قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 2

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

طراحی هوش مصنوعی برای تولید داده‌های آموزشی پروژه‌های یادگیری ماشین

یون کیم، هم‌بنیا‌ن‌گذار و مدیرعامل استارتاپ مذکور، اعتقاد دارد یکی از مشکلات اصلی شرکت‌ها در اجرای فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، جمع‌آوری مجموعه داده‌های مفید برای آموزش مدل‌ها است. او درباره‌ی هوش مصنوعی شرکت خود می‌گوید:

Superb AI از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا داده‌های شخصی‌سازی‌شده برای آموزش هوش مصنوعی در شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری تولید کند. مشتریان برای توسعه‌ی قابلیت‌های مبتنی بر یادگیری ماشین با ما همکاری می‌کنند که درنهایت، به توسعه‌ی هرچه‌سریع‌تر آن‌ها می‌انجامد.

کیم به‌همراه هم‌بنیان‌گذاران دیگر شامل جونگ کوون لی، مدیر فناوری و جونگ‌یوک لی و مونسو چا، مهندسان یادگیری ماشین و هیون‌دونگ لی، مدیر فروش و عملیات، از زمان کشف مشکل داده‌ها در آموزش سیستم‌های یادگیری ماشین در آن حوزه مشغول بوده‌اند و تصمیم گرفتند شرکتی برای حل آن تأسیس کنند.

big data

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی یادگیری ماشین، عموما از نیروی انسانی برای برچسب‌گذاری روی اطلاعات استفاده می‌کنند. چنین روندی گران‌قیمت و احتمال بُروز خطا در آن نیز بسیار است. به‌علاوه، اجرای آن تنها درصورتی امکان‌پذیر خواهد بود که داده‌های مدنظر دراختیار شرکت‌ها باشد که عموما نیست. کیم و دیگر بنیان‌گذاران استارتاپ مذکور در دوران دانشگاه درزمینه‌ی هوش مصنوعی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که استفاده از هوش مصنوعی بهترین راهکار برای بهبود برچسب‌گذاری روی اطلاعات خواهد بود.

کیم می‌گوید هوش مصنوعی آن‌ها به‌جای استفاده از روند پرخطا و آهسته‌ی انسانی،‌ از سیستم اختصاصییادگیری عمیق بهره می‌برد که با سرعتی تا ۱۰ برابر بیشتر اطلاعاتی همچون عکس و ویدئو را برچسب‌گذاری می‌کند. شرکت آن‌ها علاوه‌بر روند ذکرشده، به شرکت‌ها کمک می‌کند مجموعه داده‌ی موردنیاز خود را تهیه کنند.

مدیرعامل Superb AI می‌گوید آن‌ها نیروی انسانی را کاملا از فرایند برچسب‌گذاری حذف نمی‌کنند؛ بلکه با ترکیب هوش انسانی و مصنوعی، فرایند را تسهیل می‌بخشند. فعالیت آن‌ها چند مرحله دارد: ابتدا، داده‌های آموزشی تاحدممکن تقسیم‌بندی می‌شوند تا فرایندها به‌صورت مرحله‌به‌مرحله اتوماتیک شوند. اگر داده‌ها بیش‌ازحد پیچیده باشند و فرایند برچسب‌گذاری قابلیت اتوماسیون نداشته باشد، رویکردی دیگر با نام Human in the Loop استفاده می‌شود. با آن فرایند، وقتی هوش انسانی اطلاعات را برچسب‌گذاری کند، هوش مصنوعی روند آن را به‌مرور می‌آموزد و کم‌کم کنترل فرایند را در دست می‌گیرد.

یادگیری عمیق / Deep learning

بنیان‌گذاران Superb AI تصمیم گرفتند برای ورود تدریجی به فضای سیلیکون‌ولی وارد شتاب‌دهنده‌ی Y Combinator شوند. آن‌ها با چنین حرکتی قابلیت توسعه به بازاری خارج از وطن خود، کره‌جنوبی، پیدا می‌کنند. کیم در توضیح این تصمیم می‌گوید:

همکاری با Y Combinator تأثیر مهمی بر فعالیت‌های ما گذاشت. حجم دانشی که از همکاران در آن شتاب‌دهنده کسب کردیم و تجربه‌هایی که از کارآفرینان دیگر آموختیم، فوق‌العاده است. به‌علاوه، شبکه‌ی گسترده‌ی Y Combinator به ما کمک کرد اولین مشتریان خود را در سیلیکون‌ولی پیدا کنیم.

استارتاپ مذکور فعالیت خود را از آبان شروع کرد و ۱۳ نفر کارمند دارد. آن‌ها در سرمایه‌گذاری اولیه موفق شدند ۳۰۰,۰۰۰ دلار جذب کنند و تاکنون، از محصول خود کسب درآمد نیز کرده‌اند.

