قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کاری که باید پس از نصب ویندوز 10 انجام دهید

اگر ویندوز سیستم شما به‌مشکل بخورد و به‌هر دلیلی نیاز به برگشت به‌حالتی را داشته باشید که همه چیز به‌خوبی کار می‌کرده، System Restore یکی از بهترین روش‌های موجود است. هدف ما در این مقاله، آموزش ساخت روزانه System Restore Points با استفاده از تنظیمات رجیستری است. با ما همراه باشید.

 

اگر از جمله افرادی هستید که روی سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کنند به‌احتمال زیاد با Restore Points آشنایی دارید. اما اگر با این قابلیت آشنایی ندارید اجازه بدهید اطلاعات مختصری در این خصوص ارائه کنیم. نقاط بازگردانی سیستم یا همان Restore Points یک کپی عینی از تمام تنظیمات و تغییرات لحظه‌ای ویندوز است که می‌تواند برای دسترسی در آینده بازگردانی شود. اگر به‌هر دلیلی اتفاقات ناخوشایند در داخل ویندوز رخ دهد و باعث بروز مشکل در روند کاری سیستم‌عامل شود با استفاده از Restore Points می‌توانید ویندوز را به‌زمانی برگردانید که بدون مشکل کار می‌کرده است. هر کاربری که از ویندوز برای کارهای سنگین و پرفشار استفاده می‌کند ممکن است با این مشکل برخورد کند. پس بهتر است هر روز Restore Pointها ساخته شوند.

 

اما، ساخت Restore Points آن‌هم به‌صورت روزانه کار کلافه کننده‌ای است. پس چرا این کار را خودکار نکنیم؟ بله، خودکار کردن روند ساخت این نقاط در داخل ویندوز خیلی ساده است. در ادامه یک روش ویژه و خاص برای ساخت روزانه نقاط بازگردانی ارائه شده که می‌تواند به‌صورت خودکار انجام شود.

 

سیستم‌عامل ویندوز, رجیستری ویندوز

ساخت روزانه System Restore Points با استفاده از تنظیمات رجیستری 

 

روش انجام این کار راحت و ساده است. تنها باید راهنمای زیر را گام به‌گام دنبال کنید و با استفاده از رجیستری ویندوز این کار را انجام دهید.

 

1- توجه داشته باشید که در این روش از رجسیتری ادیتور ویندوز استفاده می‌شود. پس، اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید خیلی بادقت و بااحتیاط کار کنید چون کوچک‌ترین بی‌دقتی و اشتباه باعث از کار افتادن سیستم می‌شود. ابتدا، رجیستری ادیتور را باز کنید. این کار به‌سادگی از طریق پنجره Run و تایپ عبارت Regedit انجام می‌شود.

 

2- در داخل رجیستری ادیتور باید مسیر زیر را دنبال کنید:

 HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender

 

روی پوشه Windows Defender کلیک راست کنید و New > Key را انتخاب کنید. این کار موجب ساخته شدت یک کلید جدید در داخل رجیستری می‌شود. نام آن‌را به Scan تغییر دهید.

 

سیستم‌عامل ویندوز, رجیستری ویندوز

 ساخت  Restore Points به‌صورت روزانه

 

3- دوباره در پنل سمت راست کلیک راست کنید و روی گزینه New > DWORD (32-bit) Value کلیک کنید. نام این مقدار را DisableRestorePoint بگذارید. پی‌سی را ریستارت کنید تا کار تمام شود. هر زمان که با ویندوز کار می‌کنید یک Restore Point از تمام کارهای‌تان ساخته می‌شود.

فرآیند نصب ویندوز دشواری خاص خودش را دارد و از این رو کاربران سعی می کنند تا جای ممکن، از آن فرار کنند. این فرآیند تنها محدود به پیش بردن مراحل نصب نبوده و بعد از اتمام آن، تازه قسمت اصلی ماجرا فرا می رسد. در این مطلب به 5 فعالیت مهم که باید بلافاصله پس از نصب ویندوز 10 انجام دهید، اشاره می کنیم.

 

آپدیت ویندوز

می دانیم آپدیت کردن ویندوز به حوصله زیاد کاربر نیاز دارد و باید وقت زیادی هم صرف آن شود. به همین دلیل هم اکثر کاربران تصمیم به فراموش کردن آپدیت سنتر ویندوز می گیرند.

 

از بین بردن باگ های احتمالی و دریافت جدیدترین پچ های امنیتی، دو موردی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند و باید کاربر را به سمت دکمه Update، ترغیب کنند. مطمئنا شما نمی خواهید سیستم خود را با ضعف تمام در برابر خطرات احتمالی موجود رها کنید؛ به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم اولین کاری که بعد از نصب ویندوز انجام می دهید، آپدیت کردن آن باشد.

 

اقدامات بعد از نصب ویندوز, اقدامات بعد از نصب ویندوز 10

تنظیمات ویندوز 10

 

برای آپدیت ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

در منوی استارت، windows update را جستجو کرده و Windows Update settings را انتخاب کنید.

بر روی Check for updates کلیک کرده و منتظر بمانید. در صورت وجود آپدیت آن را انتخاب نمایید.

منتظر بمانید دانلود به پایان برسد.

در آخر کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

 

نصب درایورها

درایورها در واقع بخشی هستند که سخت افزار و نرم افزار سیستم شما را با هم هماهنگ می کنند. مایکروسافت همیشه در تلاش بوده تا ویندوز بتواند از جدیدترین درایورهای سیستم پشتیبانی کند؛ اما گاهی چنین چیزی اتفاق نمی افتد و خود کاربر باید دست به کار شود. عدم نصب درایور باعث ایجاد مشکلاتی مانند لگ و کندی در رابط و کار نکردن بخش خاصی از سیستم خواهد شد.

