قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

فروش آمازون اکو در آمریکا به ۵ میلیون دستگاه رسید

رشد فروش محصولات اینترنت اشیا (IoT) به‌کندی صورت می‌گیرد؛ اما هرچه کاربران بیشتری وارد این بازار می‌شوند، میل به استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا رشد می‌کند. درواقع هر روز افرادی که از گوشی‌های هوشمندشان برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه مانند لامپ، بلندگو، تلویزیون و ترموستات استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود.

به‌تازگی شرکتی به نام CIRP که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می‌کند، آخرین مطالعات خود را منتشر کرده که طبق این اطلاعات؛ آمازون توانسته است در طول دو سال گذشته، تنها در ایالات‌متحده آمریکا موفق به فروش پنج میلیون دستگاه آمازون اکو شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم؛ آمازون توانسته است ۵.۱ میلیون بلندگوی هوشمند به شهروندان آمریکایی بفروشد. آمازون اکو اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در دسترس اعضای ویژه آمازون قرار گرفت. بعدازآن بود که آمازون، محصول خود را از اواسط سال ۲۰۱۵ به بازار آمریکا عرضه کرد.

پس از گذر زمان، نظر کاربران آمریکایی به آمازون اکو جلب شد و شاهد رشد فروش این محصول بودیم. جالب است بدانید این رشد فروش در ۱۲ ماه گذشته به دو برابر رسیده است و در حال حاضر به رشد خود ادامه می‌دهد. همین امر باعث شده است CIRP تخمین بزند که تنها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ آمازون توانسته ۲ میلیون دستگاه از محصول خود را بفروشد.

با در نظر گرفتن عرضه رسمی آمازون اکو اواسط سال ۲۰۱۵؛ تحلیلگران تخمین زده‌اند که آمازون توانسته است پس از گذشت یک سال از عرضه محصول خود، ۴.۴ میلیون دستگاه آمازون اکو بفروشد.

جالب است بدانید که اکو تپ و اکو دات، سهمی بیش از یک‌سوم تمام بلندگوهای هوشمند اکو فروخته‌شده در شش ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در تحلیل‌های CIRP، محصولات فروخته‌شده در بریتانیا و آلمان محاسبه نشده است.

بد نیست بدانید تنها نیمی از کاربرانی که بلندگوی هوشمند آمازون اکو را خریده‌اند از قابلیت اصلی آن بهره می‌برند. یکی از پراستفاده‌ترین کاربردهای این بلندگو، دستیار هوشمند الکسا است.

حضور دستیار صوتی سیری در هر مکانی به وسیله کانکت سنس

تقویت‌کننده‌ی سیگنال بلوتوث کانکت‌سنس (ConnectSense)، بسیاری از مشکلات خانه‌های هوشمند را حل خواهد کرد.

کانکت‌سنس در نمایشگاه CES 2017 از دستگاهی رونمایی کرد که توانایی افزایش قدرت سیگنال‌های بلوتوث دارد. این دستگاه‌ها در منزل‌هایی با متراژ بالا کاربرد زیادی خواهد داشت و کاربران به واسطه‌ی آن قادر خواهند بود لوازم خانگی هوشمند خود را به وسیله‌ی بلوتوث و در هر نقطه‌ای کنترل کنند. این دستگاه با اتصال به لوازم خانگی هوشمند اطلاعات لازم را دریافت و سپس آن‌ها را در فضای ابری آپلود می‌کند تا کاربران توانایی کنترل آن‌ها را حتی بیرون از منزل هم داشته باشند. 

عموما لوازم خانگی هوشمند از بلوتوث‌های کم‌مصرفی (BLE) بهره می‌برند که انرژی بسیار اندکی نیاز دارند و برای سال‌ها بدون نیاز به تعویض باتری قادر به انجام امور مورد نیاز خود خواهند بود. اما مشکل عمده‌ی این تکنولوژی، توانایی ارسال اندک سیگنال‌ها است که بدین ترتیب برای کنترل آن‌ها باید در فاصله‌ی نزدیکی از این لوازم هوشمند قرار داشته باشید. اکنون کانکت‌سنس با افزایش برد مسافتی سیگنال‌های بلوتوث این مشکل را حل کرده است.

کانکت‌سنس

یکی دیگر از توانایی‌های کانکت سنس امکان اتصال آن به پلتفرم HomeKit اپل است تا به وسیله‌ی آیپد یا اپل تی‌وی با دستور به دستیار صوتی سیری، به کنترل لوازم هوشمند منزل خود بپردازید.

هنوز قیمت نهایی کانکت‌سنس اعلام نشده است؛ اما تخمین زده می‌شود برای بهره بردن از این دستگاه باید مبلغی بین ۴۰ تا ۵۰ دلار بپردازید. در صورتی که از تلویزیون اپل بهره می‌برید، قادر خواهید بود با استفاده از کانکت‌سنس به‌راحتی تمامی لوازم منزل هوشمند خود را کنترل کنید.

