رفع مشکل افت شدید سرعت اینترنت در ویندوز 10
همانطور که میدانید از مدتها پیش ویندوز 10 بهطور رسمی منتشر شد و بهصورت رایگان در قالب بسته بهروزرسانی در اختیار کاربران ویندوزهای 7، 8 و 8.1 قرار گرفته است.
بهروزرسانی رایگان، تبلیغات گسترده و اعمال تغییرات متعدد در این نسخه از ویندوز نیز موجب شده است تا کاربران زیادی به استفاده از آن روی آورند، اما بسیاری از این کاربران به محض بهروزرسانی به ویندوز 10 و برقراری اولین اتصالات اینترنتی خود با افت شدید سرعت اینترنت مواجه شدهاند. شما نیز با این تغییر و این افت محسوس سرعت مواجه شدهاید؟
آیا میدانید در مواردی امکانات جدید ویندوز 10 پهنای باند اینترنتی شما را سرقت کرده و در بخشهایی نیز ترافیک اینترنتی شما بیهوده و بدون اجازه مصرف میشود؟ اگر میخواهید ارتباطات اینترنتی ویندوز 10 را بهبود ببخشید و با ممانعت از هدر رفت ترافیک و پهنای باند ارتباط اینترنتی خود سرعت را تا بیش از 80 درصد افزایش دهید با ما همراه شوید.
بهروزرسانیهای خودکار
طبق اعلام مایکروسافت، ویندوز 10 آخرین نسخه از سری ویندوز خواهد بود، اما این به معنای آن نیست که بهروزرسانی جدیدی برای این ویندوز منتشر نمیشود، بلکه مایکروسافت بر این عقیده است که تمام بهروزرسانیهای موردنیاز و حتی تغییرات بزرگ در سیستمعامل ویندوز در قالب بستههای بهروزرسانی برای ویندوز 10 عرضه میشود و ویندوز جدیدتری عرضه نخواهد شد. مایکروسافت برای دستیابی به این هدف و بهرهمندسازی کاربران از آخرین بهروزرسانیها بهطور پیشفرض قابلیت بهروزرسانی در ویندوز را فعال کرده و غیرفعال کردن آن را نیز با محدودیتهایی مواجه کرده است.
بسیاری از کاربران نیز بهدلیل آشنایی نداشتن با روش غیرفعالسازی بهروزرسانیها، آن را به حال خود رها کرده و به این ترتیب ترافیک اینترنتی خود را برای دانلود بستههای بهروزسانی از دست میدهند و در مواردی که دانلود بستههای بهروزرسانی در حال انجام است با افت سرعت اینترنت مواجه میشوند.
برای غیرفعال کردن بهروزرسانی خودکار باید از روشهای غیرمعمولی کمک بگیرید که معمولا در صفحه ترفند آنها را معرفی میکنیم. در این شرایط نیز یکی از دو روش زیر را به شما پیشنهاد میکنیم:
استفاده از Group Policy Editor
1- کلیدهای Start+R را از روی صفحهکلید فشار داده و عبارت gpedit.msc را تایپ کرده کلید اینتر را فشار دهید.
2- در پنجره Group Policy Editor مسیر زیر را دنبال کنید:
Computer Configuration>
Administrative Templates>
All Settings
3- Configure Automatic Updates را پیدا کرده و پس از دوبار کلیک روی آن، گزینه Disabled را انتخاب و Apply کنید.
4- برای بررسی اعمال تغییرات، از بخش تنظیمات ویندوز (Settings) به بخش Windows update رفته و در ادامه گزینه Advanced Options را کلیک کنید. چنانچه تغییرات بهدرستی اعمال شده باشد بهروزرسانی خودکار در وضعیت Never check for updates، (not recommended) قرار دارد.
استفاده از سرویسها
1- روی منوی استارت کلیک کرده و پس از جستجوی عبارت services کلید اینتر را فشار دهید.
2- در پنجره سرویسها میتوانید گزینه Windows Update را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.
3- در بخش Startup type گزینه Disable را انتخاب کرده و پس از کلیک روی Stop، گزینه OK را برای اعمال تغییرات کلیک کنید.