7Artisans لنز ماکرو ۶۰ میلی‌متری f/2.8 را برای دوربین‌های بدون‌ آینه معرفی کرد. این لنز ویژه‌ی دوربین‌های APS-C برای مانت‌های Sony E و Canon EF-M و Fuji X و نیز مانت‌ دوربین‌های میکرو چهارسوم ارائه خواهد شد. لنز پرایم 7Artisans با فوکوس دستی و مناسب عکاسی پرتره با فاصله‌ی کانونی معادل ۹۱ میلی‌متر طراحی شده است.

بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم f/2.8 تعادل مناسبی بین طراحی جمع‌وجور لنز و سرعت آن برای شرایط کاری کم‌نور و کنترل عمق میدان به‌وجود می‌آورد. این لنز که برای عکاسی ماکرو ایده‌آل است، حداقل فاصله‌ی فوکوس ۶۵ میلی‌متری دارد و برای کار با سوژه‌های نزدیک مناسب است. جزئیات بیشتر درباره‌ی لنزهای 7Artisans 60mm f/2.8 را درادامه می‌بینید:

ویژگی‌های اصلی لنزهای ماکرو ۶۰ میلی‌متری 7Artisans f/2.8 

  • فوکوس دستی
  • محدوده‌ی گشودگی دیافراگم f/2.8-f/16
  • کمینه‌ی فاصله‌ی فوکوس ۶۵ میلی‌متری
  • برنامه‌ریزی‌شده برای ورود به بازار در مِی۲۰۱۹
  • قیمت ترجیحی شرکت سازنده: ۲۵,۰۰۰ ینی (بدون مالیات) یا درحدود ۲۰۰ دلار
  • مناسب برای دوربین‌های بدون‌ آینه‌ی اندازه‌ی APS-C
  • با نصب Extension Tube اختیاری، عکاسی بسیار نزدیک تا ۵ مرتبه بزرگ‌نمایی امکان‌پذیر است
  • لنز جدید در نمایشگاه +CP امسال به‌نمایش درمی‌آید

آفت‌کش‌ها مهم‌ترین عامل خطرساز مرتبط‌با غذاها هستند. مردم نگران‌اند مواجهه با آفت‌کش‌های موجود در غذاها موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها شود. در روده، این وضعیت کاملا مشخص است: وقتی غذاهایی مصرف می‌کنیم که آفت‌کش‌ها روی آن‌ها استفاده شده‌اند، ما نیز مقادیر بسیار کمی از این موادشیمیایی را مصرف می‌کنیم و بسیاری از این ترکیبات به‌عنوان عوامل سرطان‌زای احتمالی شناخته شده‌اند. پس چگونه می‌شود مصرف بیشتر آفت‌کش‌ها موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان نشود؟

البته، هنوز شواهد دردسترس کاملا با این نتیجه‌گیری به‌ظاهر آشکار مطابقت ندارند. برای مثال، در سال ۲۰۱۴ مطالعه‌ی ۱۰ ساله‌ای روی بیش از ۵۰۰،۰۰۰ زن بریتانیایی نشان می‌داد احتمال ابتلا به سرطان در افرادی که همیشه غذای ارگانیک مصرف می‌کردند با افرادی برابر بود که از این نوع رژیم غذایی پیروی نمی‌کردند.

بااین‌حال، امسال مطالعه‌ای فرانسوی منتشر شد که نتایج آن برخلاف پژوهش مذکور بود. پژوهشگران رژیم‌های غذایی حدود ۷۰،۰۰۰ نفر را تجزیه‌و‌تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر غذاهای ارگانیک با کاهش خطر ابتلا به سرطان همراه است. سرانجام، مطالعه‌ای آنچه را نشان داد که همه‌ی مردم از قبل می‌دانستند: خوردن غذاهای ارگانیک ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

با تمام این‌ها، جزئیات این مطالعه حکایت دیگری می‌کنند. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، اجازه دهید به باوری مرتبط اشاره کنیم: مصرف مقادیر بیشتر میوه و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

ارگانیک

چرا مصرف میوه و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد؟

براساس برنامه‌ی نظارت بر آفت‌کش‌های سازمان غذا و داروی آمریکا، ازنظر مقدار مواجهه با آفت‌کش‌ها، میوه و سبزیجات غیرارگانیک بیشترین سهم را در رژیم غذایی دارند. پس، هرچه بیشتر میوه و سبزیجات غیرارگانیک مصرف کنید، احتمال مواجهه‌ی شما با آفت‌کش‌ها بیشتر می‌شود و این آفت‌کش‌ها موجب سرطان می‌شوند، درست است؟