 

با توجه به موارد گفته شده، حتما پیشنهاد می کنیم بعد از نصب ویندوز 10 از نصب بودن درایورهای بخش های مختلف، مطمئن شوید. برای این کار می توانید از طریق Device Manager ویندوز اقدام و تمامی درایورها را مشاهده نمایید.

 

اقدامات بعد از نصب ویندوز, اقدامات بعد از نصب ویندوز 10

تنظیمات بعد از نصب ویندوز 10

 

نصب هر درایور از طریق سایت سازنده و یا اپ های مدیریت درایور، قابل انجام است. به این نکته هم توجه داشته باشید که هر سازنده معمولا برای درایورهای نصبی خود، آپدیت هایی به صورت دوره ای منتشر می کند و کاربر بهتر است همیشه از جدیدترین نسخه های موجود بر روی سیستم استفاده کند.

 

نصب برنامه های ضروری بعد از نصب ویندوز 10

با این که شاید اپ های پیش فرض موجود بر روی ویندوز کارتان را تا حد زیادی راه بیندازند، اما مطمئنا برای بسیاری از کاربران کافی نیستند. بدین منظور هم باید سراغ اپ های جانبی موجود در بخش های مختلف رفت و آن ها بر روی سیستم نصب نمود.

 

برنامه های محافظتی

نصب یک برنامه آنتی ویروس را پس از نصب ویندوز 10 هرگز فراموش نکنید. با این که ویندوز از سیستم امنیتی خودش با نام Windows Defender بهره می برد، اما نمی توان به طور کامل به آن اعتماد داشت و کل بخش محافظتی دستگاه را به دوش آن انداخت.

 

اپ های مختلفی در این زمینه برای ویندوز موجود بوده که می توانید از آن ها برای محافظت دستگاه خود استفاده نمایید. از طرفی هم پیشنهاد می کنیم، نسخه رایگان Malwarebytes را دانلود و به صورت هفتگی، محافظت سیستم را بررسی کنید.

 

اقدامات بعد از نصب ویندوز, اقدامات بعد از نصب ویندوز 10

ترفندهای ویندوز 10

 

برنامه مرورگر وب

مایکروسافت Edge آن قدرها هم بد نیست؛ اما فکر نمی کنیم با توجه به مشکلاتش کاربران زیادی به سمتش بروند. مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم می توانند انتخاب خوبی برای مرورگر پیش فرض شما در ویندوز 10 باشند.

 

برنامه های مدیا

هیچ برنامه ای در این بخش توانایی مقابله با پلیر VLC را ندارد. پخش انواع کدک ها از فایل های صوتی و تصویری، قدرت این برنامه را در برابر پلیر پیش فرض ویندوز، نشان می دهد.

البته برنامه های دیگری هم مانند کلاسیک پلیر، KM Player و… در این زمینه وجود دارند که عملکرد بهتری نسبت به نسخه پیش فرض ویندوز از خود نشان می دهند.

 

برنامه های کاربردی مورد نیاز

تنها خودتان هستید که توانایی انتخاب برنامه های مورد نیازتان بر روی ویندوز را دارید. برای مثال می توان به برنامه های اجرا کننده PDF مانند Adobe Acrobat، برنامه های فشرده ساز مانند WinRAR، برنامه های مدیریت فضای ابری مانند دراپ باکس و بسیاری دیگر از این موارد، اشاره کرد.

 

تغییر تنظیمات پیش فرض ویندوز

معمولا همه آن دسته از تنظیماتی که ویندوز به صورت پیش فرض برای تان انجام داده، به نفع کاربر نیستند و بهتر است پیش از هر چیز و بعد از نصب ویندوز 10 آن ها را تغییر دهید. در ادامه به چند موردی که حتما باید تغییرشان دهید، اشاره می کنیم:

 

تغییر اپ های پیش فرض

در منوی استارت، default app را تایپ کرده و گزینه Default app settings را انتخاب نمایید.

اپ های مورد نظر برای بخش های موجود را انتخاب کنید.

در بخش پایینی بر روی Choose default apps by file type کلیک کنید تا تایپ فایل های بیشتری را در دسترس داشته باشید.

 

غیرفعال کردن اپ ها از استارتاپ

با فشردن کلید ترکیبی Ctrl + Shift + Esc، تسک منیجر را اجرا کنید.

More details را انتخاب نمایید.

Startup را انتخاب نمایید.

بر روی هر اپی که نمی خواهید در پس زمینه اجرا گردد، کلیک راست کرده و گزینه Disable را انتخاب کنید.

 

ایجاد تغییرات در Appearance

در منوی استارت عبارت adjust appearance را نوشته و پس از آن گزینه Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده می توانید دو گزینه Let Windows choose what’s best for my computer و Adjust for best performance را برگزینید. مورد اول شرایط ویندوز را با توجه به توانایی سیستم بهینه می سازد. مورد دوم تمامی فعالیت های سنگین ویندوز را غیرفعال خواهد کرد.

 

تنظیم بخش پاور ویندوز

در این بخش می توانید نحوه استفاده سیستم از انرژی را تعیین کنید تا بهترین بازده را داشته باشید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

 

در منوی استارت، power plan را سرچ کرده و گزینه Choose a power plan را برگزینید.

پلن مورد نظر برای حفظ انرژی را انتخاب نمایید و در آخر بر روی Change plan settings کلیک کنید.

بر روی Change advanced power setting کلیک کنید.

تغییرات مورد نیاز در بخش های مختلف سیستم را اعمال و در آخر بر روی OK کلیک نمایید.

