قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آپدیت بعدی ویندوز 10، اکتبر 2018 نام خواهد داشت

مایکروسافت تا کنون سیاست‌های متنوعی را در نام‌گذاری به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰، که دو بار بصورت سالانه منتشر می‌شوند، اتخاذ کرده است. به‌روزرسانی «نوامبر»، به‌روزرسانی یونیورسال، به‌روزرسانی کریترز و فال کریترز و نهایتا به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۸ همگی از اسامی عجیبی هستند که مایکروسافت بدون دنبال کردن خط مشی خاصی روی به‌روزرسانی‌های خود گذاشته است.

با توجه به این‌که سالانه دو به‌روزرسانی منتشر می‌شود، مسلما تا چند ماه دیگر شاهد انتشار نسخه‌ی جدیدی برای ویندوز ۱۰ خواهیم بود.

امروز، یکی از افراد قابل اعتمادی که معمولا اخبار درستی از مایکروسافت افشا می‌کند، به نام WalkingCat نام این به‌روزرسانی جدید مایکروسافت را فاش کرد و این‌طور که به نظر می‌رسد این‌بار مایکروسافت قرار است به رویه‌ی اخیر خود در نام‌گذاری پایبند بماند.

WalkingCat

بر اساس توییتی که واکینگ‌کت منتشر کرده است به‌روزرسانی Redstone 5 که قرار است اواخر سال جاری منتشر شود «اکتبر ۲۰۱۸» نام خواهد داشت. مایکروسافت، امسال به زحمت توانست به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۸ را در ماه آوریل منتشر کند؛ اما همین تلاش آن‌ها این اطمینان خاطر را می‌دهد که در هر حال در ماه اکتبر شاهد انتشار به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ باشیم؛ حتی اگر این انتشار تا ۳۱ اکتبر طول بکشد.

در به‌روزرسانی مورد بحث قرار است بهبودهایی در طراحی ویندوز ۱۰ صورت بگیرد و پوسته‌ی تیره‌ی بهتری در آن گنجانده شود و طراحی یکپارچه‌تری را در محیط ویندوز به همراه بهبودهایی در مرورگر اج شاهد باشیم. این به‌روزرسانی مهرماه سال جاری منتشر خواهد شد.

قوانین ضد انحصار؛ تحول در دنیای اندروید و تغییر الگوی تجاری گوگل

فروش اولین گوشی هوشمند اندرویدی یک دهه پیش شروع شد؛ استراتژی گوگل برای اندروید این بود که امکان استفاده‌ی مجانی از این سیستم عامل موبایل برای تمام تولیدکنندگان فراهم باشد. در عوض، اهالی مانتن ویو می‌توانستند اپلیکیشن‌های خود را از طریق این سیستم عامل منتشر کنند و در عصر موبایل، کسب و کار تبلیغات خود را بیش از پیش گسترش دهند. اما اکنون، شاید زمان تغییر این الگوی تجاری فرا رسیده است.

روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا گوگل را به دلیل سوءاستفاده از جایگاهش در دنیای موبایل گناه‌کار دانست و این شرکت را به پرداخت جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری محکوم کرد. در عین حال، طبق خواسته‌ی کمیسیون اروپا، غول دنیای جستجو موظف شده است تا قراردادهای خود با ده‌ها شرکت مختلف را بازنویسی کند. بر اساس دستور این کمیسیون، در صورتی که ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند با فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل (Google Play Store) ارائه می‌شوند، اهالی مانتن‌ویو نمی‌تواند تولید کنندگان را وادار کند تا محصولات خود را با اپلیکیشن جستجوی گوگل و مرورگر کروم عرضه کنند.