باوجوداین، برخی از مطالعات نشان می‌دهند افرادی که مقدار بیشتری میوه و سبزی مصرف می‌کنند، شیوع سرطان در آن‌ها کمتر است، حتی اگر از میوه‌ها و سبزیجات معمولی استفاده کنند. برای مثال، در مطالعه‌ای طولانی‌مدت که روی حدود ۲۰۰،۰۰۰ زن انجام شد، نشان داده شد احتمال ابتلا به سرطان سینه در افرادی که در روز ۵ وعده یا بیشتر میوه و سبزی مصرف می‌کردند درمقایسه‌با افرادی که ۲.۵ وعده یا کمتر مصرف می‌کردند، ۱۰ درصد کمتر بود. ۱۰ درصد کاهش خطر مقدار نسبتا متوسطی است. در مطالعات دیگر، ارتباط ضعیفی بین مصرف میوه و سبزیجات و خطر ابتلا به سرطان مشاهده شده است. در مطالعاتی نیز اصلا ارتباطی مشاهده نشده است. این امر موجب تعجب بسیاری از افراد شده است.

درباره‌ی مواد فیتوشیمیایی ضدسرطانی موجود در میوه‌ها و سبزیجات بسیار صحبت می‌کنیم. شما هم حتما فکر می‌کنید اثرهای ضدسرطانی آن‌ها زیاد باشد؛ اما ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و خطر بُروز سرطان شاید غیرمستقیم باشد. مصرف مقدار بیشتر میوه و سبزیجات ممکن است کمک کند وزنتان را در محدوده‌ی سالم‌تری حفظ کنید و این موضوع آشکارا با خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد. باوجوداین، نکته‌ی مهم این است که اگر مواجهه با آفت‌کش‌ها موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود، باید انتظار داشته باشیم شیوع سرطان درمیان مردمی که مقادیر زیادی میوه و سبزیجات معمولی مصرف می‌کنند، به‌دلیل مواجهه‌ی بیشتر آن‌ها با آفت‌کش‌ها بیشتر باشد. این درحالی‌ است که به‌نظر نمی‌رسد چنین چیزی واقعا وجود داشته باشد.

درحالی‌که مصرف مقدار بیشتر میوه و سبزی ممکن است به‌اندازه‌ای که انتظار دارید، از خطر ابتلا به سرطان کم نکند، مصرف آن‌ها یقینا موجب افزایش بُروز سرطان نمی‌شود. حال، با درنظرگرفتن این موضوع به جزئیات مطالعه‌ی فرانسوی اشاره می‌کنیم.

آفت کشها

خرید موادغذایی ارگانیک از مواجهه‌ی شما با آفت‌کش‌ها کم می‌کند؟

نویسندگان همچون بسیاری از مصرف‌کنندگان فرض کرده‌اند افرادی که مقادیر زیادی از غذاهای ارگانیک مصرف می‌کنند، به‌‌دلیل مواجهه‌ی کمتر با باقی‌مانده‌های آفت‌کش‌ها ازنظر شیوع سرطان کمتر در خطر قرار دارند. برای آزمودن این فرضیه، پژوهشگران با سنجه‌ای به‌نام «امتیاز غذای ارگانیک» دست به‌کار شدند. برای محاسبه‌ی این سنجه، آن‌ها از شرکت‌کنندگان درباره‌ی دفعات مصرف ۱۶ گروه غذایی ارگانیک سؤال کردند. اگر معمولا یک گروه از غذاهای ارگانیک را مصرف می‌کنید، دو امتیاز می‌گیرید. مصرف گاه‌گاه غذاهای ارگانیک یک امتیاز دارد و اگر هیچ‌گاه غذای ارگانیک مصرف نمی‌کنید، امتیاز شما صفر خواهد شد. حالا، امتیاز برای تمام گروه‌های غذایی باهم ترکیب می‌شود تا نمره‌ای از صفر تا ۳۲ به‌دست آید.

البته در محاسبه‌ی امتیاز، تمام گروه‌های موادغذایی ارگانیک وزن برابری داشتند؛ ولی آن‌ها ازلحاظ بار آفت‌کش‌ احتمالی معادل نیستند. برای مثال، دو گروه از ۱۶ گروه (محصولات لبنی و تخم‌مرغ) غذاهایی هستند که معمولا بقایای آفت‌کش تشخیص‌پذیر نداند. پرسش درباره‌ی اینکه هر فرد چند بار به‌جای غذاهای سنّتی، غذاهای ارگانیک انتخاب می‌کند، حقیقتا چیزی درباره‌ی این موضوع نمی‌گوید که هر فرد چقدر از این غذاها مصرف می‌کند. برخی از گروه‌های غذاهای ارگانیک گروه‌هایی هستند که ممکن است در مقادیر کم گاهی اوقات مصرف شوند، مانند چاشنی‌های غذایی یا چای گیاهی یا مکمل‌های ویتامینی. گروه‌های دیگر، مانند نان و شیر، غذاهایی هستند که با فراوانی بیشتر و روزانه مصرف می‌شوند. چگونه می‌توان این گروه‌ها را در امتیاز غذای ارگانیک یکسان درنظرگرفت؟

اگر فقط نوشیدنی‌های ارگانیک و ویتامین‌های ارگانیک مصرف کنید؛ اما هرگز از میوه و سبزیجات ارگانیک استفاده نکنید، نمره‌ی شما مشابه نمره‌ی کسی است که فقط از میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک، اما از مارمالادها و قهوه‌ی معمولی استفاده می‌کند.