بررسی بخش های امنیتی

این که سیستم عامل ویندوز به صورت خودکار اطلاعاتی را از شما ذخیره و حفظ می کند، کاملا درست است. از همین رو بهتر است برای جلوگیری از این قبیل فعالیت ها، به بخش های امنیتی ویندوز سری بزنید. این بخش ها در منوی تنظیمات با عناوین زیر مشخص شده‌اند:

 General privacy settings

Telemetry privacy settings

Microsoft account privacy settings

Cortana privacy settings

Windows Store privacy settings

 

برای بکاپ گیری سیستم خود برنامه ریزی کنید

فرض کنید سیستم تان ویروسی شده و تمامی اطلاعات آن از بین رفته است. در این وضعیت در صورتی که از داده ها بکاپ نداشته باشید، نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. بهتر است از همان روزهای اول به فکر یک برنامه بکاپ گیری قوی برای ویندوز باشید و یا از بخش Backup Settings خود ویندوز اقدام نمایید.

همان‌طور که می‌دانید تنظیمات سیستم‌عامل در ویندوز 10 از دو بخش منوی Settings و کنترل پنل کلاسیک در اختیار کاربران قرار گرفته است.

به‌عنوان مثال برای دسترسی به تنظیمات به‌روزرسانی ویندوز فقط می‌توان از منوی Settings کمک گرفت و در نقطه مقابل نیز برخی تنظیمات همچون بخش مدیریت سخت‌افزار (Device Manager) فقط از کنترل‌پنل قابل دسترسی است.

 

دوست دارید به‌جای جست‌وجوی ابزارهای موردنظر میان این دو بخش، همچون گذشته بتوانید با مراجعه به یک بخش به همه ابزارهای مدیریتی و تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید؟ حالت GodMode در ویندوز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد و به این روش می‌توانید نسبت به‌ فعالسازی آن در ویندوز 10 نیز اقدام کنید:

 

پیش از هر چیز مطمئن شوید کاربری وارد شده به ویندوز از سطح دسترسی مدیر سیستم برخوردار است، سپس روی بخشی خالی از دسکتاپ، کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه New و سپس Folder را انتخاب کنید.

 

عبارت زیر را عینا به‌عنوان نام پوشه جدید وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

 GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

 

فعال کردن godmode در ویندوز 10, godmode آموزش

حالت GodMode در ویندوز 10

 

اکنون آیکون پوشه به آیکون کنترل‌پنل تغییر خواهد کرد. با دوبار کلیک روی آیکون ایجاد شده می‌توانید به همه تنظیمات سیستمی در ویندوز دسترسی داشته باشید.

به جرات می‌توان گفت بعد از یادگیری ویندوز، فراگیری نرم‌افزارهای مجموعه آفیس در مرحله بعد قرار می‌گیرد، در بین این نرم‌افزارها نیز پاورپوینت به عنوان ابزاری کارآمد برای ارائه و ایجاد محتوا زبانزد خاص و عام است، با این حساب اگر کاربر ویندوز هستید و بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می‌دهید بدون شک روزی فرا خواهد رسید که به پاورپوینت نیاز پیدا کنید، کار کردن با این نرم‌افزار پرطرفدار آنقدرها هم سخت نیست؛ اما اگر زیاد سر و کار شما به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم میانبرهای صفحه‌کلید این نرم‌افزار را به یاد داشته باشید.

 

این نرم‌افزار به اندازه‌ای کارآمد و رایج است که به نوعی می‌توان گفت رقیبی ندارد و با این حساب کاربرانی که قصد تولید محتوا دارند ‌چار‌ه‌ای ندارند به غیر از اینکه دست به دامن پاورپوینت شوند. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار راحت و آسان است؛ اما اگر گذار شما بیش از حد به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم به جای تعامل با ماوس و انتخاب منو‌های مختلف از صفحه‌کلید کمک بگیرید.

 

تقریبا می‌توان گفت که برای صدور هر دستوری در پاورپوینت، کلید میانبری تعریف شده است، استفاده از این کلید‌های میانبر به افزایش سرعت کاربر در فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند. پاورپوینت به همان‌ اندازه که ویژگی‌های زیادی دارد، کلید‌های میانبر گوناگونی نیز در آن تعبیه شده که پرداختن به تمامی آنها از حوصله این بحث خارج است. به همین‌ منظور بر آن شدیم تا به ۱۶ میانبر پرکاربرد در پاورپوینت اشاره کنیم.

 

لازم به ذکر است که این میانبرها مربوط به پاورپوینت نسخه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ است و احتمال دارد با میانبرهای نسخه‌های قدیمی‌تر پاورپوینت تفاوت داشته باشد.

 

۱. دسترسی سریع به نوار ریبون
تمای ابزارهای پاورپوینت در نوار ریبون تعبیه شده‌اند با این حساب اگر قصد داشتید این نوار را به سرعت فعال کنید کافی است تا کلید Alt را بفشارید و حرف اول ابزار مورد نظر خود را تایپ کنید،‌برای خروج از این حالت نیز کافی است تا دکمه Esc را بفشارید.

 

۲. حرکت در جهت عقربه‌های ساعت در میان قاب‌ها (Panes)
در نمای معمولی اگر قصد داشتید بین قاب‌های موجود در نمای معمولی (Normal View) در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید می‌توانید از کلید F6 کمک بگیرید، این میانبر ساده باعث می‌شود سرعت عمل شما چند برابر شود.

 

۳. تکرار آخرین عملکردی که انجام داده‌اید
برای تکرار آخرین عمکردی که انجام شده کافی است تا کلید F4 را انتخاب کنید.

 

۴. حرکت در جهت خلاف عقربه‌های ساعت میان قاب‌ها
بین قاب‌های موجود در پاورپوینت با فشردن کلید ترکیبی شیفت و F6 در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کنید.

