قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ارزش آمازون نیز همانند اپل از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد

آمازون

ماه گذشته ارزش سهام شرکت اپل از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد و تنها شرکتی شد که ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دارد. روز گذشته شرکت آمازون نیز این مرز را رد کرد و به دومین شرکت تریلیون دلاری جهان تبدیل شد.

در معاملات صبح روز گذشته بازار بورس نیویورک، هر واحد سهام آمازون با افزایش یک درصدی به قیمت ۲۰۵۰.۲۷ دلار خرید و فروش شد تا مجموع ارزش سهام این غول فروش اینترنتی از مرز یک تریلیون دلار عبور کند.

یک تریلیون دلار

در ماه‌های اخیر اپل و آمازون رقابت شدیدی برای تبدیل شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری جهان با یکدیگر داشتند اما اپل در نهایت و با رشد چشم‌گیر توانست آمازون را پشت سر بگذارد و بتواند این عنوان را به خود اختصاص دهد؛ البته باید توجه داشت که اپل اولین شرکت یک تریلیون دلاری تاریخ نیست؛ چرا که پیش از این و در سال ۲۰۰۷ شرکت نفتی پتروچاینا موفق شد به مرز یک تریلیون دلار برسد اما پس از مدت کوتاهی ارزش این شرکت با سقوط مواجه شد و این جایگاه را از دست داد. در حال حاضر اپل و آمازون تنها شرکت‌های یک تریلیون دلاری جهان هستند و مایکروسافت و گوگل نیز با مجموع ارزش ۸۵۰ و ۸۴۰ میلیارد دلار پشت سر آن‌ها قرار دارند و احتمالا این دو شرکت نیز به زودی به جمع دو شرکت یک تریلیون دلاری بپیوندند.

سهام آمازون

همانطور که شرکت آمازون‌ در سال‌های اخیر موقعیت غالب خود را در بازار خرده‌فروشی‌های آنلاین و فیزیکی تثبیت کرد، ارزش سهام این شرکت در سه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت. اما این شرکت با رقیب تریلیون دلاری خود نیز در حال رقابت است. آمازون با دستیار دیجیتال خود الکسا، با دستیار صوتی اپل یعنی سیری در حال رقابت است. همچنین سرویس پخش موسیقی آنلاین آمازون‌ با سرویس اپل موزیک در حال رقابت است. انتظار می‌رود اپل نیز در سال آینده با ارائه سرویس استریم آنلاین ویدئو مشابه نتفیلیکس و انتشار ۱۲ سریال اختصاصی به رقابت با سرویس ویدئو پرایم آمازون بپردازد.

منبع: MacRumors

متخصصان فنی در کنفرانس تکنولوژی دیجی‌کالا از چالش‌های پروژه سوپرنوا گفتند

سوپرنوا

آخر هفته گذشته کنفرانس «تکنولوژی دیجی‌کالا» در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد. در این رویداد یک روزه ۱۴ نفر از اعضای تیم فنی دیجی‌کالا به ارائه تجربیات عملی خود از انجام پروژه بزرگ تغییر پلتفرم دیجی‌کالا پرداختند.

چندی پیش دیجی‌کالا از پلتفرم جدید خود با نام سوپرنوا رونمایی کرد. این پلتفرم جدید که کاربران دیجی‌کالا با تغییر ظاهر وبسایت این فروشگاه آنلاین با آن مواجه شدند، ابعاد فنی گسترده و پیچیده‌ای داشت. در این نشست که توسعه‌دهندگان سراسر ایران گردهم آمده بودند، اعضای تیم فنی و تکنولوژی دیجی‌کالا به تشریح ابعاد فنی پروژه سوپرنوا پرداختند.