4- با اجرای این عملیات هرگاه بخواهید عملیات بررسی برای بهروزرسانی را اجرا کنید با خطا مواجه خواهید شد و بهروزرسانیهای خودکار متوقف میشوند.
نکته: برای فعالسازی مجدد بهروزرسانی توسط سرویسها کافی است مراحل اشاره شده را تکرار کرده و در بخش Startup type گزینه Manual را انتخاب و روی Start کلیک کنید.
اشتراک بهروزرسانیها
ویندوز 10 بیش از 2.4 میلیون کاربر فعال دارد و ارائه فایلهای بهروزرسان برای این تعداد از کاربران با پیچیدگیهای فنی زیادی همراه است. مایکروسافت برای رهایی از این مشکل، ویندوز 10 را بهگونهای طراحی کرده که هر کاربر آن در ارتباطی نظیر به نظیر، فایلهای بهروزرسان را در اختیار دیگر کاربران قرار میدهد.
به عبارت دیگر شما نه تنها سرویس گیرنده هستید و فایلهای بهروزرسانی را دانلود میکنید، بلکه بهعنوان سرویسدهنده بخشی از فایلها را در اختیار دیگر کاربران قرار میدهید. این شرایط دقیقا همان سرقت پهنای باند بهشمار میرود. برای ممانعت از این سرقت نیز میتوانید به روش زیر عمل کنید:
1- به منوی استارت مراجعه کرده و پس از کلیک روی Settings مسیر زیر را دنبال کنید:
Update & Security >> Advanced options >> Choose how updates are delivered
2- کلید موجود در پنجره بهنمایش درآمده را به حالت Off تغییر وضعیت دهید.
پهنای باند رزرو شده
احتمالا نمیدانید ویندوز 10 حدود 80 درصد از پهنای باند ارتباط اینترنتی شما را برای سیستمعامل و برنامههای نصب شده در آن رزرو میکند و تنها 20 درصد از آن را در زمان اوج مصرف در اختیار شما قرار میدهد. برای آزادسازی این پهنای باند رزرو شده نیز میتوانید از روش زیر کمک بگیرید:
1- کلیدهای Start+R را فشار دهید تا ابزار Run اجرا شود.
2- عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.
3- مسیر زیر را دنبال کنید:
Computer Configuration »»
Administrative Templates »»
Network »» QoS Packet Scheduler
4- Limit reservable bandwidth را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.
5- حالا گزینه Enabled را فعال کرده و در کادر Bandwidth Limit مقدار صفر را وارد کنید.
6- در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و از افزایش سرعت اینترنت لذت ببرید.
اگر به بخش مخاطبان آیفون خود مراجعه کنید، گزینهای با عنوان Groups را در آن مشاهده خواهید کرد. گروهها میتوانند اطلاعات چند مخاطب را در خود جای دهند و شما را قادر میکنند تا یک پیام را بینیاز از آنکه به تک تک افراد را انتخاب کنید، براحتی برای کل مخاطبان گروه ارسال کنید.
متاسفانه این بخش فقط گروههای موجود در بخش مخاطبان شما را بهنمایش در میآورد که این گروهها ممکن است توسط ابزارهای مختلف ایجاد یا در فراخوانی از سرویسهایی همچون سرویس ایمیل و... به فهرست مخاطبان شما اضافه شده باشند.
در این شرایط چنانچه کاربران بخواهند گروه جدیدی را ایجاد کنند و مخاطبان موردنظرشان را در گروه موردنظر قرار دهند، آیفون هیچ ابزاری را در اختیارشان قرار نخواهد داد، اما نکته جالب این است که شما با استفاده از یک ترفند ساده و بهکارگیری حساب کاربری آیکلاود میتوانید این کار را نیز انجام دهید.