کانکت سنس علاوه بر افزایش‌دهنده‌ی بُرد سیگنال بلوتوث، از چند سنسور جدید نیز رونمایی کرد. سنسور دما و رطوبت در کنار سنسور نشتی آب، از دیگر محصولات جدید این شرکت هستند که برای منزل‌های هوشمند طراحی شده‌اند. هر دو سنسور توان لازم خود را از سه باتری قلمی تأمین می‌کنند.

کانکت‌سنس امکان خرید سنسورهای مذکور و تقویت‌کننده‌ی سیگنال‌های بلوتوث خود را در بسته‌ای با قیمت ۱۰۰ دلار فراهم کرده است.

Samsung SDS درصدد فروش کسب و کار اینترنت اشیا است

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ کمپانی کره‌ای Samsung SDS درصدد است بازوی فعال خود در حوزه‌ی اینترنت اشیا را به کمپانی ایرلندی Allegion که در زمینه‌ی توسعه‌ی سرویس‌ها و محصولات امنیتی فعالیت می‌کند، واگذار کند. شنیده‌ها نشان از این دارد که زیرمجموعه‌ی سامسونگ، کارمندان این بخش از کمپانی را در مورد واگذاری مطلع کرده‌ است. Allegion و Samsung SDS در طول ماه‌های اخیر برای انتقال کسب‌وکار تولید قفل‌ هوشمند به ایرلندی‌ها مذاکراتی داشتند، ولی در تغییر موضعی غیرمنتظره، الیجِن از  علاقه‌ی خود به تصاحب کل مجموعه‌ اینترنت اشیا خبر داد  و اعلام کرد مایل است بخش فعال در حوزه‌ی اینترنت اشیا Samsung SDS را مال خود کند. هر دو کمپانی در پی آن هستند که توافق خود را تا پایان سال جاری میلادی نهایی کنند.

این اولین تصاحب یک کمپانی کره‌ای توسط الیجن نیست. سال گذشته، الیجن Milre Systek، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قفل‌های هوشمند در کره جنوبی را تصاحب کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که Milre Systek به دلیل نبود متخصصان کارکشته با مشکلاتی در زمینه‌ی تولید روبرو است و همین موضوع الیجن را بر آن داشته است تا دو کمپانی کره‌ای را با یکدیگر ترکیب کند. تحلیل‌گران بازار، علاقه‌ی ‌Samsung SDS برای واگذاری بخش اینترنت اشیا را جالب توجه می‌دانند. سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان کمپانی مادر، بخش دیگری در اختیار دارد که در زمینه‌ی اینترنت اشیا فعال است و از این‌رو به نظر می‌رسد مقامات بلندپایه در اختیار داشتن دو زیرمجموعه را بیهوده می‌پندارند و از واگذاری یکی از آن‌ها استقبال کرده‌‌اند.

سامسونگ در راستای اجرای استراتژی جدید خود، اقدام به فروش بخش تولید چاپگرهایش به اچ‌پی کرد. همچنین باید به اقدامات این کمپانی در راستای واگذاری بخش پی‌سی به لنوو اشاره کرد. سامسونگ در پی آن است تا فعالیت‌هایش را بیش از پیش متمرکز کند که یکی از دلایل آن، ضرر ۳ میلیارد دلاری به دلیل فراخوان گلکسی نوت ۷ است. البته نمی‌توان ضرر ۳ میلیارد دلاری را دلیل اصلی تغییرات در سامسونگ خواند، چراکه این کمپانی سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و به نظر نمی‌رسد ضرر ۳ میلیارد دلاری دلیل قانع‌کننده‌ای برای تغییرات باشد.

تمام ابزارهای مبتنی بر اپل هوم کیت در CES 2017

مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر پلتفرم هوم‌کیت اپل که در نمایشگاه CES 2017 رونمایی می‌شوند.

اگرچه پلتفرم خانه‌ی هوشمند سیری اپل شروع آهسته‌ای داشت؛ اما HomeKit می‌تواند در نمایشگاه CES امسال، زمینه‌سازی کند. از چراغ‌های هوشمند و متصل گرفته تا حسگرهای نشت آب، مجموعه‌ی متنوعی از محصولات مبتنی بر HomeKit در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در ادامه با تعدادی از این محصولات آشنا خواهید شد:

حباب هوشمند سیلوانیا

حباب هوشمند چندرنگ سیلوانیا

حباب هوشمند چندرنگ سیلوانیا یک چراغ LED مبتنی بر هوم‌کیت است که بر خلاف حباب‌های مبتنی بر Zigbee مانند فلیپس‌هیو و نانولیف، به‌صورت مستقیم از طریق وای‌فای کار می‌کند. این به مفهوم آن است که با مشکلات مربوط به راه‌اندازی و فعال کردن یک حباب روبرو نخواهید بود.

انتظار می‌رود که Multicolor Smart Bulb سیلوانیا اوایل سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود و خریداران این حباب می‌توانند از طریق اپلیکیشن هوم اپل در iOS 10 یا با فرمان‌های صوتی سیری به آن دسترسی داشته باشید.