نویسندگان مقاله قصد داشتند فرضیه‌ی خود بیازمایند. فرضیه‌ی آن‌ها عبارت بود از: کاهش مواجهه با آفت‌کش‌ها با کاهش خطر ابتلا به سرطان همراه است. بااین‌حال، امتیاز غذای ارگانیکی که آن‌ها تعریف کردند، معیار بسیار ضعیفی از مواجهه با آفت‌کش‌ها است. شاید افرادی که بیشتر غذاهای ارگانیک می‌خرند، به‌دلایل نامرتبط به آفت‌کش‌ها خطر سرطان کمتر تهدیدشان کند. نمرات بالا در امتیاز غذای ارگانیک شاید منعکس‌کننده‌ی درآمد بیشتر و آگاهی بیشتر از سلامت و نگرانی درباره‌ی غذا و سلامتی باشد که همه‌ی این‌ها به‌نوبه‌ی خود با دیگر عادات سالم در ارتباط هستند.

پژوهشگران این مقاله در عنوان خود به این موضوع اشاره کردند که خطر ابتلا به سرطان در افرادی که بیشترین امتیاز غذای ارگانیک را داشتند، درمقایسه با افرادی که حداقل امتیاز را گرفته بودند، ۲۵ درصد کمتر است.

باوجوداین، نگاهی دقیق به داده‌های این مطالعه نشان‌دهنده‌ی نتایج عجیبی است. اگر مصرف غذاهای ارگانیک یا مواجهه با آفت‌کش‌ها با خطر ابتلا به سرطان همراه باشد، انتظار دارید نوعی «اثر مقدار» را شاهد باشید: هرچه غذای ارگانیک بیشتری مصرف کنید، مقدار خطر کم خواهد شد.

البته، برای انواع خاصی از سرطان‌ها این درست بود. برای مثال، درباره‌ی سرطان پوست با افزایش امتیاز غذای ارگانیک، خطر ابتلا کم می‌شد. بااین‌حال، برای دیگر انواع سرطان نظیر سرطان کلورکتال و پروستات و سرطان سینه‌ی قبل از یائسگی، افرادی که امتیاز غذای ارگانیک متوسطی داشتند، درمقایسه‌با کسانی که امتیاز غذای ارگانیک کمی داشتند، درمعرض خطر بیشتری قرار داشتند. نمودار زیر شاید به درک بهتر موضوع کمک کند.

نمودار

شاید عجیب‌ترین نکته، لنفوم غیرهاجکین باشد. خطر ابتلا به سرطان در افرادی که در بالاترین رده قرار داشتند با متوسط امتیاز غذای ارگانیک ۱۹، درمقایسه‌با افرادی که در پایین‌ترین رده حضور داشتند با امتیاز غذای ارگانیک کمتر از یک، ۸۶ درصد کمتر بود. باوجوداین، خطر ابتلا در کسانی که در گروه رده‌ی دوم قرار داشتند و میانگین نمره‌ی آن‌ها ۱۰ بود، درمقایسه‌با افرادی که امتیاز کمتر از یک داشتند، ۲۰ درصد بیشتر بود. این امر نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد.

اگر به این موضوع توجه کنید که چگونه امتیاز غذای ارگانیک محاسبه شده، مشاهده‌ی چنین ارتباطی بین آن امتیاز و خطر ابتلا به سرطان دورازانتظار نیست. پرسش از مردم درباره‌ی اینکه چندبار نوشیدنی یا قهوه‌ی ارگانیک می‌خرند، راه مؤثری در‌زمینه‌ی ارزیابی میزان مواجهه‌ی آن‌ها با آفت‌کش‌های موجود در غذا نیست.

نمودار رابطه سرطان و غذاهای ارگانیک

همچنین، این پژوهشگران یک امتیاز ساده را براساس ۶ گروه از غذاهایی محاسبه کردند که معرف منابع عمده‌ی مواجهه با آفت‌کش بود: میوه‌ها، سبزیجات، محصولات سویا، حبوبات، نان‌ها و غلات و آرد. متأسفانه نتایج این تجزیه‌و‌تحلیل ثانویه نیز همان‌قدر مشکل‌ساز بود: افرادی که امتیاز ارگانیک بیشتری داشتند (مواجهه‌ی کمتر با آفت‌کش‌ها)، خطر ابتلا به سرطان بیشتر تهدیدشان می‌کرد.