 

۵. انتقال به یک پاراگراف بالاتر
اگر متنی که نوشته‌اید چند پاراگراف دارد به راحتی با فشردن کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان نمای سمت چپ صفحه‌کلید می‌توانید به پاراگراف بالاتر انتقال داشته باشید.

 

۶. انتقال به یک پاراگراف پایین‌تر
اگر قصد داشتید به پاراگراف بعدی منتقل شوید کافی است تا کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای سمت راست صفحه‌کلید را به صورت همزمان بفشارید.

 

۷. انتقال پاراگراف انتخاب شده به بالا
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای بالا صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به بالا منتقل شود.

 

۸. انتقال پاراگراف انتخاب شده به پایین
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای پایین صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به پایین منتقل شود.

 

۹. افزایش سایز فونت
فونت دلخواه خود را انتخاب کرده و کلید‌های Ctrl و شیفت و < را همزمان بفشارید.

 

۱۰. کاهش سایز فونت
برای کاهش سایز فونت‌های انتخاب شده‌، کافی است تا کلید‌های Ctrl و شیفت و > را بفشارید.

 

۱۱. اضافه کردن اسلاید جدید
این میانبر زمانی که قصد دارید اسلایدهای زیادی بسازید کاربرد دارد، کلید‌های Ctrl و M اسلاید جدید اضافه می‌کنند.

 

۱۲. حذف یا نمایش خط‌ کش
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و F9 خط ‌کشی را که در کنار قاب اصلی نمایان است حذف می‌کند یا آنرا نمایش می‌دهد.

 

۱۳. تغییر حالت متن
کلید ترکیبی شیفت و F3‌ حالت متنی که انتخاب شده است را به صورت بزرگ یا کوچک نمایش می‌دهد یا اینکه تنها حرف اول جمله را به صورت بزرگ مشخص می‌کند. لازم به ذکر است که این گزینه‌ تنها برای زمانی‌که نیاز به تایپ انگلیسی دارید کاربر دارد چرا که حالت نوشتن میان کلمه‌های فارسی تفاوتی ندارد.

 

۱۴.انتقال به اولین حرف نوشته شده
اگر متنی طولانی در پاورپوینت ایجاد کرده‌اید کافی است تا کلید Ctrl و Home را بفشارید تا سریعاً به اولین کاراکتر در ابتدای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۵. انتقال به آخرین حرف نوشته شده
در هر قسمتی از متن که هستید کلید‌های Ctrl و End را بفشارید تا به سرعت به آخرین کاراکتر نوشته شده در انتهای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۶. چرخاندن ۱۵ درجه‌ای قسمت انتخاب شده
برای چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت در قسمتی که انتخاب کرده‌اید کافی‌ است تا کلید‌های ترکیبی Alt و مکان‌نمای سمت راست را همزمان بفشارید،‌لازم به ذکر است که، استفاده از کلید Alt و مکان‌نمای سمت چپ همین عمل را به صورت برعکس انجام می‌دهد.

 

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، پاورپوینت میانبرهای زیادی دارد؛ اما این ۱۶ میانبر بیشتر از بقیه کاربرد دارد.

شاید برای شما پیش آمده باشد ، زمانی که می خواهید از ورد استفاده کنید، با فونتی روبه رو شوید که فونت مورد علاقه ی شما نیست و مجبور هستیدکه هر بار آن را تغییر دهید و به گونه ای برای شما دردسر ساز می باشد، اینک ما به راه حلی می پردازیم که به وسیله ی آن خواهید توانست فونت پیش فرض خود را تغییر دهید و دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد.


در ابتدا از قسمت File گزینه ی New و سپس Blank Document را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود به تب Home بروید و سپس در قسمت Styles بر روی Normal راست کلیک کرده و سرانجام در صفحه ی باز شده بر روی Modify کلیک کنید.

 

پیش فرض کردن فونت مورد علاقه در ورد, ورد 2013

 

هنگامی که بر روی Modify کلیک کردید پنجره ی زیر باز می شود. در این قسمت فونت مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید ولی قبل از کلیک بر روی Ok بایستی به یک نکته دقت کنید. آن نکته این است که قبل از کلیک کردن بر روی OK حتماً تیک گزینه ی New document based on this template را بزنید.

یکی از قابلیت‌های ویندوز 10 امکان تغییر رنگ محیط ویندوز به رنگ‌های دلخواه کاربر است، اما اگر دوست داشته باشید رنگ Start Menu بدون توجه به رنگ بخش‌های دیگر همواره تیره باشد، می توانید با راه‌حلی که برای شما داریم این کار را انجام دهید.

 

مایکروسافت نام تم‌های رنگی ویندوز را Accent گذاشته است تا رنگ قسمت‌های مختلف به انتخاب کاربر تغییر کند، اما اگر نخواهید این رنگ‌‌ها را در نوار وظیفه و استارت منو ببینید چه راهی وجود دارد؟ متاسفانه در این صورت نمی‌توانید از هیچ رنگی استفاده کنید ، اما نگران نباشید زیرا با کمی دستکاری در رجیستری ویندوز 10 می‌توانید از تم رنگی به همراه استارت منو تیره بهره ببرید.

 

تجارت الکترونیک در حال حاضر در ایالات متحده، فقط مسئولیت فروش 10 درصد از گونه ها خرده فروشی را بر دوش دارد. جدیدترین گزارش ها منتشر شده توسط یک منبع به نام Forrester از این امر حکایت می‌ کنند که 71 درصد مصرف کنندگان در ایالات متحده از یک موتور جستجو برای پیدا کردن خدمات، محصولات و برندهای جدید کاربرد می‌ کنند. اگر که در این جستجو ها رتبه‌ ای نداشته باشید، از رقابت در دنیای بازرگانی خارج می‌ شوید.