کنفرانس تکنولوژی

«سهیل مقدم»، مدیر ارشد تکنولوژی دیجی‌کالا، در این همایش با اشاره به این که دیجی‌کالا پلتفرم قدیمی خود با نام لگاسی را به طور کامل کنار گذاشته و از پلتفرم جدیدی با عنوان سوپرنوا در تمام عملیات خود استفاده می‌کند، افزود: باید توجه داشته باشید که تغییرات تنها به‌صورت ظاهری نبوده و دیجی‌کالا پلتفرم سوپرنوا را به‌عنوان یک سیستم جامع در تمام فعالیت‌های خود از قبیل سیستم انبارداری، فروش، حسابداری و همچنین نسخه‌ی وب و موبایل دیجی‌کالا، مارکت‌پلیس و سایر حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد.

سوپرنوا در کنار ارائه‌ی امکاناتی برای مدیریت امور روزمره دیجی‌‌کالا، امکانات دیگری را نیز در اختیار این شرکت قرار می‌دهد که یکی از مهم‌ترین این امکانات استفاده از تحلیل داده‌های کلان است. به کمک این قابلیت می‌توان رفتار هر یک از کاربران نسخه وب یا اپلیکیشن‌های دیجی‌کالا را بررسی کرد و بر اساس رفتار هر فرد پیشنهادات متناسب با او ارائه داد.

پلتفرم دیجی‌کالا

در ادامه همایش «علی‌محمد فروتن‌زاده»، یکی از توسعه‌دهندگان دیجی‌کالا، به تشریح عملکرد سیستم تحلیل داده‌ی سوپرنوا پرداخت. به گفته فروتن‌زاده اطلاعات حاصل از رفتار کاربران در یک ماه اخیر در یک پایگاه داده ذخیره می‌شود و در پایگاه داده‌ دیگری رفتار کاربران در طول زمان جمع‌آوری می‌شود. با مقایسه اطلاعات این دو دیتابیس و با تحلیل آن‌ها در قالب ایونت‌های‌ (Event) مختلفر می‌توان در رابطه با استراتژی‌های آینده‌ در حوزه‌های مختلف نظیر فروش محصولات یا برگزاری کمپین‌ها تصمیم‌گیری کرد.

سوپرنوا یک پلتفرم متن‌باز مبتنی بر PHP است.

سوپرنوا یک پلتفرم متن‌باز مبتنی بر PHP است. در ادامه این همایش «علیرضا حسین‌زاده»، در خصوص چرایی متن‌بازبودن سوپرنوا صحبت کرد و مزایای نرم‌افزار‌ها و پروژه‌های متن‌باز را دلیل این انتخاب عنوان کرد. به ‌گفته حسین‌زاده، متن‌باز بودن این پلتفرم اجازه می‌دهد تا توسعه‌دهندگان بیشتری، فارغ از زمان و مکان، امکان کار کردن روی پروژه را داشته باشند و این در نهایت به هرچه بهتر شدن پلتفرم منجر می‌شود.

در این نشست، ساختار نسبتا قدیمی‌تر لگاسی در کنار هزینه‌ی بالای نگهداری و همچنین پیچیدگی سیستم لگاسی برای اضافه کردن امکانات جدید از جمله دلایل کنار گذاشتن این سیستم از سوی نمایندگان فنی دیجی‌کالا اعلام شد. در همین راستا «لوکاش لاتو»، معاون مهندسی دیجی‌کالا که در خصوص چگونگی ایجاد محیطی مناسب برای توسعه دهندگان عاشق تکنولوژی صحبت می‌کرد، گفت: دل بستن به یک تکنولوژی واحد، نتیجه‌ای جز شکست در پی ندارد و باید مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و راهکارهای کاربردی را در مسیر اهداف سازمان به کار گرفت تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

از نظر لاتو چهار مشخصه‌ی پایداری، عملکرد، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری ارکان اصلی توسعه‌ی پلتفرم جدید دیجی‌کالا بوده‌اند. از نظر لوکاش ایجاد پلتفرمی همچون سوپرنوا تنها از طریق دستیابی به تکنولوژی امکان پذیر نیست؛ لازمه چنین کاری ایجاد یک تیم مهندسی با روحیه و نگرش نزدیک به هم است.