Android Apps / اپلیکیشن‌های اندرویدی

اتهامات کمیسیون اروپا علیه گوگل، در رابطه با سیاست‌های انحصارگرایانه، دو سال پیش مطرح شده‌اند و این شرکت آمریکایی از آن زمان تاکنون این اتهامات را رد کرده است؛ در حال حاضر نیز گوگل اعلام کرده که در زمینه‌ی تصمیمات گرفته شده توسط کمیسیون اروپا تقاضای تجدید نظر خواهد کرد. گوگل ادعا می‌کند که سیستم عامل مجانی این شرکت، موجب افزایش رقابت میان سازندگان ابزارهای همراه و کاهش قیمت این ابزارها شده است. اهالی مانتن‌ویو معتقد هستند که الزام به نصب اپلیکیشن‌های گوگل روی دستگاه‌های اندرویدی، امکان رقابت را از اپلیکیشن‌های رقیب سلب نمی‌کند؛ چرا که تولید کنندگان، به طور معمول، اپلیکیشن‌های مشابه اپلیکیشن‌های گوگل را روی ابزارهای خود نصب می‌کنند. از طرف دیگر، امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف برای کاربران فراهم شده است. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در این رابطه می‌گوید:

تصمیم امروز [کمیسیون اروپا] الگوی تجاری اندروید را هدف قرار داده است. الگویی که موجب فراهم شدن انتخاب‌های بیشتر برای همه شده است؛ نه انتخاب‌های کمتر.

اروپایی‌ها ۹۰ روز به گوگل فرصت داده‌اند تا تغییراتی را در الگوی تجاری خود ایجاد‌ کند

اروپایی‌ها ۹۰ روز به گوگل فرصت داده‌اند تا تغییراتی را در الگوی تجاری خود ایجاد کند؛ تغییراتی که می‌توانند دنیای موبایل را زیر و رو کنند. انجام این تغییرات می‌تواند چالش بزرگی برای اهالی مانتن‌ویو باشد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گوگل یکی از ابرقدرت‌های دنیای موبایل است؛ موسسه‌ی تحقیقاتی eMarketer پیش‌بینی می‌کند که این ابرقدرت در سال حاضر ۶۰ میلیارد دلار از تبلیغات در پلتفرم موبایل خود به جیب خواهد زد. بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه‌ی مالی Standard & Poor، این مبلغ ۴۰ درصد از درآمد پیش‌بینی شده‌ی ۱۳۶ میلیارد دلاری گوگل در سال ۲۰۱۸ است.


مایکروسافت برای رفع خلا نرم‌افزاری سرفیس فون به راهکارهای جدیدی می‌اندیشد

اگر کنفرانس‌ توسعه‌دهندگان مایکروسافت در زمان سکان‌داری استیو بالمر را مشاهده کرده باشید، بدون شک با شعار معروفِ «تو‌سعه‌دهنده، تو‌سعه‌دهنده، تو‌سعه‌دهنده» مدیرعامل پیشین این شرکت آشنایی دارید. با این حال، چند سالی می‌شود که مایکروسافت اعتمادبه‌نفس سابق خود را در حوزه‌ی نرم‌افزار از دست داده است و دیگر به مانند گذشته از پشتیبانی توسعه‌دهندگان بهره‌ی چندانی نمی‌برد. همین امر باعث شده تا بسیاری از بلندپروازی‌های پیشین آن‌ها در حوزه‌ی موبایل با شکست روبرو شود و همواره خطر در کمین محصولات آتی این غول‌ نرم‌افزاری باشد.

اگر اخبار مربوط به اهالی مایکروسافت را دنبال کرده باشید، مسلماً با سیستم‌عامل آتی این شرکت که با نام اندرومدا شناخته می‌شود و برای دستگاه‌های قلم‌محور در نظر گرفته شده است، آشنایی دارید. به‌لطف پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو در نسخه‌ی آخر ویندوز ۱۰، برخی از اپلیکیشن‌های مطرح راه خود را به فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ باز کرده و توانسته‌اند کورسویی از امید را در دلِ کاربران این پلتفرم به‌ وجود آورند؛ با این حال انتظار رشد خیره‌کننده و فراگیری این اپلیکیشن‌ها در آینده‌ای نزدیک چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد.