حرف آخر

با وجود هیاهویی که این مطالعه ایجاد کرده، این نتایج بعید است بتواند ارتباط حقیقی بین مصرف غذاهای ارگانیک و خطر ابتلا به سرطان را نشان دهد. مطمئن‌ترین پژوهش‌ها در‌این‌زمینه نشان داده‌اند مصرف مقدار زیادی میوه و سبزی (معمولی یا ارگانیک) اثر محافظت‌کننده‌ای دارد. البته، ممکن است دلایل قانع‌کننده‌ی دیگری نیز برای مصرف محصولات ارگانیک وجود داشته باشد، مانند کاهش مقدار آفت‌کش‌های مصنوعی که حیات‌وحش و کشاورزان با آن مواجه می‌شوند یا حمایت از کشاورزان محلی که محصولات ارگانیک پرورش می‌دهند.

به‌هر‌حال، اگر غذاهای ارگانیک همچون محصولات سنّتی در‌دسترس و ارزان و تازه باشند، آن‌ها را بخرید. یادتان باشد هرگز به‌خاطر ترس از آفت‌کش‌ها از مقدار مصرف میوه و سبزی خود کم نکنید. اگر هم درباره‌ی خطر ابتلا به سرطان نگران‌اید، بهتر است  انرژی خود را بیشتر برای حفظ وزن ایده‌آل و رعایت سبک زندگی فعال صرف کنید.

ضدکنفرانس (Unconf) همان‌طورکه از نامش مشخص است، ساخت ریدایرکت 301 با افزونه yoast seo رویدادی برای به‌رقابت‌طلبیدن تمامی مؤلفه‌های کنفرانس‌های مرسوم است. این سبک از رویداد بیشتر با هدف اشتراک‌گذاری اطلاعات و انجام کارهای گروهی درباره‌ی موضوعی خاص برگزار می‌شود. در ضدکنفرانس، روند رویدادهای سنّتی مانند سخنرانی یا حتی کارگاه برای انجام پروژه‌ی خاص در جریان نیست.

در رویدادهای مرسوم ضدکنفرانس، افراد درباره‌ی موضوع جامع مدنظرشان با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر می‌‌کنند. از دلِ این بحث‌ها، شاید فقط یادگیری مفاهیمی جدید از آن موضوع خاص بیرون بیاید و شاید حتی خروجی‌هایی همچون مقاله یا نرم‌افزار یا موارد دیگر نیز داشته باشد. درنهایت، هدف گردآمدن افراد علاقه‌مند به آن حوزه و همکاری و همفکری خواهد بود.

چگونه در وردپرس ریدایرکت 301 بسازیم؟

مواقعی قبل می آید که هدف ریدایرکت کاربران از یک آدرس به آدرس دیگری را دارید. انگیزه ها این پیشه می تواند دربرگیرنده تغییر یو آر ال یک صفحه و یا منزه شدن آن باشد.


حالت کلی ریدایرکت

معنی ریدایرکت از اسم آن نیز پیدایست. ریدایرکت به معنی انتقال کاربران از یک آدرس به آدرس سایر است. ولی ریدایرکت 301 در اینجا به چه معنیست و چه تفاوتی با ریدایرکت 302 دارد؟ هر دو این ریدایرکت کاربران را به یک صفحه دیگر منتقل می کنند. در ریدایرکت 301 این انتقال دائمی بوده اما در ریدایرکت 302 این انتقال به چهره موقتیست.


ساخت ریدایرکت 301 در سرور

یکی از ابتدایی ترین انحاء ساخت ریدایرکت 301 اضافه کردن آن در فایل .htaccess سرور است. این شیوه فقط در سرورهای آپاچی شدنی است. سرورهای Nginx شیوه ویژه خویش را در برپایی ریدایرکت داشته و احتیاج به فرهنگ بیشتری درباره تنظیمات سرور دارند.


این روش دربایستن به دسترسی همیشگی به سرورتان از راه FTP دارد و برای هر بار ریدایرکت می بایست به آن وارد شوید، فایل .htaccess را ویرایش کرده و مجددا آن را آپلود کنید. در حالت کلی خیلی این طریق کاربر پسند نبوده و وقت زیادی نیز میطلبد.


ساخت ریدایرکت 301 با PHP

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، در این طریق با دو گزینه مواجهید: در شیوه اول با تغییر هدرها، اقدام به ریدایرکت صفحه کرده و در روش دوم نیز از تابع wp_redirect خود وردپرس استفاده می کنید.