1- به حساب کاربری iCloud در آیفون خود وارد شوید. روی Settings فشار داده و پس از ورود به بخش Mail, Contacts, Calendars گزینه Add Account را فشار داده و اطلاعات حساب کاربری آیکلاود را وارد کنید، همچنین در صورتیکه حساب کاربری آیکلاود ندارید میتوانید با جستجو در گوگل چگونگی ساخت این حساب کاربری را فرا گرفته و یک حساب کاربری آیکلاود برای خودتان ایجاد کنید.
2- در ادامه پس از مراجعه مجدد به بخش Mail, Contacts, Calendars روی گزینه iCloud فشار داده و کلید مقابل گزینه Contacts را در وضعیت فعال قرار دهید تا هماهنگسازی اطلاعات مخاطبان سرویس آیکلاود با تلفن همراه شما فعال شود.
3- با استفاده از یک رایانه به لینک www.icloud.com مراجعه کنید. (توجه داشته باشید این کار نباید با استفاده از مرورگر سافاری روی آیفون انجام شود)
4- پس از ورود به محیط کاربری سرویس آیکلاود روی Contacts کلیک کرده و در ادامه از پایین سمت چپ صفحه روی گزینه افزودن که با علامت «+» بهنمایش درآمده است کلیک کنید.
5- گزینه New Group را انتخاب کرده و نام دلخواهتان را به گروه جدید اختصاص دهید. (بهعنوان مثال گروه دوستان یا خانواده)
6- روی All Contacts کلیک کرده و پس از بهنمایش درآمدن فهرست مخاطبان، با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، مخاطبان موردنظرتان را به گروه جدیدی که در مرحله 5 ایجاد کردهاید، منتقل کنید.
7- مراحل کار به اتمام رسیده و با مراجعه به بخش Contacts در تلفن همراه خود و انتخاب گزینه Groups میتوانید گروه مخاطبان جدید را در تلفن همراهتان نیز مشاهده کنید.
همانطور که میدانید نرمافزارهای رایانهای در بسیاری موارد به نیازهای کاربران پاسخ داده و انجام کارها را راحتتر کردهاند، اما متاسفانه یکی از نیازهای همیشگی کاربران فارسی زبان بیپاسخ مانده بود یا برای رفع آن باید هزینههای زیادی پرداخت میشد.
این نیاز تایپ صوتی است؛ تایپ کردن برای بسیاری از کاربران آنقدر دردسرساز و وقتگیر است که بسیاری از کاربران آرزو دارند یک نرمافزار صحبتهایشان را بهصورت مکتوب در نرمافزارهای ویرایشگر متنی تایپ کند. خوشبختانه این نیاز به لطف خدمات رایگان و بسیار مناسب گوگل رفع شده و امروز کاربران فارسی زبان نیز هرجای دنیا که باشند میتوانند بدون نیاز به صفحهکلید فارسی و بدون خسته کردن انگشتان خود صحبت کرده و صحبتهای خود را بهصورت متن تایپ شده روی صفحهنمایش مشاهده کنند.
این قابلیت در سرویس گوگل داک فعال شده و کاربران با استفاده از مرورگر کروم و یک میکروفن مناسب و البته دسترسی به اینترنت میتوانند از آن بهرهمند شوند. در صورتی که شما نیز قصد دارید همین حالا استفاده از این قابلیت را مورد بررسی قرار دهید، میتوانید از روش زیر برای انجام این کار کمک بگیرید:
1ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس گوگل داک وارد شوید.
2ـ روی گزینه New کلیک کرده و صفحه جدیدی را ایجاد کنید. (همچنین میتوانید فایلهای موجود را نیز کلیک کرده و آنها را آماده ویرایش کنید)
3ـ به منوی Tools رفته و روی گزینه Voice Typing کلیک کنید.
4ـ اکنون آیکون تایپ صوتی در سمت چپ صفحه برای شما نمایش داده میشود. در بالای این آیکون نوار کوچکی وجود دارد که با کلیک روی آن میتوانید زبان موردنظر برای صحبت کردن را انتخاب کنید. (شما میتوانید با اسکرول کردن این فهرست به پایین، زبان فارسی را از میان زبانهای موجود انتخاب کنید)
5 ـ در ادامه پس از اتصال میکروفن به رایانه و اطمینان از صحت عملکرد و کیفیت آن، روی آیکون میکروفن کلیک کرده و صحبت کردن را آغاز کنید. (پیشنهاد میکنیم در محیطی ساکت و بدون صداهای مزاحم، این قابلیت را مورد استفاده قرار داده و کلمات را بهصورت شمرده و آرام بیان کنید)
6 ـ مشاهده میکنید که صحبتهای شما بسرعت به متون تایپی تبدیل میشود و میتوانید این متون را در هر برنامه یا بخش دیگری کپی و استفاده کنید.