حال در گزارشی که زک بوودن از وب‌سایت ویندوز سنترال منتشر کرده، از تلاشِ مایکروسافت برای یافتنِ راهکارهای دیگر در راستای رفع خلأ نرم‌افزاری خبر داده است.

او در یادداشت خود نوشته است:

Microsoft به‌طور جدی روی حضور وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) در سیستم‌عامل اندرومدا حساب باز کرده و اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ نمونه‌ای متقاعدکننده از این ادعا هستند؛ چرا که روند رشد اپلیکیشن‌های مدرن ویندوز (UWP) هنوز کند است. علاوه بر این، می‌توانم بگویم که این شرکت به ایده‌های دیگر نیز برای بهبود موقعیت اپلیکیشن‌ها در اندرومدا می‌اندیشد.


چرا سئو بهتر از دیگر روش های تبلیغات اینترنتی است؟

به طور خیلی چکیده مواردی که باعث می شود تا سئو را به بهترین روش برای تبلیغات در فضای آنلاین تبدیل کند را عنوان می کنم:


هزینه سئو خیلی کمتر و مقرون به صرفه تر از دیگر طریق های تبلیغاتی در اینترنت است. دقیقا به خاطر اینکه با سئو می توان مخاطبان هدفمندتر بیشتری را جذب کرد. در این چهره مراجعت خرج بسیار بالا خواهد بود.


هزینه برندسازی با سئو به قدری زیر است که قابل مقایسه با دیگر روش ها مثل ویدیو مارکتینگ یا سوشیال مارکتینگ نخواهد بود. زمانی که سایت شما در صدر نتایج جست و جو باشد و اغلب از رقبایتان دیده شوید برندتان نیرومند تر خواهد شد. فکر نمی کنم کسی به نکوداشتن گوگل بتواند برای شما برندسازی کند!


سئو نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی هدفمندتر است. در انواع طریق های تبلیغات اینترنتی مجبوریم به زور تبلیغ خویش را در دیدن مشتری قرار دهیم اما در سئو می کوشیم تا مشتری خودش پیگیری ما بگردد و ما را پیدا کند. شناسه که در سئو وردپرس میموس مشتریان هدفمند نصیب مان می شوند. چون دقیقا خودشان می دانند نیازشان چه هست و ما را رفع کننده بیچارگی خود می یابند.


از سایر مزایای سئو این است که روز به روز به مخاطبان اصلی شما افزوده می شود. هر چه می گذرد بازدید سایت تان بالا می رود، سپس کاربران سایت تان افزایش می یابد و در پایان فروش تان اغلب می شود. همه این ها به خاطر این است که افرادی که به سایت شما می آیند دقیقا پیگیری شما هستند.


تفاوت تبلیغات در گوگل و سئو چیست؟

درست است که با تبلیغات در گوگل می طاقت در هر زمانی که بخواهید در واژه ها مربوط به کسب و کارتان در گوگل رتبه یک شوید ولی هیچگاه نمی طاقت به صورت دائمی از تبلیغات ادوردز کاربرد کرد.


برای هر کسب و کاری خصوصا کسب و کارهای حقیر تبلیغات گوگل ادوردز تا جایی امکان پذیر است که مراجعت سرمایه نسبت به خرج های ادوردز بهتر باشد. از این گذشته با قیمت دلاری که در کشور ما روز به روز بالاتر می رود برای خیلی از کسب و کارها تبلیغ در گوگل به صرفه نخواهد بود.


ولی سئو همیشگی است. درست است که باید سررسید اکثریت را به سئو سایت تان برگزیدن دهید و کمی طول می کشد تا به نتیجه ایده آل خویش تقریبا  شوید ولی باید بدانید که یک بار برای همش هزینه خواهید کرد. در تبلیغات گوگل هر زمانی که خرج کنید بالا هستید ولی در سئو با یک بار هزینه دائم بالا خواهید بود.