به ذکر ساده اگر می‌خواهید به طور آنلاین با غول‌ هایی مشابه آمازون، وال مارت و دیگر برندهای همانند رقابت کنید، باید در سئو برنده شوید.

چنین رقابتی شاید در نگاه اول مانند به شکستن شاخ غول با یک اره ساده باشد ولی راه‌ ها و ترفندهایی وجود دارد که به شما در رقابت با ارتش بزرگ فروشندگان مورد نظرتان کمک می‌ کنند.

سئو بهتر سایت‌ های فروشگاهی این اطمینان را ایجاد می‌ کند که محصولاتتان به طور آنلاین کشف شوند و علاوه بر این مصرف کنندگان را در اخذ بهترین تصمیم در خرید مدد می‌ کند و یک ماهیت با ارزش را برای به اشتراک گذاری با دوستانشان در گزین کردن آن‌ ها می‌ گذارد.

در پیوسته به ارائه توضیحاتی در مورد 7 منطقه که شما باید بر روی آن‌ ها به قصد اعمال سئو فروشگاه اینترنتی بهتر متمرکز شوید، پرداخته شده است.

    موعد و محیط‌ مناسب

در همه دوره حیات یک مصرف کننده، از کشف یک فرآورده گرفته الی تصمیم گیری در باره خرید این محصول و نگهداری آن، جستجوی آنلاین نقش یک عنصر بسیار مهم را بازی می‌ کند.

در دنیایی که جستجو نقش یک سلطان را دارد، سایت‌ های خرده فروشی شهبانو محسوب می‌ شوند. اگر که یک خرده فروش آنلاین در دنیای بازرگانی الکترونیک هستید، باید کارهایی اغلب از بهینه سازی سایت تان را انجام دهید. نمی‌ توانید خیلی ساده رنک محصولات و خدمات تان و یا حتی برندتان را در موتورهای جستجو نادیده بگیرید.

در جستجو های جهانی، گوگل حرف نخست را می‌ زند و سپس باقی موتورهای جستجو ایفای نقش می‌ کنند. به عنوان یک فروشنده لازم است بدانید که باید چه کارهایی را اتمام دهید الی آغاز و بیشتر توسط گوگل کشف شوید.

حتی زمانی که در پایان خرید آنلاین صورت نمی‌ گیرد، 65 درصد از مصرف کنندگان پیش از دریافت تصمیمات پایانی در باره خریدشان در فروشگاه‌ های سنتی به طور آنلاین در باره کالای مورد نظرشان جستجو می‌ کنند. به این پروسه ROBO (به معنی جستجوی آنلاین، خرید آفلاین) گفته می‌ شود.

اگر که در شغل فروش ساز و برگ الکترونیکی، خودرو، لباس و افزار هستید، حتی چنانچه نهایتا 90 درصد اوقات خرید در فضا خرده فروشی اتمام شود، فرآیندهای آنلاین مرتبط با آشنایی و انتخاب فرآورده در پیشه شما مهم هستند.

سئو فروشگاه اینترنتی,سایت فروشگاهی

اگر که مدت اختصار محصولاتی را به طور آنلاین عرضه کرده باشید، مزیت‌ های قرار داشتن در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل را می‌ دانید.

نرخ کلیک کردن بر روی نتایج بالا در گوگل بیش از 20 درصد است، ولی این نرخ برای صفحاتی که غیر از صفحه اول پیمان دارند، 1.5 درصد است. مهم نیست که با یک کامپیوتر خانگی در فضای مجازی جستجو می‌ کنید یا یک گوشی همراه، مسئله مهمی که باید مد نظر قرار گرفته شود این است که هر قدر که شما از صفحه اول نتایج جستجو اغلب فاصله بگیرید، رنک جستجو و نرخ‌ کلیک بر روی محصولات و سایت شما به میزان بیشتری کاهش می‌ یابند.

مشتریان بالقوه شما باید برای خرید فرآورده مورد نظرشان به جایی بروند. اگر این افراد از شما خرید نکنند، به سراغ آمازون یا رقیب شما می‌ روند.

    عبارت‌ های کلیدی کلیدهای اصلی شما هستند

قرار داشتن فرآورده شما در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل خوب است اما تا زمانی که محصولتان در نتیجه جستجوهای مرتبط در این صفحه قرار نگیرد، بودن در صفحه اول سود زیاد زیادی برای شما نخواهد داشت. به همین علت شما باید در باره عبارت‌ های کلیدی تان پژوهش کنید.

‌قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل در یک عبارت رقابتی، حس زیاد نکوداشتن را منتقل می‌ کند با این حال صفحاتی که رتبه بندی خوبی ندارند باید تحت پوشش یک راهبرد کلمات کلیدی طولانی (long-tail) قرار گیرند.

ابتدا شما باید محدودیت‌ های کلمات کلیدی گسترده (broad keywords) را درک کنید.

broad keywords، پتانسیل چشم وهمچشمی زیاد فوقانی دارند و علاوه بر این برای رتبه بندی آن‌ ها نیز به چند ماه یا حتی بیشتر، زمان احتیاج است. این شایستن نیز هستی دارد که چنین عبارت‌ هایی به شبکه بسیار وسیعی احتیاج داشته باشند تا بتوانند بیننده باره نظر شما را به طور کارساز قصد قرار دهند.

یک زبانزد باستانی می‌گوید: زیبایی در سادگی است؛ این ضرب المثل به سادگی وظیفه واژه ها کلیدی طولانی (long-tail keywords) را نشان می‌ دهد. 

طبق تحقیقات سپریدن شده 70 درصد ترافیک جستجو به جستجو های long tail تعلق دارند.

