کامل مفاهیم SEO + چک‌لیست

روز به روز به شمار کاربرانی که از راه گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می‌شود. بر پای بست، آمار رسمی سایت گوگل روزانه چیزی حدود 3.5 میلیارد سرچ در گوگل اتمام می‌شود. حالا راحت می‌توانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس می‌گوید که "اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد."


پس کاربران (مشتریان بالقوۀ شما) به گوگل اعتماد زیادی دارند. اکنون که دستور دهید پیوستگی این بحث را با یک نمونه برایتان قبل ببرم؛


تصور کنید شما یک فروشگاه موبایل هستید و یک وبسیات هم برای خرید و فروش موبایل دارید. بر پای بست، ابزارهای "اندازه‌گیری تعداد جستجوی کلمات کلیدی گوگل" خرید اینترنتی موبایل یا عبارات همانند آن چیزی حدود 8000 سرچ در ماه دارد.


این شمردن عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 تن هدف خرید موبایل دارند و در اینترنت به تعقیب جایی برای خرید موبایل می‌گردند. حتما شما هم برایتان بارها پیش آمده است که چیزی را در گوگل سرچ کنید و همانطور که خودتان هم به تجربه دیده‌اید، بیش از 80% کاربران در همان صفحۀ اول نتایج جسجو پاسخ خویش را پیدا می‌کنند. خیلی مختصر قبل می‌آید که کسی در صفحات دوم و سوم به پیگیری جواب باشد.


حالا اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند. در درستی شما 8000 مشتری بالقوه که یکراست به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.




سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را معرفی کرده، زمینه کار و جنبش شما را بفهمد و بر پای بست، واژه ها کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشانه دهد. در حقیقت اصول سئو چیست به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.


البته اینجا لازم است که به نکته‌ای اشاره کنم. صحیح است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ خاصیت انسانی را به یاد کس نمی‌آورد. ولی گوگل آنقدرها هم موتور نیست. یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر پای بست، فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند. موتور جستجوی گوگل علاوه‌بر ربات‌های خودش به رفتار کاربران نیز پروا ویژه‌ای دارد که در ادامۀ این نوشتار به آن هم خواهیم پرداخت.


انواع تکنیک‌های سئو و توصیه‌های لازم!

بد نیست که بدانید متخصصان، تکنیک‌های سئو را در سه گروه گوناگون دسته‌بندی کرده‌اند. این گروه‌ها عبارتند از: سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری.


سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک‌هایی است که بر پای بست، قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو اتمام شده و باعث می‌شوند رتبۀ سایت به‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند. فرایند سئوی کله سفید که بهترین و مناسب‌ترین شیوه سئو است، یک شبه انجام نمی‌شود و احتیاج دارد که مدت موعد مشخصی ادامه و دائما روی سایت خود پیشه کنید، ولی در عوض به اصطلاح یک عمر راحتید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و به این راحتی جایگاه شما را به وبسیات دیگری نمی‌دهد.


راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید شگفتی نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و راستی است به آن سئوی اخلاقی نیز می‌گویند.


سئوی کلاه سیاه: ما خودنمایی می‌کنیم که خیلی خوبیم!

در روبرو سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد. یعنی چه؟ یعنی برعکس سئوی کلاه سفید، در سئوی کلاه سیاه سعی بر فریب موتور جستجو و دور زدن قوانین آن است.


این طریق سئو وارونه شیوه قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ ولی تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. مثلاً همین چند سال پیش عده‌ای با برپایی لینک‌های اسپم و به دردنخور در صفحات گوناگون به رتبه‌های نکوداشتن در گوگل واصله بودند، ولی گوگل با ارائۀ الگوریتم پنگوئن این وب‌سایت‌ها را جریمه کرد و جایگاهی را که از روش‌های تباه به دست آورده بودند از آن‌ها بعد گرفت.


پس شاید چند معاش جایگاه نخست گوگل را کسب کنید، اما شدنی است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید. به قول شاعر: ترسم که به کعبه (رتبه اول گوگل) نرسی ای اعرابی (وبمستر) کاین ره که تو می‌روی به تُرکستان (نتایج پسین گوگل) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.