نمونه ای از ساخت ریدایرکت با استفاده از کدهای PHP به شکل پایین است:


[jv_label background_color="#09c" font_size="13" border_radius="0" text_color="#ffffff"]<?php

// MyExampleFile.php

header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently"); 

header("Location: http://www.my-blog.com/a-new-destination"); 

?>[/jv_label]


همچنین با به کارگیری تابع wp_redirect نیز به شکل زیر می نا دست به ساخت ریدایرکت زد:


[jv_label background_color="#09c" font_size="13" border_radius="0" text_color="#ffffff"]wp_redirect( "http://www.my-blog.com/a-new-destination", 301 );[/jv_label]


اگر در هر یک از موارد بالا ذکر عبارت 301 را فراموش کنید، وردپرس به چهره اتوماتیک ریدایرکت 302 را اعمال می کند.


این شیوه احتمالاً نسبت به شیوه پیشین کمی آسانتر باشد، اما در چهره زیاد شدن ریدایرکت ها اعمال آن کمی توان فرساست.



اولین ضدکنفرانس محتوا

رویدادهای ضدکنفرانس برخلاف دیگر رویدادهای اکوسیستم کسب‌وکار، مانند استراتاپ گرایند یااستارتاپ ویکند، شهرت چندانی ندارند و ازلحاظ برگزاری نیز، سابقه‌‌شان در کشورمان زیاد نیست. اصفهان، یکی از فعالان بزرگ‌ اکوسیستم استارتاپی کشور، اولین‌بار به برگزاری چنین رویدادی آن‌هم با تمرکز روی موضوع محتوا اقدام خواهد کرد.

رویداد ضدکنفرانس اصفهان دهم اسفند در محل فضای کار اشتراکی آبی‌سفید برگزار می‌شود. در این رویداد، تعدادی از فعالان باسابقه‌ی حوزه‌های مختلف محتوا به‌عنوان میهمان حضور دارند. روند رویداد بدین‌ترتیب است که شرکت‌کنندگان پس از شبکه‌سازی‌های سریع و آشنایی اولیه با میهمانان و زمینه‌ی کاری آن‌ها، در رأی‌گیری برای انتخاب موضوع نگارش محتوا شرکت می‌کنند. موضوعات را هم میهمانان و هم شرکت‌کنندگان اعلام می‌کنند و درنهایت، گروه‌هایی برای پرداختن به آن‌ها تشکیل می‌شود. گروه‌ها در ادامه‌ی روز با همکاری میهمانان محتوا نگارش می‌کنند. در این بخش، علاوه‌بر تجربه‌ی نگارش به‌صورت فردی یا گروهی، انتشار محتوا در پلتفرم‌های مخصوص نیز تجربه‌ می‌شود.

مقاله‌هایی که در روز برگزاری رویداد ضدکنفرانس محتوا اصفهان آماده و منتشر می‌شوند، برترین فعالان حوزه‌ی محتوای ایران داوری و بررسی می‌کنند و برترین مقاله یک هفته پس از برگزاری رویداد معرفی می‌شود. شایان ذکر است زومیت به‌عنوان میهمان و حامی رسانه‌ای رویدادهای کسب‌وکار در این رویداد حضور دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در اولین ضدکنفرانس محتوای اصفهان از لینک زیر و کد تخفیف zoomit استفاده کنند.

اندریو ان‌جی دانشمند اهل چین معتقد است هوش مصنوعی همچون کشف الکتریسیته جریان‌ساز و نوآور است. شاید شما نیز بعد از خواندن این جمله، در ذهنتان هوش مصنوعی را با جریانالکتریسیته مقایسه می‌کنید.

جریان الکتریسیته در ۱۰۰ سال گذشته در کل جهان موجب پیشرفت‌های علمی بسیاری شده است؛ اما با نگاهی دقیق‌تر به هوش مصنوعی و جریان برق متوجه می‌شویم هر دو صنعت ناگفته‌هایی دارند که شنیدنشان خالی از لطف نیست.

AI

شاید افراد کمی درباره‌ی این موضوع آگاه باشند که انقلاب الکتریکی کِی و چگونه آغاز شد. این انقلاب نیز همچون هر تغییر انقلابی جنبه‌های مختلفی داشت که خیلی از افراد از آن بی‌اطلاع هستند؛ ولی فراموش نکنیم وقتی تاریخ فراموش شود، ناگزیر به تکرار آن خواهیم بود.

کتاب‌های تاریخی فجایع و تهدیدهای منتج‌شده از جریان الکتریسیته را دفن کرده‌اند. وقتی تاریخ توسعه‌ی صنعت برق را مرور می‌کنیم، تنها به برخی موضوعات بدیهی مثل مشکلات بین تسلا و ادیسون اشاره شده است؛ اما از آتش‌سوزی خانه‌ها در اثر نشت جریان برق یا ضعیف‌بودن عایق‌های الکتریکی خبری نیست. حتی کمتر درباره‌ی کارهای عجیب و خارق‌العاده‌‌ی انجام‌شده‌ی نیروی برق صحبت به‌میان آمده است؛ مثلا درباره‌ی فردی که می‌تواند جریان برق ۶۶۰۰ ولتی را از بدنش عبور دهد، سخنی گفته نمی‌شود.