لوکاش لاتو که خود یک توسعه دهنده‌ی PHP است، پلتفرم سوپرنوا را نیز مبتنی بر PHP توسعه داده است. دلیل انتخاب PHP به عنوان زبان برنامه‌نویسی پلتفرم سوپرنوا از سوی مدیران این پروژه، شاکله‌ی تیم سوپرنوا اعلام شد که اغلب جزو متخصصان و توسعه‌دهندگان کاربلد این حوزه بوده‌اند.

چهار مشخصه‌ی پایداری، عملکرد، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری ارکان اصلی توسعه‌ی پلتفرم جدید دیجی‌کالا هستند.

مقدمات توسعه پلتفرم جدید دیجی‌کالا از ابتدای سال ۹۶ و با تشکیل یک تیم جدید آغاز شد. «امیر حسنی» که پیش از سوپرنوا نیز عضو تیم توسعه دیجی‌کالا بود و جزو اولین اعضای تیم سوپرنوا نیز بوده در بخش دیگری از همایش به روی سن رفت و در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که دیجی‌کالا برای تشکیل تیم توسعه‌ی سوپرنوا، توسعه‌دهندگان و کارکنان پیشین خود را ملزم به شرکت در یک مصاحبه‌ استخدامی مجدد کرده است.

امیر حسینی که صحبت‌های خود را با عنوان «چگونگی تعویض یک شبه از Stack مایکروسافت به متن‌باز» اراعه می‌کرد، حساس‌ترین مرحله‌ی توسعه‌ و پیاده‌سازی پلتفرم سوپرنوا را مهاجرت از پلتفرم لگاسی به سوپرنوا دانست و به ارائه توضیحاتی پیرامون این موضوع پرداخت. با توجه به اینکه امکان از دسترس خارج شدن دیجی‌کالا برای انجام این تغییر به مدت زیاد وجود نداشت، تیم توسعه این فرایند را شبانه و در عرض تنها چند ساعت انجام داد. تا پیش از مهاجرت نهایی، تیم توسعه چندین بار به‌صورت آزمایشی، اسکریپت‌های انتقال اطلاعات دیتابیس را از MS SQL به MySQL انجام داده بودند تا از صحت عملکرد این اسکریپت‌ها و انتقال کامل اطلاعات اطمینان کامل را کسب کنند. در نهایت و در طی عملیات مهاجرت نهایی که از سوی تیم فنی «بیگ بنگ» نام‌گذاری شده بود، تمام اطلاعات به دیتابیس اصلی منتقل شد.

«جک ما» ۲۰ سال پس از تاسیس علی‌بابا خود را بازنشست می‌کند

استعفای جک ما

شرکت علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین هفته گذشته اعلام کرد که «جک ما»، بنیانگذار  و مدیر اجرایی این شرکت، ظرف یک سال آتی صندلی ریاست خود را ترک خواهد کرد. با توجه به برنامه‌های جانشینی که قبلا توسط این شرکت تنظیم شده بود، مدیر  عامل علی‌بابا «دنیل ژانگ»، در دهم سپتامبر سال ۲۰۱۹ جانشین «ما» در سمت رییس هیئت مدیره خواهد شد.

برای انتقال هرچه نظام یافته‌تر این جانشینی، ما در طول ۱۲ ماه آینده در سمت مدیر اجرایی باقی خواهد ماند. علی‌بابا پس از تایید این خبر  اعلام کرد: «آقای ما دوران کنونی خود را به عنوان عضو هیئت مدیره علی‌بابا تا زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه در سال ۲۰۲۰ سپری خواهد کرد.»

جک ما علی‌بابا را در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرد و اکنون با سرمایه خالص بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار  ثروتمندترین مرد چین به شمار می‌رود. او در سال ۲۰۱۳ به کار خود در جایگاه مدیرعاملی علی‌بابا پایان داد و مسئولیت‌ها را به «جاناتان لو» سپرد. دو سال بعد از لو، ژانگ مسئولیت‌ آن را برعهده گرفت.