نکته: درحال حاضر این سرویس در تشخیص برخی کلمات با مشکل مواجه است که انتظار میرود به مرور زمان و با استفاده کاربران از آن، دقت تشخیص در زبان فارسی افزایش یافته و کاربران بتوانند با سرعت بیشتری صحبت کرده و متون موردنظرشان را بهصورت تایپ شده مشاهده کنند.
با روش ساده نصب همزمان چند تلگرام را روی کامپیوتر را امتحان کنید.
بسیاری از افراد دارای دو یا چند خط موبایل هستند و میخواهند از تلگرام استفاده کنند. این مسئله زمانی مهم میشود که شما برای تمامی این خط ها اکانت تلگرام میخواهید . برای اندروید نرم افزار های مختلفی وجود دارد که به راحتی میتوانید بیش از یک اکانت را فعال کنید. اما در ویندوز این مسئله متفاوت است.
روش اول ( استفاده از نسخه وب ) :
نسخه وب تلگرام هم مثل نسخه دسکتاپ است و برای راه اندازی روی مرورگر طراحی شده است. شما می توانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید. برای استفاده از نسخه وب به آدرس زیر بروید، مثل سایر نسخه ها شماره خود را وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. کد را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید:
web.telegram.org
راههای نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر
شما می توانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید
روش دوم ( استفاده از نسخه پرتابل)
اکثر برنامه های امروزی از نسخه پرتابل بهره می برند و تلگرام هم از این قاعده مستثنا نیست. برای دانلود نسخه پرتابل تلگرام ویندوز به desktop.telegram.org بروید و روی Portable Version For Windows کلیک کنید تا دانلود نسخه پرتابل شروع شود. سپس فایل اجرایی تلگرام را اجرا و از آن استفاده کنید.
از آنجا که مرورگر مایکروسافت اج به تازگی معرفی شده، احتمال بروز مشکلات مختلف هم در آن دور از انتظار نیست. در صورتی که مرورگر اج موجود در ویندوز ۱۰ شما هم دچار مشکلاتی شده، همراه ما باشید تا روشهای مختلفی برای ریست کردن آن و بهبود مشکلات موجود، معرفی کنیم.
مرورگر Microsoft Edge در حال حاضر، یک تازه کار محسوب شده و دارای باگها و مشکلات نرمافزاری زیادی است. همین امر باعث میشود که بیشتر کاربران پس از گذشت مدتی از نصب ویندوز ۱۰، با مرورگر اج به مشکل بر بخوردند. این مشکلات میتواند مربوط به افت عملکرد، کرش کردن، ظهور تبلیغات غیرعادی و مرموز، نوار ابزار یا صفحههای فرعی (پاپآپ) باشد. در این حین برای رفع مشکلات موجود، نیازمند ریست کردن (بازنشانی تنظیمات اولیه) مایکروسافت اج خواهید بود.
روش ریست کردن مرورگر مایکروسافت اج مانند سایر مرورگرها نیست. مرورگر اج بخشی جدا نشدنی از سیستم عامل ویندوز 10 بوده و به هیچ وجه نمیتوان آن را از ویندوز حذف (آناینستال) کرد. روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد اما ابتدا باید از روشهای اساسی و اولیه استفاده کنید.
مقالات بنیاد محتوا یا کرنر استون چیست؟
در این مقاله می خواهیم در ارتباط با معنی محتوای کرنر استون و دلیل استفاده از آن گفتگو کنیم. با تیم سئو سایت اسپاهان همراه باشید.