سئو زمان بر است


 


با گونه ها سئو سایت آشنا شوید:

حالا که دقیقا متوجه شدید که سئو چیست بهتر است تدریجا بریم سراغ شیوه های سئو و اینکه برای سئو سایتمان باید از کجا آغاز کنیم. پیشتر با مفهوم سئو داخلی و خارجی سایت آشنا شدید. اکنون باید با روش های سئو آشنا شوید.


سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید یعنی به کارگیری شیوه های سالم در سئو. به عبارتی سئو کلاه سفید وجود ندارد. خیلی از سئو کارها به سئوی کلاه سفید اعتقادی ندارد! چون سئو کلاه سفید برای سایت هایی است که هیچ گاه خودشان را درگیر سئو نمی کنند و از آنجایی که اعتبار فوقانی دارند بقیه سایت شان را سئو می کنند.


به عنوان نمونه سایت هایی که تولید محتوای قدرتمندی سپریدن می دهند هیچوقت خودشان را درگیر لینک بیلدینگ نمی کنند و ملت برای آن ها این کار را به نکوداشتن انجام می دهند. ولی آیا کل می توانند به چهره چیره دست فرآوری درونمایه کنند طوری که ملت داوطلبانه مطالب آن ها را به اشتراک بگذارند؟ بی گمان پاسخ خیر است!


همچنین خیلی از سایت ها در حوزه های کاری مختلف اصلا نمی توانند به این شکل عمل کنند و معروف شوند. پس به همین انگیزه سئو کلاه سفید معنا و مفهومی از دید سئو کارها ندارد. سئو کلاه سفید اصلا سئو نیست! چون به هیچ وجه نیازی به درگیر شدن در بهینه سازی سایت نیست.


اگر بخواهیم خودمان دست به پیشه شویم و سایت مان را سئو کنیم مجبوریم برای سایت خویش لینک بسازیم و این کار سئو کلا سفید را نقض می کند! بعد به هیچ وجه نمی توانیم از سئو کلاه سفید کاربرد کنیم. چون در سئو کلاه سفید خبری از اقدام خودمان برای سئو نیست!

آموزش نحوه نصب تم در ویندوز 10

آپدیت Creators ویندوز ۱۰ قابلیت نصب تم‌ از طریق استور ویندوز را به این سیستم عامل افزوده است. این ویژگی جدید، شخصی‌سازی دسکتاپ ویندوز را از طریق تصاویر پس‌زمینه‌ی مختلف، صداها و رنگ‌های متنوع آسان‌تر کرده است. البته این شیوه قابلیت جدیدی نیست و دقیقا همان کارکرد مشابهی که قبلا در ویندوز ۷ وجود داشت، ارائه می‌دهد.

چگونه یک تم انتخاب کنیم

ابتدا به این مسیر بروید:

Settings --> Personalization --> Themes

در اینجا تم‌های از پیش نصب‌شده را مشاهده خواهید کرد. درست زیر عنوان Apply a theme، تم‌های مختلفی خواهید دید که از بین آن‌ها می‌توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. روی گزینه‌ی «Get more themes in the store» کلیک کنید تا به فهرست تم‌ها در اپلیکیشن استور هدایت شوید.

Apply a theme

در زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی Creators تعداد ۱۷۴ تم قابل دریافت در استور ویندوز موجود بوده است که دسترسی به آن‌ها هزینه‌ای برای کاربران دربر ندارد. برای مشاهده‌ی جزئیات قابل مشاهده‌ی هر کدام از موارد موجود، کافی است روی آن کلیک کنید.