دنیای تجارت الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی

باید عبارت‌ های کلیدی را پیدا کنید که عقیده مشتریان ایده آل شما را در جستجو به خویش جلب کنند و علاوه بر این رتبه بندی شما را هم پیشروی کردن دهند. نتیجه این جستجو یک پروسه برد – برد برای مشتریان و شما به عنوان فروشنده آن محصول است.

اگر نمی‌ دانید از چه نقطه‌ ای شروع کنید، به اطلاعات رقبایتان درباره عبارت‌ های کلیدی رجوع کنید لغایت به ایده بهتری در مورد این که آن‌ ها از چه عبارت‌ های کلیدی استفاده می‌ کنند، دست یابید.

    یک ماشین درونمایه نویسی باشید

یکی از بهترین ترفند ها برای رتبه بندی عبارت‌ های کلیدی باره نظرتان تشکیل یک وبلاگ اطلاعاتی است. زمانی که این وبلاگ را طراحی کردید، جهت سئو تارنگار خود می توانید عبارت های کلیدی باره نظر خود را در گوگل جستجو کنید و موضوعاتی که در واقع سوالات مشتریان شما می باشند را پیدا کرده و استجابت آن را در وبلاگ خویش منتشر کنید.

Marcus Sheridan با استفاده از این روش به نتایج زیاد خوبی دست مکشوف است. او به طور همیشگی در فضای مجازی حاضر می‌ شود الی به سوالات مطرح شده در مورد استخرها پذیرش دهد. این شخص سوالاتی را پاسخ می‌ دهد که توسط خریداران پرسیده می‌ شوند و شخص دیگری به آن‌ ها جواب نمی‌ دهد. این تدبیر او را به یک ستاره درخشان دیجیتالی در دنیای بازاریابی داخل گرا (inbound marketing) تبدیل کرده است.

ارائه پاسخ‌ های پیش بینی شده آنلاین به سوالات خریداران، Marcus را که زمانی یک فروشنده استخرهای حقیر بود، در یک مدت کوتاه به صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل رساند و وانگهی به یک تاجر بزرگ در مقوله فروش استخر تبدیل کرد.

بلاگ‌ ها مزایایی بیشتر از پیشروی کردن رتبه جستجو دارند. نرخ تبدیل وب سایت‌ هایی با بازاریابی محتوایی شش مساوی بیشتر از نرخ تبدیل سایت‌ های فاقد آن هستند.

دنیای بازرگانی الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی

یک محتوای مناسب، مشتریان بالقوه شما را تحریک می‌ کند که زمان اکثریت با برندتان در ارتباط باشند؛ باید به این کسان کمک کنید که اغلب از آنچه که فکر می‌ کنند، به برند شما حس نزدیکی داشته باشند.

70 درصد از مشتریان ترجیح می‌ دهند که در مقایسه با پیام های تبلیغاتی شرکت ها، به واسطه یک پست وبلاگی با یک برند آشنایی پیدا کنند. با ارائه محتوای وبلاگی کاملا مرتبط، به بیننده تان کمک کنید که اغلب شما و برندتان را بشناسد.

علاوه بر سایتتان، محتوای وبلاگ شما هم باید سئو شود.

اگر تولید درونمایه برای سایت فروشگاهی شما ظاهری طبیعی ندارد، نگران نباشید. سئو فروشگاهی نیازی نیست که در یک حرکت یک راهبرد سئو تمام عیار را طراحی کنید. تنها کافی است که یک راهکار را در این مقوله انتخاب و آن را آزمون کنید.

برای نمونه فیلم بگذارید.


برای بهره بردن از چنین روشی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. بخش Settings را باز کنید و سپس وارد قسمت Personalization شوید. در پایین‌ترین قسمت از تب Colors، گزینه «Automatically pick an accent color from my background» را در حالت Off قرار دهید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

تغییر تم‌های رنگی ویندوز 10 

 

2. با تایپ «regedit» در نوار جستجو/کورتانا، رجیستری ویندوز را اجرا کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

 

3.  پس از باز شدن رجیستری به مسیر

HKEY_CURRENT_USER>SOFTWARE>Microsoft>Windows> CurrentVersion>Explorer>Accent  

بروید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

ترفند تغییر تم های ویندوز 10

 

4. از بخش سمت راست، کلید «AccentPalette» را انتخاب کنید و سپس با استفاده از مسیر File>Export از کلید مربوط به پلت رنگ بک‌آپ بگیرید.

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

 

5. حالا تنظیمات کلید «AccentPalette» را باز کنید و مقدار داخل ستون‌های 5، 6 و 7 از سطر دوم را به 32 و مقدار داخل ستون‌های مشابه از سطر سوم را به 0F تغییر دهید.
 

 

ترفندهای ویندوز 10, نوار جستجو کورتانا

 

6. حالا روی گزینه OK کلیک کنید، سپس کامپیوتر خود را ریست کنید. پس از ریست نوارهای عنوان رنگی و سایر بخش‌ها مانند استارت منو، نوار وظیفه و action center تیره خواهند شد.

 

پس از انجام مراحل بالا، در صورتی که از نتیجه راضی نبودید با قرار دادن گزینه مرحله شماره 1 را در حالت On قرار دهید.

خانه‌تکانی نوروزی یکی از سنت‌های مرسوم خانواده‌های ایرانی است. وسایل خانه جابه‌جا شده، تمیز و مرتب می‌شود، اضافات دور ریخته می‌شود و.... اما خانه‌های دیجیتالی نیز خانه‌تکانی یا به عبارت بهتر «فایل‌تکانی» لازم دارند.

 

فایل‌ها و فولدرهای داخل رایانه، گوشی یا تبلت باید مرتب شده و اضافات دور ریخته شود. اما همان‌طور که خانه‌تکانی قلق‌ و ریزه‌کاری‌های خودش را دارد، برای انجام یک فایل‌تکانی خوب هم بهتر است بعضی نکات و ترفندها را رعایت کنید.