تصور می‌کنیم چنین اخبار و اطلاعاتی مربوط‌به گذشته‌های دور هستند و به ما ارتباطی ندارند؛ اما درعمل، هنوز چنین اتفاقاتی به‌وفور در‌حال‌وقوع است. ایلان ماسک معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند ذاتا برای انسان‌ها خطرهایی به‌دنبال داشته باشد. وظیفه‌ی ما این است که عاقلانه‌تر و قدرتمندتر و دقیق‌تر باشیم تا بتوانیم باتوجه‌به همه‌گیر بودن فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از خطرهای ناشی از این فناوری در امان بمانیم. در این مطلب، قصد داریم برخی از خطرها و تهدیدهای مربوط‌به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کنیم.

AI

تهدید اول: تجهیزات نظامی مبتنی بر هوش مصنوعی 

بی‌شک شما نیز برخی از کاربردهای نظامی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در فیلم‌های کلاسیک مانند War Games و حتی برخی از خطرهای مربوط‌به این فناوری را دیده‌اید. نیل فریزر درباره‌ی تلاش خود برای استفاده از شبکه‌های عصبی در دهه‌ی ۱۹۸۰ با هدف شناسایی تانک‌های دشمن مقاله‌ای به‌ رشته‌ی تحریر درآورد که در آن، داده‌های ورودی تانک‌های دشمن درمقابل درختان در دو روز متفاوت جمع‌آوری شد. 

نتیجه‌ی نهایی چه بود؟ شبکه‌های عصبی به‌‌دلیل جهت‌گیری اشتباه داده‌ها، به درختان حمله کردند. این داستان در بسیاری از رسانه‌ها به‌عنوان موضوعی تهدیدآمیز درباره‌ی شبکه‌های عصبی مطرح شد؛ اما چند دهه‌ بعد، انسان خودش را در محاصره‌ی انبوهی از سیستم‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دید. 

«ربات‌های قاتل» موضوعی نیست که در افسانه‌ها و فیلم‌های هالیوودی شاهد آن باشیم؛ بلکه به خبر روز جهان تبدیل شده است. چینی‌ها استعدادهای باهوش‌ و نابغه‌‌ی خود را در برنامه‌های توسعه‌ی سلا‌ح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌کار گرفته‌اند. ایالات متحده‌ی آمریکا و چین و بسیاری از کشورهای دیگر مشغول رقابت برای توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی و مرگ‌بار مبتنی بر هوش مصوعی هستند. شاید دشوار به‌نظر برسد؛ ولی با فناوری حساس و خطرناکی همچون سلاح‌های هسته‌ای مواجه هستیم. دولت‌های بزرگ جهان سعی می‌کنند از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند و برای استفاده‌ی درست از این فناوری ایده‌هایی را دنبال می‌‌کنند. ایالات متحده‌ی آمریکا از سرویس‌هایی از شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت استفاده کرده که به بُروز ناآرامی‌هایی در داخل این شرکت‌ها منجر شد.

حمله سایبری

تهدید دوم: حمله‌ی سایبری هوش مصنوعی

یکی دیگر از تهدیدهای مربوط‌به سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که ممکن است درباره‌اش چندان صحبت‌ نشده باشد و درمقایسه‌با تهدید اول خطر کمتری دارد، کاربردهای نظامی و مدنی از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای انجام حمله‌های سایبری است. بسیاری از ویروس‌های کامپیوتری را افرادی باهوش برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌توانند به‌شکلی روی سیستم قرار بگیرند که شناسایی‌شدنی نباشند. اغلب ویروس‌ها و کرم‌ها زمانی شناسایی می‌شوند که حمله‌ی سایبری رخ داده و مشکلی پیش آمده باشد. برای مثال، برخی از ویروس‌های تروجان در طول ساعت‌های کاری در حالت خنثی قرار دارند و شناسایی‌شدنی نیستند. ولی وقتی فعال شوند، می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در دفاع سایبری و جلوگیری از حملات اینترنتی ایفا کند. Darktrace برخی از این حملات را معرفی کرد. با سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با هجمه‌ی جدیدی از ویروس‌های کامپیوتری رو‌به‌رو خواهیم بود؛ ازاین‌رو، برای مقابله باید امنیت سایبریپیشتازتر از هکرها عمل کنند.