حسگر نشت آب

حسگر نشت آب فیبارو

حسگر نشت آب فیبارو نیز با هوم‌کیت اپل سازگار است. این حسگر قابلیت تشخیص نشت آب و دمای محیط را دارد و خریداران این حسگر می‌توانند وضعیت آن را در اپلیکیشن هوم مشاهده کنند یا در خصوص نشت آب در زیرزمین خانه از سیری سؤال کنند.

حسگر حرکت سیلوانیا

حسگر حرکت فیبارو

حسگر حرکت بلوتوث فیبارو امکان ردگیری حرکت، دما و شدت نور را دارد و انرژی مورد نیاز آن از طریق باتری تأمین می‌شود. به‌ کمک این حسگر، شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن هوم اپل در iOS 10 وضعیت آن را مشاهده کنید یا از سیری در مورد دمای محیط سؤال کنید.

حسگر در و پنجره فیبارو

حسگر در و پنجره‌ی فیبارو

این حسگر نه‌تنها برای پایش باز یا بسته بودن در، پنجره و کشو طراحی شده‌ است؛ بلکه از یک حسگر داخلی دما نیز بهره می‌برد. این حسگر از طریق بلوتوث کار می‌کند، انرژی آن توسط باتری تأمین می‌شود و در هفت رنگ متنوع عرضه می‌شود. کاربران این حسگر می‌توانند وضعیت آن را در داخل اپلیکیشن هوم اپل بررسی کنند یا از سیری در مورد دما سؤال کنند.


لامپ هوشمند هلیا با قابلیت تغییر دمای رنگ معرفی شد

سورا (Soraa) یکی از شرکت‌های فعال در عرصه‌ی روشنایی است که عموما به همکاری با شرکت‌ها و مشتریان تجاری می‌پردازد. حال این شرکت در نظر دارد اولین لامپ ال‌ای‌دی خود را برای کاربری خانگی عرضه کند. لامپ جدید سورا که هلیا (Helia) نام دارد و در نمایشگاه CES 2017‌ معرفی شده است، برخلاف سایر لامپ‌های هوشمند که از اتصال وای‌فای برای دریافت دستورات بهره می‌برند، از طریق سیم‌کشی عادی به ارتباط با سایر لامپ‌ها می‌پردازد. این تکنولوژی که HomePlug Green Phy نام دارد، سیم‌کشی برقی خانگی را به شبکه‌ی انتقال اطلاعات تبدیل می‌کند. پیش‌تر شاهد کاربرد تکنولوژی مذکور در تقویت‌کننده‌‌های سیگنال وای‌فای، دوربین‌های امنیتی و روترها بودیم.

قابلیت مهم لامپ‌های هلیا، تنظیم خودکار درجه‌ دمای رنگ خود با توجه به زمان است. قابلیتی که پیش از این با نام نایت‌شیفت در دستگاه‌های اپلی حضور داشت. شرکت سورا اعلام کرده است که لامپ‌های هلیا نور آبی را در شب و برای جلوگیری از مشکلات خواب، کاهش می‌دهند. تکنولوژی پیشرفته‌ی این لامپ‌ها، با افزایش میزان نور ماورای بنفش سعی بر شبیه‌سازی نور خورشید دارند. 

شرکت سورا اعلام کرده است که لامپ‌های جدید و هوشمند این شرکت بهبود‌های زیادی در مشکلات خواب به ارمغان خواهد آورد تا کاربران از سیکل خوابِ به‌مراتب بهتر و مؤثرتری بهره ببرند. در آزمایش‌های اولیه، کارشناسان نور ملایم و بهتر هلیا را در مقایسه با سایر محصولات موجود در این بخش اعلام کردند.

لامپ هوشمند

لامپ‌های ال‌ای‌دی هلیا با افزونه‌ای مخصوص، هوشمند می‌شوند و قابلیت‌های بیشتری را به همراه خواهند داشت. این افزونه‌ها که Smart Snap نامیده می‌شوند، از تعدادی سنسور برخوردارند. البته در ابتدای عرضه‌ی هلیا، تنها یک افزونه در دسترس خواهد بود که سنسور‌های مجاورت و میزان نور محیط را به همراه دارد. بدین ترتیب هلیا به واسطه‌ای این افزونه به‌محض حضور افراد و به‌صورت خودکار روشن خواهد شد. این لامپ‌های هوشمند به‌صورت پیاپی با سایر نمونه‌های موجود در منزل ارتباط برقرار می‌کنند و با توجه به زمان روز، نور خود را تنظیم خواهد کرد. 

هلیا همچنین توانایی تعامل با Amazon Echo و IFTTT را دارد؛ البته برای این امر باید از دستگاه مخصوص شرکت سورا با نام Cloud Connect بهره ببرید و آن را به روتر منزل خود متصل کنید. لامپ‌های هوشمند مذکور، همچنین با اپلیکیشن مخصوص خود که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه شده است،  قابل کنترل هستند.