 

تصاویر
در دنیایی که گوشی‌های هوشمند دوربین‌های عکاسی هستند، تعداد تصاویر گرفته شده گاهی آن‌قدر زیاد می‌شود که مرتب کردن آنها به کابوس تبدیل می‌شود! از طرفی تصاویر جزو مهم‌ترین فایل‌های هر فرد یا یک خانواده‌ به حساب می‌آید و حفاظت از آنها اهمیت بسزایی دارد. برای این‌که بتوانید تصاویرتان را مدیریت کنید و نگران از دست رفتن آنها نباشید، حواستان به این نکات باشد:

 

1ـ سعی کنید تصاویر (بخصوص تصاویر خصوصی) را روی تلفن‌ همراه‌تان نگه ندارید. این کار علاوه بر خطر افتادن تصاویر در دست افراد ناشناس در صورت گم یا دزدیده شدن گوشی، خطر از بین‌رفتن اطلاعات به دلایل مختلف سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را نیز دارد. بنابراین پیوسته تصاویرتان را از گوشی به رایانه منتقل کنید. برای این‌ کار می‌توانید از اتصال گوشی به رایانه با سیم یا نرم‌افزارهایی مانند AirDroid یا ShareIt استفاده کنید که به‌صورت بی‌سیم عمل انتقال را بسرعت انجام می‌دهند.

 

2ـ قاعده‌ای در دنیای امنیت وجود دارد که شما باید سه نسخه‌ پشتیبان از اطلاعاتی که برایتان مهم است داشته باشید و البته توصیه می‌شود این سه نسخه در حداقل دو قالب مختلف باشد. مثلا دو نسخه در دو جای هارد و یک نسخه روی DVD. یا دو نسخه روی دو DVD و یک نسخه روی یک فلش یا حالت‌های دیگر. این قاعده در هیچ‌ موردی بیش از تصاویر صادق نیست و بهترین کار برای این‌که مطمئن شوید تصاویرتان را از دست نمی‌دهید، رعایت قاعده‌ سه پشتیبان است.

 

3ـ احتمالا برایتان پیش آمده که هنگام مرتب کردن فایل‌های تصاویر، یادتان نیاید هر تصویر را چه زمانی گرفته‌ بودید. نگران نباشید، کافی است در ویندوز روی فایل کلیک راست کنید و در قسمت خصوصیات (properties) گزینه‌ جزئیات را بزنید تا تاریخ گرفته‌شدن عکس را به روز و ساعت ببینید. اگر تاریخ ویندوزتان شمسی باشد این تاریخ را به شمسی می‌بینید، در غیر این صورت به کمک تقویم یا اینترنت می‌توانید تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کنید. این قضیه به تصاویر دریافتی با تلفن‌های همراه محدود نیست و دوربین‌های دیجیتال هم تاریخ را در هر عکسی که می‌گیرند ذخیره می‌کنند. با داشتن تاریخ عکس‌ها، منظم کردن آنها بر حسب تاریخ کار سختی نخواهد بود.

 

4ـ زمانی حدس این‌که عکسی در کجا گرفته شده خودش نوعی تفریح به شمار می‌آمد! اما با فراگیر شدن عکسبرداری با گوشی‌های هوشمند، ذخیره‌ مکان در اطلاعات تصویر نیز عجیب نیست. کافی است هنگام گرفتن عکس GPS گوشی‌تان روشن و مکان‌تان مشخص باشد تا این اطلاعات در تصویر نیز ذخیره شود. (البته امکان غیرفعال‌کردن این امکان وجود دارد) بنابراین اگر خواستید تصاویر را بر حسب مکان مرتب کنید، می‌توانید از اطلاعات مکانی ذخیره‌شده در همان جزئیات استفاده کنید. دقت کنید این اطلاعات عموما به‌صورت طول و عرض جغرافیایی است که به کمک سرویس‌هایی مثل نقشه‌ گوگل می‌توانید آن‌ را جست‌وجو و مکان جغرافیایی را پیدا کنید.

 

5 ـ یکی از راه‌های مرتب کردن تصاویر به‌صورت پشت‌سر هم نامگذاری آنها به‌صورت پیشوند + شماره است. مثلا مکان یا تاریخ مشترک تصاویر به‌عنوان پیشوند و شماره از یک تا تعداد تصاویر. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی مانند ReNamer استفاده کنید که امکان تغییر نام دسته‌جمعی فایل‌ها را به شما می‌دهد و به کمک آن می‌توانید با هر قاعده‌ای که می‌خواهید (مثل آن‌ که گفته شد) این نامگذاری دسته‌جمعی را انجام دهید.

 

فیلم‌ها و سریال‌ها
آنهایی که فیلم و سریال‌‌بین باشند می‌دانند مرتب کردنشان چقدر مهم است و این اهمیت وقتی مشخص می‌شود که می‌خواهید از بینشان یکی را پیدا کنید!

 

1ـ مهم‌ترین اصل برای داشتن یک مجموعه‌ مرتب و ساختارمند از فیلم‌ها، داشتن یک قاعده و رعایت آن برای تمام‌ آنهاست. یکی از این قواعد، قرار دادن هر فیلم در یک فولدر مجزا با نامگذاری مشخص است. مثلا [Movie Name(Year) [720p/1080p. این چیدمان مزایای زیادی دارد: هر فولدر مثل جعبه‌ای است که تمام فایل‌های مربوط به آن فیلم (زیرنویس‌ها، پوستر و...) را می‌توانید در آن بگذارید، پیدا کردن فیلم‌ها از فهرست فیلم‌ها به آسانی انجام می‌شود، انتقال و مقایسه‌ فهرست فیلم‌ها سخت نخواهد بود و همچنین با رعایت این قاعده، دیگر نگران نام فایل‌ها نیستید و هرفیلم با هر نام فایلی که داشته باشد، در داخل فولدر با نام مشخص آن قابل شناسایی است.