کلان داده ها

تهدید سوم: سیستم‌های دست‌کاری‌شده با هوش مصنوعی 

در ۱۰ سال آینده، ممکن است با سیستم‌هایی رو‌به‌رو باشیم که ندانیم حین صحبت یا چت، طرف مقابل هویت انسانی دارد یا رباتی است که بسیار شبیه به انسان طراحی شده است. شاید کمی دورازذهن به‌نظر برسد؛ ولی یادگیری ماشینی می‌تواند با استفاده از AI News Anchors صدا و تصویری صددرصد مشابه انسان تولید کند. هوش مصنوعی به‌سرعت در‌حال رشد و توسعه است. درنتیجه، این موضوع بسیار باورپذیر است که در ۱۰ سال آینده، سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بتوانند تعاملات انسانی را مدیریت کنند. 

مت چسن درباره‌ی ظهور چنین فناوری‌هایی مطالبی نوشته و آن‌ها را MADCOMs (ابزار ارتباطی ماشینی) نام‌گذاری کرده است. تصور کنید فرد متخصصی در حوزه‌ی سیاست دارید که بسیار بانفوذ است. چنین سیستم‌هایی می‌توانند از پروفایل و اثرانگشت و روان‌شناسی پیشرفته‌ی MADCOM استفاده کنند و این نفوذ را ۱۰۰ برابر کنند. می‌توانید به‌صورت مستقیم از علایق شخصی خودتان در قالب تبلیغات صحبت کنید و کارهایی انجام دهید که قبلا هرگز دیده نشده است. 

تبلیغات یکی از روش‌هایی است که اکنون نیز در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود و می‌تواند داده‌های بزرگ را تحت‌تأثیر قرار دهد. برخی اوقات تفاوت بین ربات‌ها و کاربر انسانی اصلا تشخیص‌دادنی نیست. گاهی به‌سختی می‌توان تشخیص داد عقیده‌ای را واقعا کاربران انسانی تأیید می‌کنند یا تبلیغات MADCOM چنین صحه‌گذاری و تأییدی را ایجاد کرده است. چسن درباره‌ی چنین وضعیتی می‌گوید:

واقعیت مقبول مقیاس اصلی می‌شود.

کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا پیش‌از‌این، قانون مقابله با تبلیغات غیرواقعی و انتشار اخبار کذب را بررسی کرده است؛ اما با توسعه‌ی هوش مصنوعی، ممکن است نیاز به بررسی بیشتری درباره‌ی وضوح و صحت اطلاعات وجود خواهد داشت. 

هوش مصنوعی

چرا باید از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فرار کنیم؟ 

انسان‌ها به‌صورت طبیعی از حوزه‌هایی فرار می‌کنند که درباره‌ی آن‌ها شناختی ندارد و برایشان ناشناخته است. علاوه‌بر خطرها و تهدیدهای سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، ممکن است حتی با خطرها و تهدیدهایی ساده‌تر نیز رو‌به‌رو باشیم و به آن‌ها توجه نکنیم و اصلا به‌نظرمان هم نرسد. تعداد بسیار زیادی از توسعه‌دهندگان همچون ارگانیسم‌های چندسلولی مشغول فعالیت در این حوزه هستند. داده‌های آپلودشده‌ی خود را روی فضای اَبری سامان‌دهی می‌کنند؛ میزبانی مستقل که وقتی کارمان را درست انجام دهیم، به ما نیازی ندارد. 

سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باعث می‌شود موفق‌تر باشیم و با کمک چنین سیستم‌هایی می‌توانیم محصولاتی هوشمند دراختیار داشته باشیم. OpenAI.com تلاش نمی‌کند الگوریتم‌هایی برای شناسایی ناامیدی‌ یا حالات یا برنامه‌های عملیاتی ایجاد کند. چنین برنامه‌هایی تلاش می‌کنند مسئله‌ی مربوط‌به هوش عمومی را حل کنند. بیشتر مردم تمایل دارند به‌جای حرکت‌کردن پای خود را روی ترمز قرار دهند و برای کاهش خطرها و تهدیدها کاری کرده باشند؛ اما کشتی فناوری‌های نوین باسرعت در حرکت است.

یکی از کارهای هوشمندانه‌‌ای که هرکس می‌تواند در این حوزه انجام دهد، آموزش فردی است. شاید مَثَل قدیمی که می‌گوید «دشمن خودت را نزدیک خودت نگه‌دار»، زیاد هم بی‌ارتباط با این موضوعات نیست؛ چراکه اگر تنها چند شرکت بزرگ، هدایت سکان فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در دست بگیرند، سرنوشت هوش مصنوعی در دست آن‌ها و در کنترل تنها همان چند شرکت قرار خواهد گرفت. دراصل، سرنوشت همه‌ی ما در دست همان شرکت‌ها خواهد بود. مطالعه و داشتن اطلاعات در حوزه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند به کاهش تهدیدها و خطرهای مربوط‌به این حوزه منجر شود و آگاهی‌بخشی می‌تواند در این مسیر بسیار کمک‌کننده باشد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.