کرنر استون در واژه به معنای سنگ ۳ گوش است. مانند سنگ های هرمی شکل که در اهرام مصر کاربرد شده اند. اما در سئو به مقالاتی گفته می شود که بیشترین ارزش را در سایت شما دارند. و باید فوق العاده نوشته شوند زیرا روی کسب و کار شما کارایی می گذارند.
ویژگی های یک محتوای کرنر استون یا محتوای شاخص
دارای یک محتوای طولانی است. که باید واضح و آشکار باشد و دربرگیرنده اطلاعات سودمند باشد.
کامل ترین مقاله سایت در رابطه با موضوع خویش می باشد.
لینک های بیشتری از صفحات مختلف دریافت می کند.
سرتیترهای زیادی دارد.
از عکس ها و فایل های صوتی و ویدیویی در آن کاربرد شده است.
چرا کرنر استون برای سئو مهم است؟
محتوای کرنر استون نقش بسیار مهمی در سئو دارد. یکتا از بهترین موضوعاتی که قرار است برای سایت شما پیش بیاید دریافت رتبه بالا در واژه ها کلیدی است. که جستجوی بسیار بالایی دارد. این کار، شغل سختی است. اما محتوای کرنر استون به شما کمک می کند لغایت در کلماتی کلیدی که جستجوی فوقانی دارند و رقابتی هستند رتبه بهتری بگیرید.
ساختار لینک دادن به محتوای کرنر استون
کرنر استون مقالات بنیاد محتوا چیست؟ و چه تاثیری روی سئو دارد؟ باید از طریق صفحه اصلی شما قابل دسترسی باشند. و دیگر محتواهایی که دارای موضوعات مشابه مقاله پای بست، درونمایه شما هستند. باید به این نوشتار لینک داشته باشند. در ضمن در موعد توسعه سایت خویش محتواهای جدید در مورد همین موضوع را افزایش دهید. و در تمام آنها نیز به محتوای کرنر استون لینک دهید. چنین کاری باعث می شود گمان کردن قرار گرفتن مقاله بنیاد درونمایه شما در رتبه های بالا افزایش یابد. زیرا این کار شما به گوگل و سایر موتورهای جستجو می فهماند که محتوای مورد عقیده زیاد مهم است.
البته این نکته مهم فراموش نشود که نباید در فرآوری محتوای کرنر استون یا لینک دهی به آن افراط کرد. زیرا که شدنی است از جانب گوگل نمره منفی دریافت کنید.
امکان علامت گذاری نوشتار پای بست، محتوا در افزونه یاست سئو ( Yoast SEO)
کرنر استون
در افزونه سئو Yoast SEO این امکان به کاربر دیتا شده است الی محتوای تألیف شده خویش را به عنوان نوشتار اساس محتوا علامت گذاری کند.
که با این شغل افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند که یک ساختار لینک درونی قوی بسازید مثلا اگر که شما محتوای کرنر استون داشته باشید هنگام نگارش یک مقاله با جستار مثل افزونه Yoast SEO به شما یادآور خواهد شد که یک محتوای کرنر استون وجود دارد که شما می توانید به آن لینک دهید.
ریست کردن مرورگر اج از طریق بخش تنظیمات
برای باز کردن بخش تنظیمات مربوط به مرورگر اج، بایستی پس از کلیک بر روی سه نقطهی افقی واقع در گوشهی بالایی سمت راست موجود در پنجرهی مرورگر، گزینهی Settings را برگزینید.
در زیر مجموعهی بخش Clear browsing data، ابتدا بر روی عبارتهای Choose what to clear و Show more کلیک کرده و سپس همهی انواع دادههای قابل انتخاب را تیک بزنید؛ در نهایت بر روی Clear کلیک کنید. حال باید رایانهی خود را از نو راهاندازی کرده و مرورگر مایکروسافت اج را دوباره اجرا کنید.