 

2ـ برای سریال‌ها، چیدمان قسمت‌های یک فصل در فولدری با شماره‌ آن فصل و فولدرهای فصول در یک فولدر با نام سریال، چیدمان مناسبی خواهد بود. اگر هم خیلی دقیق هستید و می‌خواهید نام هر قسمت را هم درست ذخیره کنید، این نام‌ها را می‌توانید در سایت IMDB پیدا کنید. البته حواستان باشد نام فایل‌ها را هم با قاعده ذخیره کنید و شماره‌ قسمت حتما قبل از نام آن باشد که قسمت‌ها به ترتیب قرار گیرند.

 

آهنگ‌ها
به جرأت می‌توان گفت مرتب کردن فایل‌های موسیقی از مشکل‌ترین قسمت‌های یک فایل‌تکانی اساسی به شمار می‌آید. فایل‌ها نام‌های متفاوتی دارند، تگ‌هایشان ناقص است، آرت‌ورک ندارند و انواع و اقسام دردسرهای دیگر، اما نترسید! با داشتن ابزار مناسب، دسترسی به یک مجموعه آهنگ منظم دور از دسترس نخواهد بود.

 

1ـ جعبه‌ ابزار فایل‌های موسیقی، نرم‌افزاری است به نام MusicBee. این نرم‌افزار هر آنچه را برای پخش، مدیریت و مرتب کردن آهنگ‌های به‌هم‌ریخته‌ نیاز دارید به رایگان در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از آن می‌توانید تگ‌های هر آهنگ یا کل یک آلبوم را به‌طور دقیق تنظیم کنید، برای آلبوم‌ها آرت‌ورک پیدا کرده، متن آهنگ را اضافه کنید و ... اما ویژگی فوق‌العاده‌ این نرم‌افزار در سازماندهی فایل‌ها (Organize Files) نهفته است؛ جایی که می‌توانید تمام آهنگ‌ها را بر حسب تگ‌هایشان (مانند سال، نام آلبوم، ...) در فولدرها و زیرفولدرها به‌صورت اتوماتیک بچینید؛ یعنی با یک کلیک، کل آهنگ‌هایتان منظم می‌شود.

 

2ـ برای آن آهنگ‌هایی که نامشان را نمی‌دانید، می‌توانید از نرم‌افزار Shazam یا SoundHound روی موبایل‌تان برای تشخیص آنها بهره بگیرید و بعد از یافتن اطلاعاتشان، به کمک MusicBee تگ‌هایشان را منظم کنید.

 

3ـ اگر آهنگ‌هایتان را روی گوشی‌تان نگه می‌دارید، Rocket Player پلیر خوبی است که قابلیت درست کردن تگ‌ها و اضافه کردن آرت‌ورک را به شما می‌دهد.

 

اسناد
سازماندهی اسناد و فایل‌های متنی به شرط نامگذاری قاعده‌مند آنها کار سختی نیست، اما رعایت برخی نکات به نظم بیشتر آنها کمک می‌کند:

 

1ـ بهتر است اسناد را به‌صورت محتوایی و نه فرمتی مرتب کنید. مثلا اگر از یک سند دو نسخه‌ با فرمت‌های doc و pdf دارید، هر دو را کنار هم قرار دهید و نه در دو جای متفاوت.

 

2ـ لزومی به ذخیره‌ تکراری یک فایل به فرمت‌های مختلف نیست. به جای نگهداری یک فایل با دو فرمت متفاوت، از آن فایل دو نسخه‌ دیگر به‌صورت پشتیبان در مکان مجزا ذخیره کنید.

 

3ـ سرویس‌های ذخیره‌ ابری مانند دراپ‌باکس یا گوگل درایو گزینه‌های بسیار خوبی برای پشتیبان‌گیری از اسناد است. شما می‌توانید تعداد زیادی از فایل‌های متنی را با حجم کمی در آنها نگهداری کنید. سرویس‌هایی مانند Evernote هم برای نگهداری یادداشت‌هایتان و دسترسی به آنها روی همه‌ دستگاه‌ها به کار می‌آید.

 

4ـ برای مرتب‌سازی مقالات دانشجویی توصیه می‌شود سراغ نرم‌افزارهای مخصوص این‌ کار مانند Endnote یا Mendeley بروید.

 

پیش‌فرض نباش!
علاوه بر نکات ذکر شده، ترفندهایی عمومی‌ در رابطه با مرتب کردن فایل‌ها و فولدرها وجود دارد:

 

سعی کنید ساختار محتوایی پیش‌فرض فولدرهای ویندوز را رعایت کنید؛ فولدر Documents برای تمام فایل‌های متنی و اسناد، فولدر Pictures برای تمام تصاویر و فولدر Videos برای همه فایل‌های ویدئویی. اگر هم این نوع فایل‌ها را در درایوی غیر از درایو اصلی نگه می‌دارید، می‌توانید برای یکسان‌سازی از همین‌ چیدمان در آنجا هم استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید فولدری را در میان تعداد زیادی فولدر دیگر مشخص کنید (تا بعدا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید)، نام آن را با کاراکتری مانند ~ شروع کنید تا در چینش اسمی همیشه قبل از بقیه قرار گیرد.

 

هنگام فایل‌تکانی از آن سوی بام نیفتید و تعداد زیرفولدرهای یک فولدر را خیلی هم زیاد نکنید؛ بعدا به مشکل برمی‌خورید!
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.