Windows store themes

در صفحه‌ی مربوط به هر تم، روی گزینه‌ی «Get» کلیک کنید تا فرآیند بارگذاری آن در کامپیوتر شخصی شما آغاز شود.

get a theme

تم‌های دانلود شده از ویندوز استور در همان مسیر قبلی در بخش تنظیمات که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، قابل مشاهده است. برای اعمال تم دریافتی، کافی است روی آن کلیک کنید.

windows 10 theme

چگونه تم‌ را شخصی‌سازی کنیم

هر تم از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است: یک یا چند تصویر پس‌زمینه‌ دسکتاپ، یک رنگ، یک مجموعه صدا و یک مجموعه نشانگر ماوس. در عمل، تفاوت اغلب تم‌ها در همان دو عنصر اول خلاصه می‌شود و دو عنصر بعدی یعنی صداها و نشانگر ماوس بدون تغییر باقی می‌مانند و به همان گزینه‌های پیش‌فرض خود ویندوز بسنده می‌کنند.

این عناصر به ترتیب در بخش تم‌ها ردیف شده‌اند و برای مشاهده و شخصی‌سازیمی‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید. ما هر کدام را به ترتیب برای شما آموزش می‌دهیم.

Customize theme

برای شخصی‌سازی پس‌زمینه‌ی دسکتاپ خود روی گزینه‌ی «Background» کلیک کنید. اغلب تم‌های استور از چند تصویر مختلف به‌صورت اسلایدشو تشکیل شده‌اند. می‌توانید برای مشاهده‌ی آن‌ها به‌صورت درهم‌آمیخته (Shuffle)، گزینه‌ی آن را فعال کنید تا تصاویر به‌صورت تصادفی نمایش داده شوند.

windows 10 background

در مرحله‌ی بعد، گزینه‌ی «Color» به شما امکان می‌دهد رنگ اصلی (accent color) را در عناصر رابط تعاملی ویندوز نظیر منوی استارت یا نوار وظیفه تغییر دهید.

اگر می‌خواهید رنگ دلخواه تم شما بر نوار عنوان پنجره‌ها نیز اعمال شود، باید در همان بخش Color به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه‌ی «Title bars» را فعال کنید. در صورت غیرفعال بودن این گزینه، ویندوز به‌صورت پیش‌فرض از رنگ سفید برای نوار عنوان‌ها استفاده می‌کند.

در انتهای همین بخش، می‌توانید حالت پیش‌فرض اپ‌ها (app mode) را از بین دو رنگ اصلی مشکی و سفید انتخاب کنید.

windows 10 color

هر زمان که یک تم جدید انتخاب می‌کنید، ویندوز همان صداهای پیش‌فرض خودش را مجددا فعال می‌کند. اما اگر مایل به تغییر و شخصی‌سازی آن‌ها هستید، می‌توانید روی گزینه‌ی «Sounds» کلیک کنید. در صورت تمایل به غیر فعال‌سازی افکت‌های صدا در دسکتاپ ویندوز، در پنجره‌ی بازشده زیر عنوان Sound Scheme می‌توانید گزینه‌ی «No Sounds» را انتخاب کنید.

windows 10 sounds

در انتها با کلیک روی گزینه‌ی «Mouse cursor» می‌توانید نشانگر ماوس خود را تغییر دهید یا انتخاب کنید که هر نشانگر مخصوص، چه شمایل ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال می‌توانید رنگ پیش‌فرض نشانگر را از سفید به مشکی تغییر دهید یا برای مشاهده‌ی سایه در زیر آن، تیک گزینه‌ی «Enable pointer shadow» را فعال کنید.

windows 10 mouse cursor

اگر هر یک از این موارد را تغییر دهید، نام تم شما به Custom تغییر پیدا می‌کند. سپس می‌توانید با کلیک روی «Save theme» آن را برای استفاده در دفعات بعدی ذخیره کنید، نام آن را تغییر دهید و به لیست‌های تم‌های خود اضافه کنید. در این صورت، هر زمان که تم ویندوز را تغییر دهید، به‌راحتی می‌توانید به تم شخصی خود بازگردید.