جک ما و دنیل ژانگ

این غول تجارت الکترونیکی عضو بازار بورس نیویورک کار خود را در بازار تجارت الکترونیک چین آغاز کرد و در حال حاضر  فعالیت‌های آن حتی در زمینه محاسبات ابری و پرداخت‌های دیجیتالی توسط شرکت تابعه «Ant Financial» گسترش یافته است و سهام آن به صورت عمومی عرضه شده است.

گزارش مالی سه ماهه اخیر  علی‌بابا، تا پایان ماه جون،  رشد ۶۱ درصدی درآمد این شرکت را تا ارزش ۸۰.۹ میلیارد یوآن چین یا حدود ۱۱.۸ میلیارد دلار  نشان می‌دهد. سهام علی‌بابا هفته گذشته در سقف  ۱۶۲.۳۷ دلار بسته شد. این رقم پایین‌تر از بالاترین رکورد این شرکت در ماه جون با رقم ۲۱۰ دلار  بود.

جک ما در  نامه‌ای خطاب به مشتریان و سهامداران خبر استعفای خود را از سمت مدیر اجرایی اعلام کرد و به توضیح تصمیمات خود پرداخت. با وجود کناره‌گیری ما از جایگاه مدیریتی او همچنان به عنوان شریک دائمی در هیئت شرکای علی‌بابا باقی خواهد ماند. این هیات از ۳۶ عضو تشکیل شده است که مطابق با مقررات شرکت اکثر اعضای هیئت مدیره را  تعیین می‌کنند.

علی بابا

در ادامه می‌توانید متن کامل نامه جک ما را مطالعه کنید:

امروز، در حالی که ما نوزدهمین سالگرد علی‌بابا را می‌گذرانیم، هیجان‌زده هستم تا اخباری را با شما در میان بگذارم: با تصویب هیئت مدیره، طی مدت یک سال، از  تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ که هم‌زمان با بیستمین سالگرد علی‌بابا خواهد بود، مدیر عامل گروه، دنیل ژانگ، جانشین من به عنوان رئیس هیئت مدیره خواهد بود؛ در حالی که من همچنان به عنوان مدیر اجرایی در ۱۲ ماه آینده باقی خواهم ماند و برای اطمینان از انتقالی موفقیت‌آمیز با وی همکاری خواهم کرد. سپس تا زمان برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سهامداران در سال ۲۰۲۰ در هیئت مدیره علی‌بابا خواهم ماند.

من در طول ده سال گذشته، فکر و انرژی زیادی برای آمادگی برای انجام موفقیت‌آمیز  این طرح صرف کرده‌ام. خوشحالم که امروز این طرح را اعلام می‌کنم و از حمایت‌های خانواده علی‌بابا و هیئت مدیره شرکت متشکرم. همچنین می‌خوام از تمامی همکارانم در علی‌بابا و خانواده‌های آن‌ها تشکر کنم؛ زیرا اعتماد، حمایت و سرمایه‌گذاری‌های شما در این ۱۹ سال ما را برای این چنین روزی با اعتماد به نفس و مستحکم آماده کرد.


بهینه سازی سایت چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟! در واقع سئو برای سایت چیست موتورهای جستجو تمرینی برای بهینه سازی یا تحت تاثیر قرار دادن میزان دیده شدن یک وب سایت برای قرار دریافت در صفحه اول گوگل و رتبه های بالای موتورهای جستجو از طریق یک سری استراتژی‌ها, تکنیک‌ها و تاکتیک‌های سئو که به صورت طبیعی به عقیده می رسد, می باشد.


 


به منظور افزایش میزان بازدید کاربران از وب سایت و یا مراجعه آنها با آن سایت, شدامد یا ترافیک طبیعی می گویند.