ریست کردن مرورگر مایکروسافت اجدر ویندوز 10
تعمیر نرمافزاری مایکروسافت اج با ابزار سیستم فایل چِکِر
مرورگر مایکروسافت اج از مولفههای هستهی ویندوز ۱۰ بوده و یک نرمافزار جداگانه نیست. در صورتی که پیغام خطای جاری بر اثر آسیب دیدگی فایل یا موارد مشابه باشد، ابزار System File Checker (سیستم فایل چِکِر) ویندوز ۱۰ قادر به رفع مشکلات مربوطه خواهد بود. برای اجرای ابزار سیستم فایل چکر (sfc.exe) به منظور کاوش کامل سیستم، بایستی بعد از کلیک راست بر روی منوی شروع ویندوز ۱۰، گزینهی (Command Prompt (Admin را انتخاب کرده و دستور متنی "sfc /scannow” را درون آن تایپ و اینتر کنید.
در صورتی که ابزار سیستم فایل چکر در حل مشکل موجود ناموفق بود، میتوانید با استفاده از دستورهای پیشرفتهی (DISM (Deployment Image Servicing and Management این مشکلات را حل کنید. برای آگاهی از این دستورها، باید در دنیای وب جستجو کنید. پس از این کار، رایانهی خود را دوباره راهاندازی کنید تا به احتمال زیاد مشکل برطرف شود.
ریست کردن مایکروسافت اج از طریق پاورشِل (PowerShell)
اگر روشهای یاد شده در مورد مشکل مرورگر اج شما عمل نکرد، احتمالا باید به درون هسته وارد شوید! دستور پاورشلی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، دادههای هستهی مایکروسافت اج را پاک کرده و دوباره آنها را ثبت (re-register) میکند. قبل از انجام این مراحل و به وجود آمدن هرگونه مشکل، باید از سیستم خود نسخهی پشتیبان کاملی تهیه کنید. همچنین میتوانید اقدام به ایجاد نقطهی بازیابی (restore point) بکنید. این نکته اهمیت زیادی دارد و به هیچ وجه بدون پشتیبان گیری، از این روش استفاده نکنید.
در ادامه، ابتدا به پوشهی موجود در مسیر زیر مراجعه کرده و همهی فایلهای داخل آن را حذف کنید. بایستی به جای عبارت username موجود در آدرس، نام کاربری ثبت شده در رایانهی خود را تایپ کنید.
(C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe)
سپس بر روی منوی شروع کلیک راست کرده و (Windows PowerShell (Admin را برگزینید. کد موجود در زیر را کپی و درون پاورشل بچسبانید و در نهایت اینتر کنید.
(Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose})
اگر فرآیند با موفقیت به پایان برسد، باید پیامی مانند آنچه که در تصویر زیر میبینید را مشاهده کنید.
هنگامی که مرورگر مایکروسافت اج را پس از انجام این کار اجرا میکنید، مشاهده خواهید کرد که تنظیمات آن ریست شده و در حالت پیشفرض قرار گرفته است. اگر باز هم با هرگونه خطایی مواجه شدید، از فرمان "Get-Appxlog | Out-GridView” برای دریافت لیست اولین وقایع ثبت شده (Log) استفاده کنید. سپس میتوانید کد خطای موجود در صفحهی ثبت وقایع را یادداشت کرده و از طریق لینک مرکز آموزش MSDN برای حل مشکل مربوطه اقدام کنید.
یکی از جذابیتهای ویندوز 10 منوی استارت آن است که برای برآورده کردن نیاز تمام کاربران، صفحه شروع ویندوز8 و منوی کلاسیک ویندوز 7 را در خود جای داده و منویی با طراحی جدید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار داده است. جذابیت این منو زمانی بیشتر میشود که بتوانید علاوه بر میانبرهایی از برنامههای خود، میانبر سایتها و صفحات وب موردعلاقهتان را نیز به آن اضافه کنید. اگر برخی سایتها جزو سایتهای مورد علاقه شما بهشمار میرود و میخواهید بسرعت به آنها دسترسی یابید با این ترفند همراه شوید تا روش انجام این کار در ویندوزهای 7 و 10 به کمک مرورگر کروم را به شما آموزش دهیم.
1- مرورگر کروم را اجرا کرده و به سایت موردنظر خود مراجعه کنید.