در حال حاضر گوگل از بقیه موتورهای جستجو همانند یاهو و بینگ قبل گرفته است و بیشتر فرایند سئو سایت و راهبرد های مربوطه روی گوگل انجام می شود


 


چطور صفحات یک سایت در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد؟

روشی که گوگل به صفحات رتبه می‌دهد بر مبنای موارد پایین است:


۱ . میزان ارتباط بین محتوای سایت  و کلمات کلیدی چقدر است


 ۲ . برمبنای اعتبار لینک ها, چه شمار لینک با کیفیت از بقیه وب سایت ها به یک وبسایت خاص اشاره می کند


 به عبارت ساده‌تر محتوا خوب است و محتوای عالی خیلی بهتر است.


هدف گوگل این هست که محتوای با کیفیت و با اعتبار بالا را در نتایج  جستجوی خویش نشانه دهد.


بهینه سازی سایت چیست


اقدامات لازم برای دست‌یابی به موفقیت و کسب رتبه در گوگل

۱ . کاربران یا مشتریان شما تعقیب چه  محصول  یا سرویسی می گردند


۲ . برای عبارتی که با بیشترین حجم در پهنه سوداگری شما جستجو  می گردند جستجو کنید


۳ . ببینید   رقبای شما برای آن کلمات یا عبارات کلیدی چه کسانی هستند


۴ . تارنما خویش را پیرامون این عبارات و کلمات کلیدی طراحی کنید


۵ . از این کلمات کلیدی داخلی محتوای خود استفاده کنید


۶ . دقت داشته باشید این درباره شمار صفحات صدق نمی‌کند شما می توانید با استفاده از ساختار درست فقط با یک صفحه تارنما رتبه کسب کنید


 


 اکنون که وبسایت خویش را طراحی کردید دربایستن دارید که به گوگل اثر دهید که سایت شما به اندازه کافی با اهمیت می باشد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.


 


با استفاده از لینک های  با کیفیتی که از سایت های مرتبط با  پهنه کسب و کاری خود دریافت می کنید میتوانید به گوگل بگویید که سایت شما دارای اهمیت می‌باشد.


 


 به طور خلاصه:


از کلمات کلیدی مهم و عبارات جستجوی اصلی در تارنما خویش کاربرد کنید

وب سایت خود را طوری طراحی کنید که این عبارات  کلیدی در درونمایه به خوبی ساختاربندی شده باشد

از تارنما های مهم بک لینک دریافت کنید

 


بنابراین شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو  چیزی اغلب از این نیاز ندارید


مهمترین قانون سئو

مهمترین قانون سئو  این است که  هر فرایند دستکاری یا تغییر دادن برای بهبود یک صفحه یا رتبه دریافت سایت در نتایج موتورهای جستجو به صورت کاملا طبیعی به عقیده برسد.

 


 هرچقدر یک عبارت کلیدی رقابتی تر باشد دربایستن به پیشه بیشتر برای کسب رتبه برای آن می باشد.


 


برای شفا جایگاه سایت در گوگل و یا کسب رتبه باید یک برنامه سئو منظم و خوب داشته باشید.  اگر از شیوه های غیر بنیادی برای بهینه سازی موتورهای جستجو  و دستکاری قوانین آنها استفاده کنید  شدنی است  بدست گوگل جریمه شوید.


 


 برای کامیابی در پروسه بهینه سازی موتورهای جستجو شما احتیاج به چند مهارت دارید:  تحلیل,  تحقیق ,  برنامه ریزی , تبلیغ نویسی و ارتباطات.  

یک پروژه بهینه سازی موتورهای جستجو از چهار مرحله ساختن می شود: 

سئو قبل از سایت , سئو درون سایت , سئو خارج سایت , سئو بعد از سایت


 


سئو پیش از سایت (Pre-site SEO) چیست؟ 

 


 به پروسه پژوهش و راهبرد برنامه ریزی کردن برای سایت پیش از اینکه به وجود بیاید یا یک صفحه جدید برپایی شود, سئو قبل از سایت می‌گویند.


 فلذا شما احتیاج به یک درک کامل از استراتژی سوداگری آنلاین و میزان رقابت آن دارید.


 


شما نیاز دارید در باره بازار هدف خویش تحقیق کنید مشتریان نهفته و رقبای خود را معرفی کنید , موشکافی روی واژه ها کلیدی خویش اتمام دهید و برای آن یک برنامه طراحی کنید.


سئو درون سایت (On-site SEO) چیست؟

 


برمی احد به تمام اقداماتی که شما برای صفحات سایت, عنوان ها , تگ ها , درونمایه  و کل ساختار سایت خود برای بهینه سازی واژه ها کلیدی مورد هدف خود انجام می دهید.


 


عنوان وب سایت – در این قسمت باید از واژه ها کلیدی اصلی و مرتبط خویش بهره‌گیری کنید.


 


 محتوای تارنما – این تقدیر از عقیده سئو خیلی مهم است و شامل: محتوای بدنه,  عنوان صفحات,  تگ عکس ها ,لینک های خروجی با ساختار خوب و  انکور تکست ها که شامل واژه ها کلیدی هستند می شود.

دراگون؛ پهپادی که حین پرواز تغییر شکل می‌دهد

تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو موفق به ساخت پهپاد و ربات پرنده‌ایی به نام DRAGON شده که می‌تواند حین پرواز خود را تغییر شکل دهد.

DRAGON نام پهپاد و ربات پرنده‌ای است که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو طراحی و ساخته شده است. دراگون می‌تواند به شکل عجیب و بسیار جالبی، حین پرواز خود را تغییر شکل دهد و تقریبا خود را به هر شکلی درآورد. 

تیم تحقیقاتی آزمایشگاه JSK دانشگاه توکیو، پهپادی با اتصالات چندگانه طراحی کرده است که توانایی پرواز و تغییر شکل دادن خود در حین پرواز از حالت ماری شکل به اشکال هندسی مختلف از جمله مربع و ... در آورد. دراگون برای پرواز در فضای بسته طراحی شده است و برای عبور از موانع مختلف از جمله در، دیوار، پنجره، افراد حاضر در محل و وسایل موجود در فضای داخلی و ... خود را تغییر شکل می‌دهد تا به این موانع برخورد نکند و بتواند از آنها عبور کند و به پرواز خود ادامه دهد. دراگون بر اساس فضایی که در آن پرواز می‌کند و با توجه به نیازی که برای تغییر شکل در خود می‌بیند، خودش تصمیم می‌گیرد که به چه شکلی تغییر کند.

دراگون / DRAGON

به گزارش موسسه IEEE، نام پهپاد و ربات پرنده موسوم به DRAGON از ابتدای کلمات این عبارت اقتباس شده است : «Dual-rotor embedded multilink Robot with the Ability of multi-deGree-of-freedom aerial transformatiON»و به معنی «ربات با اتصال چند گانه امبِدد و روتور دوگانه با توانایی تغییر شکل در هوا» است. در طراحی دراگون از بادبادک‌های اژدها (دراگون) الگوبرداری شده است و قسمت دم آن را نیز بادباد‌ک‌های کوچکتری شکل می‌دهند که از داخل با هم در ارتباط هستند. DRAGON از طریق پروانه‌هایی که داخل داک‌ تعبیه شده است و در سراسر بدنه‌ی ماری‌شکل دراگون قرارداده شده است، می‌تواند به‌راحتی پرواز کند و با کمک تنظیم و کنترل محور حرکت‌ خود، تغییر جهت بدهد. پک باتری دراگون، روی ستون فقرات و سراسر بدنه‌ی ماری‌شکل قرار گرفته است و اجازه می‌دهد پهپاد رباتیکی حداکثر سه دقیقه پرواز کند.

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی دراگون معتقد است: 

دراگون از نظر طراحی سخت افزاری، پیشرفت‌های خوبی را به نمایش می‌گذارد و توانسته است که به شیوه‌ای زیبا، بازوی تغییر شکل دهنده‌ای را در قالب یک ربات پرنده مجهز به پروانه‌های داخل داکت به نمایش بگذارد.