2- پس از بارگذاری کامل صفحه وب موردنظر، از بالا- سمت راست صفحه مرورگر روی آیکون منوی اصلی کلیک کرده و از منوی More Tools گزینه Add to Taskbar را کلیک کنید. (در ویندوز 10 گزینه Create application shortcuts را کلیک کنید)
3- در این مرحله میانبری از سایت موردنظر روی نوار وظیفه ویندوز (در ویندوز 7) یا روی دسکتاپ (در ویندوز 10) ایجاد میشود. با توجه به محل قرارگیری میانبر روی رایانه مراحل زیر را دنبال کنید:
میانبر روی نوار وظیفه: کلید Shift را فشار داده و روی آیکون میانبر در نوار وظیفه کلیک راست ماوس را فشار دهید سپس از منوی بهنمایش درآمده گزینه Pin to Start Menu را کلیک کنید.
میانبر روی دسکتاپ: روی آیکون میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی بهنمایش درآمده گزینه Pin to Start را کلیک کنید.
4- اکنون میانبر صفحه وب موردنظر به منوی استارت ویندوز اضافه شده و در صورت نیاز میتوانید میانبر موجود در نوار وظیفه را حذف کنید. (کلید Shift را نگه داشته روی آیکون میانبر کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Unpin from Taskbar را انتخاب کنید). همچنین میتوانید میانبر موجود در دسکتاپ را نیز حذف کنید.
نکته: با اضافه شدن میانبر صفحات وب به منوی استارت در ویندوز 10، برای آنکه دسترسی به سایت موردنظر با حس اجرای برنامههای ویندوزی همراه باشد، صفحه وب بهصورت یک اپلیکیشن ویندوزی در مرورگر کروم اجرا میشود و گزینههایی همچون نوار آدرس، گزینه حرکت به عقب و جلو و ... در آن وجود ندارد
کورتانا، دستیار صوتی شما در ویندوز 10 قادر است کارهای بسیاری را انجام دهد، اما یکی از این کارها که بسیاری از کاربران نیز آن را به کورتانا محول میکنند، جستجو در اینترنت است. از آنجا که کورتانا نیز روی ویندوز نصب شده و از محصولات مایکروسافت بهشمار میرود عجیب نیست این جستجو در سایت بینگ صورت گیرد و قابلیتی برای تغییر آن به موتور جستجوگر دلخواه وجود نداشته باشد. اگر شما نیز همچون نگارنده مطلب، جستجو را در گوگل خلاصه میکنید و هیچ موتور جستجوگر دیگری نمیتواند نیازهایتان را برآورده کند، پیشنهاد میکنیم از این ترفند برای تغییر جستجوگر کورتانا در ویندوز کمک بگیرید. به کمک این ترفند کورتانا مجبور به استفاده از گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر همچون DuckDuckGo و یاهو خواهد شد.
1ـ به بخش Settings در ویندوز مراجعه کرده و پس از ورود به بخش System، روی Default apps کلیک کرده و از فهرست برنامههای پیشفرض در بخش Web browser روی آیکون نرمافزار فعلی کلیک کرده و مرورگر کروم را از فهرست بهنمایش درآمده انتخاب کنید.
توجه: در صورتیکه مرورگر کروم روی ویندوز نصب نشده ابتدا عملیات دانلود و نصب مرورگر را اجرا کنید.
2ـ مرورگر کروم را اجرا کرده و پس از مراجعه به لینک زیر، افزونه کرومتانا (Chrometana) را دانلود و روی مرورگر نصب کنید.
http://j.mp/click_chrometana
3ـ پس از نصب افزونه در مرورگر، در صفحه بهنمایش درآمده توسط افزونه روی لوگوی گوگل یا هریک از دو موتور جستجوگر دیگر کلیک کنید.
4ـ از حالا به بعد هرگاه کورتانا در وب جستجو کند، بهطور پیشفرض مرورگر کروم اجرا شده و به کمک کرومتانا، عملیات جستجو در موتور جستجوگر انتخاب شده در مرحله 3 آغاز میشود.